Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


4e fles er zelf afhalen of wachten

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Okt 2013 14:10

4e fles er zelf afhalen of wachten

Mij is verteld op het cb dat kinderen de 4e fles vanzelf laten staan. Als ik E de fles aanbied om 16uur, dan drinkt ze hem helemaal leeg. Maar als ik hem niet aanbiedt (en dus zonder fles naar bed breng) lijkt het ook goed.
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet.

Ook mocht ik 'smiddags met een boterham beginnen. Madam eet gewoon meteen een hele snee weg, inclusief hele fles erachter aan (geen idee of ze zou huilen als ik minder zou aanbieden).
Vind het gevoelsmatig wat tegenstrijdig. 'Sochtends krijgt ze best veel in 4 uur (8+12 de fles, tussendoor 1-2 fruit en snee brood om 12) maar rond 15/16 uur krijgt ze maar een broodkorst/stukje rijstwafel of soepstengel, om tussen 17/18 pas weer een echte maaltijd te krijgen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem166

Bericht 12 Okt 2013 14:16

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Ik heb geen verstand van flesvoeding, maar als je dochter die fles nog leegdrinkt als je hem aanbiedt, dan zou ik hem niet doen vervallen. Ik neem aan dat als zij die fles niet meer (geheel) wil hebben, dat ze dan steeds minder drinkt of zelfs helemaal niet. Kun je daar niet op wachten?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Okt 2013 14:22

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Dat is idd mijn vraag. Klopt wat je zegt. Maar aan de andere kant heeft ze hem dus ook niet perse nodig. Dus ik weet het niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem85

Bericht 12 Okt 2013 16:06

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Als wij niet zelf zouden stoppen met aanbieden.dan zou hij nu nog 4 flessen drinken, zowel van 4 naar 3.als van 3 naar 2, hebben we gedaan door niet meer te geven en hij lijkt hem niet te missen. Omdat wij destijds vonden dat hij veel in de ochtend kreeg,, gaven we in de ochtend pap, rond half 11 brood en om 12 de fles vervolgens rond half 4 fruit.
<<

Anoniem16

Bericht 12 Okt 2013 19:15

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Wij hebben hem gewoon zelf niet meer gegeven die fles van 16 uur. Ze at op die leeftijd rond 18 uur warm en rond 16 uur doen wij een soepstengel oid met wat water of sap. Dat deden we op die leeftijd ook al even geloof ik.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Okt 2013 19:26

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Hier ging het vanzelf. Met een maand of zeven dronk ze de laatste fles niet meer leeg en werd s ochtends eerder wakker. . Ik heb toen de derde fles weg gelaten en een koekje en diksap gegeven. Daarna dronk ze de laatste fles wel weer leeg en soep ze ook weer langer.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem286

Bericht 12 Okt 2013 20:13

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Kun je haar niet 's middags wat yoghurt aanbieden met nog een klein beetje fruit erin? Restantje van de ochtend oid?

Ik geef dat ook aan S en daarmee houdt ze het ook goed vol tot het avondeten, evt een uurtje later nog een koekje oid maar dat eet ze eigenlijk nog niet.

Wat fijn dat ze haar brood al zo goed eet!!
Ik zou de fles van 12 uur naar 13 uur verschuiven, en haar na de boterham van 12 uur nog even laten wachten (als dat lukt). Dan zit het allemaal wat minder op elkaar.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 12 Okt 2013 20:29

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Je kan ook zelf wat schuiven met het schema en zo een fles minder geven. Bijvoorbeeld om 8 uur een fles, half 10/10 uur fruit, half 1/1 uur de boterham en een kleiner flesje, bijvoorbeeld 120 of 150 cc. Dan om half 3 een koekje, soepstengel rijstewafel en sap oid. Om 5 uur warm eten en om 7 of 8 uur de avondfles. Dan is de ochtend ook niet zo vol gepropt met eten. Ik ben toen ze het niet meer vol hield op alleen melk een papfles gaan geven 's morgens.

Het is wel lastig hoor, ik heb een periode gehad dat ik het gevoel had dat ze alleen maar sliep en at.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Okt 2013 22:59

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Haha het idee van alleen maar eten (en slapen) heb ik hier ook. Ze is ook ineens stukken vrolijker. Ze wordt nu meer beiggehouden door de meerdere eetmomenten haha.
Om 12 uur kan ik niet heel veel schuiven. In de ochtend slaapt ze vaak maar een half, hooguit een uur. Tot 12.15/12.30 kan ik het wel rekken, maar daarna moet ze wel naar bed. Om 15-16uur geef ik haar nu wat water bij de soepstengel oid, maar dat moet ze nog leren drinken haha.
Ofwel, ik kan zo lekker doorgaan met evt een kleine aanpassing
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 13 Okt 2013 01:57

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Ik zou inderdaad ook zelf een beetje "spelen" met het schema om de 4e fles eraf te krijgen, zo heb ik het hier ook gedaan. Een kleiner flesje en andere dingen aangeboden zoals soepstengel met water/thee of rijstwafel (hier geen succes) of een thee biscuitje... en ineens "wilde/miste" hij de 4e fles niet meer.
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 13 Okt 2013 09:18

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Printje schreef:Wij hebben hem gewoon zelf niet meer gegeven die fles van 16 uur. Ze at op die leeftijd rond 18 uur warm en rond 16 uur doen wij een soepstengel oid met wat water of sap. Dat deden we op die leeftijd ook al even geloof ik.


Zo hebben wij het ook gedaan
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Okt 2013 10:27

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

De enige fles die wij echt hebben weggelaten is de vierde fles geweest. Wij hebben na het brood nooit een fles melk gegeven maar een fles als tussendoortje. Dus 's morgens een fles, om 10 uur fruit, om 12 uur een boterham, om 15 uur een fles, om 17.00 uur een warme maaltijd en om 20.00 uur een fles. Uiteindelijk werd die derde fles vervangen door een rijstwafeltje met wat drinken of nog wat fruit. Ik was/ben wel alert op elke 2 á 3 uur iets eten of in ieder geval iets aanbieden.

Ik zie nu pas dat je kindje pas 6 maanden is. Als het kan dan moet je het gewoon doen, het hoeft volgens mij echter nog niet... .
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 13 Okt 2013 18:39

Re: 4e fles er zelf afhalen of wachten

Ik heb die fles er toen afgehaald toen ze goed haar andere eten at, ik geloof zo rond de 7 maanden. Ik gaf daarna wat thee met een koekje/soepstengel of iets dergelijks. Ik heb ook nog een tijdje die fles wat kleiner gemaakt, 90+3 bijv.
Afbeelding


Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers