Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby niet ingedaald 39 weken

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Feb 2016 23:13

Baby niet ingedaald 39 weken

Ik was vanavond (39+3) bij de vk voor controle en toen lag de baby ineens dwars.
Doorgestuurd naar het ziekenhuis voor echo om te kijken of dat klopte. Verpleegkundige daar voelde ook het hoofdje aan de zijkant. Dus aan de ctg en de vk kwam een echo maken. Maar bij de echo lag de baby inmiddels wel weer met het hoofd omlaag. Maar dus gewoon helemaal niet ingedaald. Het heeft blijkbaar nog lekker de ruimte.
Ik moet nu echt meteen als de vliezen breken bellen en liggen en ook als de weeën beginnen meteen bellen.
Ik zag niet echt op tegen de bevalling, maar vind het nou toch wel een beetje spannend.

Iemand ervaring met een baby die niet ingedaald was met dit termijn? En is de baby uiteindelijk wel nog ingedaald voor de bevalling? Vind het niet zo'n fijn idee dat de baby dus ook gewoon nog aan het draaien is.

L was ook nooit helemaal ingedaald voordat de bevalling begon,maar lag wel een stukje in het bekken met haar hoofd.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 Feb 2016 23:22

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Een meisje uit mijn zwangerencursus had dit en zij is gewoon bevallen en ook super snel trouwens. Binnen een paar uur was haar baby er al.

Ik heb zelf nu ook wat jij hebt. Baby heeft wekenlang goed gelegen en sinds 36 weken ineens draaien.
Vandaag ook daarvoor naar het ziekenhuis geweest en toen lag ze wel ineens ingedaald. Zegt dus niets want draaien kan ze als de beste. Ik moet ook gelijk bellen en liggen als mijn vliezen breken nu.

Hopelijk blijft de baby nu liggen en heb je net zo'n verhaal als het meisje uit mijn cursus.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Linvi

Bericht 25 Feb 2016 23:25

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Ja... ik!

Bij Dochter keurig met 36 weken het hoofdje naar beneden maar nooit ingedaald geweest.
Maar bij zoon een ander verhaal, elke week als ik terug kwam lag hij weer anders maar nooit met het hoofdje goed naar beneden. Diverse malen overwogen om een draaipoging te doen maar omdat hij zo bleef draaien waren we het er al vrij snel over eens dat dat geen nut had.

Diverse keren zou ik me mogen komen melden voor inleiding en iedere keer lag hij weer verkeerd. Meestal dwars, dus met zn rugje voor de uitgang. Dan konden ze niks en mocht ik dus weer afwachten een paar dagen. Uiteindelijk met 42weken besloten dat hij er nu toch uit moest en wonder boven wonder lag hij toen wel met zn koppie omlaag. Ballon katheter gekregen voor inleiding en met 42+1 vroeg in de ochtend had ik 3 cm ontsluiting en gingen ze over tot vliezen breken en ik werd aan de wee opwekkers gelegd. Toen in de middag om 5 uur mijn ontsluiting nog steeds 3cm was zijn ze overgegaan op keizersnede.


(Ik zorgde overigens de laatste dagen/ weken dat ik altijd en overal mn telefoon en verloskundigekaart bij me had. dat gaf me vertrouwen om toch wat te kunnen doen. ook in huis als ik bijv naar de zolder liep moest ik van mn vk mn telefoon mee dragen)
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 25 Feb 2016 23:43

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Mijn oudste was ook niet ingedaald. Ik ben uiteindelijk met 41.5 ingeleid, toen was hij nog niet ingedaald. Wel lag hij er goed voor. Uiteindelijk bleek hij te groot te zijn om op natuurlijke wijze geboren te worden en is hij de volgende dag gehaald via keizersnede. Blijkbaar heb ik een smal bekken. Hij was bij zijn geboorte 3800 gram en 53 cm met een hoofdomtrek van 37 cm.
Bij de jongste daardoor besloten om een geplande keizersnede te doen, want ook hij werd groot geschat. Dat klopte ook. Hij was met 39 weken 3930 gram en 52 cm en ook 37 cm hoofdomtrek.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem258

Bericht 26 Feb 2016 00:15

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Hier was de tweede ook niet ingedaald. Moest idd wel meteen bellen mochten de vliezen breken. Gelukkig begon het met weeën.
Hij is tijdens de bevalling pas ingedaald. Schijnt wel vaker voor te komen bij volgende kindjes.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 26 Feb 2016 00:42

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Mijn kindjes dalen ook niet in, pas tijdens de bevalling.
Geen zorgen maken, is heel normaal bij een tweede ;-)
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 26 Feb 2016 00:51

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Mijn kinderen zijn ook nooit helemaal ingedaald. Mijn bevallingen begonnen ook met weeën.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem236

Bericht 26 Feb 2016 09:05

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Hier beide kinderen niet ingedaald. Eerste bevalling duurde 16 uur en tweede 4 uur. Beide begonnen met weeën.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Feb 2016 09:35

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Hier waren allebei de kinderen nog niet ingedaald. De bevalling van mijn dochter begon met gebroken vliezen en zij daalde toen meteen in (gebeurde toen ik in bed lag dus de verloskundige gebeld en die is meteen gekomen om te controleren.
De jongste was ook niet ingedaald en lag nog heel hoog. Toen ik 10 cm ontsluiting had zijn mijn vliezen gebroken. De kraamhulp heeft via mijn buik het hoofd van mijn zoon vastgehouden zodat het recht mijn bekken in zou gaan. Daarna ben ik in ruim een half uur bevallen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Feb 2016 16:19

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Hier ook 2 niet-ingedaalde meiden!
Bij de eerste begon de bevalling ook met het breken van de vliezen en toen nog niet ingedaald. Mocht toen proberen te plassen (volle blaas), toen daalde ze alsnog.
De tweede heeft rond de 37weken een beetje ingedaald gelegen en toen dr koppie weer teruggetrokken en verder pas weer begonnen te dalen tijdens de bevalling. Die met weeën en ging verder helemaal super en snel. Niks aan het handje.

Ik vond het ook altijd een onprettig idee dat je meteen moest gaan liggen en bellen. Dat je eigenlijk niet ver van huis kon. Baalde ik altijd wel beetje van, ik woon in een dorp en laatste weken was mijn uitje dus op vitite bij vriendinnen hier in het dorp of naar de plaatselijke supermarkt. Verder niet. :12:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Feb 2016 17:19

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

P is ook nooit ingedaald geweest. Pas tijdens de bevalling ging hij indalen.
Het gaan liggen als de vliezen breken heb ik niet meegemaakt, ik lag al op bed in het zkh toen ze spontaan braken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 26 Feb 2016 17:40

Re: Baby niet ingedaald 39 weken

Bedankt voor jullie reacties. Stelt me wel een beetje gerust.

Dat niet echt meer de deur uit kunnen heb ik nu wel een beetje. We wonen buiten een dorp en is niet zo veel dichtbij. Heb nu ook geen auto als vriend aan het werk is. Mocht mijn dochter ook niet meer op de fiets naar de psz brengen vandaag van de vk in het ziekenhuis. Gelukkig heeft ze nu vakantie en laten we maar hopen dat de baby niet te lang meer op zich laat wachten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers