Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten en water drinken

<<

Anoniem27

Bericht 03 Sep 2013 12:10

Katten en water drinken

Wij hebben twee lieftallige katten die elkaar s avonds graag achterna rennen en het klinkt alsof wereld oorlog drie uitbreekt. Hun water staat altijd in de gang en het bakje weten ze ook te vinden. S avonds verplaats ik het bakje naar de kamer waar ze slapen zodat ze niet door de hele gang heen gaan rennen. Ze drinken er dan nooit uit. Iemand een theorie? Lust een kat s nachts geen water ;)? Of zijn ze niet zo slim om t drinkbakje op een andere plek te herkennen?
<<

Anoniem178

Bericht 03 Sep 2013 12:31

Re: Katten en water drinken

Waarom zet je dat bakje er niet altijd neer dan?

Ik heb een extra bakje in de woonkamer staan sinds het zo warm is. Dat vinden ze ineens veeeel lekkerder. Net zoals de bak in de douche, die ik altijd vul als ik aan het douchen ben.
<<

Anoniem27

Bericht 03 Sep 2013 12:32

Re: Katten en water drinken

We hebben maar 1 bak voor het water. Heb jij op meerdere plekken waterbakken staan?
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 12:36

Re: Katten en water drinken

Wij hebben meerdere bakjes verspreid door huis staan. Maar het liefste drinken ze uit de kraan, uit een glas of regenwater. :P
<<

Anoniem178

Bericht 03 Sep 2013 12:39

Re: Katten en water drinken

Momenteel staan er op 4 plekken water, maar 1 kat zit gescheiden van de andere twee, normaal staan er 3. In de douche, bij de etensbak en naast de bank. Die laatste staat gewoon naast mijn glas, vinden ze leuk, met mij meedrinken.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 03 Sep 2013 12:41

Re: Katten en water drinken

Wij hebben op 2 plekken water staan voor onze kat. Ik denk ook dat het beter is als je het bakje water op dezelfde plek laat staan want denk niet dat ze het bakje anders zullen vinden.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem27

Bericht 03 Sep 2013 12:41

Re: Katten en water drinken

Voel me nu de slechtste kattenmoeder ooit. Ik doe al alles voor ze maar drinken kunnen ze maar op 1 plek haha. Aan te raden om meerdere waterbakken te kopen?
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:15

Bericht 03 Sep 2013 12:44

Re: Katten en water drinken

Het voer van onze twee katten staat in de gang, ik heb daar geen water bij staan omdat ik dan elke keer t bakje moet oppakken als ik ga stofzuigen. En daar ben ik te lui voor. (Nee, ivm rugproblemen moet ik zo min mogelijk bukken)
Dus in de vensterbanken (voorkant huis en achterkant huis) staan bakjes met water.
En buiten bij de achterdeur.

Het lekkerste is natuurlijk regenwater wat op de buitentafel blijft liggen en het douchewater aan de muur. :)
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 03 Sep 2013 12:46

Re: Katten en water drinken

Applegreen schreef:Voel me nu de slechtste kattenmoeder ooit. Ik doe al alles voor ze maar drinken kunnen ze maar op 1 plek haha. Aan te raden om meerdere waterbakken te kopen?


Tuurlijk ben je geen slechte kattenmoeder! Ik heb toen ook maar de tip gekregen om op meerdere plekken waterbakjes te zetten, zelf wist ik het anders ook niet hoor. Ik heb trouwens wel het idee dat onze kat meestal op dezelfde plaats drinkt.

Ik zou trouwens wel meerdere waterbakken kopen :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Sep 2013 14:15

Re: Katten en water drinken

Wij hebben in de keuken bij de voerbakjes een bakje water staan, maar ze drinken ook geregeld op allerlei andere plekken.
De wc als de deur van de wc of badkamer openstaat, de wastafelkraan, van het schoteltje onder planten als die net water hebben gehad, regenwater in het randje van de zandbak/een bloembak etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 03 Sep 2013 14:18

Re: Katten en water drinken

Je bent echt geen slechte kattenmoeder hoor, in principe zou één bakje genoeg moeten zijn. Bakje in de douche staat er omdat ze steeds uit het doucheputje aan het lebberen waren en die naast de bank heb ik neergezet ivm de hitte. Nu vult mijn vriend hem steeds bij.
Katten komen uit zichzelf vaak niet op het idee te gaan drinken, waardoor blaasgruis kan ontstaan. Daarom is het fijn wat te stimuleren, maar is geen must.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 03 Sep 2013 14:19

Re: Katten en water drinken

Ik heb 2 waterbakjes staan (waarvan er 1 duidelijk meer gebruikt wordt dan de andere), maar andere plekken zoals de wasbak en douche/bad zijn blijkbaar veeeel lekkerder inderdaad ;)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Sep 2013 09:08

Re: Katten en water drinken

Ik heb ook twee waterbakjes. Eigenlijk is die in de badkamer gewoon een hoog plastic glas en op de een of andere manier vind hij dat véél lekkerder dan het water beneden. Maar ik had er eerst ook maar eentje hoor, jarenlang.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Sep 2013 10:06

Re: Katten en water drinken

We hebben zo'n drinkfontein omdat de kat blaasgruis heeft en extra veel moet drinken. Hij gebruikt 'm wel, maar ik merk niet dat hij nou zoveel meer drinkt. Volgens mij drinkt hij nog het meeste buiten uit de sloot of regenwater.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Sep 2013 12:48

Re: Katten en water drinken

Mijn kat drinkt dus echt het liefst uit een hoge wijd uitlopende beker... Hij heeft ook blaasgruis en ik heb voor hem ook een drinkfontein, maar heb hem daar gewoon nog nooit uit zien drinken!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Sep 2013 21:58

Re: Katten en water drinken

Muh ik heb ook maar 1 bakje water staan, ik blijf niet bezig zeg.
#teammaple🍁
<<

Artemis

Bericht 04 Sep 2013 22:46

Re: Katten en water drinken

Die van mij drinkt bij voorkeur uit de kraan, het bakje water raakt ze nauwelijks aan. Katten houden niet zo van stilstaand water hoorde ik ooit.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 05 Sep 2013 10:03

Re: Katten en water drinken

Hier hebben we een kattendrinkfontein. Is er maar 1 en staat ook altijd op dezelfde plek (moet in stopcontact). Echt een fijn ding! Ze wilden hier alleen maar uit de kraan drinken, maar dat vind ik vies. Op aanraden de fontein gekocht en nu drinken ze alleen nog daar uit en drinken ze meer.
<<

Anoniem30

Bericht 05 Sep 2013 10:09

Re: Katten en water drinken

Urban Naked schreef:Muh ik heb ook maar 1 bakje water staan, ik blijf niet bezig zeg.


Haha, ik had er ook altijd maar één staan hoor, zo groot is ons huis niet, hij liep er gewoon heen als hij dorst had :D

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers