Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tsjechië

<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 07 Mrt 2016 13:03

Tsjechië

Wij willen misschien naar Tsjechië deze zomer. Heeft iemand hier nog tips? Wat is een mooi gebied om naartoe te gaan? We houden erg van natuur en vooral van de bergen. Steden vinden we niet zo interessant. We gaan met 2 kleine kinderen.
19-12-2012
04-07-2015
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2016 18:40

Re: Tsjechië

Wij zijn afgelopen zomer naar het Reuzengebergte geweest, wij zaten in een hotel in het plaatsje Janske Lazne.
Echte stadsmensen zijn we niet, maar we hebben wel een aantal steden kort bezocht.

Diverse skiliften in dit gebied waren open, waardoor we de mogelijkheid hadden deze te pakken en een wandeling te maken vanaf de berg naar het dal. Daarnaast konden we ook met de moutainbike de berg op om naar beneden te fietsen. Wij kregen overigens bij ons hotel gratis tickets voor de skilift, dus dat kostte ons niets extra. Ons hotel had ook een zwembad en sauna. Ik weet dat er in Splinderluv Mlyn diverse bungelowparken zijn waar ook Nederlandse gezinnen verbleven.

In Pec Pod Snezkou kun je naar de top waarbij je een prachtig uitzicht hebt over de omgeving. In dit dorp heb je ook diverse activiteiten leuk voor kinderen: rodelen, klimbos etc.
Verder zijn we naar de dierentuin geweest in Dvur Kralove, wat mij betreft echt een aanrader met kinderen. De toegangkaartjes zijn zo'n 50% goedkoper dan in Nederland, ook kun je op safari met je eigen auto als je dat wil.

Voor ons was het in ieder geval een geslaagde zowel actieve als culturele vakantie! Mocht je nog andere vragen hebben stel ze gerust.
08/2018
05/2021
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Mrt 2016 20:28

Re: Tsjechië

Ik vond het Tsjechisch Paradijs /Boheems Zwitserland ook erg mooi. http://www.natuurlijk-tsjechie.nl/natuurpark-cesky-raj-tsjechie.htm http://www.tsjechoreizen.nl/vakantie-tsjechie/streken/noord-bohemen/. Ik zat even te zoeken maar ik vond deze rotsformaties erg mooi: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotsen_van_Adr%C5%A1pach

In het hier in de post hierboven genoemde Janske Lazne ben ik volgens mij ook geweest. Ook erg mooie omgeving.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 07 Mrt 2016 21:42

Re: Tsjechië

Ik lees graag mee! Wij hebben net onze vakantie geboekt. wij gaan naar het Reuzengebergte naar het plaatsje Drzkov Vlastibor. wij hebben hier een vrijstaande woning gehuurd.

Wij zijn ook nog opzoek naar leuke plaatsen om heen te gaan..
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Mrt 2016 21:59

Re: Tsjechië

http://www.krnap.cz/km-jilemnice/ ik vond het krkonosske museum in Jilemnice erg leuk, een klein maar uniek iets.

http://www.krkonose-muzeum.cz
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Mrt 2016 22:18

Re: Tsjechië

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Mrt 2016 07:25

Re: Tsjechië

Wij hebben tevens de stad Hradec Kralove bezocht, prachtig plein met terrasjes en genoeg te zien/te doen in die stad:
Afbeelding

Ook zijn we in Trutnov geweest, vanwege de temperatuur die dag (34 graden) zijn we daar maar naar het openluchtzwembad gegaan :smile: Overigens een prima hygienisch zwembad, daar heb ik me echt over verbaasd.
Afbeelding

In Mlada Boleslav zijn we naar het Skoda (auto) museum geweest. Interssant om te zien hoe dat bedrijf is gestart en nu is. De halve stad bestaat uit Skoda-fabrieken!
Afbeelding

Er zijn in de omgeving ook vrij veel kastelen te bezoeken, zo zijn we onder andere bij Hrad Kost geweest. Er is ook een Hospital in de omgeving, die hebben we van de buitenkant wel gezien, maar zijn we niet ingeweest.

Aangezien het Reuzengebergte grenst aan Polen zijn we ook een dag naar Polen geweest: Wroclaw. IK vond dit een erg gezellige stad die me wat aan Groningen deed denken. Op de heen en terugweg hebben we ook nog uitstapjes gedaan, maar dat was in het westen van Tsjechie. Onder andere Theresienstadt hebben we bezocht.
08/2018
05/2021
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Mrt 2016 00:20

Re: Tsjechië

Miss Energy heeft al veel verteld over het reuzen gebergte. Wij gingen jaren daar op wintersport. Ik ben er 2 keer in de zomer geweest. Wij zaten toen in de buurt van Trutnov op een camping. Trutnov is inderdaad een mooie plaats.

Ook Vrchlabi is erg mooi. Daar in het ziekenhuis ben ik jammer genoeg een paar keer geweest. Dat is nog ouderwets (tenminste 5 jaar geleden nog wel) de verpleegsters liepen in lange jurken met een split tot het dijbeen. Het eten was er niet lekker. Je moest eerst betalen voordat er echo's gemaakt werken.

Pec pod snezkou is een mooie berg. En inderdaad mooi uitzicht. Je kunt van af de top Polen zien liggen.

Inderdaad de dierentuin in Dvur Kralove is erg mooi!
2014 2016

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers