Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Renault scenic 1.6 expression

<<

Linvi

Bericht 10 Mrt 2016 00:34

Re: Renault scenic 1.6 expression

Hier ook helaas slechte ervaring ermee. Zowel mijn oom als mijn zus. Mijn zus heeft hem na 4mnd terug gebracht naar de autohandelaar die hem verkocht nadat ze 6 keer met pech had gestaan. Alle onkosten opgeteld en een andere auto aangeschaft, heeft ze uiteindelijk een verlies van ongeveer 500euro gehad. Nu rijd ze een Renault scenic, al 3jaar zonder enige onkosten!
<<

Anoniem150

Bericht 10 Mrt 2016 08:18

Re: Renault scenic 1.6 expression

.
Laatst gewijzigd door Anoniem150 op 12 Mrt 2016 13:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Mrt 2016 10:26

Re: Renault scenic 1.6 expression

Even denken, waar begon 't bij ons ook alweer mee.. Volgens mij met 't zogenaamde 'Check engine light', dus het algemene motormanagement lampje dat begon te branden. De auto stotterde opeens enn hij viel dus uit. Volgens mij ging 't ook in die volgorde.

Volgens mij komt 't door een fout bij de massapunten die daardoor een storing doorgeven aan de boardcomputer, waardoor dus het lampje ook aan gaat. De boardcomputer geeft daardoor verkeerde signalen af aan o.a. de EFT sensor. Even heel simpel; de EFT sensor bepaalt de hoeveelheid benzine en zuurstof dat wordt afgegeven, waardoor je auto dus rijdt. Die sensor is nu dus in de war, waardoor je auto dus random extra benzine of extra zuurstof bijgeeft en je auto stottert en uiteindelijk zelfs uitvalt.

Je zou denken, vervang de sensor en klaar! Máár... Nu komt de grap. Vanaf .. ik meen 2007, wordt de Tacuma niet langer gemaakt door Daewoo maar door Chevrolet. Die sensoren zijn dus niet meer te krijgen, want die worden niet meer gemaakt. Je zóú ze kunnen vinden op de sloop, maar 't is zó'n veelvoorkomende fout bij die sensoren, dat ze bijna niet werkend te vinden zijn, ook niet op de sloop.

Anyway, de Tacuma is een fijne gezinsauto, veel opbergruimte, hoge zit etc. Echt een fijn ding, hoewel ie zuipt als een malle... Maar hij kent dus wel een aantal mankementen die volgensmij niet op te lossen zijn. Je zou de massapunten eens kunnen bekijken, de kans is erg groot dat ze groen uitgeslagen zijn... De massapunten die ik bedoel zitten achter de accu. Om heel eerlijk te zijn, zou ik kijken of je nog terug kan, want ik geloof écht niet dat de Tacuma een goede auto is.

De Renault, tja, ik rijd zelf in een Franse auto en ben er heel tevreden over (Peugeot 307) 2 goede vrienden van mij zijn monteur, de één al járen bij een Renault garage en ik heb niks negatiefs gehoord over de Scenic. De ander heeft heel lang bij Citroën gewerkt en is ook dik tevreden over Franse auto's, zelf rijden ze ook niks anders. (Logisch, I know, maar toch!)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Mrt 2016 10:30

Re: Renault scenic 1.6 expression

Ik geloof eigenlijk dat er over elk merk/type auto wel goede en slechte verhalen te vinden zijn. Je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 10:32

Re: Renault scenic 1.6 expression

Isabel_ schreef:Ik geloof eigenlijk dat er over elk merk/type auto wel goede en slechte verhalen te vinden zijn. Je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben.

Dit.

Dit omvat ieder topic over auto's.
En telefoonmerken.
En internetproviders.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Mrt 2016 10:35

Re: Renault scenic 1.6 expression

Ja mee eens, maar er zijn toch ook wel 's auto's waar gewoon een fout in zit. Net als met telefoons of Internetproviders (als je in the middle of friggin' nowwhere woont tenminste) Ik bedoel, de Tacuma 1.6 kent geen problemen, of tenminste... Vast wel, maar niet van die stotter-issues. De 1.8 motor en vooral uit 2002, pf..
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 10:38

Re: Renault scenic 1.6 expression

Bazinga schreef:Ja mee eens, maar er zijn toch ook wel 's auto's waar gewoon een fout in zit. Net als met telefoons of Internetproviders (als je in the middle of friggin' nowwhere woont tenminste) Ik bedoel, de Tacuma 1.6 kent geen problemen, of tenminste... Vast wel, maar niet van die stotter-issues. De 1.8 motor en vooral uit 2002, pf..

Haha ja, er zijn wel auto's met 'problemen'. Maar dan kan je het beste gewoon op Google zoeken en niet op een (vrouwen)forum vragen hoe het zit.

Denk ik. :razz:
<<

Anoniem150

Bericht 10 Mrt 2016 12:09

Re: Renault scenic 1.6 expression

.
Laatst gewijzigd door Anoniem150 op 12 Mrt 2016 13:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem150

Bericht 10 Mrt 2016 12:13

Re: Renault scenic 1.6 expression

.
Laatst gewijzigd door Anoniem150 op 12 Mrt 2016 13:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 10 Mrt 2016 12:59

Re: Renault scenic 1.6 expression

Yadira schreef:
Isabel_ schreef:Ik geloof eigenlijk dat er over elk merk/type auto wel goede en slechte verhalen te vinden zijn. Je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben.

Dit.

Dit omvat ieder topic over auto's.
En telefoonmerken.
En internetproviders.


We kunnen wel aan de burgemeesters vragen of ze dit in de forumstatuten zetten, dan hoeven we tenminste niet elke week weer die stomme telefoontopics te lezen :smile:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Mrt 2016 14:22

Re: Renault scenic 1.6 expression

Betty: ik zou niet gelijk van het ergste uit gaan. Wie weet rijd je nog jaren probleemloos rond in jouw Daewoo. Het kan dat anderen slechte ervaringen hebben maar dat betekent niet per definitie dat jouw auto ook slecht is. Laat je blijdschap om je nieuwe auto niet vergallen door slechte ervaringen van anderen!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 10 Mrt 2016 15:31

Re: Renault scenic 1.6 expression

Hopelijk heb je toch gewoon veel plezier van je nieuwe auto! En hier een positieve ervaring met daewoo, maar wel een ander model. Heb drie jaar lang met veel plezier en weinig onderhoud in een oude matiz gereden. Helaas werd hij toen geramd door een vrachtauto toen hij geparkeerd stond, anders had ik er vast nog langer plezier van kunnen hebben.

Ik hoop dat je veel plezier hebt van je nieuwe auto en niet teveel problemen zal tegenkomen!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers