Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Mrt 2016 00:15

Re: Katten Topic <3

Ik heb nu 2 keer kittens gehad Eerst 2 kittens tegelijk. 2(half) broertjes van 4 mnd en 10 weken toen. Als we niet thuis waren mochten ze in de gang van ons appartement en 1 slaapkamer. Dat ging eigenlijk heel goed en ze sloopten zover ik het onthouden heb niet echt iets.

En daarna nog een iets oudere kitten van 16 weken. Dat ging eigenlijk ook wel goed. Ik woonde toen nog in een vrij klein huis, maar als ik weg was bleef hij ook alleen in de gang en keuken.

We hebben nu 4 katten, 3 waren van mijn vriend en het laatste kitten van mij. Nu mogen ze overal in huis en maken ze ook niks kapot over het algemeen. Soms vliegen ze wel eens door het huis achter elkaar aan, maar dan is het vooral veel herrie.
Op zich kun je ze best iets aanleren, maar dan vooral als je ze kan zien. Ben je uit het zicht, dan vergeten ze ineens alles ;).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Apr 2016 18:10

Re: Katten Topic <3

Even een vraag, wie weet heeft iemand advies. Onze poes kreeg een tijd terug ineens een voedselallergie. Nadat we bij de dierenarts waren geweest hebben we hypoallergeen voer van hills besteld en gaat het goed. Alleen komen we nu op het moment dat we weer wat anders mogen gaan proberen.
En dat voer wat we nu hebben vinden we te duur. Heeft iemand van jullie advies of ervaring?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Apr 2016 09:41

Re: Katten Topic <3

Wij hebben ook dieet voer voor onze katten.
1 kater heeft een gevoelige blaas en heeft daar speciaal voer voor nodig. Omdat aparte bakjes niet werkt krijgen ze allemaal die brokjes.

Wij gebruiken het merk Sanabelle (de urinary) Te bestellen via zooplus.
We betalen dan ongeveer 40 euro voor 10 kilo.
Ze hebben veel verschillende versies, volgens mij ook 1 voor allergische katten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Apr 2016 10:04

Re: Katten Topic <3

Zijn er nog andere manieren om een kat toegang naar buiten te geven zonder een kattenluikje? Wij kunnen geen luikje maken (ivm glas), maar merken wel dat 1 van onze katten heel graag naar buiten wil kunnen...

Heb al gedacht met een ladder vanuit het zolderraampje, maar dan moet ik zoveel meters overbruggen en de gevel versieren met loopplankjes, dat dat ook niet echt een optie is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 05 Apr 2016 11:04

Re: Katten Topic <3

Een kleine kattenren maken eventueel? Moet je wel steeds de deur open doen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Apr 2016 11:46

Re: Katten Topic <3

Als wij thuis zijn doen we idd ook steeds de deur open. Maar ik zou het fijn voor hem vinden als hij overdag ook zelf kan bepalen wanneer en of hij naar buiten wil
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Apr 2016 15:35

Re: Katten Topic <3

Dolphinne schreef:Wij hebben ook dieet voer voor onze katten.
1 kater heeft een gevoelige blaas en heeft daar speciaal voer voor nodig. Omdat aparte bakjes niet werkt krijgen ze allemaal die brokjes.

Wij gebruiken het merk Sanabelle (de urinary) Te bestellen via zooplus.
We betalen dan ongeveer 40 euro voor 10 kilo.
Ze hebben veel verschillende versies, volgens mij ook 1 voor allergische katten.


Dank je voor de tip. Ik zal eens kijken!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Apr 2016 19:41

Re: Katten Topic <3

Heb je ergens een klein boven raampje beneden dat je open zou kunnen laten staan.
Dan evt met van die krabplanken aan de muur zodat ze er omhoog kan klimmen (al is dat weer niet echt mooi natuurlijk).

Wij laten nu bij mooi weer het keukenraam open staan. Verder heel vaak portier spelen als we thuis zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Apr 2016 19:44

Re: Katten Topic <3

Lijkt me heel handig voor inbrekers zo'n open raam ;) naar wel een leuke tip!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Apr 2016 23:43

Re: Katten Topic <3

Dat is natuurlijk wel zo. Ons keukenraam is niet vanaf de straat te zien. En de poort van de tuin is dan wel dicht.
Maar heel veilig is het natuurlijk niet. Gelukkig gaan we snel verhuizen en dan komt er wel een kattenluik.

Maar een boven raampje kun je dacht ik wel beveiligen zodat er geen inbrekers door naar binnen kunnen dacht ik.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 06 Apr 2016 13:01

Re: Katten Topic <3

Je hebt van die speciale anti inbraakstangen
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 15:01

Bericht 07 Apr 2016 12:36

Re: Katten Topic <3

Raam open lijkt me ook niet heel verstandig inderdaad. Overigens kun je in glas ook een luikje monteren.
Ik heb zojuist deze besteld, http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/334653 (je hebt ook een kleinere variant)
En die kan dus ook in glas bevestigd worden. Al weet ik niet of dit in elke deur kan, en of dit niet erg prijzig is.

Mijn schatjes zijn echt enorm gegroeid :). Hebben ze nu een aantal keer buiten gehad, wat ze erg leuk vinden!. AL vind ik het zelf erg spannend haha. Hebben ze tot nu toe alleen nog in de tuin gehad. Maar Pip (lapjes) probeerde laatst via de schutting bij de buurman op het tuinhuisje te springen. Schuin dak, dus dat lukte niet, waarna ik Plons! hoorde. (buurman heeft een vijver naast het tuinhuisje ;)), en vervolgens heeft ze zo'n 2 uur lang in de tuin van de buurman lopen miauwen omdat ze niet meer wist hoe ze de tuin uit moest komen, uiteindelijk maar opgehaald toen de buurman weer thuis was.

Vandaag sprong Woezel in de tuin van de andere buren, maar hij was vrij snel weer terug toen ze de hond naar buiten hadden hahah. In ieder geval weet hij hoe hij weer terug moet komen ;).
Iemand verder nog tips voor het naar buiten laten gaan van je katten? Zou het erg vervelend vinden als ze weer ergens zijn waar ze niet meer vandaan/uit weten te komen

Hier een foto van toen ze net bij ons waren, en een foto van afgelopen maandag
Afbeelding
Afbeelding

15-11-2019
14-05-2023
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Apr 2016 15:17

Re: Katten Topic <3

Wat een schatjes! Ik heb niet echt tips. Ik heb bij mijn poezen gewacht tot ze gesteriliseerd waren en bij mijn kater tot hij gecastreerd was. Verder ging het allemaal vanzelf. Maar het is wel spannend.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Apr 2016 20:06

Re: Katten Topic <3

Ik heb ook niet echt tips, hier ging het ook vanzelf. Maar 'mijn' Kitten kon ook tussen de onderste planken van de schutting door en kwam dus zo ook makkelijk weer terug.

Wij hebben nu weer de uitdaging om de katten een aantal weken binnen te houden! We zijn vorige week verhuisd.
2 zijn er al een keer ontsnapt, maar waren ook snel weer binnen te krijgen.
En nu moeten ze ook weer de kattenbak gebruiken, maar eentje heeft een andere oplossing bedacht... :s.
Ze springt op het aanrecht, gaat in de wasbak zitten en laat het dan lopen...
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 23 Apr 2016 21:04

Re: Katten Topic <3

Wij zijn gisteravond bij 2 kittens gaan kijken. En ze zijn het geworden hoor. Eind mei mogen we ze ophalen. Ze waren nu al zo leuk aan het spelen en klimmen. Kan niet wachten. Twee poesjes, zwart witjes.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Apr 2016 21:27

Re: Katten Topic <3

Ah.... Wat lief! Leuk hoor!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 15:01

Bericht 06 Mei 2016 08:11

Re: Katten Topic <3

Leuk twee kleintjes :). De vrouw waar wij de katten hebben gehaald heeft nu al weer 10 gastkittens, en ze zijn zooooo leuk :love: haha

Het naar buiten gaan gaat overigens heel goed nu :). Kregen alleen wel van de week klachten dat een van de twee zijn behoefte in de speeltuin in het zand doet. Oeps. Weet alleen niet zo goed wat we daar aan kunnen doen.
Hebben nu een mini zandbakje in onze eigen voortuin gemaakt in de hoop dat hij daar zou gaan, en de kattenbak staat ook gewoon nog binnen. Steeds wegjagen uit de speeltuin is ook een optie, maar goed, we zien het eigenlijk nooit zelf gebeuren.

15-11-2019
14-05-2023
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 06 Mei 2016 08:25

Re: Katten Topic <3

Mijn buurman was er ook niet van gediend dat mijn kat in zijn tuin kwam. Heel zielig, maar het werkte wel, op een gegeven moment heeft hij mijn kat in een hoekje gejaagd met veel kabaal en de tuinslang op hem gezet. Hij gaat nu nooit meer naar de tuin van de buren. De buurmeisjes vinden hem wel erg lief, dus ze liggen vaak allemaal samen in de steeg. Mijn kat op zijn rug om alle aaitjes in ontvangst te nemen en de meisjes op hun buik om alle aaitjes uit te delen. Het is mij nog niet gelukt om dat eens vast te leggen!

Van de week waren we 1 kat kwijt. En we roepen ze altijd binnen in de avond. Hoorden we steeds een zacht zielig gemiauw. Wij op het geluid af...zat het arme beest in de schuur van de andere buren. Om 22:00 wij toch nog maar bij de buren aangebeld...(licht brandde nog) bleek dat de schuurdeur nooit op slot zit. De kat was heel blij dat hij er weer uit mocht!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Mei 2016 10:34

Re: Katten Topic <3

Onze katten gebruiken het liefst de kattenbak ook niet. Onze tuin is nu nog gewoon zwart zand, dus ze gaan nu regelmatig in onze eigen tuin zitten en hopelijk niet bij buren.

Ik heb een aantal buren ook gezegd, dat wanneer ze er last van hebben ze maar een emmer water over ze heen moeten gooien.

Het naar buiten laten is hier in elk geval goed gegaan na de verhuizing. Na 2 weken hebben we ze weer naar buiten gelaten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Mei 2016 11:55

Re: Katten Topic <3

Haha wij kregen gisteren bericht dat degene waar we de kittens gaan halen zich had vergist. Het is toch een vrouwtje en een mannetje. Najah dan maar snel laten helpen. En sowieso t mannetje eerst. Heb geen zin in eventueel gesproei in huis.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem273

Bericht 14 Mei 2016 13:00

Re: Katten Topic <3

Justmedaan, als ze even oud zijn kunnen ze gewoon tegelijkertijd geholpen worden rond de leeftijd van 6 maanden. Hebben wij ook gedaan met onze kater en poes toen :)
<<

Anoniem273

Bericht 14 Mei 2016 21:31

Re: Katten Topic <3

Afbeelding
Even hier delen hoor...hoe vinden jullie m'n zelfgemaakte kattenmandje? ;)
<<

Anoniem184

Bericht 14 Mei 2016 21:41

Re: Katten Topic <3

JustMeDaan schreef:Haha wij kregen gisteren bericht dat degene waar we de kittens gaan halen zich had vergist. Het is toch een vrouwtje en een mannetje. Najah dan maar snel laten helpen. En sowieso t mannetje eerst. Heb geen zin in eventueel gesproei in huis.

Een krolse poes is ook niet alles hoor :wink: Goeiedag zeg. Voelde me net een lustobject. Beest werd helemaal gek van elke aanraking die ze van ons kreeg, zelfs als we maar iets tegen d'r zeiden. En dan dat kabaal erbij...
<<

Anoniem184

Bericht 14 Mei 2016 21:42

Re: Katten Topic <3

Azira, ik zat al te kijken hoe het nou zat, haha! Leuk gedaan!
<<

Anoniem281

Bericht 14 Mei 2016 21:47

Re: Katten Topic <3

Leuk, Azi!

Maple, krolse poezen.. Brrr. Slettebakken, dan! :laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx