Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De was doen

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Mrt 2016 10:40

Re: De was doen

Wolfinschaapskleren schreef:Wat veel wassen! Ik lees ook regelmatig meerdere wassen op een dag, hebben jullie dan een droger of heel veel ophang mogelijkheden?
In de winter kan ik echt meer een was per dag doen.

Wij wassen ongeveer 3-4x per week denk ik. Afhankelijk van het beddengoed en of zoontje een keer doorlekt oid. Kleding kan meestal van ons drieën wel twee dagen aan, behalve blousen en overhemden,


Wij hebben een droger, daar gaat eigenlijk alles in behalve truien, jurkjes, rokjes en een paar truitjes of broeken die niet in de droger mogen.
2010 2012
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2016 10:44

Re: De was doen

Wij hebben ook een droger, daar gaat handdoeken etc, werkkleding en beddengoed in, dus dat scheelt al een hoop.

Het is bij ons in huis erg vochtig, dus de rest droogt erg traag. Toen we nog geen droger hadden duurde het soms wel 5 dagen voordat de handdoeken droog waren. Dan stonken ze al voordat ze droog waren, beetje jammer. Gelukkig binnenkort isolatie maatregelen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 07 Mrt 2016 10:45

Re: De was doen

Mijn man doet onze was in het weekend. Ik doe 1 a 2 keer per week de babywas apart.

Wij hebben een washok waardoor ik het heel verleidelijk vind om de was niet op te vouwen en maar gewoon te pakken als we het nodig hebben. Deur dicht en niemand die het ziet.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Mrt 2016 10:48

Re: De was doen

Ik heb zo'n 3-4 wassen per week gemiddeld.
2012 & 2016
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mrt 2016 10:49

Re: De was doen

2 à 3 donkere kledingwassen
1 witte kledingwas
En 2 à 3 60 graden wassen met handdoeken en beddengoed enzo.

Alleen de 60 graden was gaat in de droger.

Mijn man wast alles op vrijdag. En dan doe ik door de weeks nog 1 kledingwasje. Op maandag ben ik vrij en zorg ik dat alles opgevouwen in de kast ligt.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2016 10:51

Re: De was doen

Jans schreef:

Mijn man wast alles op vrijdag. En dan doe ik door de weeks nog 1 kledingwasje. Op maandag ben ik vrij en zorg ik dat alles opgevouwen in de kast ligt.


:hulde:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Mrt 2016 10:53

Re: De was doen

Meestal een paar per dag op doordeweekse dagen tijdens schooltijd. Daarbuiten niet, E kan niet tegen het geluid van de wasmachine. Ik moet het dus goed plannen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mrt 2016 10:56

Re: De was doen

Yadira schreef:
Jans schreef:

Mijn man wast alles op vrijdag. En dan doe ik door de weeks nog 1 kledingwasje. Op maandag ben ik vrij en zorg ik dat alles opgevouwen in de kast ligt.


:hulde:


Ja, super hè?!!
Ik deed eerst alles in het weekend, maar dan was het vaak op maandag nog niet droog en dan had ik een tijd meer om alles op te vouwen. En dan lag het de hele week op zolder, das niet handig.

En ik haat de bedden verschonen, dus het is heerlijk dat hij dat nu doet.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2016 10:58

Re: De was doen

Ik haal het bed af en m`n vriend maakt het weer op, ook heel prettig haha! Maar idd, het is soms best plannen met wassen en opvouwen en droogtijd. Blehhhh.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Mrt 2016 13:48

Re: De was doen

Wij hebben wel een droger maar die gebruiken we alleen in noodgevallen. Onze zolder is groot en op de dagen dat ik meerdere wassen draai heb ik er 3 rekken staan en zo'n rek wat je aan.deuren kan hangen, die heb ik dan in het trappengat hangen. In de lente, zomer en als het vriest hang het buiten en is het met een uurtje wel droog.

Ik heb net een nieuwe wasmachine gekocht met 1600 toeren ipv de 1400 die ik had en dat maakt echt een vreselijk groot verschil. Waar het eerst minimaal twee dagen moest drogen zijn shirts nu binnen twee uur droog op zolder en spijkerbroeken ook al binnen een halve dag.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 07 Mrt 2016 14:16

Re: De was doen

Een droger is dan ideaal. Voor jullie helemaal Yadira!
Lastig Susan, heeft hij dat ook met de vaatwasser, waterkoker e.d.?

Ik plan ook altijd ivm droogtijd, meestal twee dagen.
Heerlijk als het straks weer zomer is, dan is alles zo droog.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Mrt 2016 14:28

Re: De was doen

Hier een was of 4 in de week, een donkere en een lichte was, die doe ik allemaal op 40 graden. En dan een handdoeken was en een beddengoed was. Nu in de winter was ik het beddengoed zo om de 1.5 week, dus heb ik nog wat minder was, daar gaat ook de slaapzak van onze zoon bij, zijn dekentje als die onder de snottebellen zit en eigenlijk altijd zijn knuffelpopje. Nieuwe kleding met een felle kleur was ik de eerste keer altijd apart en daarna gaat het gewoon mee met de rest, pastel tinten met de lichte was, rood, blauw e.d. allemaal met de donkere was.

Mijn man draagt elke dag een pak naar zijn werk, dus van hem heb ik eigenlijk alleen in het weekend bovenkleding in de was, verder alleen sokken, T-shirt en ondergoed. Ik draag zelf ook vaak colbertjes naar mijn werk die ik ook niet zo heel vaak was en ik draag veel panty's die vaak weg gegooid kunnen worden of anders niet veel ruimte in de wasmachine in nemen. Onze zoon krijgt wel elke dag schone kleding aan en zo nodig vaker. Hij doet wel een halve week met zijn pyjama ongeveer en ik ook wel met mijn pyjamabroek, shirtje wissel ik vaker.

Mijn man zijn boxers, het beddengoed, de slaapzak, handdoeken/ theedoeken, sokken en rompers gaan in de droogtrommel, de rest hang ik op. Omdat we in een appartement wonen en niet heel veel ruimte over hebben staat de was altijd op onze slaapkamer, omdat ik niet wil dat daar de hele week een wasrek staat doe ik de was 1 keer in de week en ruim ik die ook zo snel mogelijk weer op.

Het verbaasd me hoeveel wassen sommige mensen hier draaien! Gooi je dan alles meteen in de wasmachine na kort dragen? Ik vind dat vaak zonde van mijn kleding, dus vesten, colbertjes en spijkerbroeken was ik bijvoorbeeld echt pas als het nodig is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2016 14:30

Re: De was doen

Ik probeer het echt te beperken tot drie wasjes per week. We zijn nu met z'n tweeen, ik merk al dat het wat lastiger gaat nu maar ik ga het echt volhouden haha!

En dan doe ik 1x donker. Hierbij gaat ook een a twee donkere handdoeken, werkkleding, en veel ondergoed en sokken
1x wit: hierbij zit het beddengoed van ons.
1x gekleurd. En dat is dan vaak de theedoeken, gekleurde t shirts etc.

Ik was kleding voor wolwas oid één keer in de x weken. Hierbij wacht ik dus echt totdat ik daarvoor genoeg heb. En ik doe wel af en toe nog wat sportkleding tussendoor. Dat wel, maar dat is ook omdat die niet met een wasverzachter gewassen kunnen worden en de rest wel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mrt 2016 15:27

Re: De was doen

Was nummer 5 van vandaag staat al op.

Op zo'n dag als vandaag dat ik thuis ben overdag kan ik er wel zes a zeven doen. Maar meestal doen we 's avonds rond het eten een wasje of twee. Het punt is dat we meestal droogruimte tekort komen. We hebben twee droogrekken staan waar alle shirts, overhemden en broeken aan drogen, maar we kunnen dus meestal niet meer dan een paar van dit soort 'ingewikkelde' wasjes doen. Wij sorteren niet op kleur maar op 'ingewikkelde' en 'makkelijke' was, oftewel was die een paar minuten in de droger moet en daarna uitgehangen moet worden, of was die gewoon in de droger kan.

Ik denk dat wij wel zo'n vier tot acht wasjes per week draaien, ook afhankelijk van hoe lang we het op laten lopen etc.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem255

Bericht 07 Mrt 2016 16:05

Re: De was doen

Ik doe het eigenlijk ook zoals chaos.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 07 Mrt 2016 17:36

Re: De was doen

Op maandag en dinsdag vaak 2 wassen, totaal dus 4. En dan donderdag vaak nog 1 of zaterdags. Ik denk vaak 5 of 6 wassen in de week.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 07 Mrt 2016 19:41

Re: De was doen

Hier is de was ook echt een ding, als ik 1 of 2 dagen niet was dan ligt er voor mijn gevoel zo'n enorme berg gelijk. Maar wij komen met z'n drietjes ook wel aan een à twee wassen per dag, denk gemiddeld 10 per week. En dat zijn op een uitzondering na ook echt geen halve wasjes helaas. Gelukkig heb ik wel een droger, daar gaan in elk geval de handdoeken en het beddengoed in, en een paar andere dingetjes.

Denk dat het ook minder zou kunnen, maar over het algemeen hebben in elk geval de kinderen elke dag schone kleding aan (want negen van de tien dagen is het aan het einde van de dag ook echt vies), de jongste is vaak verkouden en dus vaak bed verschonen (hoeslaken onder het snot), slaapzak en pyjama ook vaker dan normaal omdat hij soms doorlekt. Mijn eigen kleding is veel sneller vies omdat de jongste me onder het snot of eten smeert. Dus ik was voor mijn gevoel niet overdreven snel dingen, als ze vies zijn dan gaan ze in de was en dat is hier gewoon al vrij snel met de kinderen.

Mijn ex was overigens echt een pietlut met zijn kleding, als er een vlekje in een overhemd zat dan moest dat à la minute in de was en er mocht dan niks anders bij in de trommel. Ja, dan tikt het aantal wassen helemaal aan. Vond ook eigenlijk dat hij dan maar lekker zelf moest wassen en strijken bij zulke acties, maar dat vertikte hij. Ook nu nog, strijk gaat naar z'n moeder.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 07 Mrt 2016 21:43

Re: De was doen

Ik vind een berg was juist fijn. Was liever een hele dag een berg weg dan iedere dag een wasje. Dan is de was voor m'n gevoel ook een paar dagen 'klaar'. Op donderdag en zondag was ik 1 donkere, 1 bonte en 1 witte was. Helft gaat in de droger, andere helft hang ik op. De dag erna vouw ik alle was op en gaat het de kasten in. Op donderdag was ik ook het beddengoed. Dat gaat dezelfde dag gevouwen de kast weer in.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Mrt 2016 21:55

Re: De was doen

Ik doe iets van 2-3 wassen in de week denk ik. Heb maar één droogrek, dus ik moet altijd eerst wachten tot er weer een was droog is. Behalve met het beddengoed, dat hang ik altijd te drogen aan een deur haha. Ik heb bijna alleen maar zwarte kleding en wat gekleurde dingen en die gooi ik altijd bij elkaar op 40 graden. Handdoeken en theedoeken (alle kleuren door elkaar) op 60 graden en beddengoed ook. Heel af en toe eens een wit wasje.
Ik gebruik maar één soort wasmiddel en gooi altijd gewoon op de gok een hoeveelheid in de machine. Strijken doe ik niet. Wat een huisvrouw hè?
❤ 7 juni 2018
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 07 Mrt 2016 22:05

Re: De was doen

Haha Bliss! Ik strijk trouwens ook niet. Alleen de overhemden van mijn man moeten gestreken worden en dat doet onze poetshulp sinds kort :redface: Ik heb zo'n hekel aan strijken en ik ben er ook heel slecht in. Waarschijnlijk omdat ik het te weinig doe.

Vandaag ben ik ook niet aan wassen toe gekomen en gisteren heb ik niet alles weggekregen. Dus ik kan morgen weer aan de gang.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Mrt 2016 22:41

Re: De was doen

Ik heb sowieso wel 2X per week een donkere was.
1 witte was, al denk ik nu met baby dat dat wat meer zal worden.
1 roze was
1 lichte was.
1 was met handdoeken, ondergoed op 60.
En dan nog beddengoed 1X in de twee weken.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers