Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor een trampoline? (ervaringen)

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 22 Feb 2016 08:12

Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Wij zijn aan het kijken hoe wij onze tuin gaan indelen, in de nieuwe tuin komt ook een trampoline.
Nu willen we geen megaformaat, ben daarom wel benieuwd wat voor een formaat trampoline nog leuk is?
De opties zijn rond 1,80 of 2,13 of rechthoek 1,52x213.
Rond 2,13 wordt al wat lastig, maar vraag me af of 1,80 niet te klein wordt voor 2 kinderen.

Wij willen gaan voor een inground trampoline omdat we de tuin niet willen laten lijken op een complete speeltuin (al is dat het wel met gemak ;).
Laatst vroeg ik in een ander topic of hierbij nog een safetynet nodig is. Ik kreeg een paar reacties, maar ben eigenlijk benieuwd naar meer ervaringen! Het liefst willen wij geen net, maar als het echt veel veiliger is, dan gaan we daar wel voor.

En dan de laatste vraag, welk merk hebben jullie en hoe bevalt dat?
December 2009
juli 2012
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Feb 2016 08:48

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Wij hebben een ronde van 1,80 m omdat we gewoon niet meer ruimte hebben. Hier speelt J er regelmatig met een vriendinnetje samen op en naar mijn idee is het groot genoeg. Als ze straks groter wordt zal het om en om moeten, maar eigenlijk is dat ook veel veiliger dan met meerdere tegelijk.
We hebben er wel een net omheen omdat hij niet ingegraven is en dat is ook wel echt nodig want omdat hij wat kleiner is vliegen ze regelmatig in het net. Ik zou dus bij 1,80 zeker voor een net kiezen, zelfs als hij ingegraven wordt.
Mijn neefje is een paar maanden geleden wel precies door de opening van het net gevallen, hij had gelukkig niks behalve een blauwe knie, maar die klap vergeet ik niet snel. Zou echt geen rust hebben zonder net erom. Moet wel zeggen dat mijn neefjes echt extreem wild aan het doen waren en elkaar aan het duwen en zo, had ze al heel vaak gewaarschuwd maar luisteren... Stond op het punt ze er voor 'straf' af te halen maar was dus net te laat.

Wij hebben trouwens een eigen merk van Cranenbroek. Met het net erbij waren we volgend mij rond de €125,- kwijt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem148

Bericht 22 Feb 2016 09:39

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Wij hadden een mega grote vroeger en dan moet je ook om en om springen als je groter bent. De ander wordt anders gewoon gelanceerd. Wij hadden hem trouwens niet ingegraven.
Een net vind ik bij ingraven niet nodig.
<<

Anoniem148

Bericht 22 Feb 2016 09:41

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Ow en denk dat 2.13 meer mogelijkheden biedt als de kinderen ouder zijn. Kunnen ze meer kunsten doen. Wij hebben er namelijk nog best lang op gesprongen, zeker tot 18-20 jaar.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Feb 2016 09:53

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Mijn ouders hebben een hele grote >3 meter. Ingegraven en zonder net. Ze spelen er met 2/3/4 kinderen tegelijk op en dat gaat prima zonder net. Ze weten natuurlijk ook dat er geen net zit en houden daar wel rekening mee. Vriendin van mij heeft een trampoline met net en daar vliegen de kinderen steeds in het net, maar vooral omdat dat zo leuk is en niet omdat het per ongeluk gebeurd.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 22 Feb 2016 20:49

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Dat expres in het net duiken vind ik ook doodeng.. zie die dingen dan al omgaan :palm:

Nog even gepuzzeld en eigenlijk kunnen we geen 2,13 trampoline kwijt of we moeten het voetpad op gaan schuiven, maar dan loopt het pad niet handig.

Als we gesetteld zijn maar eens gaan proefspringen. Volgens mij zit hier in de buurt een winkel waar wat trampolines uitgestald staan.

Zo hebben we de tuin in gedachte:

Afbeelding
of
Afbeelding
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem236

Bericht 22 Feb 2016 21:24

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Mag ik vragen pip wat de afmetingen van de tuin zijn?

Wij willen in onze nieuwe tuin ook een speelhuis met glijbaan, mij lijkt een trampoline leuk voor de kids, man is alleen niet overtuigd. (Bang dat de tuin volgepropt staat)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 22 Feb 2016 22:42

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Uit mijn hoofd 9,60 breed en 11 meter nog iets lang.
December 2009
juli 2012
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Feb 2016 04:28

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Dandelion schreef:Wij hadden een mega grote vroeger en dan moet je ook om en om springen als je groter bent. De ander wordt anders gewoon gelanceerd. Wij hadden hem trouwens niet ingegraven.
Een net vind ik bij ingraven niet nodig.


Inderdaad, levensgevaarlijk anders. Op turnen wel eens een meisje gehad die ook gelanceerd werd omdat ze met zijn 2en sprongen, en ondanks dat ze in de valkuil viel, kwam ze er met een open beenbreuk uit.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Feb 2016 19:18

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Sowieso zou ik kinderen niet met z'n tweeën of meer laten springen. Het is niet alleen dat ze gelanceerd kunnen worden maar ze kunnen ook iets breken als ze net niet 'goed' samen springen en dan door de terugslag van het trampolinedoek.
<<

Anoniem239

Bericht 23 Feb 2016 20:28

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Wij hebben er zojuist 1 besteld van 180 doorsnee. Niet super groot maar voor in onze tuin groot zat. Wel met een net eromheen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 23 Feb 2016 22:13

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Dochter heeft idd haar enkel een keer verstuikt doordat haar tante even flink ging meespringen.
Waarschijnlijk door de terugslag.
Zal dat bij die kleintjes ook snel gebeuren?

We hebben besloten dat de trampoline iig niet bij de schommel in de buurt komt. Ik zie het al voor mij dat ze zo vanaf de schommel op de trampoline springen...
December 2009
juli 2012
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 23 Feb 2016 22:22

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Ik heb het idee dat het doek hier nog amper veert als J erop springt. Nu is ze ook wel een lichtgewichtje met haar 15 kg en springt ze nog niet echt hoog. Als papa mee gaat 'springen' dan veert het wel duidelijk dus die mag alleen op z'n knieen een beetje meeveren.
Wat hier trouwens ook favoriet is, is dat 1 kindje in het midden gaat zitten en de andere er 'omheen' springt zodat degene die zit een beetje op en neer veert. Dikke pret hebben ze dan.
Als ze echt hoog gaat springen dan mag er inderdaad maar 1 kindje tegelijk op maar nu kan het nog wel.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 24 Feb 2016 10:33

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Pip, was is het witte ding op de tekening? Is het geen optie om op die plek een rechthoekige trampoline te plaatsen?
Zelf zou ik een zo groot mogelijke kiezen, ik denk hoe groter, hoe langer ze er plezier mee hebben.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem148

Bericht 24 Feb 2016 13:00

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Ik vind wel dat het pad te dicht bij de trampoline is getekend. Let daarmee op want je Kunt er nog best ver vanaf vallen.
Kan het pad niet recht gelegd worden zodat het meer mogelijkheden biedt?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 24 Feb 2016 15:07

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Ik zou er persoonlijk wel liever een net omheen doen, ook als je hem inbouwt, omdat het pad er toch vrij dicht naast loopt. Verder vind ik een trampoline wel echt een aankoop die zijn geld dubbel en dwars waard is! Het is hier bij uitstek het 'speelgoed' waar ze het meeste plezier van hebben. Met de milde winters van afgelopen jaren, hebben ze er zelfs in de winter plezier van.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 26 Feb 2016 22:36

Re: Wat voor een trampoline? (ervaringen)

Er staan 2 trampolines ingetekend, ik denk dat je dat bedoeld met witte ding? :)

Pad anders laten lopen zou kunnen, maar nu loopt het pad van achterdeur, maar schuurdeur.
Het witzand voor het pad ligt ook al op die plek!
December 2009
juli 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MrsMath, Olíve