Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

<<

Anoniem184

Bericht 27 Feb 2016 20:29

Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Sinds eind november loop ik te kwakkelen. Ik ben niet ziek, maar eigenlijk wle aan de lopende band verkouden. Mijn neus stroomt al maandenlang leeg. De ene keer is het van dat waterige snot en de andere keer is het van dat groene, dikke spul. Het wisselt elkaar af, maar de zakdoeken zijn in elk geval niet aan te slepen. Sorry voor de informatie :laughcry: Ook heb ik zeer regelmatig (vanaf november nu een keer of 8 gehad) een dikke, opgezette keel. Het is gevoelig, niet ontzettend pijnlijk, maar doordat het zo dik is, is slikken niet echt makkelijk.
Rond kerst heb ik een antobiotocakuur gehad voor een holteontsteking, deze heeft geholpen in de zin van dat ik de hoofdpijn en druk op m'n wangen/kaken kwijt ben, maargoed, ik blijf snotteren. Daarnaast gebruik ik dagelijks een neusspray voor een chronische bijholteontsteking (met weinig effect) en spray ik meerdere malen per dag met zoutoplossing. Xylometazoline heb ik ook een tijdje gebruikt, maar buiten dat het nauwelijks effect had, wil ik dat verder ook zo min mogelijk gebruiken.

Ik maak me verder geen zorgen ofzo, maar ik wil er nu wel een keertje vanaf. Maar hoe? Iemand nog tips?
<<

Geel

Bericht 27 Feb 2016 20:37

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Hoe is je weerstand? Of liever: wat doe je om je weerstand weer op peil te brengen? Wat eet je? Slaap je genoeg? Gebruik je extra vitaminen? Sport je (buiten)?
<<

anoniem203

Bericht 27 Feb 2016 20:37

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Slik je vitamine's? En heb je al een keer je rust gepakt en bijgeslapen? (uitzieken). Vooral dat laatste is heel erg belangrijk!
<<

Anoniem184

Bericht 27 Feb 2016 20:43

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Ik ga op werkdagen rond 21:30 of eerder naar bed, in het weekend wil dat nog wel eens later zijn, maar dan slaap ik de volgende dag uit. Ik eet inderdaad bewust al veel (extra) groenten en fruit. Ik heb daarnaast vitamine C bruis in huis, maar die gebruik ik niet elke dag even trouw. Echt sporten doe ik niet, maar ben wel veel buiten in beweging (fietsen, wandelen).
<<

Anoniem282

Bericht 28 Feb 2016 00:21

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Bij mij was die vitamine bruis echt hetgeen waardoor ik me na een paar dagen beter voelde. Sloeg goed aan, maar nam het dus wel braaf iedere dag.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Feb 2016 01:08

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Stoppen met de spray want daar kan je verkouden van worden.
Terug gaan naar de dokter.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Feb 2016 07:35

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Welke spray, de zoutoplossing of de neusspray voor m'n chronische holteontsteking? Beiden gebruik ik op advies van de dokter.

Ik ga in elk geval eens beginnen met dagelijks die vitamine C.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Feb 2016 07:39

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Die zoutoplossing. Jouw neus raakt eraan gewend. Dus daar zou ik mee stoppen.
Ik heb dat zelf een keer mee gemaakt, verschrikkelijk want het werd steeds erger.
Daarnaast gewoon terug naar de dokter voor bloedprikken, ergens een tekort? Of doorverwijzingnaar kno arts.
Bij mij hebben ze mijn amandelen verwijderd en dat scheelt veel.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Feb 2016 07:45

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Maar dat werkt met xylometazoline-spray zo, niet met zoutoplossing. Xylo is troep, maar water met zout kan geen kwaad, daar zit geen afhankelijkheidsfactor aan. Sterker nog, ik heb het advies van de huisarts mee gekregen om 6-8x per dag te sprayen met de zoutoplossing en 1-2x een rhinohorn met zoutoplossing te gebruiken (maar die vind ik eng) om zo m'n holtes te spoelen. Ik geloof niet dat het probleem ligt bij het zoutoplossinggebruik. Maar toch bedankt voor het meedenken :)

Edit: m'n amandelen zijn als kleuter zijnde verwijderd :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 28 Feb 2016 09:07

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Ik zou terug gaanaar de huisarts, want wellicht wil hij dan een allergietest doen.

Ik was ook veel verkouden en na bloedprikken bleek het huisstofmeitallergie te zijn. Naast neusspray die je elke dag mag gebruiken (zelfde als jij waarschijnlijk) kreeg ik tips om het zo veel mogelijk te minderen (synthetische dekens, weinig planten ivm stof etc).
<<

Anoniem184

Bericht 28 Feb 2016 09:29

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Allergieën kunnen het ook zijn, meerdere malen al getest. Huisstofmijt, katten en zo ongeveer alle planten en bomen buiten :( Maar daar leef ik al m'n hele leven mee. Normaalgesproken zou de neusspray tegen m'n holteontsteking (fluticason) ook daartegen moeten werken, doorgaans wordt die voor allergieën voorgeschreven. Alleen nu blijf ik dus snotteren.
Overigens heb ik door m'n allergieën voornamelijk last van m'n ogen, maar dat heb ik nu (gelukkig) niet :) Vandaar dat een allergie ook niet het eerste is waar ik aan dacht. Maar wie weet is dat het wel gewoon.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 28 Feb 2016 11:12

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Stoppen met melkproducten. Dat werkt hier het beste bij de kinderen
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem237

Bericht 28 Feb 2016 13:06

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Heb je je amandelen nog?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Feb 2016 14:44

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Van die enchineaforce (heet het zo) tBletjes of druppels halen. Werkt bij mij vaak goed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem184

Bericht 28 Feb 2016 14:49

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Mave, melkproducten eet of drink ik momenteel nauwelijks, alleen zo nu en dan kaas.

Forumster: m'n amandelen zijn als kleuter verwijderd.

Jip, echinaforce kan ik nog wel proberen!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Feb 2016 10:44

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

BIj mij werd het alleen maar erger door die zoutoplossing. Ik had dit ongeveer vorig jaar ook, maar ik leek wel overdreven te reageren op die zoutoplossing. Wel kon ik weer goed tegen een eigen opgeloste zoutoplossing die ik spoelde met een spuitje door mijn holtes. Maar die spray: daar reageerde ik dus helemaal niet goed op. Toen ik daarmee stopte, verdween de rest ook.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Mrt 2016 14:36

Re: Wat kan ik nog doen (al maandenlang verkouden)

Je weet dat als je amandelen destijds niet goed zijn verwijderd, dat ze weer terug kunnen zijn gegroeid? :) Ik hoop het niet voor je trouwens, want bij volwassenen is je amandelen laten verwijderen ingrijpender dan bij kinderen. Geen idee of dit bij jou van toepassing is, maar ik zag dat je schreef dat ze als kleuter zijn verwijderd. Dat is niet per se een garantie dat ze niet terug zijn 'gegroeid'.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers