Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Okt 2013 13:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@elvie: gefeliciteerd!!

@knillis: fijn dat je vanmiddag al kan! Hopelijk neemt de echo een stuk onzekerheid bij je weg.

@clapperdie: klopt hoor,vanaf 6 weken mag je pas mee doen. Maar de intake kan al wel eerder.
Achteraf gezien had ik misschien nog even moeten wachten tot na de echo maar ik was zo blij en enthousiast dat ik me direct heb aangemeld.

Ik heb weinig klachten maar merk wel dat ik niet zoveel kan eten. Ik heb al snel een vol gevoel. Op de een of andere manier begin ik er nu toch vertrouwen in te krijgen. Ik ga niet meer testen. En als ik zo terug kijk op de testen die ik gedaan heb werden ze wel donkerder als het begin van de week maar ze knallen niet. Moet maar zo denken, elke zwangerschap verloopt anders.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Okt 2013 16:03

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Even snel, net een super echo gehad, hartje gehoord, kindje is goed gegroeid en was druk aan het bewegen!! Ik ga me nu geen zorgen meer maken :yes:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem113

Bericht 12 Okt 2013 16:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Knillis!! Echt genieten nu!

Fijn dat je stopt met testen Shally :wink: dat van niet kunnen eten herken ik van mijn zwangerschap van mijn zoontje. Een cracker was bijna al te veel. Nu prop ik me heel de dag vol :thumbdown: ik ben hiervoor 18 kilo aangekomen en een groot deel was aangegeten dus ik hoop dat ik me ga inhouden deze zwangerschap.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 12 Okt 2013 17:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis wat fijn! Fijn dat je je nu geen zorgen meer maakt, nu lekker genieten!
2014 2016
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 12 Okt 2013 18:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

:cheering: Fijn Knillis. Ik hoop dat je nu verder zorgeloos mag genieten van het kindje in je buik!

Welkom Elvie!

Hier weinig nieuws!
Wat duren deze weken toch lang!!
Ik ga volgende week vrijdag bellen met de verloskundige voor een afspraak.
Ik hoop dat ik dan 2 weken later terecht kan.
Maar pff wat duurt wachten lang :( !
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 12 Okt 2013 19:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik vind het ook lang duren! Moet nog 2 weken wachten voor de echo. Zal blij zijn als de echo goed is. Ik durf nu nog niet echt te genieten.
Knillis, wat fijn dat je echo goed was!
Ik heb nu echt al een buikje, moet 's avonds mijn broekriem zelfs los doen.
Bij mijn dochter zag je pas met 20 weken dat ik iets een buikje begon te krijgen!
Ik heb nu vooral wijde bovenkleding aan, hoop dat het dan niet zo opvalt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Okt 2013 19:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis,fijn dat je echo goed was. Nu genieten he
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Okt 2013 19:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wou ook gewoon dat sowieso de twaalf weken al voorbij zijn haha.
Blijft spannend tot de eerste echo. Ga woensdag bellen hopelijk kan ik snel komen dan. Moet wel zeggen ben er helemaal niet veel mee bezig,bij de eerste was ik dat wel.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Okt 2013 20:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@piertje,ik heb over 2 weken ook de eerste echo. Ik ben dan 7+2. Maar dat komt zeker omdat ik bij de gyn loop omdat ik al mrt 7 weken een echo heb?

@knillis: wat fijn meid! Nu genieten.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Okt 2013 20:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Haha ik geniet volop! :cheering: Net nog ff snel naar de Prenatal gesjeesd en een shirtje gekocht om het te vieren :) We komen om in de babykleertjes in alle soorten en maten maar ook deze baby mag wel wat nieuwe dingen krijgen :)

Ik vind deze weken aan de ene kant voorbij kruipen, aan de andere kant ben ik alweer 9 weken en weet ik al 5 weken dat ik zwanger ben! Ik ga nu echt genieten ervan, dit wordt de laatste keer en voor je het weet zit de bevalling erop en zijn we allemaal een kindje rijker! Ik kan ook echt niet wachten om het wereldkundig te maken :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem25

Bericht 12 Okt 2013 20:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jeeeeeej, Knillis, wat fijn!!! Gefeliciteerd! Wij hebben maandag weer een echo, vind het weer zo spannend.

Balen voor iedereen die nog zo lang moet wachten op een echo :(

Ik heb vandaag ook goed nieuws gehad! Ik zat gigantisch in de stress of mijn contract wel verlengd zou worden i.v.m. mijn zwangerschap. Eigenlijk wilde ik mijn zwangerschap geheim houden op mijn werk tot ik gehoord had of hij wel of niet zou worden verlengd. Maar omdat ik gigantisch last had van mijn hormonen, alleen maar aan het huilen was, het vorige week aan mijn leidinggevende verteld. Toen ik haar vertelde van mijn angsten rondom mijn contract zei ze dat ze heel blij met me is, maar dat ze me niets kon beloven over een eventuele verlenging(hij zou pas 30 november verlopen). Ik ben een weekje vrij geweest en vond vandaag ineens een brief in de bus met daarin mijn nieuwe contract :cheering: wel weer een jaarcontract, maar dat vind ik prima! Dit geeft me echt zó veel rust, ik kan er wel weer om janken haha.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Okt 2013 20:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn aimee,geeft wel rust hè!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Okt 2013 22:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn Aimee, lekker idee dat je in ieder geval nog een jaar mag blijven! Geeft wel rust denk ik!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Okt 2013 09:03

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Aimee, wat fijn dat je contract verlengd is.
Knilles: fijn dat het genieten lukt!

Nog twee nachtjes slapen en dan hebben we de 12 weken echo + combitest.
Na de echo met 9 weken heb ik heerlijk kunnen genieten, maar nu vind ik het toch wel spannend. Zou alles nog zo goed zijn als de vorige keer? En wat gaat de combitest vertellen?
Maar volgens mij zul je dat wel steeds blijven houden vlak voor een echo.

Oja: ik heb het idee al een beetje een buik te krijgen, alleen het jammere is... ik had altijd al een buikje.
Hoe weet je nu of het je eigen buik is, of de baby/baarmoeder?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Okt 2013 09:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ solei: Ik vond dat mijn broekrand steeds meer ging schuren/drukken, maar in het begin zie je er bijna niks van met kleding aan (bij mij althans). Ik vond dat ik rond 20 weken pas een beetje begon te showen. Nu is het echt een bolle buik aan het worden. Ik maak sinds 20w ook bijna elke week een foto, dan zie je de ontwikkeling pas goed.
L2014 & H2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Okt 2013 09:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Het ligt er hier aan wat voor kleding ik aan heb. Maar helaas dus heb ik altijd wel een buikje gehad en nu vragen mensen dus hoe ver ik ben omdat ik 'al' een buikje heb. Maar dan zeg ik nog steeds dat die buik nog gewoon van mezelf is :laughcry:
Maar al mijn kleding past nog gewoon, dus ik denk dat ik het gewoon graag wil zien...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Okt 2013 09:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb pas met 17 weken mijn eerste positiebroeken gekocht en dat vond ik toen een hele verademing. :) Wat frappant dat mensen ernaar vragen, altijd al gedaan of kennen die mensen je kinderwens? Als dat beiden niet het geval is, zal je misschien toch wel wat opgezetter zijn dan normaal. :D
L2014 & H2017
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 13 Okt 2013 11:06

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat een opluchting Aimee! Gefeliciteerd, een zorg minder. Solei, heel veel succes met de echo en test.
2014 2016
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 13 Okt 2013 11:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@Solei: het is heel verschillend. ik ben ook wat steviger van mezelf en had toch echt al een zichtbaar zwangerschapsbuikje met 10 a 11 weken. Mensen vroegen er ook serieus naar dus het kan echt hoor. Had vanaf 10 weken positiekleding aan en dat was een hele hele verademing. Ik heb omdat ik al zo vroeg positiekleding moest kopen wel echt op de groei gekocht. Dus als een broek/rok goed zat gekeken hoeveel ruimte ik erin had en dan een maat groter aangedaan om te kijken hoe die zat. Als die maat groter dan ook gewoon nog prima zat nam ik de maat groter zodat ik wat extra groei ruimte had. In het begin trok ik alles dan gewoon strak met het elastiek en dat heb ik in de loop van de tijd steeds losser gezet. Ik ben nu 26 weken en heb nog steeds een paar gaatjes over om de boel losser te zetten en genoeg ruimte bij de benen
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Okt 2013 12:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

MZcharlotte: vorig weekend hebben we het aan iedereen verteld, en sindsdien vragen een aantal mensen (valt wel mee hoor) hoeveel weken ik al ben. Het scheelt waarschijnlijk ook dat ik normaal altijd kleding draag waarin mijn buikje lekker verhuld is, of ik hou mijn buik in. En dat laatste doe ik dus niet meer.
Maar voor positiekleding is het echt nog veel te vroeg.

Stokstaartje: Ja ik kan mij voorstellen dat als je eenmaal zo'n positiebroek hebt, het echt een verademing is. Maar daar ben ik nog niet aan toe hoor.

Bedankt Elvie, ik ben er niet echt zenuwachtig over, maar ik vind het wel spannend. En ik heb er veel zin in om ons kindje weer te zien. Drie weken duurt best lang.
<<

Anoniem198

Bericht 14 Okt 2013 17:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Welkom Elvie!

Knillis, fijn dat je een goede echo hebt gehad en je weer gerustgesteld bent!

Wij hebben vandaag de 1e echo gehad en een heel mooi kloppend hartje gezien. Alles zag er goed uit. Echt een enorme opluchting. Was zo zenuwachtig vandaag en nog meer misselijk dan normaal vast van alle zenuwen. :wink:
Begin november mogen we weer. Wij hebben besloten een combinatietest te laten doen. Volgende week daarvoor bloed laten afnemen en nog een afspraak maken voor een echo.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 14 Okt 2013 18:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Victoria, gefeliciteerd!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Okt 2013 19:29

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Victorie!!
Fijn gevoel he?
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 14 Okt 2013 19:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn Victoria, gefeliciteerd! Aargggh wij moeten nog vier weken op de eerste echo wachten en dat lijkt nog zó ver weg!
2014 2016
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 14 Okt 2013 20:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@victoria: gefeliciteerd! Wat fijn zeg.

@solei: succes morgen bij de echo!

Ik mag over 2 weken. Dag in,dag uit ben ik er mee bezig. Gelukkig moet ik morgen extra werken dus geen tijd om er over te denken. Ik heb best wel een buikje van mezelf maar ik merk 's avonds toch dat mn broek niet meer lekker zit. Die darmpjes hè. Verder heb ik het idee dat m'n borsten aan het groeien zijn. Ze knellen in m'n bh. Maar verder nog geen klachten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron