Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Mrt 2016 18:42

Re: Naai topic

Nee ik heb alleen m'n simpele naaimachientje, niks bijzonders. Gewoon zo'n Toyota geval.
Ik vind het er best netjes uitzien uiteindelijk.
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 14 Mrt 2016 18:56

Re: Naai topic

Super leuk geworden!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem260

Bericht 14 Mrt 2016 20:26

Re: Naai topic

Wat een leuke broekjes!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Mrt 2016 21:16

Re: Naai topic

Thanks!
Afbeelding
Nr twee is ook af. Ik kan het nu heel snel ook. Gaat lekker! Ik zou nu heel graag met shirtjes aan de slag, of nog liever.. Een kruippakje. Maar ik ben bang dat dat nog een stap te ver is. Of een wikkeldeken met maxicosi gaten erin. Iemand hier toevallig 'can't go wrong'-patronen liggen die een noob als ik aan kan..?
#teammaple🍁
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Mrt 2016 21:20

Re: Naai topic

Ik zou dit ook zo graag willen kunnen! Misschien moet ik maar eens naaimachine van mijn zusje lenen en het eens gaan proberen met een heel simpel patroon. Lijkt me zoooo leuk om te kunnen namelijk:)
⁠♡♡♡
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Mrt 2016 21:21

Re: Naai topic

UN, kruippakje van Kiind schijnt goed te doen te zijn. Is gratis patroon.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Mrt 2016 21:22

Re: Naai topic

Ja gewoon doen hoor! Ik heb het mezelf aangeleerd (nou ja met hulp van dit topic ook!) en het gaat echt best rap! Ik zit niet eens zo vaak achter die machine.
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Mrt 2016 21:23

Re: Naai topic

Gewoon doen. Easypeasy Uffe.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Mrt 2016 21:23

Re: Naai topic

Sam schreef:UN, kruippakje van Kiind schijnt goed te doen te zijn. Is gratis patroon.
Ga ik even zoeken. Tnx. Het gaat me om de boordjes, dat heb ik nog nooit gedaan, met wat voor stof dat moet bijvoorbeeld.. En drukknoopjes ook nog nooit gebruikt.
#teammaple🍁
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Mrt 2016 21:25

Re: Naai topic

Haha ik ga het eens proberen! Kom tegen die tijd wel om hulp vragen hier!
⁠♡♡♡
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Mrt 2016 21:27

Re: Naai topic

Moet dat niet met biaisband? En voor drukkers heb je zo'n tang.
Ik durf er ook nog niet aan hoor...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Mrt 2016 22:10

Re: Naai topic

Urban Naked schreef:
Sam schreef:UN, kruippakje van Kiind schijnt goed te doen te zijn. Is gratis patroon.
Ga ik even zoeken. Tnx. Het gaat me om de boordjes, dat heb ik nog nooit gedaan, met wat voor stof dat moet bijvoorbeeld.. En drukknoopjes ook nog nooit gebruikt.


Je kunt boordstof gebruiken, maar tricot werkt ook. Ik heb het pakje ook gemaakt en niet echte drukknoopjes gebruikt, maar kamsnaps.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Mrt 2016 11:05

Re: Naai topic

Ik heb het ook gewoon mijzelf aangeleerd! Met stap voor stap tutorials op internet kom je al een heel eind. Zo leer je steeds weer wat technieken erbij.

Gewoon simpel beginnen en steeds wat moeilijker.

Heel leuk geworden die broekjes!
Een truitje is niet veel moeilijker dan een broekje! Als je een raglan shirt neemt zijn de technieken bijna hetzelfde. Het boordje aan de hals en de mouwen is hetzelfde als die aan de broekspijp, alleen de hals is wat smaller natuurlijk.
Bij mamahoch2.de staat een gratis patroon met duidelijke uitleg (wel in het Duits).

Het kiind kruippakje staat ook nog op mijn to do lijstje. Mijn zus is zwanger, dus tijd om Ini mini babykleertjes te maken :D.

Ik heb gisteravond nog een tasje voor mijn dochter gemaakt om haar fruit en een luier in mee te nemen naar de Psz waar ze over 2 weken mag beginnen. Zal straks de foto uploaden, dat lukt nu niet via de iPad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 17 Mrt 2016 22:39

Re: Naai topic

Wat een leuke broekjes UN!

Ik heb een 'proefversie' van een haltertopje gemaakt voor m'n dochter. Veel verbeterpunten voor een volgende keer, maar J.ulia wilde 'm aanhouden in bed haha!

Afbeelding

En voor het paasontbijt een mandje gemaakt waar we het ontbijtje voor J.ulia d'r klasgenootje in kunnen doen.

Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Mrt 2016 07:56

Re: Naai topic

Knap Linda.
Ik kom nog niet echt verder dan broekjes, slabbers en een dooky. Dat was toch wel het avontuurlijke tot nu toe.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Mrt 2016 18:03

Re: Naai topic

Wat leuk allebei Linda!

De foto van het tasje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Mrt 2016 16:36

Re: Naai topic

Leuk gedaan Linda! En een prima compliment van je dochter :)
Dolphine, ziet er ingewikkeld uit, knap gedaan!

Nog een vraag over dat kruippakje van Kiind, klopt het dat het boordje onderaan de pijpjes gewoon dicht is? Dus als je van die kamsnaps gebruikt, dat je dan alleen het kruis open kunt doen en niet het hele pijpje? Of zie ik het verkeerd. Ik ga dinsdag een mooie stof uitzoeken.

Nu nog een broekje erbij gemaakt. De bovenste is nieuw. Er zitten twee hele bijzondere paarden in de tailleband :)
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 20 Mrt 2016 17:27

Re: Naai topic

Dat klopt UN! Dat is inderdaad dicht.
De broekjes zijn leuk geworden zeg.

Nou, vandaag naar het stoffenspektakel geweest. Keek er echt naar uit maar het was echt stervens druk. En een hoop kramen waar de stoffen zo hoog gestapeld lagen dat je amper wat kon zien. Of kramen waar het 1 grote rommel was.. En heel weinig leuke Prijsjes. Bijna alles met normale winkelprijzen. En tot overmaat van ramp zag ik dat een meisje door haar moeder in haar gezicht werd geslagen :(

Heb wel wat gekocht hoor maar zo'n buit als de vorige keer is me niet gelukt ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Mrt 2016 17:38

Re: Naai topic

Nou zeg mien dat is ook niet leuk van die moeder. Welke stofjes heb je nog gekocht?

En wat betreft dat kruippakje, is dat niet onhandig? Het is voor mij 4 jaar geleden dat ik een baby had, kan me niet goed meer voor de geest halen hoe dat zat met die pakjes maar volgens mij konden die altijd volledig open op 1 pijp. Als je alleen het kruis open kunt maken dan haal je dus de beentjes uit de pijpjes bij het verschonen. Is dat niet irritant?
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 20 Mrt 2016 17:49

Re: Naai topic

Je kunt het wel makkelijk zelf aanpassen. Dan zou ik het pijpje iets verlengen en onderaan afwerken met biaisband of een heeeel smal boordje. Al je dat dan niet dichtnaait aan de zijkant kun je het door laten lopen met drukkers. Of je zoomt het pijpje onderaan gewoon om. Dat kan ook nog. Het lijkt mij inderdaad ook niet praktisch.

Dit is wat ik gekocht heb. Was eigenlijk niet van plan iets voor mijn dochter te kopen want daar heb ik nog iets van 15 stofjes voor liggen... Maar ik kan voor jongens echt moeilijk slagen.

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Mrt 2016 17:52

Re: Naai topic

Die fietsstof vind ik erg leuk!
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 20 Mrt 2016 17:57

Re: Naai topic

Ja, leuk he? Ik zag `m laatst in de B*Inspired maar zag op internet dat er polyester in zit dus toen zag ik r vanaf maar nu kon ik `m voelen en het is maar een beetje wat er in zit en voelt verder gewoon als katoen.

Wisten jullie trouwens al dat dat opbergbakje aan je naaimachine helemaal niet voor naaigerei is bedoeld? :razz:
Is bedacht voor hele andere doeleinden:

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Mrt 2016 18:00

Re: Naai topic

Hahahaha goed idee!
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Mrt 2016 18:02

Re: Naai topic

Hahahah Mien!!

Ik vond het stoffenspektakel ook tegenvallen. Een hele leuke kraam gezien maar daar was het stof gewoon echt te duur.

UN dat verkeerd om heb ik ook te vaak gehad :P ik zeg dan steeds dat P ze zo mooi kan zien.
Ik heb dat ook bij paar pakjes trouwens onderin geen drukker. Vind dat helemaal niet lastig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem219

Bericht 21 Mrt 2016 07:30

Re: Naai topic

Welke maat kamschnaps kan je het beste nemen? Of kan je met de tang verschillende maten opzetten en dan dus beter een mix van maten nemen?

En hebben jullie de baby of de gewone tang?


En bij het kiind jumpsuit patroon hebben ze het alleen maar over vast zetten met de overlock machine, maar kan het ook met een gewone naai machine?

En naaien jullie tricot echt altijd met de tweeling naald of met een gewone stretch naald?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers