Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Houtkachel

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Mrt 2016 09:44

Houtkachel

Zijn er meiden hier met een houtkachel in huis?

Gebruik je deze voor de sfeer of om het huis te verwarmen? Ik weet nog van vroeger dat onze kachel alleen de woonkamer verwarmde. Daardoor sloeg de cv niet aan en zat ik met huiswerk maken te vernikkelen op mijn kamertje.

We hebben interesse in een houtkachel, maar dan moet het boven ook wel warm kunnen worden.


En hoe ziet je houtkachel er uit?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 04 Mrt 2016 09:48

Re: Houtkachel

Wij hebben een houtkachel. We hadden een open haard in de woonkamer en daar hebben we een inzethaard in gezet waarvan het deurtje dicht kan, zodat het vuur veel meer warmte oplevert. Wij gebruikten de haard dus ook als vervanging van de verwarming, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer zo veel omdat mijn vriend veel aan het klussen is en ik met mijn dikke buik moeite heb met bukken en dus niet zo makkelijk een nieuw blok op het vuur kan leggen. Volgende winter zullen we m weer meer gebruiken.

Qua verwarming hebben we een intelligent systeem zodat er vanuit elke kamer warmte gevraagd kan worden. De babykamer wordt dus gewoon verwarmd, ook al is er geen warmtevraag vanuit de woonkamer.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Mrt 2016 10:03

Re: Houtkachel

Heerlijk een houtkachel, maar inderdaad bij mijn ouders zat ik op mijn kamer te bevriezen als ik huiswerk maakte. Hebben wij nu ook met onze gaskachel. Mensen geven bij ons als oplossing aan dat er een andere thermostaat moet komen of in een andere ruimte moet hangen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Mrt 2016 10:35

Re: Houtkachel

Wij hebben een houtkachel. Voorheen stond hij alleen in de avond aan gewoon voor de gezelligheid en een beetje warmte. Nu ik niet meer werk stook ik hem de hele dag en met overal de deuren open is het overal lekker warm. Ook op de slaapkamers.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem151

Bericht 04 Mrt 2016 10:36

Re: Houtkachel

Wij hebben een pelletkachel (sinds gisteren) Volgende week komt de nieuwe cv ketel met een losse thermostaat. Deze kan je dan op een slaapkamer zetten zodat het daar ook de gewenste temperatuur is
<<

Anoniem273

Bericht 04 Mrt 2016 12:58

Re: Houtkachel

Wij hebben een houtkachel (naast onze cv) die de woonkamer snel kan verwarmen. We hebben in de andere ruimtes allemaal aparte thermostaten, dus dat regelen we gewoon zelf. Ideaal :) In de keuken en in elke kamer en de badkamer op de bovenverdieping.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 04 Mrt 2016 14:36

Re: Houtkachel

Kan een houtkachel ook in combinatie met vloerverwarming?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem151

Bericht 04 Mrt 2016 14:42

Re: Houtkachel

Sneeuwwitje schreef:Kan een houtkachel ook in combinatie met vloerverwarming?


Dat wordt afgeraden
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Mrt 2016 17:40

Re: Houtkachel

We hebben nu zo'n slimme thermostaat toon. Die kun je via een app bedienen, dus eventueel op de overloop boven te hangen.

Waarom kan vloerverwarming niet samen met een kachel?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 04 Mrt 2016 18:16

Re: Houtkachel

Ik ben ook wel benieuwd waarom dat wordt afgeraden. Wij hebben vloerverwarming en ik zou er heel graag een houtkachel bij willen zodat het wat sneller warm is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem151

Bericht 04 Mrt 2016 20:36

Re: Houtkachel

Ehh, hier kwam iemand voor een offerte voor vloerverwarming en hij raadde het af icm de houtkachel.
Maar geen idee meer waarom.

Ik vind een pelletkachel wel veel fijner dan een houtkachel, zoveel makkelijker!
<<

Anoniem273

Bericht 04 Mrt 2016 20:42

Re: Houtkachel

Wij wilden eerst misschien voor een pelletkachel gaan, maar ik vond zo'n zenuwachtig vlammetje helemaal niet zo sfeervol in vergelijking tot een houtkachel.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 04 Mrt 2016 21:13

Re: Houtkachel

Dat vond ik ook idd Aziraphale. Een houtkachel heeft echt sfeer, een palletkachel totaal niet. Daarnaast, als de houtkachel eenmaal aan is, is t een kwestie van eens in de 1 à 2 uur een nieuw blok erop gooien.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 04 Mrt 2016 21:22

Re: Houtkachel

Blue Phone schreef:
Sneeuwwitje schreef:Kan een houtkachel ook in combinatie met vloerverwarming?


Dat wordt afgeraden


Wij hebben het wel, de vloerverwarming staat ingesteld op 16/17 graden dus die slaat bijna niet aan. Momenteel stoken we vrij veel op de houtkachel. Wij hebben een Varde unique, we zijn er erg blij mee.
In onze vorige woning hadden we een speksteen kachel, een altech torus, ook een fijne kachel.

Heeft jullie woning al een rookkanaal? Zo niet, houd er wel rekening mee dat de aanleg van een rookkanaal tussen de 2000 en 2500 euro kost dus dat is nog een behoorlijk bedrag wat bovenop de aanschaf van de kachel komt.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 04 Mrt 2016 22:43

Re: Houtkachel

Het huis staat er zelfs niet eens haha! We kiezen voor de optie vloerverwarming maar willen in de toekomst wel graag een kacheltje. Vandaar even mijn vraag in dit topic omdat ik ook helemaal niet bekend ben met vloerverwarming.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers