Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Sep 2013 09:55

Re: Sollicitatietopic

Silly: daar kijk ik ook al ja, maar het is gewoon erg weinig! Plus dat mijn hart ook niet in het VO/MBO/oid ligt. Ben ook al breder aan het kijken: dingen in de kinderopvang, verder weg, beleidvoering ed.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem205

Bericht 03 Sep 2013 10:57

Re: Sollicitatietopic

Mezzo, daar zit het verschil idd! Ik heb nooit officieel gewerkt, dus ook geen arbeidsverleden opgebouwd... Dus hopelijk recht op 5 maanden...
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Sep 2013 10:59

Re: Sollicitatietopic

Oreo, als je inlogt op de site van UWV met je DigiD kan je exact zien hoeveel jaren als arbeidsverleden geregistreerd staan. Weet niet of je dat wist? (omdat je aangeeft "misschien" 5 maanden te krijgen).
<<

Anoniem205

Bericht 03 Sep 2013 11:58

Re: Sollicitatietopic

Ja, die misschien is omdat ik nog niet te horen heb gekregen of ik officieel recht heb op een ww-uitkering... *zucht*
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:28

Bericht 03 Sep 2013 12:09

Re: Sollicitatietopic

Buh heb nog geen vacatures gevonden vandaag, schiet niet op!
Vervelend joh, als je nog niet weet of je recht heb op ww! Hoop het voor je! Ik weet het ook pas sinds 2 weken, dacht eerst dat ik geen recht had, maar gelukkig wel.
Vraagje trouwens, op site van werk.nl staat dat je 4 sollicitaties per maand moet doorgeven, maar ik vind ook weer ergens op de site een formulier waar je 20 sollicitaties per week kan invullen.. Iemand enig idee wat je daar mee moet doen?
Ik zoek trouwens een baan in de omgeving van Arnhem, maar minder aanbod hier dan ik had verwacht helaas.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Sep 2013 12:11

Re: Sollicitatietopic

ik doe geen formulier, ik denk dat je het formulier uit de sollicitatietraining bedoelt? Volgens mij is die om voor jezelf bij te houden waar je hebt gesolliciteerd, op welke functie, wat je aansprak, etc. Maar die hoef je niet te uploaden ofzo.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Sep 2013 12:24

Re: Sollicitatietopic

Belle schreef:Buh heb nog geen vacatures gevonden vandaag, schiet niet op!
Vervelend joh, als je nog niet weet of je recht heb op ww! Hoop het voor je! Ik weet het ook pas sinds 2 weken, dacht eerst dat ik geen recht had, maar gelukkig wel.
Vraagje trouwens, op site van werk.nl staat dat je 4 sollicitaties per maand moet doorgeven, maar ik vind ook weer ergens op de site een formulier waar je 20 sollicitaties per week kan invullen.. Iemand enig idee wat je daar mee moet doen?
Ik zoek trouwens een baan in de omgeving van Arnhem, maar minder aanbod hier dan ik had verwacht helaas.


Wat mij verteld is, is dat 4x per maand (dus zou je dan 3 weken niks en dan 1 week 4 kunnen doen) niet goed is maar dat je er 1 per week moet doen.

Dat formulier is voor de sectors waarin je je sollicitaties in moet leveren. In het onderwijs hoef je je activiteiten niet door te geven maar moet je ze zelf wel bij houden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:28

Bericht 03 Sep 2013 13:05

Re: Sollicitatietopic

Ahh thnx! Hm ik heb er wel 3 op één dag doorgegeven, omdat ik toevallig toen op de site zat. Maar ik stuur wel veel meer sollicitaties dan 4 per maand natuurlijk. Nouja, als ze er na vragen kan ik altijd mijn eigen formulier nog laten zien waarin ik bij hou waar en wanneer ik heb gesolliciteerd.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Sep 2013 13:08

Re: Sollicitatietopic

Ik stuur er ook meerdere per dag. Ik mag hopen zeg, dat ze het goedkeuren! Hier net een sollicitatie verzonden en daarnaast mijn cv meteen op nationale vacaturebank.nl gezet. Dat zijn dan ook meteen 2 sollicitatieactiviteiten..
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 04 Sep 2013 10:18

Re: Sollicitatietopic

Ik heb inmiddels een ontvangsbevestiging van mn sollicitatie. Binnen twee weken hoor ik meer!:)
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 04 Sep 2013 12:54

Re: Sollicitatietopic

Ik meld me ook hier! In juni heb ik mijn diploma op kunnen halen en sindsdien ben ik aan het zoeken naar een baan die daar op aansluit. Mijn diploma heeft trouwens met jeugdzorg te maken. In de tussentijd heb ik gelukkig best veel uren kunnen maken bij mijn vakantie/bijbaantje maar helaas kan ik daar na oktober niet meer werken ivm de winterperiode. Na aanleiding van een open sollicitatie ben ik vanochtend ergens op gesprek geweest. Ze konden me (nu) niet aannemen, maar hebben me wel een hoop andere namen en adressen gegeven waar ik kon solliciteren! Heel erg handig, dus nu meteen maar weer wat brieven schrijven.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Sep 2013 14:42

Re: Sollicitatietopic

Even een snelle update. Ik had vandaag nog een gesprek met manager die eerder op vakantie was, en ik krijg sowieso de baan aangeboden. Nu dus even afwachten of het financieel ook aantrekkelijk is.
<<

Anoniem238

Bericht 04 Sep 2013 18:45

Re: Sollicitatietopic

Vanaf nu wil ik actief op zoek gaan naar vacatures op secretarieel / administratief gebied in verband met een kans op het niet verlengen van mijn contract per 1 januari.
Het is alweer bijna 3 jaar geleden dat ik voor het laatst gesolliciteerd heb en nu ben ik een beetje kwijt hoe het ook alweer moet;).
Heb inmiddels mijn Linked-In pagina geupdate, mijn CV op Jobbird en Nationale Vacaturebank geplaatst
Iemand nog meer tips waar ik nog naar vacatures kan zoeken?
<<

Anoniem100

Bericht 05 Sep 2013 09:15

Re: Sollicitatietopic

En de afwijzingen zijn weer binnen.... :( Maar ik houd vol, ergens is er vast nog wel een plekje waar ze me willen hebben!

Inmiddels heb ik niets meer met UWV te maken omdat mijn WW afliep per 1 augustus, maar voor die tijd wisselde het wel eens wanneer en hoe vaak ik sollicitatie-activiteiten doorgaf. Heb soms wel meer dan 4 in een week gedaan, en vond toen een paar dagen gewoon echt niets en dan weer een paar dagen later wel. Of je 4 in een week doet of elke week 1 interesseert hun echt niet, zolang jij maar aan die regel voldoet. Je snijd jezelf natuurlijk wel in de vingers als dat het enig is wat je zou doen... Ik probeerde zo'n 5 per week aan te houden minimaal, waren het er meer dan was dat mooi meegenomen en meestal waren het er ook wel meer. Maar dan vond ik het minder erg als het even niet lukte met zoeken.

Plien; wat spannend!

Lelie; nog gefeliciteerd met je diploma! Heb je SPH gedaan? Wat zou je willen binnen jeugdzorg? Ik solliciteer al sinds januari (toen werkte ik nog, maar wist wel dat ik per 1 mei weg moest) binnen jeugdzorg, maar het is echt moeilijk! ten eerste is het aanbod echt heel mager, ten tweede is de eis van ervaring bij de meeste een erg harde eis waar ik vaak op afgewezen word. Welke regio zoek jij?

Mezzoforte; spannend, hoop voor je dat het positief uitpakt en je binnenkort gewoon een baan hebt!

Boekenwurm; heel slim dat je nu al op zoek gaat! Ik heb dat ook gedaan (zie hierboven) maar helaas lukt het nog steeds niet en ben ik inmiddels zo ver dat ik alle mogelijke baantjes aanpak en daarbij overweeg nog een (thuis)studie te gaan doen. Succes met zoeken!

Ik heb o.a accounts aangemaakt op Nationale Vacaturebank, Monsterboard, JobBird, JobMatch, Stepstone, Indeed, Njobs en Intermediair. Je hebt ook nog Studentenbaan.nl, daar kan je ook kijken naar o.a startersfuncties.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 05 Sep 2013 15:52

Re: Sollicitatietopic

*Bloempje* schreef:Lelie; nog gefeliciteerd met je diploma! Heb je SPH gedaan? Wat zou je willen binnen jeugdzorg? Ik solliciteer al sinds januari (toen werkte ik nog, maar wist wel dat ik per 1 mei weg moest) binnen jeugdzorg, maar het is echt moeilijk! ten eerste is het aanbod echt heel mager, ten tweede is de eis van ervaring bij de meeste een erg harde eis waar ik vaak op afgewezen word. Welke regio zoek jij?


Bedankt!
Ik zoek eigenlijk in heel provincie Limburg. Mijn vriend woont in het zuiden en ik in het noorden van Limburg dus dat zorgt ervoor dat ik gelukkig wel een groot zoekgebied heb. Ik heb zelfs SPW gedaan, mbo dus.. SPW is nu opgedeeld in doelgroepen he, en ik heb specifiek doelgroep jeugdzorg gehad. Doordat ik mbo heb maak ik eigenlijk al vrijwel geen kans bij de grotere instellingen. Ik solliciteer dus vooral bij de kleinere organisaties die niet zo bekend zijn en waar ik via via bij terecht kom. Om aan te tonen dat ik wel hbo denk niveau heb, ben ik wel gestart aan een thuisstudie.
Maar ik ga me nu ook maar eens verdiepen in het UWV (aangezien ik vanaf november niet meer terecht kan bij mijn vakantie/ bijbaantje) en wat sites als Nationale Vacaturebank en Monsterboard voor me zouden kunnen betekenen.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem100

Bericht 05 Sep 2013 15:57

Re: Sollicitatietopic

Lelie schreef:
*Bloempje* schreef:Lelie; nog gefeliciteerd met je diploma! Heb je SPH gedaan? Wat zou je willen binnen jeugdzorg? Ik solliciteer al sinds januari (toen werkte ik nog, maar wist wel dat ik per 1 mei weg moest) binnen jeugdzorg, maar het is echt moeilijk! ten eerste is het aanbod echt heel mager, ten tweede is de eis van ervaring bij de meeste een erg harde eis waar ik vaak op afgewezen word. Welke regio zoek jij?


Bedankt!
Ik zoek eigenlijk in heel provincie Limburg. Mijn vriend woont in het zuiden en ik in het noorden van Limburg dus dat zorgt ervoor dat ik gelukkig wel een groot zoekgebied heb. Ik heb zelfs SPW gedaan, mbo dus.. SPW is nu opgedeeld in doelgroepen he, en ik heb specifiek doelgroep jeugdzorg gehad. Doordat ik mbo heb maak ik eigenlijk al vrijwel geen kans bij de grotere instellingen. Ik solliciteer dus vooral bij de kleinere organisaties die niet zo bekend zijn en waar ik via via bij terecht kom. Om aan te tonen dat ik wel hbo denk niveau heb, ben ik wel gestart aan een thuisstudie.
Maar ik ga me nu ook maar eens verdiepen in het UWV (aangezien ik vanaf november niet meer terecht kan bij mijn vakantie/ bijbaantje) en wat sites als Nationale Vacaturebank en Monsterboard voor me zouden kunnen betekenen.


Dat is ook zo idd! Ik heb SPW 3 en 4 gedaan voordat dat werd ingevoerd, aansluitend heb ik SPH gedaan. Lijkt mij juist dat het daardoor nog moeilijk is om ergens binnen te komen... En wat je al zegt, door een thuisstudie aan te tonen dat je wel hbo denk niveau hebt. Welke studie doe je?

Ik zoek regio Randstad, maar dat valt ook nog niet mee...
<<

Qiara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:26

Bericht 05 Sep 2013 16:01

Re: Sollicitatietopic

@ Mezzoforte Wat fijn zeg, ik hoop dat het een mooi aanbod wordt!

@ Lelie Nog gefeliciteerd! Ik hoop dat de andere namen en adressen wat opleveren!

@ Boekenwurm Inderdaad verstandig om nu al te beginnen met zoeken! Ik ben wat dat betreft wel een beetje laks geweest, niet zo slim, maar ja.

@ Plien Spannend, ik duim voor je!

Wat ik vandaag meemaakte: ik had een mail ontvangen dat ik een proefperiode tegen vergoeding kon draaien, waarbij je een document moest invullen met je gegevens om ervoor in aanmerking te komen. Ik dacht dat het best wel een mooi aanbod was, maar ook een beetje te mooi om waar te zijn. Ik heb het dus maar gegoogeld, en toen gevonden dat het om fraude gaat, waarbij je rekening wordt gebruikt om geld wit te wassen :o .
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 05 Sep 2013 16:06

Re: Sollicitatietopic

*Bloempje* schreef:
Lelie schreef:
*Bloempje* schreef:Lelie; nog gefeliciteerd met je diploma! Heb je SPH gedaan? Wat zou je willen binnen jeugdzorg? Ik solliciteer al sinds januari (toen werkte ik nog, maar wist wel dat ik per 1 mei weg moest) binnen jeugdzorg, maar het is echt moeilijk! ten eerste is het aanbod echt heel mager, ten tweede is de eis van ervaring bij de meeste een erg harde eis waar ik vaak op afgewezen word. Welke regio zoek jij?


Bedankt!
Ik zoek eigenlijk in heel provincie Limburg. Mijn vriend woont in het zuiden en ik in het noorden van Limburg dus dat zorgt ervoor dat ik gelukkig wel een groot zoekgebied heb. Ik heb zelfs SPW gedaan, mbo dus.. SPW is nu opgedeeld in doelgroepen he, en ik heb specifiek doelgroep jeugdzorg gehad. Doordat ik mbo heb maak ik eigenlijk al vrijwel geen kans bij de grotere instellingen. Ik solliciteer dus vooral bij de kleinere organisaties die niet zo bekend zijn en waar ik via via bij terecht kom. Om aan te tonen dat ik wel hbo denk niveau heb, ben ik wel gestart aan een thuisstudie.
Maar ik ga me nu ook maar eens verdiepen in het UWV (aangezien ik vanaf november niet meer terecht kan bij mijn vakantie/ bijbaantje) en wat sites als Nationale Vacaturebank en Monsterboard voor me zouden kunnen betekenen.


Dat is ook zo idd! Ik heb SPW 3 en 4 gedaan voordat dat werd ingevoerd, aansluitend heb ik SPH gedaan. Lijkt mij juist dat het daardoor nog moeilijk is om ergens binnen te komen... En wat je al zegt, door een thuisstudie aan te tonen dat je wel hbo denk niveau hebt. Welke studie doe je?

Ik zoek regio Randstad, maar dat valt ook nog niet mee...


Ik ben gestart aan de studie Kindercoach waar ik veel herkenning in vind van mijn opleiding. Veel dingen pas ik wel al automatisch toe (heb heel veel stage gelopen) maar nu krijg ik net wat meer theoretische onderbouwing daarbij.

Randstad lijkt me inderdaad ook niet makkelijk! Succes nog met de zoektocht!
09-07-2018
11-07-2021
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 06 Sep 2013 07:53

Re: Sollicitatietopic

@Lelie, doe je dat van het NTI? En sluit dat inderdaad goed aan bij de oude spw3 en spw4? Heb ik ook gedaan en dan daarna nog de pabo. Ik doe nu thuisstudie kinderpsychologie en was aan het overwegen om inderdaad ook kindercoach te gaan doen ;)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Sep 2013 07:54

Re: Sollicitatietopic

Na hoeveel tijd na bevestiging ontvangst sollicitatie kun je eventueel informeren hoe het ermee staat? Ik heb 26/8 een bevestiging gekregen en dat de sollicitatiecommissie zich erover zou buigen en zo snel mogelijk meer zou horen, maar natuurlijk niks meer gehoord.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem100

Bericht 06 Sep 2013 10:59

Re: Sollicitatietopic

Middleme; ik hou meestal 2 weken aan na de ontvangstbevestiging. Dan bel ik vaak even om te vragen of er al iets bekend is.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Sep 2013 11:18

Re: Sollicitatietopic

Meiden in die in de jeugdzorg willen werken kennen jullie www.werkinjeugdzorg.nl www.werkinwelzijn.nl en evt. www.werkinkinderopvang.nl al?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem100

Bericht 06 Sep 2013 17:44

Re: Sollicitatietopic

Maddie; die ken ik idd al, houd ik regelmatig in de gaten of er nog iets nieuws bij komt. Dankjewel voor het meedenken :)
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 06 Sep 2013 18:47

Re: Sollicitatietopic

ekiaam87 schreef:@Lelie, doe je dat van het NTI? En sluit dat inderdaad goed aan bij de oude spw3 en spw4? Heb ik ook gedaan en dan daarna nog de pabo. Ik doe nu thuisstudie kinderpsychologie en was aan het overwegen om inderdaad ook kindercoach te gaan doen ;)


Ik vind inderdaad wel dat het goed aansluit ja! Sommigen dingen zijn voor mij echt nieuw terwijl er ook blokken in zitten die ik wel al ken.
09-07-2018
11-07-2021
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 06 Sep 2013 18:56

Re: Sollicitatietopic

Voor degene die het vroeg, ja ik heb wel recente sollicitaties gehad, zelfs nog een tweede gesprek onlangs, waarvan ik heel blij werd maar wat van hun kant uiteindelijk een soort tweede kans bleek te zijn omdat ze mij zo zenuwachtig vonden en daarna weer... Niet leuk om te horen.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers