Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Met listeria besmette zalm gegeten

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Feb 2016 21:30

Met listeria besmette zalm gegeten

Pfff ik ben ff flink aan het balen. Heb gisteren stamppot gemaakt met gerookte zalm van Jumbo en nu blijkt dat die zalm besmet is met listeria. De zalm zat in een stamppot en is dus verwarmd geweest, anders zou ik überhaupt geen gerookte zalm hebben gegeten, maar nu ik weet dat die zalm besmet is, voel ik me daar behoorlijk oncomfortabel bij. Ik ga maandag meteen even naar de huisarts, maar moet t ff van me af schrijven. Bah.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 20 Feb 2016 21:34

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

Oh ik kan mij inderdaad goed voorstellen dat je daar van schrikt. Ik heb totaal geen idee wat het effect is/kan zijn. Kan je je verloskundige niet eventjes bellen? (Er vanuit gaande dat je zwanger bent).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem167

Bericht 20 Feb 2016 21:40

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

Er is uit een steekproef gekomen dat er zalm besmet is, maar dat betekent niet alle zalm besmet is.. Ik snap je zorgen wel hoor, maar denk dat het wel los zal lopen..
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Feb 2016 21:45

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

Ik zou maandag even met de verloskundige overleggen. Ik denk dat het allemaal wel wat mee zal vallen en zou daarvoor de verloskundige niet op zaterdagavond bellen. Wel vervelend zeg.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Feb 2016 21:45

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

Ik ben idd 35 weken zwanger, vergeten erbij te zetten. Ik heb al nagevraagd aan de hand van de barcode en die zalm is dus wel besmet.

Ik zou evt t ziekenhuis even kunnen bellen (ik woon in België en ben onder begeleiding van de huisarts), maar voor zover ik online kan zien is dat er bloed geprikt zal worden en ik vermoed niet dat ze dat al in t weekend doen...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Feb 2016 21:56

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

Listeria kan niet tegen verhitting boven de 75 graden. De meeste mensen verhitten gerookte zalm niet maar eten het zo, en lopen dus kans op besmetting, daarom is die zalm teruggeroepen. Jij hebt de Listeriabacterie gedood.

Ik denk ook niet dat ze bloed gaan prikken. Als je je zorgen maakt zou ik bellen, ik denk dat ze je wel gerust kunnen stellen en dan is jouw weekend ook weer wat fijner.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Feb 2016 22:03

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

Fijn, jullie reacties. Dat stelt me toch weer wat gerust. Ik weet dat listeria niet tegen verhitting kan en dat het dus eigenlijk geen probleem kan zijn, maar de paniek sloeg toch even toe.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Feb 2016 22:05

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

De reden dat je het niet mag eten als het niet verhit is, is juist dat er Listeria in kan zitten. Nu weet je toevallig zeker dat het erin zat, maar het kan altijd. Daarom verhit je het. En dat heb je ook netjes gedaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 20 Feb 2016 22:22

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

Ik snap goed dat je hier van schrikt, maar gelukkig heb je het verhit en zal de kans wel heel klein zijn dat je iets merkt. De reacties hier zijn ook heel geruststellend, dus leg het naast je neer en ga lekker slapen straks!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 23 Feb 2016 10:26

Re: Met listeria besmette zalm gegeten

Ik moest nog naar de huisarts om m'n oren te laten uitspuiten, dus heb t er toch nog even over gehad, maar de huisarts gaf ook aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang ik zelf geen last had van koorts, diarree of braken. Ik moet vrijdag voor een standaardcontrole naar de gynaecoloog en ik moest het daar dan ook nog maar een keer melden zodat de gyn iig op de hoogte is. Maar geen zorgen maken dus was het devies :-)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers