Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Feb 2016 13:21

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik bang ben te moeten plassen als ik ergens ben behalve thuis :redface: . Ik kan niet lang mijn plas ophouden en als ik dus ergens naar toe moet dan raak ik al in paniek. (en hoe meer paniek hoe erger ik naar de wc moet :palm: )
Het is voornamelijk de paniek niet te kunnen gaan als ik moet. Dat ik dan dus niet direct naar de wc kan.
Wat moet ik hier nu mee? ik ga binnenkort vliegen en ben nu al bang dat ik tijdens het instappen/opstijgen/dalen/uitstappen/douane/enzovoort naar de wc moet.
Laatst waren we in een pretpark en ik heb me net voor vertrek opgesloten op de wc echt een kwartier om zeker te zijn dat ik niet meer moest plassen onderweg (rit van bijna 2 uur) maar dat trek ik dus niet, ik raak dan vreselijk in paniek in de auto, kan aan niks anders meer denken dan dat ik moet plassen en wanneer zou dat weer kunnen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Feb 2016 13:30

Re: Biechttopic

Ik herken het wel een beetje, vooral omdat ik gewoon vaak moet, maar het komt eigenlijk altijd goed hoor! Het klinkt makkelijk gezegd, maar probeer je niet te veel druk te maken, dan moet je juist vaker, althans dat is hoe het bij mij werkt.
Als je onderweg moet plassen, dan stop je toch gewoon bij een benzinepomp? Desnoods stop je 2 of 3 keer, wat maakt dat nou uit? En met het vliegen, op het vliegveld zijn meestal wel overal wc's. Voor de douane, na de douane, bij de gates etc. En zo lang duurt het opstijgen etc. niet, dan ga je meteen daarna weer. En desnoods nog een keer extra voor het dalen (ik weet niet hoe lang je gaat vliegen?). Probeer te zorgen dat je aan het gangpad zit, dan hoef je ook anderen niet steeds te storen als je naar de wc moet.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Feb 2016 16:31

Re: Biechttopic

Is je angst dan dat je het niet redt en in je broek plast? Of gewoon het idee te moeten plassen maar geen wc in de buurt te hebben?
Het eerste probleem zou je kunnen ondervangen door inlegkruisjes van tena te dragen misschien? Mocht het misgaan merkt niemand het.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Feb 2016 15:40

Re: Biechttopic

Hoi Biechtje,

ik herken je verhaal wel een beetje. Ik had ook paniek over niet naar de W.C. kunnen en ging toen uiteindelijk ook op een lange vliegvakantie. Wat ik zou doen als ik jouw was:
- voor je op vakantie gaat experimenteer eventjes met wat kortere afstanden/bereik wat doelen zodat je je er iets beter over voelt
- overal zijn w.c.'s als je moet dan ga je gewoon ook al sta je bij de douane etc.
- ik zou niet teveel drinken en elk toilet dat je ziet gewoon de kans nemen om te gaan. Dat gaf mij wel rust. Ik zei dan: ik ben al geweest, het is goed nu. Mijn blaas/darmen zijn leeg.
- ik had een stoel aan het gangpad zodat ik niemand hoefde te storen en meteen kon gaan als ik wilde
- een vliegtuig heeft meerdere w.c.'s en ik ging gewoon elke paar uur (dus al voordat ik echt moest, zodat je het in de rij nog makkelijk kan ophouden)
- ik heb valeriaan tabletjes gekocht bij de Kruidvat om iets rustiger te kunnen blijven
- vertel tegen je reisgenoten dat je hier last van hebt, zo is dit bespreekbaar en hebben ze aan een half woord genoeg, je kunt dan ook je gevoelens uiten
- leidt jezelf af. Neem een leuk tijdschrift mee, kijk een film in het vliegtuig.

Als je naar de w.c. gaat heb je dan ook wel eens dat je eigenlijk bijna niet hoeft? Misschien kun je nog een schema maken met wat je voelt en of je uiteindelijk ook echt moet. Zo kan je jezelf inpraten dat het dus vooral tussen je oren zit en je hier zelf goed controle over hebt.
Daarnaast heb ik voor mijzelf toen de reis heel goed voorbereid, en kleine veiligheidjes voor mezelf in gebouwd. Bij mij ging het er namelijk om dat ik bang was om last van mijn darmen te krijgen, zo at ik dan de avond van te voren en op de dag zelf hele 'veilige' producten zodat ik de kans al verkleinde om last te krijgen etc. Maar je zou bijv. ook voor jezelf kunnen inplannen wanneer je nog naar de w.c. wil.

Succes! Ik weet hoe veel impact het kan hebben, bij mij is het ook helemaal goed gekomen en dat heeft veel vertrouwen gegeven.
<<

Anoniem211

Bericht 29 Feb 2016 08:46

Re: Biechttopic

Biechtje, plas je wel eens gewoon in de bosjes? Zo nee, oefen dat eens. Dat klinkt misschien gek, maar dan ga je voelen dat je in principe overal kunt plassen als het nodig is. Ik heb dit als kind ook erg gehad en dronk op gegeven moment heel weinig waardoor ik juist blaasontsteking kreeg. Wat helpt is om tegen mensen te zeggen hoe het zit. Dat je dus vaak moet plassen en of ze daar rekening mee kunnen houden. En dus uit gaan proberen hoe het voelt om in principe overal te kunnen plassen. Ook al is er geen tankstation, in hele hoge nood kun je nog altijd op de vluchtstrook parkeren voor kort om bijv gauw in de bosjes te gaan. Je kunt in feite overal plassen. Je zult het niet doen, maar het kán wel. En wat anderen daarvan denken (dat zal ongetwijfeld ook voor een groot deel meespelen) moet je leren schijt aan te hebben.
<<

Anoniem211

Bericht 29 Feb 2016 08:48

Re: Biechttopic

Oh en als je gaat vliegen: joh, in een vliegtuig heb je gewoon wc's. En opstijgen en dalen zal misschien een kwartier per keer duren? Relax...
<<

Anoniem211

Bericht 29 Feb 2016 08:54

Re: Biechttopic

Elle123 schreef:
Biechtje schreef:Zonder verder uit te wijden: als je het vermoeden hebt dat je mogelijk ADHD/ADD hebt, je loopt hier in het dagelijks leven tegenaan en wilt de juiste begeleiding, welke stap neem je om dit onderzocht te krijgen? Altijd via de huisarts, die je doorverwijst naar een psycholoog? En hoe gaat het onderzoeken hiervan in zijn werk?


Ik werd ook doorverwezen naar een psycholoog (een ontzettend fijne vrouw overigens) en zij deed een test, waarbij ik een heleboel vragen moest beantwoorden, zonder er te lang over na te denken. Daarna werd ik doorverwezen naar een psychiater (een psycholoog mag geen medicijnen uitschrijven blijkbaar) en ook daar weer wat gesprekken gehad. Toen ben ik Ritalin gaan proberen. Ze vertelde dat als je daar goed op reageerde, je wel met zekerheid kon zeggen dat je AD(H)D had. In mijn geval ADD.



Dat is echt een enorme fabel van die medicatie. Erg slecht dat een psychiater dat nog zo verkondigt... Ritalin werkt in 8 vd 10 gevallen bij mensen , het wordt niet voor niks een concentratiedrug genoemd. Het stimuleert de frontale lob waar als je executieve functies liggen. Dat doet het dus bij iedereen. Dat betekent niet dat je ADHD hebt als Ritalin werkt.

Sorry, ik moest hier even op reageren. Behoorlijk bizar dat dit nog zo wordt verteld aan patiënten!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 29 Feb 2016 18:27

Re: Biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 29 Feb 2016 22:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Feb 2016 20:32

Re: Biechttopic

Jeetje wat erg! En nu? Heb je iemand om mee te praten? Als je wilt kletsen mag je mij altijd een PM sturen.
Ik zou zo snel mogelijk teruggaan naar de huisarts en dit verhaal daar te vertellen. :hug:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 29 Feb 2016 21:11

Re: Biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 29 Feb 2016 22:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Feb 2016 21:19

Re: Biechttopic

Wat een moeilijke situatie voor je. Ik heb het boek van Myrthe gelezen, indrukwekkend. Is er nog een second opinion wat je zou kunnen doen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 29 Feb 2016 21:25

Re: Biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 29 Feb 2016 22:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Feb 2016 21:26

Re: Biechttopic

Heel veel sterkte in elk geval! Hou je taai... :hug:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 29 Feb 2016 22:19

Re: Biechttopic

Dank je wel. Ik haal de eerdere berichtjes weer weg i.v.m. eventuele herkenbaarheid.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 01 Mrt 2016 14:02

Re: Biechttopic

Ik wil even mijn stress van me aftypen en hoop dat iemand die er een beetje verstand van heeft mij kan geruststellen.

Ik zit in de laatste controle van de minnelijke schuldsanering. Dat betekent dat als alles goed is ik er zeeeer binnenkort van af ben!
Nu heb ik zojuist mijn inkomstenbelasting doorgegeven en ik moet een bedrag terugbetalen. Dit wordt dus gezien als een nieuwe schuld en je mag geen nieuwe schulden maken in de sanering (logisch!)
Nu kan ik dat bedrag wel gelijk betalen maar je kan volgens mij pas betalen als je de beschikking hebt ontvangen. Het probleem is dus dat ik niet gelijk kan bewijzen aan de kredietbank dat ik dit gelijk kan en ga betalen want alles voor de controle moet ik uiterlijk 7maart versturen en dan heb ik natuurlijk nog geen bericht van de belastingdienst.

Ik ben zo bang dat ik nu de sanering negatief afsluit en ik alle restschuld moet gaan regelen met de schuldenaren terwijl de restschuld wordt kwijtgescholden als ik de sanering positief afsluit.

Iemand die er verstand van heeft die mij wat meer duidelijkheid wil en kan geven?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Mrt 2016 14:17

Re: Biechttopic

Lastig biechtje, zouden het echt van zoiets af kunnen hangen? Beetje mosterd naar de maaltijd, maar eigenlijk had je je aangifte nog niet moeten doen.
Misschien kan je bellen met de belastingdienst en overleggen of je direct kan betalen of dat ze je aangifte kunnen cancellen en je die opnieuw doet over een paar weken (kan tot 1 april of zelfs tot 1 mei tegenwoordig).
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Mrt 2016 14:20

Re: Biechttopic

Misschien kan de belastingdienst je binnengekomen aangifte verwijderen? En trouwens, je hebt het nu doorgegeven maar je hebt de beschikking nog niet binnen, dus is er dan wel een probleem? Die beschikking ga je toch niet voor 7 maart binnen krijgen?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Mrt 2016 14:25

Re: Biechttopic

Kan je dit niet overleggen? Ik bedoel, het is niet alsof je opzettelijk ene nieuwe schuld hebt gemaakt, het is een aanslag achteraf van de belastingdienst. En niemand weet toch precies hoe die van te voren uit gaat vallen?

Zou het echt zo zijn dat het op basis hiervan stuk gaat lopen allemaal?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Mrt 2016 14:25

Re: Biechttopic

Of misschien kun je aan de Belastingdienst vragen of er een mogelijkheid is dat je wel meteen betaalt. Misschien kun je wel gewoon langskomen en het bedrag pinnen of zo, of het meteen overmaken, dat is verder niet in hun nadeel, alleen maar fijn lijkt me als ze het zo snel binnen hebben. Ik zou even bellen, het lijkt me wel heel zuur en ook onwaarschijnlijk dat het hierop stuk zou lopen. Dat zou ik echt oneerlijk vinden, het is ook niet dat je een nieuwe schuld hebt gemaakt. Het is gewoon iets waarvan je nu al weet dat je het in de toekomst moet gaan betalen.

Telt het dan wel echt als schuld? Ik zou dat echt zo absurd, bijna pesterig vinden. Het is toch gewoon een toekomstige rekening? Als je de acceptgiro er nog niet van hebt kun je toch nog niet betalen? Je weet nu ook al dat je in de komende maanden huur moet betalen, dat doe je ook nu nog niet en je kunt ook niet bewijzen dat je het gaat doen, maar dat telt toch ook niet als een nieuwe schuld?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 01 Mrt 2016 14:26

Re: Biechttopic

Als je het bedrag in een keer kan betalen zodra het moet,dan hoeft dat in principe geen probleem te zijn. Op welk punt van je aanvraag zit je nu? Over welke "laatste controle" heb je het? Moet je nog dingen inleveren of zit je al aan het eind vh traject ?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Mrt 2016 14:31

Re: Biechttopic

Inderdaad.. je hebt de beschikking toch nog niet? En je moet het voor 7 maart invullen voor de schuldsanering toch? Telt dit dan mee? Feitelijk heb je niks aan te geven. Als je van vandaag op morgen 1000 schuld maakt ergens, dan staat dat toch ook nog niet ergens direct vermeld?
<<

anoniem213

Bericht 01 Mrt 2016 14:32

Re: Biechttopic

Stond er te betalen en dan een bedrag of stond er onderaan -386 (voorbeeld).

Bij mij staat bovenaan een bedrag dat ik terugkrijg en helemaal onderaan staat dat als -386 (voorbeeld). Beetje verwarrend, maar als helemaal onderaan iets met een minnetje staat, krijg je het dus terug.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 01 Mrt 2016 14:46

Re: Biechttopic

Dank jullie voor jullie antwoorden.
Ik moet mijn aangifte meesturen voor de controle dus dat terugdraaien is sowieso geen optie.
En helaas staat er geen minteken voor June. Ik moet het echt betalen.
En ik ben het met jullie eens dat het flauw zou zijn maar ikn ken ze daar inmiddels en je weet het nooit met ze. Laat ik voorop stellen dat ik het goed vind dat ze streng zijn maar ik zou het ook erg flauw vinden als het hier op stuk loopt.
Ik heb me 3jaar lang super netjes aan de regels gehouden en wist met heel weinig prima rond te komen. Helaas voor de schuldenaren is er maar weinig afgelost volgens mij maar dat maakt dus mijn angst alleen maar groter. Mocht ik het negatief afsluiten blijf ik echt met een behoorlijke schuld zitten en zit ik ws nog kleine 5jr ontzettend krap + dat ik dus zelf regelingen moet gaan treffen en dan is het maar de vraag of ze er nog 5jr op willen wachten.

@trui (leuke naam, zo heette mijn kat vroeger) ik heb er nu 3jr opzitten. Dus nu stuur ik alle laatste dingen op (bankafschriften, inkomstenbelasting, huurspecificatie, loonstroken, zorgpolis en beschikkigen toeslagen) en dan wordt er bepaald of ik de 3jr minnelijke sanering positief of negatief afsluit. Ik moet het nog versturen want wacht nog op mijn huurspecificatie.
<<

anoniem213

Bericht 01 Mrt 2016 14:55

Re: Biechttopic

Ik zou het heel vreemd vinden als het mee zou tellen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 01 Mrt 2016 14:59

Re: Biechttopic

Ik heb net gebeld naar de belastingdienst.
Ik kan het niet al betalen, dat kan echt pas als de beschikking er is.
Ik doe dus maar een briefje bij al mij in te zenden papieren dat ik dat bedrag in 1x kan betalen en dan is het maar hopen dat ze er bij de kredietbank net zo over denken als wij.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers