Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


blozen

<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 11 Feb 2016 20:18

blozen

Zelf had ik vooral 'vroeger', in mijn tienerjaren hier wel eens last van. Zodra het gesprek over mij ging of als ik me ergens voor schaamde, kreeg ik rode wangen. Hoe ouder ik werd, hoe zelfverzekerder ik werd en hoe minder ik ging blozen. Gelukkig! :cheering:
Nog heel af en toe voel ik de rode wangen opkomen nu. Zoals gisteren; in gezelschap werd iets geroepen als "Of ben je dan al zwanger Tante Toos?!" Op het moment speelt zwanger worden nog niet in mijn relatie maar we praten er wel regelmatig over. Juist omdat ik dit niet wil vertellen, ben ik bang dat ik me verraad en krijg ik rode wangen. Waardoor mensen natuurlijk weer gaan denken dat ze gelijk hebben :laughcry:
Ach, gelukkig komt het nog maar af en toe voor en kan ik er achteraf ook wel om lachen.
Hebben of hadden jullie hier ook wel eens last van? En hoe gaan jullie er dan mee om?
09-07-2018
11-07-2021
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Feb 2016 20:21

Re: blozen

Ja. Als ik iets moet zeggen in een groep. Iets moet vragen aan een hogere in rang. Als ik ongewild de aandacht op Me gevestigd krijg. Vind het zo vervelend, maar wat doe je eraan he.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2016 20:23

Re: blozen

Hahah, ik vind blozen wel heel schattig. Ik heb het nog steeds net zo erg als vroeger. Ik hoop altijd maar dat het er niet zo rood uitziet als dat ik me op dat moment voel, want ik krijg het altijd zó warm. Tijdens colleges wanneer de aandacht op mij gericht is dan word ik al rood, maar het is helemaal erg als er niet op voorbereid ben. Ik doe er eigenlijk niets aan. Op dat moment niet veel aandacht aan schenken want ik heb t idee dat dat het alleen maar erger maakt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Feb 2016 20:26

Re: blozen

Vreselijk, ik had dat vroeger ook heel erg. Nu ook nog weleens maar ja.. Dat is dan maar zo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Feb 2016 21:06

Re: blozen

Ik heb er ook last van, de ene periode meer dan de andere. Ik zit nu weer in een periode dat ik er veel last van heb en vind dit enorm vervelend. Als mensen tips hebben om het te verminderen, graag!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem148

Bericht 11 Feb 2016 22:48

Re: blozen

Ik heb er ook veel last van en het maakt mij onzeker. Zoals bv bij jou met zwanger zijn en zo heb ik dat ook. Ik ben gewoon te lezen. Niet leuk!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 11 Feb 2016 23:11

Re: blozen

Heel herkenbaar. Ik heb het op heel rare momenten. Ik ben heel spontaan en maak makkelijk contact, maar wanneer er (net als bij Joan) in een keer de aandacht op mij gericht is vanuit een hele groep, voel ik me rood worden.

Ook wanneer mensen ineens heel persoonlijk worden, voel ik me blozen. Als ik in een gesprek zit voor mijn werk en de andere persoon ineens vraagt "mag ik jou een persoonlijke vraag stellen" begin ik nog voordat de vraag gesteld is te blozen. Beantwoord ik een suffe vraag als "Ben jij familie van Henk de Boer? Want hij heeft dezelfde achternaam als jij" met een rode kop. Als mensen het nog benoemen "Je wordt helemaal rood" voel ik mezelf helemaal voor paal staan.

Geen idee wat er aan te doen is. Relativeren helpt niet, dus moet het maar accepteren.
Soms zeg ik wel eens "Jeetje, ik begin er van te blozen." Dan is het vaak wel sneller weg.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Feb 2016 23:28

Re: blozen

Jep, sommige periodes meer dan andere. Ik baal er ook van maar probeer vaak maar zo normaal mogelijk door te gaan. Weglopen/wegdraaien of ontwijken vind ik nog raarder gedrag.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 12 Feb 2016 00:23

Re: blozen

Wat een hoop herkenbaarheid!
Ik kan ook echt nooit een leugentje om bestwil vertellen bijvoorbeeld, mensen hebben me dan al snel door. Ben dus al benieuwd hoe ik de eerste weken van een eventuele zwangerschap door ga komen.
Voor mijn gevoel gebeurt het wel minder wanneer ik me goed in mijn vel voel. En sowieso bij bepaalde mensen/gezelschappen sneller dan bij anderen.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Feb 2016 07:54

Re: blozen

Ik bloos ook makkelijk. Ik ben meestal iedereen voor en roep dan 'zo hè ik krijg het er helemaal warm van!' En als iemand mij wel voor is, dan vraag ik altijd 'en...kleurt het goed bij mijn shirt?' Of ik zeg gewoon 'aan je ogen mankeert in elk geval niks'. Op mijn werk gebeurt het soms in de koffie pauze als iedereen ineens naar mij luistert, daar krijg ik zelden nog opmerkingen er over.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Feb 2016 10:16

Re: blozen

Ja ik bloos ook snel volgens mij :redface: . inderdaad op momenten dat je onverwachts de aandacht krijgt of mensen je een vraag stellen die gevoelig ligt. Wat ik wel gek vind ik dat ik eigenlijk bijna nooit iemand zie blozen. Zien jullie dat wel vaak?
<<

Anoniem321

Bericht 12 Feb 2016 11:07

Re: blozen

Zenna nee ik let er eigenlijk ook nooit op.
Ik heb er ook gauw last van, dan voel ik mijn gezicht gloeien, vreselijk.
<<

Anoniem 146

Bericht 12 Feb 2016 11:43

Re: blozen

Ik heb het ook. Het ergste vind ik als mensen ook nog een opmerking over maken. Ja, dan wordt het nóg erger.
<<

Anoniem168

Bericht 12 Feb 2016 11:49

Re: blozen

Ik heb het ook, maar wel steeds minder. Het gebeurt nog wel eens, maar mijn ervaring is hoe meer je ermee mee bezig houdt, hoe sneller en vaker je gaat blozen. Dus als het gebeurt, probeer ik er geen big deal meer van te maken voor mezelf en het van me af te zetten.

Oo Mrs. Jansen dat vind ik best flauw als mensen zo er wat over zouden zeggen, alsof je je nog niet rot genoeg voelt op z'n moment.
<<

Eline

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 15 Feb 2016 14:53

Bericht 15 Feb 2016 18:13

Re: blozen

Ik heb er helaas ook last van. Heb vroeger erg mijn best gedaan om het minder te laten worden, of te camoufleren, maar tegenwoordig accepteer ik gewoon dat het nu eenmaal bij mij hoort, en vind ik het eigenlijk niet zo erg meer.
<<

Vivianne

Bericht 15 Feb 2016 23:46

Re: blozen

Mrs. Jansen schreef:Ik heb het ook. Het ergste vind ik als mensen ook nog een opmerking over maken. Ja, dan wordt het nóg erger.


Ahh zo herkenbaar. En zo irritant!
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 16 Feb 2016 10:50

Re: blozen

Vivianne schreef:
Mrs. Jansen schreef:Ik heb het ook. Het ergste vind ik als mensen ook nog een opmerking over maken. Ja, dan wordt het nóg erger.


Ahh zo herkenbaar. En zo irritant!


Inderdaad. Ik had ooit een collega die ging opmerkingen maken zodat je ging blozen. Heel irritant. Het werd echt zijn doel om je te laten blozen.
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Feb 2016 11:10

Re: blozen

Tegenwoordig worden er niet héél veel opmerkingen meer over gemaakt, maar wat ik tot in den treure heb moeten aanhoren: "Je hoeft niet rood te worden, hoor!"

Oké, thanks! :thumbup:
<<

anoniem213

Bericht 16 Feb 2016 20:11

Re: blozen

Mrs. Jansen schreef:Tegenwoordig worden er niet héél veel opmerkingen meer over gemaakt, maar wat ik tot in den treure heb moeten aanhoren: "Je hoeft niet rood te worden, hoor!"

Oké, thanks! :thumbup:

Zó irritant.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Feb 2016 10:36

Re: blozen

Lenthe schreef:Heel herkenbaar. Ik heb het op heel rare momenten. Ik ben heel spontaan en maak makkelijk contact, maar wanneer er (net als bij Joan) in een keer de aandacht op mij gericht is vanuit een hele groep, voel ik me rood worden.

Ook wanneer mensen ineens heel persoonlijk worden, voel ik me blozen. Als ik in een gesprek zit voor mijn werk en de andere persoon ineens vraagt "mag ik jou een persoonlijke vraag stellen" begin ik nog voordat de vraag gesteld is te blozen. Beantwoord ik een suffe vraag als "Ben jij familie van Henk de Boer? Want hij heeft dezelfde achternaam als jij" met een rode kop. Als mensen het nog benoemen "Je wordt helemaal rood" voel ik mezelf helemaal voor paal staan.

Geen idee wat er aan te doen is. Relativeren helpt niet, dus moet het maar accepteren.
Soms zeg ik wel eens "Jeetje, ik begin er van te blozen." Dan is het vaak wel sneller weg.


Dit allemaal ja!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 20 Feb 2016 11:11

Re: blozen

Ik heb het ook best erg, vind het er maar stom uitzien, maar ja.
Net zoals Lenthe zegt, zeg ik er meestal maar meteen zelf wat van, dan trekt het het snelst weer weg en hoeft een ander er geen opmerking meer over te maken die het dan weer erger zou maken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers