Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vitamine D

<<

Anoniem167

Bericht 25 Feb 2016 17:58

Vitamine D

Uit bloed onderzoek is gekomen dat m'n vitamine d te laag is, verder is alles (gelukkig) goed. Nu heb ik net supplementen gehaald bij de Kruidvat, de duurste haha, dat waren de enige waar geen melk in zat, maar oké. Nu ben ik benieuwd, merkten andere mensen verschil toen ze tabletten gingen slikken ervoor?
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2016 18:03

Re: Vitamine D

Mijn vriend heeft tabletten van de apotheek die hij het liefst z'n hele leven moet slikken.
Hij heeft een tintje en mensen met een tintje hebben vaker vitamine D tekort ofzo. Anyway deze die hij heeft zijn wel goed, hij merkt echt verschil.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Feb 2016 18:04

Re: Vitamine D

Ik krijg ampullen voorgeschreven van de huisarts ook. De dosis die je in de winkel haalt is echt niet hoog genoeg....zeker jij met je reuma zou toch van de dokter wat moeten krijgen, want je voelt dit goed in je spieren als je een tekort hebt!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem170

Bericht 25 Feb 2016 18:05

Re: Vitamine D

Ik slik ook vitamine D, die van Kruidvat. 1 zo'n tabletje is geloof ik 500% van aanbevolen hoeveelheid. Ik merk opzich wel verschil ja
<<

Anoniem167

Bericht 25 Feb 2016 18:07

Re: Vitamine D

Leaf schreef:Ik krijg ampullen voorgeschreven van de huisarts ook. De dosis die je in de winkel haalt is echt niet hoog genoeg....zeker jij met je reuma zou toch van de dokter wat moeten krijgen, want je voelt dit goed in je spieren als je een tekort hebt!


Huisarts heeft me de hoeveelheid verteld, dus ik mag 4 tabletten ipv 1 nemen, maar via apotheek wordt toch niet vergoed en blijf elke keer 6/8 euro betalen voor advies en uitleg, blijf niet bezig, dus in overleg huisarts 80 aan hoeveelheid om te beginnen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Feb 2016 18:12

Re: Vitamine D

Aah okee. Ik krijg het gelukkig wel vergoed. Je kan ook een zonnebankje nemen met speciale lampen die extra vitamine D geven.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Feb 2016 18:20

Re: Vitamine D

❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem167

Bericht 25 Feb 2016 18:21

Re: Vitamine D

Leaf schreef:Aah okee. Ik krijg het gelukkig wel vergoed. Je kan ook een zonnebankje nemen met speciale lampen die extra vitamine D geven.



Ik zal eens met m'n verzekering kijken! Die jij hebt zijn dus melk vrij?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Feb 2016 18:28

Re: Vitamine D

Vitamine D van de apotheek wordt gewoon vergoed hoor -> Divisun 800. Dan moet de dokter wel de goede voorschrijven natuurlijk, niet de 400 want die zijn idd handverkoop. Valt natuurlijk wel onder je eigen risico.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Feb 2016 18:29

Re: Vitamine D

Ik heb D-cura capsules soms om aan te vullen en ook divisun. Ik zal eens kijken in de bijsluiter, maar in farmacologisch kompas staat alleen niet bij overgevoeligheid soja of tarwe. Voor mij worden ze niet vergoed, maar misschien voor jou wel. Is divisun niet melkvrij?
<<

Anoniem167

Bericht 25 Feb 2016 18:32

Re: Vitamine D

Hij had het over 800 idd, misschien toch m'n eigen huisarts vragen, dit was vervanger nu..
<<

Anoniem237

Bericht 25 Feb 2016 18:36

Re: Vitamine D

Mijn man slikt ook vitamine D en hij voelt zich daardoor veel beter.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2016 19:13

Re: Vitamine D

Scandic schreef:Vitamine D van de apotheek wordt gewoon vergoed hoor -> Divisun 800. Dan moet de dokter wel de goede voorschrijven natuurlijk, niet de 400 want die zijn idd handverkoop. Valt natuurlijk wel onder je eigen risico.

Die heeft mijn vriend ook. Wel eigen risico idd, maar hij haalt in 1x voor een half jaar op en dan heb je ook maar 2x per jaar die €6 advieskosten.

En het helpt goed, dus dan gaan we niet zeuren om die paar euro :P
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Feb 2016 19:16

Re: Vitamine D

Ik krijg D-cura en die zijn iig lactosevrij voor zover ik weet. Ik betaal ook nooit die advieskosten, die rekenen ze mij nooit. Bovendien is dat alleen bij de eerste uitgifte van een medicijn....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2016 19:18

Re: Vitamine D

Serieus Leaf? Volgens mij betaal ik bij m`n pil ook iedere keer weer advieskosten. Zal eens even op de rekening kijken.
<<

Anoniem237

Bericht 25 Feb 2016 19:20

Re: Vitamine D

Edit.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 25 Feb 2016 19:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Feb 2016 19:27

Re: Vitamine D

Yadira schreef:Serieus Leaf? Volgens mij betaal ik bij m`n pil ook iedere keer weer advieskosten. Zal eens even op de rekening kijken.


Dat is wat de apotheker mij vertelde! Ze rekenen het bij mij sowieso nooit. Heb het nog nooit teruggezien op de rekening.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 25 Feb 2016 19:43

Re: Vitamine D

Ik heb ze ooit van Bonusan gehad, maar het beste werkte bij mij om 2 weken naar de zon te gaan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Feb 2016 19:47

Re: Vitamine D

Eerste uitgifte kosten zijn alleen bij de eerste keer of als je het medicijn langer dan een jaar niet hebt gebruikt. Je betaalt wel iedere keer €6 receptkosten, maar dat is iets anders dan eerste uitgifte kosten.
Laatst gewijzigd door Scandic op 25 Feb 2016 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Feb 2016 19:47

Re: Vitamine D

@ Jip, als we dat nou eens konden declareren bij de verzekering ;-)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 25 Feb 2016 19:50

Re: Vitamine D

Scandic schreef:@ Jip, als we dat nou eens konden declareren bij de verzekering ;-)


Ja! Dan wil ik elke winter zo'n kuur! Ik had toen in eind december bloed laten prikken, vit D te laag. En eind maart weer: vitamine D enorm gestegen en in de tussentijd 2 weken naar de zon geweest :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem255

Bericht 25 Feb 2016 20:00

Re: Vitamine D

Ik heb ook van die ampullen van de apotheek gehad.

Ik had heel veel last van mijn gewrichten en de hele dag door het gevoel van bijvoorbeeld een slaapvoet. Ik merkte toen wel echt snel verschil. De neuroloog die het had ontdekt, gaf aan dat pillen van de drogist niet zouden werken.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 26 Feb 2016 19:29

Re: Vitamine D

Ik heb ze via de internist. Heb nu weer een acceptabel peil. En als hij ze voorschrijft in een combinatie met calcium, calcichew ofzo, dan betaalt de verzekering.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 26 Feb 2016 19:36

Re: Vitamine D

Ik neem vitamine d-spray van de Tuinen. Vitamine d wordt eigenlijk alleen echt goed opgenomen via de slijmvliezen. Ik voel me er beter door en hopelijk helpt het me bij het zwanger worden. Merk in ieder geval dat mijn menstruatie er veel minder heftig en véel minder pijnlijk van is.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 27 Feb 2016 08:03

Re: Vitamine D

Fientje schreef:Ik neem vitamine d-spray van de Tuinen. Vitamine d wordt eigenlijk alleen echt goed opgenomen via de slijmvliezen. Ik voel me er beter door en hopelijk helpt het me bij het zwanger worden. Merk in ieder geval dat mijn menstruatie er veel minder heftig en véel minder pijnlijk van is.


Ik gebruik ook een spray. Die pillen van de drogist etc schijnen heel lastig voor je lijf te verwerken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron