Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Feb 2016 21:46

Re: Het hardlooptopic

Je zou ook eerst even de eerste vijf minuten stevig kunnen doorwandelen ipv dat je meteen te hard begint. Dit dan als je moeite hebt om langzaam te beginnen. Dan heb je kans iets minder snel achter je adem te komen.

Ik liep gister een heerlijke kleine 18 km, ging veel makkelijker dan ik dacht :) Ik wilde mij vanmiddag opgeven voor een trail, maar die is helaas vol...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 08 Feb 2016 08:06

Re: Het hardlooptopic

Lekker Jip, fijn dat het zo goed ging :)
Jammer van die trail!

Briggy, volgende keer anders met wind tegen beginnen? ;)

Ik hen zaterdag 8km gelopen. Met de wind, mijn verkoudheid en het feit dat het wel 2 jaar geleden is dat ik zo ver heb gelopen, was ik erg tevreden met mijn 6:15 als gemiddelde km-tijd :).
Deze week nog 2x een rustige training en dan zondag knallen in Schoorl.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 08 Feb 2016 11:44

Re: Het hardlooptopic

Gisteren stond er weer zoveel wind, toen ben ik maar in de sportschool op de loopband gaan hardlopen ;)

Heb mij ingeschreven voor de Zombie Run 2016 virtual race 5km in Maart/April :) Heb er zin in.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Feb 2016 12:13

Re: Het hardlooptopic

Briggy, daar lopen en rennen toch allemaal zombies en heb je hindernissen onderweg?
Hoe ging het op de loopband?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 08 Feb 2016 16:41

Re: Het hardlooptopic

Ja, je hebt ze ook in real life. Maar dit is een virtuele race v.d. zombies run app :). In het echt is mij veels te eng! Haha

Op de loopband rennen valt mij altijd zwaarder dan buiten, het is in de sportschool bloedheet en je loopt altijd constante snelheid. Had geloof ik 5km en 170 meter in 40,26.

Gaat er iemand meedoen met de ladies run? Ik twijfel nog over de 5 of 7,5 km. Ik heb pas twee keer 5km gerend, het is pas in mei dus op zich kan ik wel trainen maar weet niet of het haalbaar is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Feb 2016 20:37

Re: Het hardlooptopic

Zowwww, vandaag in Schoorl gelopen. Mijn laatst gelopen 10km was precies 2 jaar geleden, ook daar.
Vriendin en ik hebben het zwaar gehad, haha. We waren blij dat we elkaar hadden.
Onze eindtijd was 1:06:27. Zelf zijn we wel tevreden. We gingen voor het uitlopen, beide afgelopen jaar bevallen.
Nu op naar 22 mei, mijn volgende 10km.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2016 20:46

Re: Het hardlooptopic

Hee wat goed Snirp! Dat is best een grote loop, toch? Als in, veel deelnemers.
Toevallig heb ik ook dit weekend voor het eerst sinds lange tijd weer een 10k gelopen, gewoon een training. Ik ben na de geboorte van m'n jongste afgelopen zomer veel te snel gaan opbouwen, toen hij 3 maanden oud was liep ik alweer 10 km hard. En uiteraard kreeg ik een blessure, achteraf ook best wel suf natuurlijk. Toen ben ik ff 2 maanden gestopt en daarna weer heel rustig gaan opbouwen. En nu is het weer gelukt!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Feb 2016 21:20

Re: Het hardlooptopic

Wat goed Caulfield!
Lekker dat de 10km weer gelukt is :)

Ja, het is zeker een bekende/grote loop. Het NK 10km zit ook in deze loop :)
<<

Anoniem335

Bericht 21 Feb 2016 20:17

Re: Het hardlooptopic

Wat leuk allemaal. Ik ben ook nog aan het rennen, wel ondertussen 2,5 week op vakantie geweest dus echt vooruit gegaan ben ik nog niet, maar toch wel al een klein beetje. Hoop binnen 2 maanden wel de 5 kilometer goed te kunnen rennen. Twijfel of ik zo nog ga maar het waait zo hard haha. Sowieso dinsdagavond weer op de atletiekbaan hier :)
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 21 Feb 2016 20:25

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig allemaal! :D

Vandaag gingen ik en mijn vriend buiten hardlopen. Dit was pas de 3de keer 5km rennen voor mij. De eerste 3 km gingen nog wel maar daarna hadden we zo'n hevige tegenwind dat we even 100 meter gelopen hebben. Daarna kwam ik haast niet vooruit maar wilde toch doorzetten. En naderhand voelde het zo goed! We liepen ons appartementscomplex binnen en toen kwamen onze buren de trap af, en zeiden dat ze mega respect hadden dat we in dit weer naar buiten waren gegaan :D

Succes als je vanavond nog gaat Kexter, en anders gewoon knallen op de atletiekbaan :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 22 Feb 2016 11:35

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig jullie!
Ik loop nog wel, maar momenteel zonder doel. Het is meer om even de deur uit te gaan en even te bewegen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 22 Feb 2016 12:02

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig hoor!

Ik heb vanwege ziekte en het feit dat ik even goed wilde herstellen niet gelopen afgelopen week.
Morgen begint mijn schema weer, op weg naar een 10 kilometerloop op 22 mei :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Feb 2016 12:17

Re: Het hardlooptopic

Ik wilde de marathon van Rotterdam gaan lopen. Maar de opbouw is iets te snel voor zo na de vakantie. Dus deze ga ik niet lopen. Mijn hart wil wel, maar mijn verstand zegt nee. Nu iets rustiger opbouwen en trainen voor een halve marathon of zo. Ik heb nog geen concrete plannen op korte termijn.

Een weekje niks doen doet soms beter dan doortrainen Snirp!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Feb 2016 15:23

Re: Het hardlooptopic

Wat een fantastisch weer om hard te lopen! Lekker zonnetje, frisse wind en blijde benen! 15 km weer in de pocket!
Afbeelding
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 28 Feb 2016 15:52

Re: Het hardlooptopic

Top Jip! Inderdaad mooi weer! Ben vandaag gestart met 10km trainingsplan. Alleen snap ik niet waarom (als je al 5km moet kunnen lopen), je nu opeens moet beginnen met paar dagen 15 min hardlopen, 2 min lopen en 15 min hardlopen. Want dat kun je dan al. Of zit er logica achter.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 28 Feb 2016 16:15

Re: Het hardlooptopic

Gaaf Jip! Fijn dat het zo goed ging :)
Lekker bezig Briggy. Ik heb geen idee waarom zo'n schema dan weer zo begint. Misschien beter qua opbouw?

Ik had vanmorgen om half 8 ook de hardloopschoenen alweer aan. Dag 3 alweer uit mijn schema. Heb een beginners-schema genomen, met als doel straks op 22 mei de 10km onder mijn Schoorl-tijd. Tot nu toe gaat ie lekker, maar zulke inspannende trainingen zijn het nog niet ;). Als ik al mijn trainingen uitvoer (iets met motivatie :palm: ), mag ik van mezelf nieuwe hardloopschoenen kopen :).
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 29 Feb 2016 12:30

Re: Het hardlooptopic

Goede motivatie Snirp :) Met nieuwe spullen krijg je vaak ook meer zin om te lopen haha.

Heeft iemand hier draadloze bluetooth oortjes waar hij/zij erg tevreden over is? Er is zo veel keuze..
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Feb 2016 13:54

Re: Het hardlooptopic

Toevallig laatst via ebay voor een paar euro gekocht. Ze werken goed! Heel soms storing, maar dat vind ik niet zo erg.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 29 Feb 2016 14:10

Re: Het hardlooptopic

Ik ga ook lekker! Zaterdagochtend weer een duurlooptraining van 10 kilometer gelopen met mijn loopgroepje. Het liep echt heerlijk in het zonnetje en het voelde super!
Ik heb volgens mij een PR gelopen, 10km in 67 minuten. Is voor sommigen van jullie waarschijnlijk niets bijzonders maar ik was toch wel trots op mezelf!

Vanavond weer een intervaltraining op het programma met de loopgroep.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 05 Mrt 2016 21:44

Re: Het hardlooptopic

Hallo meiden, ik wil ook beginnen met hardlopen. Nog even aan het bedenken met welk schema enz.

Maar hoe zijn jullie gekleed momenteel met hardlopen. Heb wel een drie kwart broek, maar nog geen lange broek :(
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Mrt 2016 21:50

Re: Het hardlooptopic

Welkom! Ik had vanmorgen een lange tight aan, een thermisch shirt lange mouw, dun jasje, handschoenen en een oorband. Dit was nog wel warm. Een trui met lange mouwen en een shirtje korte mouw eronder had ook makkelijk gekund.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 06 Mrt 2016 09:06

Re: Het hardlooptopic

Ik draag met dit weer een lange tight, een shirt met korte mouwen en een jasje daaroverheen. Echt heerlijk hardloopweer vandaag en gisteren. Vandaag houd ik me koest maar gisteren weer eens een 10k gelopen, superlekker was het.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 06 Mrt 2016 09:10

Re: Het hardlooptopic

Welkom Woezel! :)
Ik draag met dit weer een lange tight, een shirt met lamge mouwen en daarover een jasje.
Moet zeggen dat ik wel wat meer spullen wil hebben voor lopen met koud weer. Heb maar 1 lange tight (dat is nog te doen), maar ook maar 1 shirt met lange mouwen.
Ga maar wat thermoshirts aanschaffen denk ik. Mijn man heeft die ook en het bevalt hem erg goed.

Vanmiddag weer even een rondje lopen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 06 Mrt 2016 09:14

Re: Het hardlooptopic

Ik zou nu gaan snirp. Vanmiddag schijnt het heel slecht te worden!

Ik ga straks mee naar een wedstrijd. Niet om mee te doen maar wel om aan te moedigen en aan het droog is foto's maken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 06 Mrt 2016 09:29

Re: Het hardlooptopic

Wat is een tight?
Thermoshirt heb ik ook ergens liggen.
Voordat ik van alles aanschaf eerst maar eens kijken of ik de smaak weer te pakken kan krijgen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers