Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Secretaresse/office manager

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Jan 2016 20:34

Secretaresse/office manager

Als alles goed blijft gaan met m'n vriend, zal ik in de toekomst waarschijnlijk zijn kant op verhuizen (tijdelijk; daarna gaan we samen denk ik weer ergens anders wonen, maar dat zien we dan wel). Dit duurt nog wel even hoor, maar ik zal dan op zoek moeten naar een andere baan en eigenlijk zou ik dan wel iets heel anders willen doen. Ik hou van taal, teksten, plannen en organiseren en daarom lijkt iets als secretaresse of office manager me wel leuk. Nu heb ik dus geen papieren voor een dergelijke functie en ik vraag me af of ik dan überhaupt wel in aanmerking kom. Zijn hier meiden met een baan in die richting? Wat denken jullie daarvan? Op zich denk ik wel alle kwaliteiten in huis te hebben voor zo'n soort baan, maar ja, willen ze niet altijd papieren zien? Hoe pak ik dit aan? En hebben jullie misschien nog andere ideeën voor banen die passen bij wat ik leuk vind? Ik heb trouwens VWO gedaan en daarna de Pabo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2016 20:42

Re: Secretaresse/office manager

Ik ben Office Manager en ik heb er ook geen papieren voor. Misschien wordt het zonder ervaring op dit gebied en zonder papieren wel lastig, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Het verschilt natuurlijk heel erg per bedrijf wat een Office Manager precies doet. Ik regel vooral de personele en facilitaire zaken, terwijl een ander misschien weer vooral secretariële taken heeft. En of het iets voor jou is ligt denk ik ook heel erg aan het bedrijf. Binnen ons bedrijf is het niet echt een spannende of uitdagende baan. Ik doe er nog heel veel dingen naast. Maar in een groot bedrijf kan het best uitdagend zijn denk ik.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Jan 2016 20:49

Re: Secretaresse/office manager

Ja ik vind het wel lastig hoor, wat wil ik nou eigenlijk? Het allerliefst zou ik iets in de redactionele richting gaan doen, maar dat is volgens mij niet haalbaar op dit moment. Ik heb wel uitdaging nodig en het lijkt me wel leuk als het een bedrijf is dat enigszins mijn interesse wekt, dus dat wordt sowieso al een uitdaging haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Jan 2016 20:58

Re: Secretaresse/office manager

Ik ben ook officemanager en heb hier wel de papieren voor.

Of ik het een leuk beroep vind hangt voor mij heel sterk af van het bedrijf waar ik voor werk.
De afgelopen 11 jaar heb ik bij diverse soorten bedrijven gewerkt en eigenlijk vond ik het alleen écht leuk bij de architectenbureaus waar ik werkte. Maar goed, daar ligt ook echt mijn interesse en kon ik ook mijn creativiteit kwijt (presentatieboekjes maken in in design bijv.).

Bij de bedrijven waar ik goed kon verdienen zat ik gewoon niet zo goed op m'n plek. De materie was te saai ofzo.

Nu werk ik bij verschillende bureaus op freelance basis en doe ik de meest uiteenlopende dingen. Bij het ene bureau doe ik de gehele boekhouding, haal ik boodschappen voor de lunch, doe ik PR en acquisitie en hou ik me bezig met personeelszaken. Bij een ander bureau ontwerp ik (samen net een collega) een kastenwand en werk ik die uit in een technisch tekenprogramma. Daarnaast vul ik mn dagen met ad hoc klusjes. Die kunnen uiteenlopen van een adreswijziging bij de KVK doorgeven tot het plannen van meetings.

Ik denk dat je dit prima zonder papieren kunt doen, maar dat is denk ik ook heel erg afhankelijk van de branche waarin je wilt werken. In de financiële sector zullen ze daar meer opgebrand zijn dan bij de branche waarin ik zit (denk ik). Het maakt het wel makkelijker als je affiniteit hebt met de materie/het product waar het bedrijf mee te maken heeft.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem282

Bericht 22 Jan 2016 19:39

Re: Secretaresse/office manager

Het is maar een mening: dit is wel het laatste waaraan ik zou denken bij jou(w persoonlijkheid), ook al 'ken' ik je alleen van het forum. De functies hebben overlap, maar in beide zou ik jou niet zien werken. :) Dit is trouwens puur een gevoel, wat ik niet goed kan uitleggen.

Edit: vergeet ik helemaal te zeggen dat ik het wel heel leuk vind om te lezen dat je het roer geheel wil omgooien. Spannend! Het is soms/vaak wel een zoektocht. Hoop dat je iets vindt wat bij je past en waar je blij van wordt. :)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Jan 2016 23:36

Re: Secretaresse/office manager

Ik werk niet als office manager, maar als accountmanager inside (binnendienstfunctie) bij een educatieve uitgeverij (graag niet quoten). Ik heb PABO gedaan en onderwijskunde. Het is fijn als achtergrond, maar mijn studie onderwijskunde heb ik niet echt nodig voor deze functie. Mijn dagelijkse bezigheden bestaan uit het bewerken van de markt d.m.v. het voeren van telefoongesprekken met directeuren en leerkrachten, mailcontacten, het beantwoorden van inhoudelijke mails en het voeren van inhoudelijke telefoongesprekken. Wij hebben allemaal ons eigen rayon: een deel van Nederland. Ik werk nauw samen met een collega van mij die in de buitendienst werkt en in dat rayon de scholen bezoekt. Ik plan voor hem alle afspraken in, ik houd het klantenbestand bij en ik maak plannen wat we aan welke school aan gaan bieden.

Ik vind het een leuke en afwisselende baan en weinig stressvol. Ik werk vier dagen van half 9 tot 5 uur. Ik moest tijdens het inwerken even in Excel en in het werken met het CRM komen, maar verder was ik vrij vlot allround.
Laatst gewijzigd door Zonnetje op 25 Jan 2016 18:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem168

Bericht 22 Jan 2016 23:45

Re: Secretaresse/office manager

Mijn verhaal ken je :) Ik had puur mazzel dat ik zonder papieren doorkwam, maar wat hierboven gezegd wordt denk ik wel dat het heel erg veel verschil maakt waar je terecht komt of het een leuke functie is (office manager/secretaresse dan). Ik denk dat je vooral goed moet opletten dat het werk voldoende uitdaging heeft voor je. Daar liep ik op een gegeven moment toch wel tegenaan. Verder kan ik het aanraden hoor! Ik zie jou ook eerder in de redactionele hoek, maar inderdaad, zie daar maar eens iets te vinden, überhaupt, maar zeker zonder papieren. Schrijf je wel nog steeds die recensies? Dat soort werk zorgt natuurlijk wel voor ervaring. Ik hou het voorlopig maar bij bloggen, haha. Maar als ik weer aan het werk ga zal ik ook in de eerste instantie weer kijken naar secretaresse/office manager/administratieve functies. Je kunt, voor inspiratie en voor toch een papiertje, ook alvast een beetje rondkijken naar cursussen natuurlijk.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Jan 2016 08:35

Re: Secretaresse/office manager

Dat klinkt leuk Zonnetje! Ik zou het ook leuk om een baan te hebben waar toch wat kennis van mijn opleiding zinvol zou zijn.

Ik heb na mijn opleiding (PABO) twee maanden als office manager ingevallen. Een paar weken later ben ik teruggevraagd voor een binnendienstfunctie, ook daarvoor geen opleiding. Ik werk in de logistiek en het is vooral fijn als je handig en snel bent met computers en goed kunt overleggen op verschillende niveau's in de eigen en klantorganisatie. Wij zoeken nog mensen ;-)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Jan 2016 11:22

Re: Secretaresse/office manager

Als ik eerlijk ben zie ik jou ook nog niet de uitdaging vinden als secretaresse of office manager. In elk geval niet wat ik in mijn hoofd heb wat je zoekt en wat de functie ook kan inhouden. Als jullie niet direct een hele baan erbij nodig hebben, kan je ook altijd kijken naar stages in een richting dat je meer aantrek.

Overigens weet ik niet waar in het land je vriend woont, maar ook dat kan meespelen natuurlijk in wat mogelijk is.

Een tip: bij sommige schoolboeken uitgevers en sommige culturele instanties (ook poppodia) zoeken ze regelmatig juist mensen met een onderwijsachtergrond voor redactie of educatieve functies. Ik zou zoiets veel leuker voor je vinden en met veel meer uitdaging.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 25 Jan 2016 11:35

Re: Secretaresse/office manager

wellicht een tip: ik zie regelmatig vacatures bij bibliotheken voorbij komen, die wellicht bij jou zouden passen. Ze zoeken bijvoorbeeld leesconsulenten en daar wordt ook pabo voor gevraagd. Je bent dan ook organiserend bezig.
Deze bijvoorbeeld http://www.culturele-vacatures.nl/2016/ ... consulent/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Jan 2016 11:35

Re: Secretaresse/office manager

Ja zoiets lijkt me ook leuk natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat ik bij dat soort functies zomaar aan de bak kom. M'n vriend woont in Noord-Holland en ik zou dan in regio A'dam iets gaan zoeken. Op zich zou daar dus keuze genoeg moeten zijn, maar ook concurrentie genoeg natuurlijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Jan 2016 11:38

Re: Secretaresse/office manager

Jorja schreef:wellicht een tip: ik zie regelmatig vacatures bij bibliotheken voorbij komen, die wellicht bij jou zouden passen. Ze zoeken bijvoorbeeld leesconsulenten en daar wordt ook pabo voor gevraagd. Je bent dan ook organiserend bezig.
Deze bijvoorbeeld http://www.culturele-vacatures.nl/2016/ ... consulent/


Hé leuk, zoiets lijkt me inderdaad ook wel wat ja, thanks! Ik kan voorlopig nog lang niet serieus ergens op reageren, maar het is goed om te weten wat voor aanbod er zoal is.
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Jan 2016 11:46

Re: Secretaresse/office manager

Bliss schreef:Ja zoiets lijkt me ook leuk natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat ik bij dat soort functies zomaar aan de bak kom. M'n vriend woont in Noord-Holland en ik zou dan in regio A'dam iets gaan zoeken. Op zich zou daar dus keuze genoeg moeten zijn, maar ook concurrentie genoeg natuurlijk!


Maar dat zijn juist functies waarbij jouw papiertje dus handiger is dan bijvoorbeeld journalistiek of media-management of wat dan ook. Dus waarom niet.

Kijk maar eens:

http://www.culturele-vacatures.nl/2016/ ... deducatie/
http://www.culturele-vacatures.nl/2016/ ... consulent/
http://www.culturele-vacatures.nl/2016/ ... -educatie/
http://www.culturele-vacatures.nl/2016/ ... eumdocent/

Niet allemaal in de regio, maar dan kan je zien dat er momenteel zeker vraag naar is. Toen ik op banenjacht was, heb ik zelfs gedacht om mijn lesbevoegdheid te gaan halen omdat daar zo vaak naar gevraagd werd juist bij podia en andere instellingen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Jan 2016 12:11

Re: Secretaresse/office manager

Cool! Tegen de tijd dat ik actief op zoek ga, zal ik jullie maar eens inschakelen :thumbup:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem222

Bericht 11 Feb 2016 15:27

Re: Secretaresse/office manager

Als je wilt kan ik je tegen die tijd wel in contact brengen met iemand die je heel goed aan secretaresse/office manager functies kan helpen! Als je dat dan nog wilt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Mrt 2016 22:34

Re: Secretaresse/office manager

Lastige vraag, maar hoeveel tijd zou ik moeten uittrekken voor het vinden van een nieuwe baan? Stel dat ik over een halfjaar ergens wil beginnen, kan ik dan het beste nu al gericht gaan zoeken?

Harri, ik ga het onthouden! Heb je nu iig ook op LI.
❤ 7 juni 2018
<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 03 Mrt 2016 22:43

Re: Secretaresse/office manager

Dit topic geeft mij ook weer wat meer ideeën! Eigenlijk heb ik dezelfde gedachtes als jij. Ik sta nu ook voor de klas en zou zo graag iets anders willen doen. Ik ga dit onthouden!
<<

Anoniem222

Bericht 03 Mrt 2016 22:55

Re: Secretaresse/office manager

Ja lastige vraag inderdaad haha! Ik denk dat het wat vroeg is, maar je weet nooit hoe lang het duurt!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 04 Mrt 2016 07:50

Re: Secretaresse/office manager

En een dergelijke functie binnen het onderwijs?
<<

Anoniem239

Bericht 07 Mrt 2016 20:46

Re: Secretaresse/office manager

Harrison schreef:Als je wilt kan ik je tegen die tijd wel in contact brengen met iemand die je heel goed aan secretaresse/office manager functies kan helpen! Als je dat dan nog wilt.


Misschien een brutale vraag maar ik ben op zoek naar een nieuwe baan als secretaresse. Ik zou heel graag in contact komen met een tussenpersoon, zou je dat willen doen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2016 20:50

Re: Secretaresse/office manager

SoGood schreef:En een dergelijke functie binnen het onderwijs?


Ja dat zou ook kunnen hoor! Ik ben me flink aan het oriënteren de afgelopen week en ik heb al wel wat functies voorbij zien komen die me leuk lijken. Of ik er kans op maak, dat is een tweede natuurlijk. Misschien ga ik her en der eens wat open sollicitaties versturen.
❤ 7 juni 2018

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers