Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorwerk

<<

Anoniem272

Bericht 12 Okt 2013 20:40

Voorwerk

Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de eerste cm ontsluiting en de uiteindelijke bevalling? Bij mijn zoon was er niet echt voorwerk en ben ik in 1 dag bevallen. Nu heb ik twee dagen geleden wat gerommel gevoeld en blijk ik 1 a 2 cm ontsluiting te hebben, maar het zet niet door. Ik ben zo benieuwd wat ik nu kan verwachten... De VK zegt dat het morgen door kan zetten maar ook pas over 3 weken. Niet echt wat ik wil horen haha. Oja en hoe actief waren jullie nog (qua fietsen, boodschappen doen etc.) toen het 'rommelde'?
<<

Anoniem331

Bericht 12 Okt 2013 20:42

Re: Voorwerk

Het heeft bij mij nooit gerommeld. Ik heb dus ook geen idee hoe het voelt als iemand het over 'rommelen' heeft.
Ik ben benieuwd ook hoe lang het nog gaat duren voor jou! Lijkt bijzonder snel te gaan je zwangerschap!
<<

Anoniem16

Bericht 12 Okt 2013 20:45

Re: Voorwerk

De dag ervoor heeft het nog wat gerommeld. Niemand dacht dat het serieus was omdat ik nog lopend naar het winkelcentrum ging.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 12 Okt 2013 20:47

Re: Voorwerk

Bij mij heeft hrt naast harde buiken af en toe ook niet gerommeld.
De 2e bevalling beging met het breken van mijn vliezen toen we net in bed lagen om te gaan slapen. Paar minuten erna kwamen langzaam de weeen. En bijna 4 uur later was ze er
<<

Anoniem272

Bericht 12 Okt 2013 20:49

Re: Voorwerk

Ik weet nog van T dat de weeën meteen heel regelmatig kwamen en ook echt pijn deden. Nu heb ik steeds harde buiken en wat lichte pijntjes en dan soms even iets dat op regelmatige weeën begint te lijken, maar dan zwakt het weer af. Ik heb nu echt zoiets van: ik wil pijn! :confused:
<<

Anoniem33

Bericht 12 Okt 2013 20:51

Re: Voorwerk

4, 5week... en uiteindelijk nog ingeleid ook
<<

Anoniem16

Bericht 12 Okt 2013 20:51

Re: Voorwerk

Snap ik Filoria, en in bad oid, dan zet het misschien wel door. Spannend zeg
<<

Anoniem272

Bericht 12 Okt 2013 20:56

Re: Voorwerk

Ja dat zegt iedereen steeds ('spannend'), maar het is hartstikke saai als het zo lang duurt! En ik heb geen idee of ik afspraken voor feestjes en etentjes etc. nu moet afzeggen of dat ik er gewoon heen kan. Blegh. Ach Pien, bij jou heeft het helemaal lang geduurd inderdaad. Kon jij op een gegeven moment een knop omzetten en gewoon verder gaan met je dagelijks leven, huishouden etc?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Okt 2013 21:09

Re: Voorwerk

Bij Ezra had ik met 34 weken een vingertopje ontsluiting en ik ben met 39 weken en 2 dagen bevallen. Bij Yrsa weet ik niet hoeveel ontsluiting ik had voor de dag waarop ik ging bevallen, ik had wel veel voorweeën. Ik weet niet meer wanneer dat precies begon, ik geloof zo rond de 36 weken. Ik ben bevallen met 39 weken en 3 dagen.

Wat ik me herinner is dat je bij een tweede keer al voordat het überhaupt begint al ontsluiting kan hebben, dus dat het weinig zegt, hoe vervelend dat ook is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 12 Okt 2013 21:14

Re: Voorwerk

Vanaf de 1 cm tot de keizersnede ongeveer 17 uur. Toen de verloskundige kwam kijken om 13.30 s'middags waren mijn vliezen gebroken om 5.30 en 1,5 uur later begonnen rustig de weeën. De dag en nacht ervoor heb ik niks gewerkt van voorwerk oid
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Okt 2013 21:15

Re: Voorwerk

Ik geloof dat ik vanaf 35w een beetje ontsluiting had. Ik ben bevallen met 39w4d. (Bij Julie)

Bij Louise had ik 1w voor de (ingeleide) bevalling 1 cm ontsluiting. Bij de inleiding had ik 6 cm.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem33

Bericht 12 Okt 2013 21:19

Re: Voorwerk

Filoria schreef:Ja dat zegt iedereen steeds ('spannend'), maar het is hartstikke saai als het zo lang duurt! En ik heb geen idee of ik afspraken voor feestjes en etentjes etc. nu moet afzeggen of dat ik er gewoon heen kan. Blegh. Ach Pien, bij jou heeft het helemaal lang geduurd inderdaad. Kon jij op een gegeven moment een knop omzetten en gewoon verder gaan met je dagelijks leven, huishouden etc?


Nee, ik vond dat echt heel moeilijk. Helemaal omdat ik toch wel een beetje angstig was om gebroken vliezen buiten de deur te hebben, dan moest ik gelijk gaan liggen ivm onstabiele ligging en mocht echt geen stap meer verzetten.

In huis kon ik mijn draai prima vinden, was nog lekker druk en actief. Ging overigens met mijn man wel gewoon naar afspraken- feestjes- etentjes... Als mijn man maar bij me was!
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 12 Okt 2013 21:52

Re: Voorwerk

Bij de 1e 3 dagen (nadat ik gestript ben) tot de echte weeën begonnen. Bij de 2e heeft het niet gerommeld en ben ik ingeleid.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 12 Okt 2013 22:25

Re: Voorwerk

Ik heb weken lang voorwerk gehad. Steeds op 1 cm blijven hangen en uiteindelijk met 41 weken ingeleid.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 12 Okt 2013 23:26

Re: Voorwerk

Spannend filoria!!

Bij T rommelde het wat. Ik heb de was nog gedaan, bed verschoond, wandeling gemaakt en toen bleek ik toch al op 5cm te zitten! Daarna brak ze mijn vliezen en was hij er binnen no time
Mother of 3 adorable children
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 13 Okt 2013 10:24

Re: Voorwerk

Bij mij rommelde het al weken een beetje. Maar de dagen voor de bevalling weer niet
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 13 Okt 2013 10:34

Re: Voorwerk

Ik heb niet echt voorwerk gehad... Een week voor het begon heb ik 1 avond echt al lichte weeën gehad, maar na 3 uur was dat ook weg. Een week later braken om 14:00 mijn vliezen en om 20:00 begonnen de echte weeën. Om 2:30uur is onze dochter geboren.

Ik had de rest van die week totaal geen klachten meer, dus ik heb gewoon alles gedaan. Wel bleef ik redelijk dichtbij huis (moest ik sowieso omdat ze nooit is ingedaald en eigenlijk meteen plat moest als mijn vliezen zouden breken)
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers