Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk worden peuter

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Feb 2016 16:51

Zindelijk worden peuter

Ik vroeg me af hoe jullie zijn omgegaan met het zindelijk laten worden van je kind(eren). B. (in april 3 jaar) is er inmiddels aan gewend om op de wc te plassen op het moment dat we hem gaan verschonen. Verder zijn we er nog niet echt actief mee bezig geweest. Hij geeft ook nog niet uit zichzelf aan dat hij moet plassen ofzo. Hoe hebben jullie je kinderen geleerd om zindelijk te worden? Wat werkt goed, en wat moeten we vooral niet doen? Iemand tips? :)
<<

Anoniem236

Bericht 27 Feb 2016 17:31

Re: Zindelijk worden peuter

We hadden een stickerkaart en hij mocht een sticker plakken bij een plas of poep. Volle kaart was iets bijzonders doen of eten. Ging thuis meestal heel goed (zonder luier aan)
Kadotje beloofd als hij geen luier meer aanhoefde. Alleen zetten we zelf steeds niet door buitenshuis.
Toen kreeg ik verlof en waren we in de intertoys, hij zag een auto en ik vertelde hem dat hij die mocht maar dat we dan meteen thuis de luier uit zouden doen.
Vanaf dat moment is hij dag en nacht zindelijk. Hij heeft ongeveer 1x per maand s nachts een ongelukje en daar blijft het bij.
Als ze eraan toe zijn gaat het bijna vanzelf.

De eerste tijd stuurden we hem wel regelmatig naar de wc, ook al gaf hij niets aan.
<<

Anoniem171

Bericht 27 Feb 2016 17:34

Re: Zindelijk worden peuter

Toen ze zelf aan gingen geven dat ze moesten plassen, applaus en klein kadootje voor hun eerste plas/poep op de wc.
Daarna luier afgelaten en dat was het.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Feb 2016 20:58

Re: Zindelijk worden peuter

Stickerkaarten. Heel veel stickerkaarten. Eerst voor plassen op het potje, toen voor hele dagen zindelijk en daarna voor plassen op de wc.
Alleen poepen durft hij echt niet maar dan vraagt hij even een luier dus dat vind ik dan ook niet zo erg.
R. 2013
D. 2016
<<

Patsy

Bericht 27 Feb 2016 21:06

Re: Zindelijk worden peuter

Hoe oud waren jullie kinderen toen jullie ermee begonnen?
<<

Anoniem171

Bericht 27 Feb 2016 21:14

Re: Zindelijk worden peuter

Net na hun tweede verjaardag, toen begonnen ze alledrie aan te geven dat ze moesten plassen.
<<

Anoniem236

Bericht 27 Feb 2016 21:56

Re: Zindelijk worden peuter

Met thuis op t potje zetten en zonder luier rond 2,5.
Met 2 jr en 10mnd dus doorgepakt en zindelijk
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Feb 2016 22:18

Re: Zindelijk worden peuter

Dank voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee. Stickers vindt hij sowieso wel interessant.

Nana, dat ging lekker makkelijk dan bij jouw kinderen zeg! Fijn hoor.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Feb 2016 22:56

Re: Zindelijk worden peuter

Ik heb enorm makkelijke kinderen met zindelijk worden gehad. Beiden gaven rond hun 2.5 jaar aan op de wc/ het potje te willen en R was toen binnen een week helemaal zindelijk overdag en bij N duurde het ietsje langer maar ook zij was binnen no-time zindelijk. Hier totaal geen gedoe met niet willen poepen op de wc, heel veel ongelukjes etc etc etc maar erg makkelijk gewoon hup op de wc ( ik heb 0,0 hoeven pushen, helpen oid)
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron