Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Feb 2016 14:31

Re: Sollicitatietopic

Zelda wel goed dat je dit zo aangegeven hebt. Zit inderdaad ook met hetzelfde probleem. Nu kunnen mijn ouders hem af en toe wel ophalen maar je mist toch wel het volledig flexibel zijn.

Ik ga er zo maar weer eens een paar brieven uitgooien. Totaal geen zin in maar ja geen werk is ook geen optie.
2015 💙
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 22 Feb 2016 15:22

Re: Sollicitatietopic

Wow.. gistermiddag brief verstuurd via e-mail en morgen al een sollicitatiegesprek. Ze laten er geen gras over groeien!
Laatst gewijzigd door Briggy op 27 Feb 2016 18:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Feb 2016 23:50

Re: Sollicitatietopic

Hebben jullie trouwens ook dat je oprecht verdrietig kan worden van afwijzingen? Ik ben er dus inmiddels achter dat ik wellicht een hele andere richting op moet maar daar heb je dan net niet de goede diploma's voor. En soms kom je dan een vacature tegen die echt goed past maar dan woon je net niet in de regio of kijken ze naar je cv en zien ze een hbo papiertje staan en willen ze per se iemand met een wo opleiding. Ik heb daar zo de balen van.
2015 💙
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 23 Feb 2016 11:31

Re: Sollicitatietopic

Ja dat is inderdaad frustrerend Minx. Heb dat ook vaak meegemaakt, heb zelf ook niet het beste diploma voor goede banen.

Mijn sollicitatiegesprek is goed gegaan vandaag, zaterdag proefdraaien. Spannend! :o Zou heel graag deze baan willen hebben, leuk bedrijf, op fietsafstand, veel uur..
AfbeeldingAfbeelding
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 23 Feb 2016 12:34

Re: Sollicitatietopic

Zo briggy, dat gaat goed zeg! Fijn dat je gesprek goed ging en zaterdag al mag gaan proefdraaien.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 23 Feb 2016 15:54

Re: Sollicitatietopic

Ja het gesprek ging goed. Ze vonden dat ik goede antwoorden gaf en gemotiveerd was. Heb ook een rondleiding gehad dus dat geeft goede hoop.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 23 Feb 2016 18:37

Re: Sollicitatietopic

Heel herkenbaar minx. Ik ben blij dat ik door Randstad altijd supergoed geholpen ben, die hebben me ook aan werk geholpen waar ik niet voor op ben geleid.

Wat goed Briggy! Gaat snel ook.

Ik had vandaag mijn eerste werkdag, mn hoofd tolt bijna van alle info...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Feb 2016 15:52

Re: Sollicitatietopic

banana wat doe je nu voor werk?? ben wel benieuwd.
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 24 Feb 2016 17:07

Re: Sollicitatietopic

Leuk om te lezen dit topic. Solliciteren kan zo spannend zijn; vooral als je de baan heel graag wil!

Ik ben net vanmiddag gebeld voor een gesprek volgende week. Hoewel ik het echt een toffe functie vind, durf ik nog niet te enthousiast te zijn. Het zijn net 4 uurtjes te weinig, vind ik zelf. Misschien is daar nog over te onderhandelen als ik überhaupt een goede indruk achterlaat. En ik ben nog in afwachting van een andere sollicitatie, maar helaas hoor ik daar pas over 2 weken meer over. Die functie vind ik op het eerste gezicht fijner, omdat het sowieso meer uren zijn. Maar al met al zou ik heel blij zijn als ik bij 1 van beide het ga halen, want ik ben toe aan iets nieuws. :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Feb 2016 19:17

Re: Sollicitatietopic

oeh spannend, heb je die 4 uur per se nodig of is het gewoon lekker om zo veel te werken? Denk dat ik dat ook mee zou nemen. Zeker als het banen zijn waar je regelmatig over moet werken. Hopelijk lukt 1 van de 2

De sollicitatie op de functie van vorige week word niets. Duurt te lang voor ik reactie heb. Als je niet binnen een week reactie hebt weet je meestal wel genoeg in de richting waar ik in zoek. Verder had ik een afwijzing voor een functie maar toch ook weer niet. Ze hadden een traineeship uitstaan maar daar mistte ik wat ervaring voor, dus ik heb op een algemene gesolliciteerd. Ze houden mijn cv en brief wel gelukkig.
2015 💙
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 24 Feb 2016 20:07

Re: Sollicitatietopic

Ook ik ben aan het solliciteren, wel vrij selectief want ik heb nu een baan. In dec en jan al gesprekken gehad maar ben ik het niet geworden vanwege kandidaten met meer ervaring.
Vorige week vrijdag had ik weer een gesprek en vandaag belde ze dat ik van de 4 mensen die op gesprek mochten komen de enige ben die doorgaat voor het 2e gesprek! (Ze hadden in totaal 125 brieven gehad!)
Super spannend dus en ik mag volgende week dus weer op gesprek, ik moest rekening houden met ruim 1,5 uur. Tijdens het eerste gesprek werd het vuur al aan m'n schenen gelegd dus ik ben benieuwd!

Spannend Guatarri.
Minx, wie weet hebben ze toch binnenkort iets voor je. Een week wil niet altijd wat zeggen hoor. Ik dacht ook bij mijn sollicitatie dat ik niks meer zou horen omdat de datum al best even was geleden. Bleken ze dus net voor de deadline nog heel veel brieven te hebben gekregen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Feb 2016 21:58

Re: Sollicitatietopic

15 maart is de startdatum. Vacature is de 15e geplaatst dus ze hadden een maand. Dus dan verwacht je wel dat ze deze week gesprekken willen hebben. Is in de fysio helaas vaker zo. Al ben ik er niet rouwig om hoor als dat niets wordt. Niet echt mijn doelgroep maar he moet ergens beginnen.

Lekker of niet om te solliciteren vanuit een baan. Wel spannend ook.
2015 💙
<<

Anoniem245

Bericht 25 Feb 2016 07:39

Re: Sollicitatietopic

Ik heb gisteren gehoord dat mijn contract niet verlengd wordt. Het is ontzettend rustig en er zijn filialen overgenomen en die vaste medewerkers met contract moeten allemaal overgenomen worden. Ik en nog een andere jongen zijn de pineut met ons jaarcontract en moeten dus plaats maken. Ik zag het al aankomen, omdat er mensen door de dag naar huis gestuurd worden om uren te besparen en mijn einde contract dus in zicht was... Ben niet heel rouwig want ik ambieerde sowieso geen carriere in de supermarkt, maar het is wel rot.
Heb een sollicitatie lopen bij een orkest (kan er niet te veel over uitwijden) en als dat allemaal doorgaat heb ik wel werk, maar wil daar graag nog iets naast doen.
Balen dus...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 25 Feb 2016 19:22

Re: Sollicitatietopic

Balen Kira, wanneer loopt je contract af?

Ik heb volgende week een gesprek! Nu zit ik allern nog te denken wat handig is. Ik kreeg 4 tijdstippen (2verschillende dagen) als optie voor het gesprek. Nu weet ik niet of ze nog meer mensen dan langskrijgen of dit de gaten in de agenda waren. Want kies ik dan voor de eerste mogelijkheid of is het juist handig om de laatste te zijn die op gesprek komt?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Feb 2016 12:16

Re: Sollicitatietopic

Echt een goede persoonlijke brief doet wonderen. Laatst gesolliciteerd en daarbij kreeg ik oa te horen dat er mensen zijn die alleen hun cv sturen zonder brief. Uit ruim 150 brieven ben ik het geworden en het is nog wel op fiets afstand.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 26 Feb 2016 18:16

Re: Sollicitatietopic

Helaas niet geworden bij de sollicitatie bij de gemeente mbt de uitkeringsadministratie. Ze hadden een betere kandidaat.
Maar goed erg jammer maar mss wel beter zo. Nog 2 sollicitaties lopen waar ik nog niets van heb gehoord.
Maar wel besloten in overleg met mijn jobcoach om terug te gaan naar 28 uur (4*7 uur) ipv 32 uur. Dan heb ik 1 dag in de week vrij zijn. Als de baas het goed vind dan. Dat moet ik nog bespreken.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 27 Feb 2016 17:31

Re: Sollicitatietopic

Aw dat is minder leuk Engeltje, jammer dat je niet aangenomen bent. Geef de moed niet op!

Heb vanavond half zeven een proefdienst van 1 a 2 uur bij een potentiële nieuwe werkgever. Ben zenuwachtig, heb altijd bij zelfservicerestaurants gewerkt. Heb zelf nog nooit geserveerd, koffie gezet met zo'n professioneel apparaat.. Pfff :P
En het is ook nog eens zaterdag! Dus druk.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 01 Mrt 2016 16:15

Re: Sollicitatietopic

Hoera!! Werd net gebeld, ben aangenomen! :D
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Mrt 2016 16:21

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Briggy! In de horeca toch? Bij wat voor zaak?

Ik werd net gebeld voor een sollicitatiegesprek! Zo werd ik 2 maanden lang afgewezen op alleen de brief en nu heb ik opeens 2 gesprekken op 1 dag!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Mrt 2016 16:36

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Briggy

Jorja succes wanneer mag je?? En zijn het leuke vacatures??
2015 💙
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Mrt 2016 16:38

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Briggy!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 02 Mrt 2016 17:38

Re: Sollicitatietopic

Jorja, ja klopt in de horeca! :D
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 02 Mrt 2016 17:59

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Briggy!

Ze gaan mij een voorstel doen! Ik ben blij en zenuwachtig tegelijk.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 04 Mrt 2016 23:04

Re: Sollicitatietopic

Wat veel positieve updates! :cheering:

Minx: ik werk bij een drukkerij, binnenkomende orders controleren, invoeren, berekenen etc.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mrt 2016 22:19

Re: Sollicitatietopic

Klinkt leuk banaan

Ik heb vandaag een uitnodiging voor een assessment gekregen. Ze beginnen daar mee en daarna volgt pas een gesprek. Nu zijn het veruit mijn sterkste punten die ze gaan testen dus daar ben ik niet zo bang voor.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers