Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie in de bouwvak

<<

Elle123

Bericht 03 Mrt 2016 17:03

Vakantie in de bouwvak

Wie is er ook gebonden aan de bouwvakvakantie? Het bedrijf waar ik werk is gesloten van 8 aug t/m 21 aug. Dus die 2 weken heb ik vakantie, en dat zijn echt heel dure weken. Ik heb niet genoeg vakantiedagen om elders in het jaar nog 10 dagen weg te gaan, dus we moeten dan wel weg. Zelfs gewoon naar Spanje of Italie vind ik geen vakanties onder 1000 euro pp in die periode. Hoe doen jullie dat? Iemand tips voor goedkopere landen/sites? Kamperen is echt absoluut geen optie voor mij.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Mrt 2016 17:09

Re: Vakantie in de bouwvak

Voordat ik je post helemaal had gelezen dacht ik direct; Kamperen!

Zo deden wij dat vroeger met mijn ouders ook. Soms in een eigen tent of caravan, soms in een tent van bijvoorbeeld Vacansoleil.

Andere opties zijn gewoon erg duur in het hoogseizoen...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elle123

Bericht 03 Mrt 2016 17:12

Re: Vakantie in de bouwvak

Ooh La La! schreef:Voordat ik je post helemaal had gelezen dacht ik direct; Kamperen!

Zo deden wij dat vroeger met mijn ouders ook. Soms in een eigen tent of caravan, soms in een tent van bijvoorbeeld Vacansoleil.

Andere opties zijn gewoon erg duur in het hoogseizoen...


Haha dat wordt hem niet! Heb een paar keer een poging gedaan maar elke keer vroegtijdig van ellende naar huis gegaan. Ik vind het echt vreselijk.
Vrienden van ons zouden overigens in de bouwvak 3000 euro kwijt zijn voor 2 volwassenen en 2 kindjes in zo'n rent-a-tent. Vind ik toch ook wel heel erg veel geld!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Mrt 2016 17:16

Re: Vakantie in de bouwvak

Nee als je het zo erg vindt moet je het ook absoluut niet doen :)

De prijzen van zo'n rent-a-tent zijn tegenwoordig inderdaad wel een stuk hoger dan zeg 20 jaar geleden haha.

En een huisje huren ergens vlakbij een stad maar niet op een camping bijvoorbeeld? Ik denk dat juist al die faciliteiten en activiteiten op een camping het vooral zo duur maken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Mrt 2016 17:46

Re: Vakantie in de bouwvak

Ik ben dit jaar ook gebonden aan die periode en wij hebben er ons nij neergelegd dat we de hoofdprijs betalen. Kan er toch niet meer of minder van maken, dan maar accepteren en er vooral niet al teveel over nadenken :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Mrt 2016 17:47

Re: Vakantie in de bouwvak

Ter illustratie: wij gaan 11 dagen naar Italië met zijn 5en, zitten dan in een stacaravan op een camping net van het Gardameer af en betalen €2000 daarvoor. Ook slapen we nog 2 nachten in Oostenrijk waar we €300 voor betalen. Best veel geld dus, maar ja...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Mrt 2016 17:48

Re: Vakantie in de bouwvak

Hmm, ik ben ook altijd gebonden aan de schoolvakanties, maar ik vind het allemaal wel mee vallen. Sowieso boeken we alles los, dus tickets en hotel/appartement los. En we boeken alles zelf, niet via een reisbureau of organisatie. Ons lukt het altijd makkelijk, en dan gaan we eigenlijk altijd wel tenminste veertien dagen weg (meestal +/- 17/18).
Maar goed, wij gaan vaak naar wat goedkopere landen, hoeven niet naar super toeristische plekken (liever niet zelfs) en hoeven niet altijd het meest luxe hotel te hebben. Verder reizen we bijna altijd rond, dus hebben we relatief hoge reiskosten, en dan nog lukt het. Als je op een plek zit heb je die kosten ook niet.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Mrt 2016 17:53

Re: Vakantie in de bouwvak

Los je ticket boeken bijvoorbeeld via ryanair of easyjet. En dan ook los een appartement en eventueel huurauto.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 03 Mrt 2016 20:39

Re: Vakantie in de bouwvak

Wij zijn ook aan schoolvakanties gebonden ivm dochter. Dit jaar gaan we voor het tweede jaar naar Slovenie. Is ons erg goed bevallen vorig jaar en goedkoop. Meen dat we 1300 euro betalen voor met zn vieren 10 nachten in een hotel met half pension. Bij het hotel hoort gratis toegang tot het waterpretpark ernaast.
14-01-2011
01-04-2013
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 03 Mrt 2016 20:48

Re: Vakantie in de bouwvak

Ik zit ook aan de bouwvak vast en heb geen tips. Ik kan toch niets aan veranderen dus heb me er maar bij neergelegd. Ik baal er ook wel eens van omdat ik georganiseerde rondreizen naar bepaalde bestemmingen / speciale evenementen niet kan maken omdat ik echt aan die periode vast zit. Als ik zelf reis in de bouwvak dan huur ik geen huisje omdat dat voor 2 personen wel erg onbetaalbaar is. Ik zoek dan zelf via booking.com naar goedkope hotels zodat het nog leuk en betaalbaat is en ik alle dingen kan doen die ook tijdens de vakantie graag wil doen. Had afgelopen jaar bv wel als consequentie dat ik met temperaturen van rond de 37 graden in hotels zonder airco zat wat niet echt een pleziertje was.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers