Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen laag HB

<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 25 Sep 2014 16:31

Ervaringen laag HB

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de felicitaties met de geboorte van onze dochter! Echt super leuk en voel me vereerd!

Mijn bevalling is precies gegaan zoals ik wilde thuis bevallen met behulp van hypnobirthing. Helaas ging er toen onze dochter geboren was iets mis, ik bleef namelijk maar bloeden. Hierdoor ben ik een liter bloed verloren en moest ik alsnog naar het ziekenhuis voor controle en kreeg ik alsnog een ruggenprik.
Door het verliezen van het bloed en veels te laag HB 3.8 kreeg ik een bloedtransfusie en mocht ik nachtje logeren.

Nu drie weken verder voel ik me miserabel, verschrikkelijk en afschuwelijk... Mijn hoofd is goed gemutst maar mijn lijf doet niet leuk mee. Mijn HB heb ik op weten te krikken tot een mooie 7.1, maar ik voel me nog even 'naar' als dat ik net was bevallen en zo zie ik er ook uit.
Ik lig 3/4 van de dag op bed, ben kortademig, bij geringste inspanning zweet ik als een otter, in rust heb ik steken in mijn borstkas, mijn hartslag gaat snel en zo heb ik nog meer kwaaltjes.
Ik gebruik ijzertabletten en Floradix. De huisarts zegt dat het erbij hoort, en dat ik gewoon verder moet rusten. Wel heb ik op lang aandringen volgende week een afspraak om een hartfilmpje te laten maken.

Mijn vraag is of iemand misschien ooit ook een te laag hb gehalte heeft gehad en hoe lang het duurde voordat je je weer een beetje mens voelde? En of iemand het herkent of iets anders erover te vertellen heeft?
Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 25 Sep 2014 16:36

Re: Ervaringen laag HB

Wat heftig allemaal joh!

Ik heb nu ook een te laag hb, gebruik ook ferrofumaraat en floradix, voel me ook ontzettend moe, moe moe en nog eens moe, vreselijk, geen tips verder maar wel herkenning.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Sep 2014 17:03

Re: Ervaringen laag HB

Een vriendin van me had ook zo'n bevalling, 3 liter bloedverlies en met ambu naar het ziekenhuis. Bij haar weet ik dat het maanden heeft geduurd voordat ze weer oke was.
Dus geef het gewoon de tijd hoe lastig het ook is.
Laat ook even je schildklier waarde controleren!
M:21072011
J :08012014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Sep 2014 17:06

Re: Ervaringen laag HB

Gefeliciteerd!
Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ik ben 5,5 liter bloed verloren na de bevalling maar ik was er niet erg beroerd van. Natuurlijk wat vermoeider dan ervoor, maar niet zo miserabel als wat jij omschrijft. Ik heb geen tips voor je maar wil je wel sterkte wensen!
#teammaple🍁
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 25 Sep 2014 17:57

Re: Ervaringen laag HB

Gefeliciteerd. Heb je je ferritine al laten checken? Dat is het ijzerreserve ( is mij in jip en janneke taal verteld, dus iemand het oreciezer weet please shout) dat kan ook te laag zijn.

Ik heb ook vaak last van een laag hb, dit heb ik weten op te krikken naar een normaal gehalte, maar mijn ferritine bleek 1,7 te zijn. De laagste waarde hoort rond de 22 te zijn, en dat is al erg laag.

Ik moest aan de ijzerbruistabletten toen dat niet goed viel aan de pillen en veel appelstroop eten. Hiermee krikte ik mijn waarde op naar 3,4. Nog veel te laag dus.

Toen heb ik een ijzerinfuus gehad. Vijf weken na het infuus moest ik weer mijn bloed laten checken en mijn ferritine waarde is nu 151.
Ik ben niet meer moe, geen benauwd gevoel, geen last van mijn spieren en gewrichten meer en nog veel meer klachten die afgenomen of verdwenen zijn.

Bij mij zijn ze gaan onderzoeken omdat ik reumatische klachten had. Dat kan dus ook veroorzaakt worden door lage ferritine waarde.
05-05-2005 01-05-2011
<<

anoniem196

Bericht 25 Sep 2014 18:56

Re: Ervaringen laag HB

Alsnog van harte gefeliciteerd!

Ik heb na de bevalling ook een hoop bloed verloren maar geen transfusie gehad.
Na 2 weken was mijn hb weer goed.
Ik voelde me de eerste 3 weken verschrikkelijk. Kon alleen in bed liggen, me ziek en zwak voelen. Na 4 weken voor het eerst alleen naar de ah geweest. Voelde me pas na een week of 7 weer redelijk.

Dus geen succes verhaal..
Beterschap.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2014 19:37

Re: Ervaringen laag HB

Ik herken je klachten en heb ook bloedarmoede (slik al maanden ijzerpillen), maar bij mij is een gedeelte van de klachten ook psychisch. Dat merk ik doordat ik me beter voel als ik ademhalings- en ontspanningsoefeningen doe.
Zou dat bij jou ook zo kunnen zijn of is het echt puur lichamelijk, je klachten?
Schildklier even laten checken kan ook geen kwaad inderdaad.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 25 Sep 2014 20:21

Re: Ervaringen laag HB

Ik krijg een behoorlijke flashback nu ik je verhaal lees. Ik heb bij mijn oudste dochter veel complicaties gehad en ben ruim 2,5 liter bloed verloren ( mede omdat mijn placenta niet wou loskomen. Ben uiteindelijk na 10 min naar de OK gereden en is hij operatief verwijderd ) Ik moest vanwege alles een nacht in het ziekenhuis blijven. Maar ik was zo wazig, suf en zo ongelooflijk slap dat ze mij de volgende ochtend 2 zakjes bloed hebben gegeven. Hier knapte ik ietsjes op. Het heeft bij mij zeker 1,5 maand geduurd eer ik weer een beetje wat kon doen..... bereid je er maar toch op voor dat het een poos kan duren meid. Ik kan alles ook nog maar heel vaag herinneren omdat ik zo suf was, heel jammer.....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 25 Sep 2014 20:27

Re: Ervaringen laag HB

Je lichaam heeft best een tijdje nodig om het HB gehalte weer goed te krijgen. Ik denk dat je al goed op weg bent en dat het zijn tijd nodig heeft.
Veel sterkte!
<<

Anoniem173

Bericht 25 Sep 2014 23:54

Re: Ervaringen laag HB

En mocht je zo moe blijven is wellicht een nieuwe hb check noodzakelijk. Misschien verlies je nog vaginaal bloed? Of was de meting niet betrouwbaar.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 26 Sep 2014 08:07

Re: Ervaringen laag HB

Ik ben bij beide ook veel bloed verloren, bij de tweede heeft het zeker 2 maanden geduurd voordat ik me wat fitter voelde. Ik kreeg ijzertabletten van de ha.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 26 Sep 2014 14:51

Re: Ervaringen laag HB

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Het doet me ergens goed dat meerdere vrouwen dit zo hebben ervaren. Ik ga namelijk haast geloven dat het tussen mijn oren zit.
Ik herken me heel erg in de sufheid, alles gaat als een soort van waas langs me heen, terwijl prikkels keihard binnen komen.
Ik ga me dus instellen dat ik voorlopig nog wel even zoet hiermee ben, hoe lastig ik dat ook vind. Ik ben namelijk normaal enorm energiek dus het is even schakelen.
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 26 Sep 2014 22:32

Re: Ervaringen laag HB

Mijn HB was ook laag na de bevalling, ondanks normaal bloedverlies. Hij was dacht ik 5,3 dus ook niet zo laag als bij jou. In elk geval te hoog voor transfusie. De arts-assistent stond toen hardop te twijfelen of ik ijzertabletten zou krijgen of een ijzerinfuus. Toen heb ik daar maar meteen op ingehaakt en gevraagd of ik dat infuus kon krijgen. Paar uurtjes aan het infuus en klaar, anders had het weken tabletten slikken geworden en ik wist dat mijn darmen zowat zouden gaan stoppen met werken door zulke tabletten (ooit eerder een keer gehad bij bloedarmoede). Dat infuus heeft echt goed geholpen, ik was natuurlijk wel wat slap en dergelijke, maar volgens mij niet eens echt door het lage HB. Of misschien een beetje. In elk geval was ik na een week of twee weer aardig fit! Ik zou anders voor de zekerheid je HB en alles wat ermee samen kan hangen nog eens laten checken, je weet nooit. Kan me overigens wel indenken dat als het zo laag was, je ook niet heel snel weer helemaal fit bent.
<<

Anoniem255

Bericht 27 Sep 2014 13:17

Re: Ervaringen laag HB

Bij mij is dit vrijwel altijd te laag.
De laatste 12 jaar is het bij mij 1x een maandje 7.8 geweest en verder rond de 6.5 maar meestal rond de 5.5 en tijdens de zwangerschap van de jongste zat ikop 3.1 en kreeg ik elke twee weken een infuus. PPillen krijg ik al lang niet meer. Die werken gewoon niet. Inmiddels ben ik er redelijk aan gewend. Ik ben wel altijd moe. De ene keer meer dan de andere keer. Als de jongste weer eens om 5u wakker is dan kun je me de dag er op echt opvegen.
<<

Stippyingrid

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 22 Feb 2016 14:59

Bericht 22 Feb 2016 15:22

Re: Ervaringen laag HB

Goedemiddag! Ik heb even een vraagje. Mijn dochter heeft een ferrritine van 10 maar wel een normaal hb. Verder heeft ze alle klachten die jij omschrijft. Vanmorgen te horen gekregen dat ze geen infuus doen omdat ze dan bang zijn dat dat dan heel vaak moet gebeuren. Ijzertabletten is geen optie omdat ze dan nog veel vermoeider is en de reumatische klachten nog veel erger zijn. Ook is ze steeds misselijk. Wat is jou ervaribg met het ijzerinfuus. Heeft het lang stand gehouden? Groet ingrid
Theeleut schreef:Gefeliciteerd. Heb je je ferritine al laten checken? Dat is het ijzerreserve ( is mij in jip en janneke taalverteld, dus iemand het oreciezer weet please shout) dat kan ook te laag zijn.

Ik heb ook vaak last van een laag hb, dit heb ik weten op te krikken naar een normaal gehalte, maar mijn ferritine bleek 1,7 te zijn. De laagste waarde hoort rond de 22 te zijn, en dat is al erg laag.

Ik moest aan de ijzerbruistabletten toen dat niet goed viel aan de pillen en veel appelstroop eten. Hiermee krikte ik mijn waarde op naar 3,4. Nog veel te laag dus.

Toen heb ik een ijzerinfuus gehad. Vijf weken na het infuus moest ik weer mijn bloed laten checken en mijn ferritine waarde is nu 151.
Ik ben niet meer moe, geen benauwd gevoel, geen last van mijn spieren en gewrichten meer en nog veel meer klachten die afgenomen of verdwenen zijn.

Bij mij zijn ze gaan onderzoeken omdat ik reumatische klachten had. Dat kan dus ook veroorzaakt worden door lage ferritine waarde.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers