Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 09 Mrt 2016 20:26

Re: Fotografie Topic

@Helix: Mooie actie foto. Ik zie het hertje niet op de foto, maar dacht wel dat het zoiets moest zijn ;-). Bleef hij rustig staan voor je? Is de foto van het hertje die je gemaakt hebt ook goed gelukt?

@Kol: Ik heb alleen ervaring met de dure Fuji systemen. Die ligt behoorlijk boven je budget. XT-1 ligt rond de 1600 euro. De Xpro-2 zelfs rond de 1800 dacht ik. Ze maken prachtige foto's dat wel (in combi met de juiste lens).\\

@marin: Prachtige foto's. Inderdaad een groot charles gehalte. Maar dat komt ook wel door de modelletjes denk ik. Volgens mij heeft zij vaker de modelletjes gebruikt? En anders komt het vast en zeker door de accessoires (de rode muts ;-)). Jammer dat er geen zon was? Want dan moet je natuurlijk nog anders naar het licht gaan kijken en met je reflectiescherm gaan werken. Zodra ik mijn hele handel eindelijk eens verkocht heb, ga ik de califonia sunbouce aanschaffen. heb ik niemand meer nodig voor mijn reflectiescherm. Ik heb besloten dat ik helemaal stop met mijn studiofotografie tot ik ooit een keer een daglichtstudio gevonden heb. Maar daar heb ik geen haast mee. Dus mijn Lastolite Hilite met ondergrond en lampen gaan de verkoop in.

Ik ben sinds maandag al ziek. Sinds jaren heb ik niet zo erg de griep gehad. Stukje bij beetje begin ik op te knappen, de koorts is denk ik nu (hopelijk) wel weg. Dus ik heb de laptop er maar weer een keer bijgepakt. Heb een hele zwik foto's geschoten van onze vakantie op het strand. Maar ik heb dus nog niets (op 5 foto's zondagavond na toen we thuiskwamen) kunnen bewerken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2016 20:34

Re: Fotografie Topic

We hebben wel met een reflectiescherm en de California Sunbounce gewerkt, ondanks dat er geen zon was, maar wel genoeg licht om te reflecteren. Alleen is dat toch niet echt iets voor mij. Leuk om eens te proberen, maar ik ben geen type voor dat soort accessoires, ik heb daar ook geen geduld voor. Ik merkte al vrij snel dat het journalistieke me meer ligt. Ik hoef niet persé een modelletje perfect neer te zetten en te belichten, liever speel ik snel in op wat er gebeurt.

Daarom vond ik bijvoorbeeld deze foto zo mooi, gewoon een behind the scenes shot van mama die de kinderhandjes opwarmt omdat het zo koud was.

*

MIsschien niet perfect belicht, maar wel lief.

Ze heeft ten minste één van de twee modelletjes vaker gebruikt ja.

Beterschap! Vervelend dat je zo ziek bent. Hopelijk voel je je snel beter en kun je intussen rustig op de bank wat foto's bewerken.

(niet quoten)
Laatst gewijzigd door Marin op 31 Mrt 2016 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 09 Mrt 2016 20:45

Re: Fotografie Topic

Mooi foto's Marin. Vooral die laatste. Maar mijn smaak gaat dan ook meer uit naar je laatste foto. Het spontane, lieve en niet opgezet. Maar dat is mijn smaak juist van fotograferen :D
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Mrt 2016 14:56

Re: Fotografie Topic

munk schreef:@Helix: Mooie actie foto. Ik zie het hertje niet op de foto, maar dacht wel dat het zoiets moest zijn ;-). Bleef hij rustig staan voor je? Is de foto van het hertje die je gemaakt hebt ook goed gelukt?


Het hertje wat op de foto te zien is heb ik niet op de foto gezet, maar wel anderen. Hebben er ongeveer een stuk of 30 gezien in het stuk wat we gelopen hebben (kilometer of 8) en daarvan zijn er 2 foto's (ja, ik word inmiddels net als vriend ook aardig kritisch over mijn foto's) goed gelukt:

Helix schreef:Ik ben zaterdag naar de Waterleidingduinen geweest, mooi stuk natuur!

Afbeelding

Afbeelding
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 10 Mrt 2016 15:41

Re: Fotografie Topic

@ Helix: Mooi! Ook zou mooi door het grasduin heen geschoten! :-)

@Marin: Ik snap helemaal wat je bedoel! Mooie foto! Echt beloved achtig!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Mrt 2016 15:44

Re: Fotografie Topic

Mooi Helix!
Lieve foto Marin!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mrt 2016 15:47

Re: Fotografie Topic

Ja alleen dan echt en spontaan, heb er niets voor hoeven doen behalve goed kijken en adequaat reageren. Heb intussen ook contact met de mama' s gehad, ze waren heel blij met de foto's. Ik heb ze allemaal opgestuurd.

Helix ik had het al gezegd maar die herten zijn echt tof! Mooi gedaan!
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Mrt 2016 15:50

Re: Fotografie Topic

Thanks allemaal :D
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zero

Bericht 15 Mrt 2016 21:52

Re: Fotografie Topic

Mooie foto's inderdaad meiden!
Had nog niet eerder gereageerd, maar die foto's had ik wel gezien op je insta, Marin! Erg leuk!

Ik ben zelf weer terug met nieuw materiaal voor mijn docu, en dat voelt wel erg goed. Ik was de commerciële fotografie echt een beetje zat en was er aan toe om werk voor mezelf te maken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2016 08:29

Re: Fotografie Topic

Heeft hier nog iemand interesse in newborn fotografie materiaal?
Heb zo'n grote zak, aantal doeken, mutsjes.
Het ligt hier maar te liggen op zolder en heb het bij onze zoon ook niet gebruikt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Mrt 2016 08:50

Re: Fotografie Topic

Ik heb er interesse in.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2016 09:04

Re: Fotografie Topic

Zal ik er een keer foto's van maken?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Mrt 2016 09:33

Re: Fotografie Topic

Dat is goed :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem201

Bericht 21 Mrt 2016 09:39

Re: Fotografie Topic

Ik ook!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2016 09:39

Re: Fotografie Topic

Moet wel zeggen dat ik het liefst alles in 1 koop verkoop.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Apr 2016 11:51

Re: Fotografie Topic

Even deze uppen!

Ik ben in bezit van een (vrij oude) Canon 450D die nog in perfecte staat is. Echter baal ik dat ik geen video's kan schieten en is zo'n camera eigenlijk te groot voor mij om telken mee te sjouwen. Ik merk dat ik 'm liever thuis laat. Nu ga ik over 2 weken een roadtrip maken dwars door Australie en eigenlijk wil ik wel graag kunnen filmen.

Iemand enig advies in point and shoot camera's? Ik zit nu te kijken naar de Canon GX7 of wellicht de Panasonic TZ20 (als ik t goed heb onthouden). Ik heb verder geen verstand van fotografie dus hoef geen moeilijke camera.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Apr 2016 12:25

Re: Fotografie Topic

geen advies, wel een tip: check ook of de camera geluid opneemt.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 12 Apr 2016 10:03

Re: Fotografie Topic

Ja, tnx! Dat doet de canon wel aangezien dat de camera is die elke grote vlogger gebruikt.
<<

Zero

Bericht 13 Apr 2016 13:00

Re: Fotografie Topic

GX7 is een prima toestel, ik zou daar voor gaan.
Ik heb zelf een GX5, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat die doet qua film omdat ik dat niet gebruik. Ik verwacht dat het prima kwaliteit is, maar geluid zou ik niet weten.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Apr 2016 23:24

Re: Fotografie Topic

Dankje voor je reactie. Ik vind de x9 echt zoooo mooi maar die is nu dezelfde prijs vanwege de nieuwe 7 die uitkomt. En de 7 is wel beter plus heeft een kantelscherm wat toch wel praktisch is.
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2016 11:57

Re: Fotografie Topic

Meiden!


Ik ben op dit moment heel druk aan de slag met mijn documentaire foto's en ik wil graag gaan exposeren. Ik heb al een hele begroting maar ik mis nog het meest cruciale : ruimte!

Weet iemand een mooie expositie ruimte omgeving Amsterdam / Haarlem?


Ik heb zelf al meerdere musea gemaild (verwacht hier weinig van maar niet geschoten is altijd mis) en ook een aantal fabrieken en kerken in de buurt. Maar tot nu toe heb ik nog niks concreets.
Het liefst exposeer ik in een ruimte dat niet openbare horeca is, gezien het onderwerp van mijn foto's niet echt luchtig is en niet gewoon mooie plaatjes aan de muur zijn.
Heeft iemand toevallig nog een goed idee?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2016 12:00

Re: Fotografie Topic

Wat spannend Zero! Ik heb daar echt niet verstand van helaas, maar ik zit even te denken omdat het wel mijn regio is. Als ik iets bedenk laat ik het weten. Heb je geen contacten via de foto academie die meer in dat wereldje zitten?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Apr 2016 12:04

Re: Fotografie Topic

Bibliotheken?
En gewoon kleine galerieën?
Kantoorpanden?
Let's discover the world together.
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2016 12:13

Re: Fotografie Topic

Ik heb geen contacten meer van de fotovakschool nee, ik heb wel de kerk gemaild waar ik toentertijd had geëxposeerd maar dat is niet echt een goede optie.
Bibliotheken heb ik aan zitten denken, maar nog niet echt naar gekeken. Is misschien wel een goed idee.
Kleine galerieën vind ik moeilijk te vinden, het meeste is atelier ruimte en mijn bedoeling is om c.a.2 weken een ruimte te huren. Dat is best lastig.

Kantoorpanden zijn over het algemeen wat lastiger open in het weekend, en dan wil ik natuurlijk juist dat mensen het kunnen zien. Het zelfde geld voor dorpshuizen ; het zijn vaak openbare ruimtes die er niet op ingesteld zijn dat ik aankom met een fles champagne op een opening en mijn gasten graag persoonlijk verwelkom.

Het is een stuk lastiger dan ik dacht :')
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 30 Apr 2016 12:21

Re: Fotografie Topic

De gang in Haarlem?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers