Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste koophuis Groningen (stad)

<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Feb 2016 01:44

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Oosterpark is zeker mooi. Mijn zus heeft een aantal jaar in de buurt gewoont. Ze woonde aan de Oostersingel
2014 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Feb 2016 04:10

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Ik woon in Beijum ;)
Ik heb ook altijd geroepen dat ik nooit in Beijum wilde wonen, maar we zijn toch gaan kijken toen we op huizenjacht waren en Beijum heeft mij aangenaam verrast. Je hebt idd behoorlijke tokkiegedeeltes, voornamelijk achterin de wijk, maar Beijum is echt heel groot. Wij wonen voorin de wijk in een betaalbare eengezinswoning in een kindrijke buurt.
Ik raad je aan om eens rond te fietsen in verschillende buurten, dan voel je gelijk of het wat is, is mijn ervaring.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 02 Feb 2016 17:59

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

bambina schreef:Ik woon in Vinkhuizen en heb hier allemaal nieuwbouw om mij heen en zeker geen flatten. Je moet wel in t goede deel zitten. achterin vinkhuizen zijn veel studenten.

Grappig dat jullie oosterpark niet noemen als tokkiewijk. Dat vind ik dus wel echt zo. Daar wonen nog veel de echte oosterparkers, zelf zou ik daar nooit tussen willen wonen.


Wat leuk Marin! Daar fietste ik net nog langs. In de vechtstraat volg ik mijn vechtsport lessen als mn lichaam het toelaat en mijn fysio zit er ook.

Ikzelf vind help man en corpus den hoorn erg leuk en er wordt nu heel veel gebouwd/gepland bij station Europapark en het Euroborg stadion. Ik woon tegenover het stadion en het is echt een wijk in aanbouw nu. Super leuk en helemaal niet druk. Hier vlak achter zit ook een klein wijkje, dicht langs het spoor. Ook erg mooi!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 02 Feb 2016 18:00

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

bambina schreef:Ik woon in Vinkhuizen en heb hier allemaal nieuwbouw om mij heen en zeker geen flatten. Je moet wel in t goede deel zitten. achterin vinkhuizen zijn veel studenten.

Grappig dat jullie oosterpark niet noemen als tokkiewijk. Dat vind ik dus wel echt zo. Daar wonen nog veel de echte oosterparkers, zelf zou ik daar nooit tussen willen wonen.



Waar precies in vinkhuizen is dat ? (straten)
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 02 Feb 2016 18:01

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Zora schreef:Wij hebben een koophuis in de Profess.orenbuurt, prachtig wonen hier :) Qua hypotheek is hypotheekvisie aan te raden! Erg goed en persoonlijk advies.


Dankje voor je tip :good:
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 02 Feb 2016 19:54

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Ik woon in de Oosterpoort, heel leuk en knus! Kan ook prima met gezin, maar moet je wel meestal genoegen nemen met wat kleinere tuin en woonruimte. Oranjebuurt bij noorderplantsoen is ook leuk! Beetje zelfde sfeertje vind ik. En helpman en de wijert idd
<<

Anoniem177

Bericht 02 Feb 2016 20:24

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Reitdiepghaven dan? Is wel een wijk wat nog op moet komen maar vind het daar altijd best gezellig ogen! En zit je nog redelijk dicht bij de stad. Denk dat de huizen wel wat prijziger zinn

Zal je straks even een PM sturen met straatnamen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 02 Feb 2016 23:35

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Met een beperkt budget en jullie eisen vallen er al best een aantal wijken af denk ik, zeker omdat de huizenprijzen ook in Groningen weer aan het aantrekken zijn. Bovendien zou ik eerst eens goed gaan kijken wat een hypotheekverstrekker jullie zou willen lenen, ik begrijp uit je bericht dat je daar nog niet geweest bent. Pas daarna kun je kijken welke eisen realistisch zijn en welke niet.

Wij wonen in een nieuwbouwwoning in de O.osterparkwijk. Toen wij gingen kijken naar een koopwoning was dit niet de eerste wijk op mijn lijstje. Maar ons huis paste binnen ons budget én voldeed aan al onze eisen en wensen. De wijk zelf heeft zeker weten zijn tokkie straten waar ik 's avonds niet graag alleen de straat over ga, maar ons stukje wordt door de echte Oosterparkers dan ook wel eens het 'yuppen-gebied' genoemd :smile: Wij wonen er fijn in elk geval!

Wijken die voor mij echt af zouden vallen zijn Beijum, Lewenborg en Selwerd. Maar Paddepoel en Vinkhuizen hebben best opgeknapte stukken met een mengeling van nieuw- en oudbouw, waar de prijzen volgens mij ook nog redelijk zijn. En anders misschien Ruischerbrug / Ulgersmaborg ?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem177

Bericht 02 Feb 2016 23:40

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Ik vind de huizen is Oosterpark trouwens echt geweldig. De oudere huizen super.

Nutteloze post ;)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Feb 2016 13:00

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Lilou, woon je waar de oude FC was? Die wijk is wel echt tof qua bouw vind ik!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 04 Feb 2016 14:45

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Zora, ja!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Feb 2016 15:52

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Grappig! Sinds T loop ik eindeloos door alle wijken hier en ben ook vaak in jullie wijk aan het struinen. Misschien gluur ik dan ook wel bij jullie naar binnen :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 04 Feb 2016 17:59

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Dan wonen we allemaal dichtbij elkaar, grappig! Misschien kom ik jullie weleens tegen terwijl ik geen idee heb :smile:.
<<

Vivianne

Bericht 04 Feb 2016 20:28

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Wat grappig! Ik woon ook dichtbij. Misschien heb ik je weleens zien gluren Zora. Of de anderen tegengekomen zonder dat we het weten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Feb 2016 21:41

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Leuk zeg! Haha ja ik gluur altijd best opvallend, ben te nieuwsgierig :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem177

Bericht 04 Feb 2016 21:42

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Nou ik zeg meeting Groningen. Topic is al gemaakt, komen jullie ook? ;-)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 04 Feb 2016 22:30

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Oh wat grappig! Wij hebben regelmatig mensen die onopvallend graag even binnenkijken terwijl ze langslopen dus je valt niet op hoor :)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Vivianne

Bericht 05 Feb 2016 13:15

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Lilou schreef:Oh wat grappig! Wij hebben regelmatig mensen die onopvallend graag even binnenkijken terwijl ze langslopen dus je valt niet op hoor :)


Haha inderdaad. Maar ik ga nu wel beter opletten of ik een vrouw met een kinderwagen zie die er nieuwschierig uit ziet. :angel:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Feb 2016 21:01

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Hahaha noooosss :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Eline

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 15 Feb 2016 14:53

Bericht 16 Feb 2016 22:20

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Ik zou in elk geval de Hoogte vermijden, en ben het ook eens met de meeste mensen hier dat Selwerd geen aanrader is.

Aangezien je ook om specifieke straten vroeg: ik heb zelf slechte ervaringen met de Populierenlaan: een vriendin van mij heeft daar gewoond en had een agressieve buurman waarvan ze veel overlast had, en ze is een keer vlak voor haar huis overvallen. Zelf ben ik toen ik bij haar op bezoek ging een keer uit het niets door iemand bespuugd, terwijl ik gewoon voorbij liep.

Beijum verschilt heel erg per straat vind ik. Het heeft niet zo'n goede naam, maar zitten ook echt wel goede stukken tussen (maar dat geldt vast voor de meeste wijken).

Leuk vind ik o.a. Helpman, de Oranjebuurt, Noorderplantsoenbuurt, Oosterpoort, Professorenbuurt en Zeeheldenbuurt.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2016 22:25

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Mijn broer woont in de korrewegwijk, als ik het goed heb is dat ook de Hoogte? Het is een stuk nieuwbouw van 2012. Leek mij best leuk wonen daar.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Feb 2016 09:14

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Ik zou ook echt nóóit! In de oosterparkwijk willen wonen. Wij zijn buiten de stad gaan wonen, maar als we terug gaan is dat vast richting het hoornsemeer ofzo.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Feb 2016 17:54

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Popcorn, Korrewegwijk is niet hetzelfde als De Hoogte. Ik heb heel lang in de Korrewegwijk gewoond en was er graag gebleven, maar helaas was een koophuis met tuin voor ons boven budget daar. Ik vind de
Korrewegwijk dus zeker een leuke wijk!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem331

Bericht 18 Feb 2016 20:15

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Ah, ik begreep het al niet. Er heeft eens iemand tegen me gezegd dat hij niet snapte dat iemand daar wil wonen. Ik vond het juist wel leuk. Maar dan heeft die persoon dus iets verkeerd gezegd :)
<<

Sofie1204

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 17 Jan 2016 22:15

Bericht 18 Feb 2016 20:22

Re: Eerste koophuis Groningen (stad)

Ik woon met veel plezier in de oosterparkwijk en ben erg benieuwd waarom mensen zo'n afkeer voor deze wijk hebben? Het is namelijk allang niet meer zoals vroeger :).
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip