Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Topic kleurenanalyse

<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2016 13:09

Topic kleurenanalyse

N.a.v. het 'wat heb je vandaag aan'-topic open ik een topic waarin ik met Urban Naked een kleurenanalyse poog te doen. Vooraf dek ik mijn 'oordeel' vast in, door te melden dat

- ik geen opleiding of cursus heb gedaan, dus wat ik zeg is puur o.b.v. fascinatie en wat ik tot nu toe al doende heb geleerd.
- het online is en met foto's, terwijl je het eigenlijk live en met daglicht moet doen, en kan het hier nooit helemaal sluitend zijn.
- de truc van de kleurenanalyse is om met verschillende sjaals te werken waardoor je ziet wat er met de huid gebeurt, maar ik heb hier geen sjaals, dus ook lastig.
- ik het soms gewoon echt niet weet, omdat sommige types een beetje tussen seizoenen in lijken te hangen en je zelfs op de stoel bij de analiste echt moet afstrepen om tot het juiste oordeel te komen.

MAARRRR. We kunnen wel de goede richting op met een topic als dit. We kunnen bv. wel zien of je een warm of koel type bent en of je helder of gedempt bent. Zo kun je tijdens het shoppen bv. het rek met oranje overslaan of juist het rek met zilveren sieraden.

Dit is uiteindelijk waar de kleurseizoenen op gebaseerd zijn:

Lentetype = warm en helder
Afbeelding
Zomertype = koel en gedempt
Afbeelding
Herfsttype = warm en gedempt
Afbeelding
Wintertype = koel en helder
Afbeelding

De spelregels:

1. Je plaatst bij voorkeur twee foto's van jezelf. Eén met een zwart shirt en zilveren sieraden en één met een bruin shirt met gouden sieraden.
2. De foto's moeten zijn gemaakt bij daglicht. Ze moeten zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid komen, dus niet over- of onderbelicht.
3. Op de foto's draag je geen of zeer weinig make-up, en zéker geen poeder of foundation.
4. De foto's hebben geen filter.
5. Op de foto's kun je goed je haar, huid en ogen zien.
6. Als we er niet goed uitkomen, plaats je een foto met een andere kleur shirt vanuit een andere hoek.
7. Als je je haar gekleurd hebt, moet je dat er even bij zetten en ook wat je oorspronkelijke haarkleur is.

*ALLE ADVIEZEN ONDER VOORBEHOUD* :ja:
Laatst gewijzigd door Geel op 08 Mrt 2016 16:46, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Mrt 2016 13:15

Re: Topic kleurenanalyse

Wat leuk!! Ga straks even proberen foto's te maken.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 08 Mrt 2016 13:30

Re: Topic kleurenanalyse

Supertof van jullie! :yes: Ik heb alleen geen gouden sieraden, is een foto in bruin shirt dan ook voldoende of?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 08 Mrt 2016 13:48

Re: Topic kleurenanalyse

Hiep hoi wat leuk! Mag ik ook meedoen? Ik hoor altijd dat ik meer kleur moet dragen maar ik heb geen idee wat dan!
Ik ga straks foto's maken, ik heb alleen geen bruine kleding, is er een andere optie?
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2016 13:51

Re: Topic kleurenanalyse

Als je geen bruin hebt, is oranje ook een goeie optie. Of iets crèmekleurigs. En als je geen gouden sieraden hebt, kun je mss iets doen met een andere warme kleur zoals beige, terra of oranje. Als je dat ook niet hebt is alleen een shirt mss ook wel voldoende ja

Toet, iedereen mag meedoen, tuurlijk!
Laatst gewijzigd door Geel op 08 Mrt 2016 13:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Mrt 2016 13:52

Re: Topic kleurenanalyse

Leuuk ik ga vanavond foto's maken. Echt leuk dat jullie dit doen!
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2016 13:55

Re: Topic kleurenanalyse

We offeren ons verlof graag voor jullie op Harri! Hoewel ik bij jou eigenlijk al weet dat je winter- of zomertype bent. Heb al zoveel kansen gekregen om je te bestuderen ;-).

Edit: Harrison, jij kunt als je foto's gaat maken mss beter een met zwart-spierwit (winter) en een met blauw-offwhite (zomer) maken.
Laatst gewijzigd door Geel op 08 Mrt 2016 13:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Mrt 2016 13:56

Re: Topic kleurenanalyse

Haha ja, ik denk zelf dat ik een zomertype ben. Dus eigenlijk kan ik jullie misschien beter met rust laten :D.
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2016 13:58

Re: Topic kleurenanalyse

Hehe, kijk maar hoor. 't Is op zich wel leuk als (school)voorbeeld.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 08 Mrt 2016 14:11

Re: Topic kleurenanalyse

Wat leuk!!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Mrt 2016 14:24

Re: Topic kleurenanalyse

Superleuk! Ik ga morgen als ik thuis ben even foto's plaatsen!
<<

Anoniem250

Bericht 08 Mrt 2016 15:56

Re: Topic kleurenanalyse

Ik heb niet de juiste kleding. Ik draag eigenlijk vooral wit. Bruin en zwart zelden. Een bruin truitje heb ik zelfs niet. Ik heb wel een foto met een bruine jurk. Maar daar ben ik bruin (zon) en normaal ben ik dat niet. Ik zie er bruin wel beter uit. De foto's hebben geen filter. Ik draag wel wat make-up maar geen poeder.

Ik heb nog steeds geen idee welke kleur me (op wit na) het beste staat. Foto's niet quoten, ik haal ze graag weer weg.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 08 Mrt 2016 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2016 16:01

Re: Topic kleurenanalyse

HG, welke foto heeft je natuurlijke haarkleur?
<<

Anoniem250

Bericht 08 Mrt 2016 16:06

Re: Topic kleurenanalyse

Dat is eigenlijk door de jaren heen steeds donkerder geworden. Nu heel donkerbruin. Bijna zwart. Maar ik heb al wat grijze haren.
<<

Anoniem250

Bericht 08 Mrt 2016 16:07

Re: Topic kleurenanalyse

De tweede foto komt dicht in de buurt van mijn eigen haarkleur. De foto is drie weken na de bevalling gemaakt en toen was ik al even niet naar de kapper geweest. Oh de kleur trouwens van mijn zusje die naast me zit. Misschien iets lichter
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2016 16:37

Re: Topic kleurenanalyse

Volgens mij ben jij gewoon het prototype herfst, haha. Het jurkje op de laatste foto is echter zo BRUIN met GOUD, dat je bijna gaat twijfelen.

Maar goed, er lijkt veel geel en warmte in de ondertoon van je huid te zitten. De kleuren van de middelste foto zijn net wat te zacht/flets voor je (zijn voornamelijk zomerkleuren), terwijl dat blauwe jurkje op je FB te hard en fel is. Die overschreeuwt je (is een winterblauw, als ik het goed zie). Je hebt gewoon net niet dat koele van een wintertype in je gelaat, terwijl je wel dat diepe, contrastrijke van een herfst hebt. Ik denk dat je een donker herfsttype bent, dus herfst richting winter. En dat je dit palet zou kunnen gebruiken voor je kledingkast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 08 Mrt 2016 16:39

Re: Topic kleurenanalyse

Dank Geel! Ik heb ooit winter advies gekregen, maar dat is dus inderdaad veel te hard. Ik zit wel verkeerd nu qua kleur in mijn kast. Heel veel wit en donkerblauw. En soms wat zachte kleuren. Ben heel blij met je advies. Ik ga het toepassen!
<<

Anoniem173

Bericht 08 Mrt 2016 16:40

Re: Topic kleurenanalyse

Wow geel wat super leuk. Ik ga hier zeker even foto's bij zoeken.
<<

Anoniem237

Bericht 08 Mrt 2016 16:41

Re: Topic kleurenanalyse

Edit.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 08 Mrt 2016 17:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mrt 2016 16:43

Re: Topic kleurenanalyse

Wat ontzettend leuk dat jullie deze moeite nemen! Ik geloof dat ik een herfsttype ben. Ik ga zo eens kijken of ik foto's kan maken (en kijken of ik de juiste sieraden en kleding in huis heb).
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2016 16:45

Re: Topic kleurenanalyse

Ja, ik snap heel goed dat je dat advies hebt gekregen, omdat je best wel donker bent en vaak kun je dan veel hebben. Twijfelde je al aan dat advies?

Je zou voor de zekerheid eens goed in de spiegel moeten kijken, zwart en spierwit aantrekken en dan kijken of je huid daar optisch rustiger of juist onrustiger van wordt. Ga je vlekken, rimpels en pukkels dan beter zien, vallen ze meer op, of vallen ze juist weg en lijkt je huid egaler te worden?

Vaak denken mensen dat een herfsttype alleen bruin en oranje draagt. Maar het zijn vooral heel rijke, volle kleuren, zoals je op die foto's kunt zien. Als je gaat shoppen, kun je eens gaan experimenteren. Hoop dat het je bevalt!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Mrt 2016 16:49

Re: Topic kleurenanalyse

Tof zeg! Ik ga morgen even foto's maken (wilde zeggen vanavond maar dan is er natuurlijk bijzonder weinig daglicht)
30-04-2017
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2016 16:51

Re: Topic kleurenanalyse

Dat kun je wel zeggen ja, haha.

Oooo Marin, ik vind jou altijd zo moeilijk, zie er nu al tegenop! :laughcry: Maak goeie foto's, misschien kunnen we dan voor eens en altijd de knoop doorhakken.
Laatst gewijzigd door Geel op 08 Mrt 2016 16:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem237

Bericht 08 Mrt 2016 16:51

Re: Topic kleurenanalyse

Edit.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 08 Mrt 2016 17:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 08 Mrt 2016 16:57

Re: Topic kleurenanalyse

Ik wil wel meedoen maar beschik al niet over bruine/oranje kleren en niet over gouden sieraden :face: En ik wil niet make-up loos het forum op hahaha (hallo huge wallen!). Maar ik wil wel héél graag advies dus ik ga even denken hoe ik dit op ga lossen :) Komt goed, komt goed.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers