Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 21 Feb 2016 14:21

Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Mijn oudste dochtertje is volgende week jarig en ik ben haar verjaardagsfeest aan het voorbereiden. Hierdoor kwam ik op onderstaande vragen:

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)?
Laat je een taart maken of maak je deze zelf?
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen?
Hoeveel gasten nodig je meestal uit?
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau?
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest?
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 21 Feb 2016 14:40

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Isabel_ schreef:Mijn oudste dochtertje is volgende week jarig en ik ben haar verjaardagsfeest aan het voorbereiden. Hierdoor kwam ik op onderstaande vragen:

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? Dit verschilde tot nu toe. Ze heeft een keer een keukentje , een fietsje en een keer een poppenwagen. Laatste twee cadeaus waren toevallig tweedehands
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Eerste keer niet, tweede keer Nijntje en derde keer Maya de bij. M'n dochter gaf toen ze drie werd zelf aan graag een Maya taart te willen.
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Ballonnen met de leeftijd en twee keer een tafelkleed ballonnen in t thema. De vorige keer ook Maya bekers.
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Wisselend. Zelfgemaakt en fototaart van de Hema ( dit jaar en had er zelf Maya poppetjes op gezet)
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Nee. Dit jaar kwamen kindjes een andere keer en had ik lampionnen (spannend in de tuin)
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? Haar en onze opa's en oma's tantes ooms broers en zussen en dit jaar zijn op een ander moment vrienden met kids due we vaak zien frietjes komen eten.
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? Ik maak een digitaal lijstje waar nadrukkelijk op staat dat eigen inbreng ook zeer welkom is.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? Uur of drie begint t en mensen mogen blijven eten.
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?

Verschilt dus sterk!
<<

Anoniem313

Bericht 21 Feb 2016 15:14

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Mijn oudste wordt volgende maand 4, op deze en zijn vorige verjaardagen zijn mijn antwoorden gebaseerd.

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? Geen max budget, maar ik vind tot €40 redelijk. De eerste keer hebben we hem niks gegeven, hij kreeg vanalles van opa's en oma's en ik kon niks verzinnen. Had ie toch niet door ;)

Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Nee.

Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Nee.

Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Ik bestel een mooie taart bij Lejow (vorig jaar Planes, dit jaar waarschijnlijk
politie) en bak er zelf een appeltaart oid bij.

Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Nee.

Hoeveel gasten nodig je meestal uit? Alleen de familie. Dat komt, met ons erbij, op 20-25 man, vind ik genoeg. Waarschijnlijk komt er ook een vriendje van de crèche met zijn ouders.

Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? We geven ideeën aan mensen die dat willen, als ze zelf wat bedenken is het ook prima. Ben dit jaar wat inpiratieloos, als mensen nog tips hebben voor een jochie van 4, graag!

Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? Vanaf een uurtje of 14 tot einde van de middag/begin van de avond.

Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus? Geen idee, dat houd ik niet bij. Taart, cadeau, wat hapjes, soep, brood, doosje wijn, ik zou gokken op zo'n €100- 150?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Feb 2016 15:20

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? We hebben geen maximaal budget, het zit meestal rond de 100 euro. Soms wat meer, soms wat minder.
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Nee
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Nee, we hebben slingers die we elke verjaardag op hangen.
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Meestal halen we 2 vlaaien.
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Nee
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? 17 meestal.
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? De meeste gasten vragen wat ze willen hebben, als ze het niet vragen dan verzinnen ze zelf iets.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? Vanaf half 11 in de ochtend, ze kunnen dan zelf bedenken of ze in de ochtend of middag komen. 's Avonds blijft er meestal ook nog wel iemand eten.
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus? Geen idee, ik denk max. 150 euro.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 21 Feb 2016 15:44

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Ik heb geen vast budget, het ligt er maar net aan wat ze willen. Isam en Nora wilden afgelopen jaar graag dicht bij opa en oma op vakantie, dus dat kregen ze zodat we hun verjaardag ook met mijn ooms en tantes en hun kroost konden vieren. Daarbij hadden we voor een weekend een logeerpony bij ons huisje voor ze. Toen ze vier werden wisten ze niet echt wat ze wilden dus zijn we een dagje dierentuin gegaan en hebbben ze wat kleine dingen erbij gehad. Toen ze drie werden hebben ze allebei een samsung tablet gekregen. Toen ze twee werden een trampoline en toen ze een werden zo'n luxe driewielers met zonneklep.
Amani heeft van ons nog niks gehad, we hebben nog zoveel van Isam en Nora. Ze krijgt straks wat voor in de tuin.

Verder houden wij het vrij simpel. Geen thema's, gewoon zelf taart maken of van de Hema. Ze blijven wel allemaal eten. Als we het thuis vieren alleen mijn ouders, broer en zus met kroost en een vriendin. Eens in de drie jaar doen we het groter met de hele familie in de omg van waar ik ben opgegroeid en zij nog wonen. Slingers koop ik vaak wel nieuw omdat ze stuk zijn of kwijt, maar geen thema.
Wij zijn best wat kwijt, paar honderd euro sowieso maar we vieren die van Isam en Nora samen en Amani tegelijk met ons (zij de.9de, man de 10de en ik de 12de jarig). Dus we hoeven ook maar 2 keer per jaar ipv 5 keer te vieren.

Met de schoonfamilie vieren we het niet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 21 Feb 2016 15:46

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? Geen maximaal budget, ik kijk gewoon wat ze graag willen hebben. Mijn dochter is bijna jarig en zij krijgt voor ongeveer 150 euro cadeautjes. Vorig jaar kreeg ze voor 25 euro cadeautjes.
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Ja meestal wel.
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Ik koop meestal een tafelkleed, bekertjes, bordjes en servetten. Soms een slinger met thema maar niet altijd.
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Dat verschilt per keer
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Nee
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? Ongeveer 15
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? Als ze er om vragen zeg ik wat ze willen hebben, anders bedenken ze zelf wat.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? Meestal ongeveer drie uurtjes voor alle gasten en dan blijven de oma's en opa's nog eten.
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?Geen idee.
2010 2012
<<

Anoniem250

Bericht 21 Feb 2016 15:51

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Liadan schreef:Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? Cadeau samen met verjaardagsoutfit zo rond 100 euro
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Nee
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Ik raak slingers kwijt of ze gaan kapot. Dus ik koop wel elke verjaardag iets. Maar dan gaat het niet om spectaculaire dingen. Wel, om servetjes, ballonnen en slingers.
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Maak ik zelf.
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Nee
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? Alleen familie, maar ik heb een grote familie.
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? Als er naar gevraagd wordt, geef ik suggesties. Maar ik vind het ook prima en leuk als ze zelf iets bedenken.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? Nu ze nog zo klein zijn 2 a 3 uur.
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus? Geen idee. Ik heb er sowieso twee tegelijkertijd. Maar naast cadeaus en verjaardagskleren ben ik denk ik nog zo'n 60 euro kwijt aan eten en drinken. Ik verwacht nu ook een zomerkind. Dan zou ik het denk ik combineren met een bbq, dat zal dan iets meer kosten, denk ik zo.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 21 Feb 2016 15:53

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
- maximaal 50 euro
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
- nee
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)?
- nee
Laat je een taart maken of maak je deze Zelf?
- wisselt per keer. Afgelopen jaar zelf gemaakt voor allebei
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen?
- nee
Hoeveel gasten nodig je meestal uit?
- 20-25 ongeveer
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau?
- verlanglijstje maar sommigen nemen ook zelf iets mee
Welke tijdsduur heeft het Verjaardagsfeest?
- hele dag. Iedereen kan de hele dag binnen komen lopen en ook mee eten als ze willen.
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
- geen idee. Schat tussen de 75-125 euro ofzo (incl cadeau)
27-12-2011
03-06-2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 21 Feb 2016 16:21

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Leuk om alle verschillende antwoorden te lezen! Een vraagje voor degene die €40/€50 als budget hebben voor een cadeau: hoe doen jullie dat met duurdere items zoals een loopfiets of driewieler? J. krijgt van ons een loopfiets voor buiten dit jaar maar veel goedkoper dan €80 heb ik ze niet kunnen vinden (nieuw). Geef je dit dan samen met iemand of kies je voor tweedehands (maar dan zijn fietsen nog vrij duur volgend mij)?

Ik zal zelf het lijstje ook nog even invullen:
Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? we hebben een budget van maximaal €150. Vorig jaar hebben we denk ik €75 uitgegeven en dit jaar €135. We kijken naar wat we op dat moment leuk vinden om te geven.
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? vorig jaar hadden we een Woezel & Pip thema. Dit jaar hebben we gekozen voor Nijntje
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Dat hebben we tot nu toe wel gedaan maar dan met name ballonnen, tafelkleed, bordjes, bekers en servetten. Slingers koop ik niet elk jaar nieuw (we hebben hele leuke stoffen slingers).
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? ik laat een taart en cupcakes maken bijpassend bij het thema.
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? vorig jaar wel gedaan maar ik denk erover om het dit jaar niet te doen
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? familie en vrienden die ze goed kent. Bij elkaar meestal zo'n 40 personen.
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? ik maak online een verlanglijstje en die zet ik op de uitnodiging. Zelf iets bedenken vind ik ook altijd heel leuk en wordt zeker gewaardeerd.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? nu nog maximaal drie uur omdat ze nog klein is.
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?ik schrok dit jaar echt van de kosten en dan hadden we nu nog niet eens uitnodigingen laten maken (vorig jaar wel) maar heb ik gewoon een appje gestuurd met de uitnodiging er in. Ik denk dat we dit jaar in totaal een kleine €400 kwijt zijn inclusief cadeaus, taart, decoratie, nieuwe kleren, hapjes, drankjes en de familie blijft friet eten (zo'n 20 personen).
Laatst gewijzigd door Isabel_ op 21 Feb 2016 16:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Feb 2016 16:23

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? Niet echt, maar we hebben nog nooit meer dan 100 euro uitgegeven.
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Nee.
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Nee.
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Ik bak zelf twee taarten.
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Nee, dat zijn er sowieso weinig tot geen.
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? 15-20
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? Ze bedenken zelf een cadeau, ik geef suggesties als ze erom vragen.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? 2-2,5 uur
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus? Nooit echt bijgehouden, ergens tussen de 100 en 150 euro denk ik.
<<

anoniem203

Bericht 21 Feb 2016 16:29

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? Geen budget. Maar we kijken wel eerst wat ze nodig hebben of iets want hij heel geaag wil hebben. De oudste krijgt bijv. straks een nieuwe fiets want die hij nu heeft is te klein aan het worden. De jongste krijgt een houten garage. Die heeft mij niks gekocht want die heb ik vorig jaar gewonnen.
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Nee
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Nee.
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Laten maken.
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Ja.
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? Stuk of 15-20.
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? Ik zet altijd een verjaardagsbox neer bij de speelgoedwinkel.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? van 11.00 tot 19.00 uur.
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus? Echt geen idee.
<<

Anoniem171

Bericht 21 Feb 2016 16:31

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Isabel_ schreef:

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
Geen maximaal budget, meestal rond de 100 euro. Maar als ze iets groters willen of nodig hebben (zoals een fiets) dan geven we meer uit.

Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
Nee.

Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)?
Nee.

Laat je een taart maken of maak je deze zelf?
Laat ik maken, een stapeltaart met thema dat kind zelf kiest.

Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen?
Nee.

Hoeveel gasten nodig je meestal uit?
Familie en vrienden, zitten vaak op zo 40 man.

Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau?
Ik hou voor de kinderen een lijstje.nl bij door het jaar heen. Als gasten vragen naar wensen dan geef in hen de link.

Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest?
Beginnen meestal om 13 uur en geen eindtijd, gewoon tot iedereen weg is (is meestal rond 20 uur).

Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus.
Poeh dit reken ik nooit uit .... Maar 100 kado, 100 nieuwe kleding, 60 taart, 150 boodschappen. Naja genoeg dus :wtf:

?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Feb 2016 19:06

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

D zijn eerste verjaardag moet nog komen maar ik ben niet van plan er een grote happening van te maken. Sowieso geen thema, misschien wel een leuke fototaart ofzo maar verder niet al teveel gekkigheid. En natuurlijk wel slingers, dat is voor ieder kind leuk. Qua cadeau heb ik mijn zinnen gezet op een Veloretti loopauto, dus dat mag wat kosten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 21 Feb 2016 20:44

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
Tot nu toe rond 50 euro

Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
Eerste jaar niet, 2e jaar wel; minney mouse. Had toen taart gemaakt, bordjes, tafelkleed, uitdeelzakjes en bellenblaas. Voor dit jaar krijg ik t niet bedacht (en frozen wordt t niet)

Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Afgelopen jaar wel, maar niet teveel, ook gewoon basisdingdn

Laat je een taart maken of maak je deze zelf?
Zelf. Sowieso een nummertaart

Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen?
Vorig jaar wel, dit jaar wil ik dat ook doen

Hoeveel gasten nodig je meestal uit?
Wisselend

Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau?
Eerste 2 jaren wel gedaan, nu twijfel ik. Vind t ook wel iets hebben dat ze dingen krijgt waar wij bijv niet aan denkrn

Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest?
Vorig jaar nog rekening gehouden met haar slaapje

Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
Geen idee
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 21 Feb 2016 20:56

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
50-150 euro. Dit keer hadden we een zandbak gekocht, een grote houten. Die was duurder, maar daar kunnen ze allebei mee spelen.

Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
Nee, ik hou helemaal niet van dat soort thema's. Ik zorg er wel altijd voor dat servetjes/bordjes/versiering dezelfde kleuren hebben. Meestal wit/mintgroen/roze.

Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend)
Nee, als er aanvulling nodig is wel.

Laat je een taart maken of maak je deze zelf?
We laten er eentje maken van marsepein met de naam en leeftijd erop.

Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen?
Nee. Ze krijgen een stukje taart en zakje chips/ijsje. Dat vind ik voldoende.

Hoeveel gasten nodig je meestal uit?
Rond de 40 inclusief kids.

Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau?
Ik geef cadeautips via een online lijstje voor degene die dat graag heeft. Zelfverzonnen cadeaus zijn ook erg leuk!

Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest?
4/5 uur. Feestje van de oudste duurde van 13-17 uur, feestje van de jongste 15-19 uur. Afhankelijk van de slaapjes.

Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
Naast cadeaus en taart doen we ook een buffetje zodat de gasten met een volle buik naar huis gaan. De meiden krijgen ook een verjaardagsoutfit (zowel de jarige als haar zus). Dat erbij geteld zijn we zo rond 300-400 euro kwijt. Van het eten en drinken houden we over. Dat scheelt weer in de boodschappen de weken erna.

Edit; we maken trouwens ook altijd een uitnodiging met foto, dat is niet heel duur maar zit wel in het budget.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem286

Bericht 21 Feb 2016 22:12

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?geen maximaal budget maar het moet wel leuk blijven. 150 euro is denk ik wel het maximum
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Nee, misschien wel als ze wat ouder wordt en dit zelf wil
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? nee
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? maak ik zelf
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? nee
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? familie en evt vrienden met kinderen, stuk 15-20 man was er dit jaar
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? nee geen lijstje maar als men wat vraagt heb ik wel wat ideeën paraat
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? een middagje, vanaf 15:00 tot een uur of 18:00/19:00
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?cadeau was 100 euro, boodschappen weet ik niet precies, ik denk zo'n 75 euro. Dus totaal 175 euro
<<

Anoniem176

Bericht 21 Feb 2016 23:17

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? Tussen de 50 en 100 ongeveer.
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Nee
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Nee.
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Laten maken.
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Meestal een leuk zakje met klein speeltje en snoepjes.
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? Ongeveer 40-45 in totaal.
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? Ik maak een verlanglijstje op een verlanglijstje site en voeg de link toe in de uitnodiging.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? van 14.00/15.00-19.00. We zorgen ook altijd voor "'avondeten"'.
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
Ik denk ongeveer 450 euro. We vieren dan wel de verjaardag van beide kinderen in 1 keer. Ze zijn 15 dagen na elkaar jarig.
Afgelopen feest bijvoorbeeld:

Taarten 50 euro
Boodschappen 175 euro
Gevulde hapjespannen 50 euro
Voor beiden cadeaus 150
Uitdeelzakjes 25
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 22 Feb 2016 13:22

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
Geen budget, we geven wat ze op dat moment leuk vinden/graag willen hebben.

Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
Nee, denk dat ik dat wel ga doen als er volgend jaar kinderfeestjes gegeven gaan worden.

Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)?
Nee, gewoon vrolijk gekleurde slingers/ballonen. Meestal wel zo'n opblaasbaar cijfer.

Laat je een taart maken of maak je deze zelf?
Laten we maken bij een bakker.

Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen?
Nee

Hoeveel gasten nodig je meestal uit?
Meestal komen er zo'n 20 volwassen en 7 kinderen.

Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau?
Eerst maakten we een lijstje en daar kocht iedereen dan iets van. Inmiddels zijn de interesses van met name de oudste wat groter geworden waardoor er geen lijstje meer is. Vaak vraagt de visite wel of ze een bepaald iets leuk vind, of ze sturen een foto/link van iets door zodat we kunnen kijken of dat iets voor de meiden is.

Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest?
Vanaf 15.00uur tot de laatste weggaat. Vaak zijn rond 21.00uur de meesten wel weg.

Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
Goh geen idee.
Taart meestal zo'n 35-40euro. Decoraties dus alleen opblaasbaar cijfer dus dat is maar een paar euro. Hapjes en drankjes eigenlijk nooit opgelet. Iedereen blijft altijd eten, met de kinderverjaardagen eten we patat en ik denk voor patat met snacks dat we ook altijd zo'n 50euro kwijt zijn. Cadeau is afhankelijk van wat ze willen hebben.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem 146

Bericht 22 Feb 2016 13:35

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Isabel_ schreef:Mijn oudste dochtertje is volgende week jarig en ik ben haar verjaardagsfeest aan het voorbereiden. Hierdoor kwam ik op onderstaande vragen:

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget? 75-150 euro tot nu toe.
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)? Ja, maar ik ontwerp zelf iets. Dit jaar was zoons verjaardag Vintage. Die van dochter overigens ook.
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Ja. Soms maak ik het zelf.
Laat je een taart maken of maak je deze zelf? beide
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Ja
Hoeveel gasten nodig je meestal uit? ± 40
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? Als ze vragen om cadeau ideeën geef ik die wel ja.
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? Dit jaar van 12u-17u
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus? Teveel. 400 euro haal ik wel denk ik
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 15:02

Bericht 22 Feb 2016 14:38

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
Nee geen budget, we doen meestal iets praktisch/groters zoals een schommel, fietsje, keukentje
Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
Nee nog nooit gedaan
Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)?
Wel een opblaascijfer van het jaar en slingers, verder niks
Laat je een taart maken of maak je deze zelf?
Wij bestellen bij de bakker een grote slagroomtaart met foto erop
Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen?
Nee nog nooit gedaan
Hoeveel gasten nodig je meestal uit?
Opa's en oma's, ooms en tantes met kinderen, en paar vrienden met kinderen, ca 20 volw
Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau?
Beide, de meeste mensen vragen wat ze willen hebben, sommige kopen zelf iets
Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest?
Wij beginnen om 15 uur en eindigen als iedereen weg is, ene keer 23.30 met heel mooi weer, andere keer rond 20.00
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
Geen idee, nooit bijgehouden
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 22 Feb 2016 15:28

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
Wisselend, maar net wat voor cadeau we op dat moment wilden geven. Niet een vast bedrag ofzo.

Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
Haar 2e verjaardag had ik wel versiering en taart in het zelfde thema. De andere verjaardagen niet.

Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)?
Ik koop een opblaas cijfer, van de leeftijd die ze werd en ballonnen waar de leeftijd op stond. Bij haar 2e verjaardag hadden we Bumba slingers.

Laat je een taart maken of maak je deze zelf?
Die maak ik zelf, samen met een goede vriendin.

Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen?
Nee

Hoeveel gasten nodig je meestal uit?
Familie en een paar vriendinnen, verspreid over de dag een stuk op 15/20

Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau?
Ja, ik maak altijd een lijstje op lijstje.nl en zet dat op de uitnodiging, maar lang niet iedereen koopt daar wat van.

Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest?
De laatste verjaardag kwam er visite 's ochtends tussen 10.00-12.00 of 's middags tussen 15.00-17.00
Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
Geen idee.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Feb 2016 15:57

Re: Vragenlijstje verjaardag vieren kinderen

Isabel_ schreef:Wat geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? Heb je een maximaal budget?
Geen budget, maar we geven ook niet ieder jaar grote dure cadeaus. Nu dan toevallig een loopfiets van €100 en een Artis abo, maar verder niet.

Hanteer je een thema op het verjaardagsfeest (bijvoorbeeld Nijntje/Bumba/prinsessen/etc.)?
Nee, zo lang mogelijk niet. Als ze er later zelf om vraagt misschien wel, maar uit mezelf doe ik dat niet omdat ik het niks vindt.

Koop je speciaal voor elk verjaardagsfeest decoraties (eventueel bijpassend bij het thema)? Nee, vind ik onzin en ook wel zonde van het geld.

Laat je een taart maken of maak je deze zelf? Zelf maken. Voor gister had ik een slagroomtaart met discokorrels gemaakt. Ze vond 'm geweldig.

Geef je uitdeelzakjes aan de kinderen die op het "grote mensen feest" komen? Hier verder geen kinderen, ze is de enige nog in de familie en vrienden waren er verder niet.

Hoeveel gasten nodig je meestal uit? Alleen opa' en oma's en ooms en tante. (Onze gezinnen zeg maar). Das al druk genoeg.

Maak je een verlanglijstje samen met/voor je kind of bedenken de gasten zelf een cadeau? Nu had ik een lijstje gemaakt omdat we vorig jaar echt een aantal vreselijke cadeau gekregen hadden. Wilde ik dit jaar liever niet weer.

Welke tijdsduur heeft het verjaardagsfeest? Iedereen was er om 15.00 uur. N. was toen net uit bed. We hebben met z'n allen gegeten, N. is gewoon om een uur of 19/19.30 naar bed gegaan en de visite ging daarna naar huis.

Wat ben je in totaal kwijt voor het hele verjaardagsfeest (taart, decoraties, hapjes, drankjes, etc.) + cadeaus?
Geen idee eigenlijk.

21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31