Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hartafwijking 20-weken echo en punctie

<<

Anoniem219

Bericht 13 Jun 2015 18:57

Hartafwijking 20-weken echo en punctie

Een lieve vriendin van mij heeft de 20 weken echo gehad en die bleek niet goed. Er is een hartafwijking geconstateerd bij haar zoontje en daarvoor moet ze volgende week naar de cardioloog.

Omdat ze op dit moment zelf niet in staat is dit te plaatsen en te vragen, wil ik het voor haar doen.

Heeft iemand hier ervaring met een hartafwijking bij de 20 weken echo?
En met een vruchtwaterpunctie op dat termijn (nu 21 weken)?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 13 Jun 2015 19:29

Re: Hartafwijking 20-weken echo en punctie

Vervelend zeg!! Mijn achterneef en zijn vrouw hebben dit meegemaakt, ook een punctie laten doen. Na de geboorte bleek het heel erg mee te vallen met het hartje (baby heeft wel andere afwijkingen, maar geen bepaald syndroom ofzo), het defect had zich tijdens de zwangerschap een heel eind hersteld. Maar helemaal het fijne weet ik er ook niet van....

Sterkte voor haar!!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem275

Bericht 13 Jun 2015 19:30

Re: Hartafwijking 20-weken echo en punctie

Heftig zeg! Wat een onzekere tijd is dit dan.. De dagen zullen voorbij kruipen..

Mijn neefje heeft een ernstige hartafwijking, daar zijn ze ook tijdens de 20 weken echo achter gekomen. Ik weet niet welke vragen je hebt en of ik deze kan beantwoorden..
Mijn schoonzus en zwager hebben bewust geen vruchtwaterpunctie laten doen, dus daar kan ik je niet verder bij helpen..
<<

Anoniem171

Bericht 13 Jun 2015 20:26

Re: Hartafwijking 20-weken echo en punctie

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 20 Jul 2015 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem181

Bericht 13 Jun 2015 20:56

Re: Hartafwijking 20-weken echo en punctie

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 22:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 21:22

Re: Hartafwijking 20-weken echo en punctie

Da's schrikken zeg. Ik heb een positief verhaal: bij een kindje dat ik ken, bleek een gat in het hartje te zitten, volgens mij in de hartklep waardoor er bloed terug stroomde. Best wel groot ook en het werd regelmatig in de gaten gehouden na de geboorte. Bij de zoveelste controle bleek het gaatje ineens een stuk kleiner te zijn geworden en de keer erna was het weg. Zo was er uiteindelijk geen operatie nodig.

Sterkte voor je vriendin, lijkt me heel naar die onzekerheid.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 14 Jun 2015 01:28

Re: Hartafwijking 20-weken echo en punctie

Ik heb dit meegemaakt. Ben 3 dagen na de 20 weken echo in een academisch ziekenhuis beland. Daar zijn we door de molen gehaald. Vruchtwater punctie, DNA onderzoek van ons en tot de bevalling zeker 50 echo's.
Mijn dochter heeft een linker isomerisme, een vergrote sinus coronarius en een vernauwing in de aorta. Tijdens de zwangerschap zijn wij op het allerergste voorbereid. Bevalling werd ingeleid en de kleine kwam op de neonatologie. Om een lang verhaal kort te maken, ze heeft geen van de verwachtte operaties hoeven ondergaan, mocht na een dikke week naar huis en is nu een actieve baby van bijna 9 maanden die gewoon al rond de tafel staat. Afgelopen week zijn we op controle geweest bij de kindercardioloog en ze doet het super. Afwijking is er nog, zal ook niet spontaan oplossen maar als het zo verder gaat kan ze er 100 mee worden. We hoeven nu dus ook pas over 2 jaar op controle.

Als je specifieke vragen hebt of als je vriendin met lotgenoten wil kletsen, let me know. Deze periode is killing. De onzekerheid en angst die je dan hebt wens je niemand. Heel veel sterkte!!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 14 Jun 2015 06:53

Re: Hartafwijking 20-weken echo en punctie

Ow, wat een vreselijk nieuws. Dit hoop je niet te krijgen.

Gelukkig geen ervaring, maar wil haar wel heel veel sterkte wensen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem275

Bericht 24 Feb 2016 23:13

Re: Hartafwijking 20-weken echo en punctie

aagje, ik kwam dit topic tegen toen ik mijn eigen topic weer opzocht over mijn neefje.
maar ik vroeg me daarna af wat hier verder uit is gekomen en hoe het is gegaan...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers