Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koortsstuipen

<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Mrt 2016 16:03

Koortsstuipen

Edit
Laatst gewijzigd door Ysa op 03 Mrt 2018 00:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Mrt 2016 17:45

Re: Koortsstuipen

Ik heb er helaas ervaring mee inclusief ook vervoer per ambu naar het ziekenhuis en een opname van 5 dagen. Ik zal je vanavond een pb sturen :)
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 04 Mrt 2016 19:39

Re: Koortsstuipen

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wilde ook niet alleen maar lezen en dan dit topic weer wegklikken.

Ik vind het logisch dat dit je niet in de koude kleren is gaan zitten. Zo'n koortsstuip lijkt mij vrij naar om mee te maken, en dan is het bij jullie ook nog gevolgd door een ziekenhuisopname en nu de onzekerheid wat er uit het onderzoek komt. Niet zo gek dat je even niet je relaxte zelf bent. Dat komt wel weer terug en misschien niet in die mate als het was, maar ook dat is logisch. Ik hoop voor jullie dat jullie dit positief kunnen afsluiten, dus zonder negatief onderzoeksresultaat. :hug:
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 04 Mrt 2016 20:18

Re: Koortsstuipen

Wat was de oorzaak dat hij koorts had? Griep oid of vaccinaties?
Het kan namelijk een bijwerking zijn van vaccinaties.
Wel heftig om mee te maken dit. Veel sterkte.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Mrt 2016 21:00

Re: Koortsstuipen

Edit
Laatst gewijzigd door Ysa op 03 Mrt 2018 00:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Mrt 2016 21:41

Re: Koortsstuipen

PM is verstuurd :)
Afbeelding
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 04 Mrt 2016 21:50

Re: Koortsstuipen

Ik heb er helaas ook ervaring mee. Mijn oudste was 3,5 toen hij in de auto een koortsstuip kreeg. Omdat wij dachten dat hij aan het stikken was (hij liep blauw aan en was het schokken) hebben we meteen de ambulance gebeld. Helaas reed de ambulance onze afslag op de snelweg voorbij en duurde het erg lang voordat ze er waren, mede hierdoor ( en omdat wij in paniek waren) konden ze geen goede inschatting maken van hoe lang de stuip had geduurd. Hij is een nacht in het ziekenhuis gelegen en hij heeft medicatie mee gekregen ( dit doen ze niet standaard maar dit kregen we mee omdat we niet exact de tijd wisten) die hij moet krijgen als hij nog een keer een stuip krijgt die langer dan 5 minuten duurt.

Ik was ook altijd een vrij onbezorgde moeder maar dit heeft een grote impact gehad. Hij heeft de 3 weken na de koortstuip nog vaak koorts gehad zonder duidelijke oorzaak. Omdat we het zo eng vonden sliepen we die tijd naast hem.
We zijn nu ruim een jaar verder en hij heeft twee weken geleden weer hoge koorts gehad. Vooral de nachten vind ik dan eng, ik zet dan een babyfoon bij hem neer. De scherpe randjes zijn er wel vanaf maar wij dachten echt even dat hij dood ging en als ik nog aan dat moment denk schieten de tranen in mijn ogen. Het scheelt ook wel dat hoe ouder kinderen worden hoe minder kans ze hebben op nog een koortsstuip.

Jouw verhaal klinkt nog een stukje heftiger en jouw zoontje is ook jonger. Hebben jullie ook medicatie mee gekregen?
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Mrt 2016 23:41

Re: Koortsstuipen

Wat heftig Isa, wat moeten jullie je machteloos hebben gevoeld daar in de auto. Is hij wel zelf uit de stuip gekomen of is er medicatie toegediend? Wat je schrijft over het slapen en de nachten herken ik enorm. Wij hadden een bedje in onze kamer gezet, maar daar wilde hij niet in. Dus de nachten heeft hij tussenin geslapen en overdag ging een van ons met hem mee naar bed in ons bed. Hij wilde zelf ook gewoon niet alleen zijn. Nu ligt hij sinds een paar dagen weer in zijn eigen bed. Een babyfoon hebben we hier standaard aan. Maar ik denk wel dat ik hem bij een volgende koortsperiode het liefst weer dichtbij heb. Ben als de dood dat het hem overkomt als hij alleen in bed ligt. Wij hebben inderdaad medicatie (stesolid) gekregen voor het geval hij er zelf niet uitkomt binnen 5 minuten. Dat stelt wel enigszins gerust dat je zelf direct kunt handelen. Dat zal jij misschien ook wel hebben. Kan mij indenken dat de tranen je nog steeds in de ogen springen als je aan de situatie terug denkt. Fijn in ieder geval dat jouw zoontje geen aanvallen meer heeft gehad! Hij heeft nu gelukkig ook de leeftijd dat de kans steeds kleiner wordt. Een hele geruststelling denk ik!
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Mrt 2016 23:48

Re: Koortsstuipen

@ Annie : ik hem hem ontvangen, dankje! Antwoord komt eraan:)
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 05 Mrt 2016 13:32

Re: Koortsstuipen

Ja het was op z'n zachts gezegd niet zo handig dat het in de auto gebeurde. Hij heeft geen medicatie gekregen om eruit te komen. Wij hebben ook geen stesolid gekregen volgens mij maar een neusspray. Aan het begin ging de medicatie altijd mee en nu steeds minder. Totdat hij 5 werd moeten we wel medicatie in huis hebben. Ik heb er ook echt wakker van gelegen dat hij misschien al wel eerder van die stuipen in bed heeft gehad of dat hij nog een keer een stuip krijgt en dat wij er niks van merken. We waren al voorzichtig met paracetamol maar nu krijgt hij dat niet als hij koorts heeft want dat kan een stuip uitlokken. Wanneer krijgt je zoontje weer onderzoeken?
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 05 Mrt 2016 15:08

Re: Koortsstuipen

Kan mij indenken dat je er wakker van gelegen hebt. Het is zo onvoorspelbaar.

Ons is verteld dat paracetamol op zichzelf geen stuipen uitlokt. Het zijn meer de schommeling in de temperatuur, wanneer hij toe is aan een nieuwe dosis, die de kans vergroten op een stuip. Daarom proberen we nu (wanneer nodig) een spiegel op de bouwen, welke goed verdeeld wordt over de dag en zo precies mogelijk bij zijn gewicht. Dat is dan het voordeel van vloeibare paracetamol.
Ik geef in principe ook geen paracetamol, alleen als hij zichtbaar pijn heeft (zoals bij oorontstekingen). In het ziekenhuis zijn ze juist gestopt met de paracetamol (terwijl ze zelf de dosering hadden opgevoerd) om dat hij er met de koorts en aanvallen dwars doorheen ging. Wisselende ervaringen en adviezen, dus we gaan maar af op ons gevoel!

Eind volgende week krijgt hij opnieuw een EEG. Hopelijk de week erna de uitslag!
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 05 Mrt 2016 15:48

Re: Koortsstuipen

De wisselende adviezen mbt het geven van paracetamol vind ik ook lastig. Ik heb ook wel eens gehoord dat er juist geadviseerd wordt om paracetamol te geven (strikt om de zoveel uur zoals jij zegt) maar andere zeggen juist weer dat paracetamol een koortsstuip niet kan voorkomen. Spannend de EEG volgende week!
Afbeelding
Afbeelding[/url]

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers