Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Feestdagenstress, nu al!

<<

Anoniem315

Bericht 10 Okt 2013 20:36

Re: Feestdagenstress, nu al!

Je hoeft je echt niet te verantwoorden. Ik denk dat een heleboel mensen je wel begrijpen :hug:
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 10 Okt 2013 20:55

Re: Feestdagenstress, nu al!

Exogenesis schreef:Je hoeft je echt niet te verantwoorden. Ik denk dat een heleboel mensen je wel begrijpen :hug:

Inderdaad!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 10 Okt 2013 20:56

Re: Feestdagenstress, nu al!

Aardbei schreef:
Exogenesis schreef:Je hoeft je echt niet te verantwoorden. Ik denk dat een heleboel mensen je wel begrijpen :hug:

Inderdaad!


Dit dus, ik snap je gevoel erbij.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 10 Okt 2013 21:20

Re: Feestdagenstress, nu al!

Ik snap je teleurstelling, voor jullie is de eerste kerst met jullie kindje belangrijk.
Maar ik moet wel zeggen dat, ondanks dat ik het ook heel belanrijk vond, ik die eerste kerst vreselijk vond. Vooral met mijn oudste. Mijn broer zijn dochter was even oud en we zijn bijna de hele dag met de baby's in de weer geweest. Ze wilden niet slapen, huilden omdat ze moe waren en het warm hadden.

Als ik jou was, zou ik het gewoon lekker thuis vieren, evengoed met mooie kleding en wat mensen (eventueel vrienden ) uitnodigen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Okt 2013 21:29

Re: Feestdagenstress, nu al!

Ik kijk dit jaar niet echt uit naar kerst, maar ik snap je gevoel wel hoor Caroow, je had gewoon, gebaseerd op voorgaande jaren bepaalde verwachtingen, keek nu uit naar dat zo te vieren met jullie verse gezinnetje. Daar kijk je dan gewoon naar uit omdat het nieuw is en ook gewoon een beetje speciaal.

Ik heb altijd met mijn familie een hele gezellige kerstdag (1e of 2e), ik zou ook teleurgesteld zijn als dat ineens niet door zou gaan.

Ik vind dat een aantal mensen in dit topic wel érg reageren vanuit hun eigen gevoel over kerst.

Oh en ik snap niet zo goed waarom kerst niet leuk zou zijn met baby's? Dat kun je toch ook zo inpassen dat het voor iedereen leuk is, ook voor je baby?
<<

Artemis

Bericht 10 Okt 2013 21:33

Re: Feestdagenstress, nu al!

Als je mij bedoelt pompoen: ik ben dol op kerst. Ik vind het alleen niet echt iets waar ik me maanden vooraf al druk over maak en ik heb ook niet echt het idee dat we dat met allerlei mensen moeten vieren. Maar ik vind kerst zelf heel leuk, alleen de heisa eromheen niet. Ik kook heel uitgebreid, versier het huis en er komen wel mensen langs of wij gaan bij anderen langs, maar het is behoorlijk relaxed allemaal.
<<

Artemis

Bericht 10 Okt 2013 21:35

Re: Feestdagenstress, nu al!

En om dat ik echt niet lomp tegen je wil doen en ik ook wel snap dat je baalt, ergens: :hug:

Maar echt, leer dat loslaten, de kans is aanwezig dat je ondergekotst rondrent met een jankende blaag die vertikt te gaan slapen en blij bent als je thuis op je eigen bank zit.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Okt 2013 21:39

Re: Feestdagenstress, nu al!

Haha ik snap ook ergens wel dat je vind dat ik overdrijf, normaal ben ik ook te nuchter om me druk te maken over dit soort dingen.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Okt 2013 21:43

Re: Feestdagenstress, nu al!

Ik doelde puur op alle mensen die zeiden dat kerst echt zo overrated is en op die andere mensen die kerst half ophemelen...kortom, vanuit hun eigen gedachte geredeneerd.

Ik heb mijn kerstplannen ook al geregeld. Maar goed, ik moest ook wel want we gaan een weekje naar Terschelling met familie.
Ik vind kerst ook hartstikke leuk, maar dan vooral omdat het idd altijd relaxed was. Hoe het nu gaat zijn weet ik niet, A. en ik deden vaak een van de twee dagen gewoon zelf wat of met zijn oudste kinderen. Nu valt dat helemaal weg. Dit jaar ben ik onder de pannen want ik ben de hele week weg, bewust ook, dan ligt de nadruk niet zo op kerst.
<<

Anoniem287

Bericht 11 Okt 2013 00:45

Re: Feestdagenstress, nu al!

Artemis schreef:
Exogenesis schreef:Vervelend, maar je kunt er zo weinig aan doen... :nopompom: Ieder z'n eigen mening. Maar ik moet wel zeggen, ik vind het niet helemaal fair van je schoonouders dat ze door het gedoe rondom je schoonzus dan ook maar niet gezellig met jullie willen doen. Het is voor jullie een speciale kerst en waarschijnlijk was dat het voor je schoonzus ook toen ze net haar dochter had. Toen waren je schoonouders er waarschijnlijk ook gewoon bij. Hun zoon en dochter horen toch even belangrijk te zijn? Of denk ik nu in rare kronkels?

Sinterklaas zou voor mij nog niet hoeven, met zo'n jong kind. Maar dat is persoonlijk. Ik begrijp je frustratie, alleen denk ik niet dat je er iets mee kunt....

Je denkt in rare kronkels. Kerst wordt niet opeens bijzonderder omdat je een kind hebt.
Al helemaal niet voor andere mensen.
En ik kan me goed voorstellen dat als jouw kind een rottige tijd heeft, dat je dan zelf ook zorgen hebt en geen zin in gezellige familiedingen omdat je niet in feeststemming bent.

Caroow: jouw ouders waren altijd op vakantie met kerst? Wat maakt dan dat je denkt dat ze het nu met jullie zouden vieren?


Zo, anders bepaal jij dat even voor een ander? Zij voelt dat wel zo, zij vindt deze kerst bijzonderder/specialer omdat het de eerste kerst voor haar zoontje is, haar eerste kerst als moeder dus ook, de eerste kerst als een gezin. Ik zou die eerste kerst ook specialer/bijzonderder vinden en dus snap dus heel goed dat Caroow teleurgesteld is.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Okt 2013 10:17

Re: Feestdagenstress, nu al!

Hier is het juist mijn vriend die sinterklaas onzin vindt :nopompom:

Mijn schoonmoeder begon ook al over kerst dat ze dan uit eten wil en dat ze alvast wilde reserveren! Niet handig want ik moet misschien wel werken dan. Maar dat weet ik nu nog niet. Heb helemaal geen zin om me daar nu al druk over te maken.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem44

Bericht 11 Okt 2013 10:24

Re: Feestdagenstress, nu al!

Ik vind het zo vermoeiend al die verwachtingen die mensen hebben van kerst. Wij rijden ieder jaar weer het hele land door om iedereen maar te zien en dat moet dan allemaal op de juiste tijdstippen enzo (allemaal gescheiden ouders/schoonouders). Ik heb juist besloten om daar dit jaar eens niet in mee te gaan. Zal wel een hoop gedonder opleveren, maar ik heb ook mijn grenzen en misschien geef ik mijn eigen voorkeuren voor kerst dit jaar wel eens de ruimte (= lekker thuisblijven met de gordijnen dicht, domme kerstfilms kijken en uitgebreid koken voor mijn eigen gezinnetje).

Ik snap de ouders van Caroo dus maar al te goed. Gewoon even geen zin in. Dat mag gewoon, je bent niemand iets verplicht in feite.
<<

Anoniem7

Bericht 11 Okt 2013 10:35

Re: Feestdagenstress, nu al!

Eens met ED. Ik vind dat kerst teveel draait om wat men verwacht van anderen, het geforceerd gezellig en feestelijk willen doen. Hou de verwachtingen bij jezelf, willen je ouders/schoonouders kerst dit jaar overslaan dan snap ik je teleurstelling echt wel, maar probeer dan te kijken of er andere mensen zijn met wie je gezellig kerst kunt vieren. En misschien kun je wel een kerst-forummeeting houden, twee of meer gezinnen van hier bij elkaar ofzo. En als gezin, met z'n drietjes kun je het ook ontzettend gezellig maken, dan is je kerst echt niet mislukt. De kerst mislukt wel als je bij de pakken neer gaat zitten en het gevoel blijft houden dat je kerst met je ouders móét vieren omdat het R's eerste kerst is. Ik begrijp je teleurstelling, en je mag er nu best even van balen en verdrietig van zijn, maar ik zou de wensen van je ouders en schoonouders wel respecteren. Ook dat hoort bij kerst.

Knuffel!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Okt 2013 10:41

Re: Feestdagenstress, nu al!

Je kan ze ook allemaal bij jouw thuis uitnodigen he. Dan hoef je zelf niet te reizen. Dat gebeurt denk ik bij ons na verloop van tijd. Dat we gewoon het gaan afwisselen waar we dat jaar met z'n allen kerst vieren. Of dat ik iig alle (schoon)ouders gewoon bij mij over de vloer ga krijgen.

Ik ben trouwens dol op kerst! Heb het 1 jaar in het buitenland gevierd zonder mijn familie en ik vond dat vreselijk!! Kreeg ik leuk te horen bij wie ze waren en foto's van de open haard en de kerstboom ernaast :( Nee, ik zal nooit zonder mijn familie kerst willen vieren.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Okt 2013 10:46

Re: Feestdagenstress, nu al!

Ik snap het wel van Caroow hoor. Ik vond vorig jaar kerst ook juist leuker en specialer omdat mijn nichtje er was, ook al was zij toen ook nog te klein om het te begrijpen en vond ze vooral het spelen met het inpakpapier het leukste.

Iedereen zegt wel "Is is jullie kind, dat betekend niet dat het voor anderen dan maar ineens leuk is" , maar het is voor haar ouders / schoonouders toch net zo goed de eerste kerst met hun kleinkind? Ik zou dat iig wél speciaal vinden..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Okt 2013 10:53

Re: Feestdagenstress, nu al!

Ik snap het ook wel van Caroow, ik vond de eerste Sinterklaas en Kerst met mijn kinderen wel speciaal, al kregen ze er nog niet veel van mee. Ik vind vooral Kerst sowieso speciaal, bij ons is het echt een leuk familiefeest en helemaal niet geforceerd gezellig doen. Ik zou het ook echt niet leuk vinden als we opeens geen Kerst meer zouden vieren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Okt 2013 14:17

Re: Feestdagenstress, nu al!

Ik vond de eerste kerst met de meiden wel speciaal. En dat zij daar niks van me krijgen, lekker belangrijk, ik krijg het wel mee! En ik weet heel zeker dat mijn ouders de eerste kerst met kleinkinderen ook heel speciaal vonden.
Dus ik kan goed begrijpen dat Caroow het jammer vind dat zij mensen vraagt dit met hun te vieren zij aangeven dit niet te willen. Ik zou dan ook teleurgesteld zijn.

En voor de mensen die niet zo vroeg van te voren plannen aan de ene kant snap ik dat goed, aan de andere kant niet. Ik weet ook wel welke kerstdag ik bij mijn ouders vier. Dit omdat mijn zus rekening heeft te houden met een schoonfamilie(ikke niet) en haar schoonzus ook weer met een schoonfamilie. En tja iedereen vind het toch gezellig als ze bij elkaar kunnen zijn op dezelfde dag dus wordt het optijd geregeld, voor mij geen probleem.

Ik deel wel dat sommige mensen heel veel verwachting hebben, dat zag ik bij mijn schoonouders en daar was het ook niet gezellig omdat wij niks wisten van de verwachtingen dus konden we ons daar niet in houden en vielen wij dus tegen voor schoonouders.. en dus deden we het niet goed en was het niet gezellig.
Mijn ouders zeggen altijd kom maar wanneer je zin hebt.. en we eten wel wat uitgebreider dan normaal maar het is niet zo dat mijn moeder in de eentje uren in de keuken staat.

Ik heb vorig jaar aangegeven dat het mij wel leuk lijkt om dit jaar sinterklaas met de meiden te vieren omdat ik denk dat ze er nu wel wat van mee krijgen en begrijpen. Iedereen vond dat leuk ik ben dan ook blij dat ze dat met ons mee willen vieren.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem73

Bericht 11 Okt 2013 15:31

Re: Feestdagenstress, nu al!

I love x-mas :cheering: :cheering: ik ben nog erger hoor, mijn dochter heeft al een heel leuk jurkje in de kast hangen :yes:
Ooo en mijn vriend die heeft het nu al over huisjes wegzetten en de kerstboom!

Voorderest hebben wij gewoon een hele relaxte kerst. Niks verplichte familiebezoeken maar gewoon waar wij zin in hebben.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Okt 2013 16:52

Re: Feestdagenstress, nu al!

O wat rot allemaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt. Ik ben ook een type dat de feestdagen juist heel belangrijk vindt. Het samen zijn en familie gebeuren.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 11 Okt 2013 20:39

Re: Feestdagenstress, nu al!

Wat jammer dat het erop lijkt dat jullie het met beide ouders niet kunnen gaan vieren.

Is het niet een idee om ze vrijblijvend bij jullie uit te nodigen, en dan niet met de nadruk op 'feest' maar op 'gezellig samen zijn'. Natuurlijk kun jij dan wel lekker gaan koken enzo, maar misschien ligt er dan minder druk op.

Rush, ik hoor vaak dat na verdrietige gebeurtenissen, mensen ook geen kerst willen vieren. Wat goed dat jullie dit wel doen, al is het maar om gewoon fijn bij elkaar te zijn.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 12 Okt 2013 16:04

Re: Feestdagenstress, nu al!

Toevallig kwam het hier deze week ook even ter sprake omdat de 1e uitnodiging voor Sinterklaas binnen kwam.
Vaak vind ik de feestdagen hartstikke leuk hoor, maar dan wel op mijn manier.Ik krijg namelijk jeuk van al die zogenaamde tradities... En als je dan laat merken dat je dit jaar iets anders wil ben jij de boosdoener haha.

Hier kwam een uitnodiging binnen om met de schoonfamilie sinterklaas te vieren, op zich best leuk. Ik vind sinterklaas gewoon een kinderfeest en voel me daar als tante zonder kinderen niet echt op mijn plaats.
Iedereen probeert elkaar te overtreffen door de duurste of leukste cadeaus voor de kinderen te kopen.
Vanuit thuis uit ben ik gewend dit met het gezin te vieren dus ik voel me niet geroepen om daar bij te gaan zitten.
Maar ja ... hoe ga je dat aan de rest vertellen want dan heb ik het weer gedaan ;)

Verder ben ik het in dit topic vooral eens met Artemis. Dat relaxte spreekt mij ook erg aan maar bij een ander is het allemaal vaak zo geforceerd.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers