Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flixotide en bijwerkingen

<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2016 21:19

Flixotide en bijwerkingen

Is hier toevallig iemand die wat verstand heeft van dit medicijn en bijwerkingen?

Mijn dochter is waarschijnlijk allergisch. Waarvoor is nog niet duidelijk, we wachten op de uitslagen. Ze wordt getest op inhalatieallergie.
Ze kwakkelt al vanaf dat we verhuisd zijn naar dit huis, en heeft er bij haar vader nagenoeg geen last van. Vandaar dat ze nu getest word op allergieën. Afgelopen december had ze bronchitis en daar een puf voor gekregen. Knapte goed op, maar echt vrij van hoesten is ze niet geweest. Nu heeft ze dus een nieuwe puf gekregen, flixotide. Heb zelf niet het gevoel dat ze er erg bij gebaat is. Maar ze moet het 2 weken proberen en dan bekijkt de dokter het opnieuw.

Vanmorgen had ze gedoucht en zag ik ineens dat ze een grote plek op haar arm heeft, erg dik en roodgloeiend. Heb me de hele dag afgevraagd waar dat nu vandaan komt. Net even de bijsluiter gepakt en zie ik dat 1 op de 100 gebruikers last kan krijgen van huiduitslag.
Zou daar haar plek vandaan kunnen komen? Ik twijfel erg of ik haar morgenochtend die puf moet geven of niet. In ieder geval bel ik de huisarts, neem aan dat ze haar nog wel even zien.

Misschien hebben we een kenner hier?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Jan 2016 21:33

Re: Flixotide en bijwerkingen

Hoe lang gebruikt ze die flixotide nu? Het is een ontstekingremmer he, dus het geeft geen snel resultaat. Het is een inhalator voor de lange termijn, als het goed gebruikt wordt houdt het de klachten onder controle. Maar je kunt er idd wel huiduitslag van krijgen al komt het niet vaak voor, dus sowieso goed dat je morgen de HA gaat bellen.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jan 2016 21:40

Re: Flixotide en bijwerkingen

Nu bijna een week. 2x daags 1 puf.
Ik zou me bij huiduitslag iets heel anders verwachten, allemaal plekjes bijvoorbeeld. Dit is gewoon 1 grote plek. Groter dan een 2 euro munt. Vind ik best groot voor zo'n kinderarmpje.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jan 2016 09:51

Re: Flixotide en bijwerkingen

Ik heb zo een afspraak bij de huisarts. Het lijkt erg op een galbult. Iets minder rood, maar gloeit nog steeds.
<<

Anoniem278

Bericht 18 Jan 2016 09:58

Re: Flixotide en bijwerkingen

Ik heb zelf een ventolin allergische reactie gehad, maar dat lijkt niet op wat jij beschrijft van je dochter.
Misschien is ze wel allergisch voor iets in je nieuwe huis, onderdrukt de flixotide dat nu een beetje, en komt het er nu ook als huiduitslag uit?
Ik hoop dat jullie er snel achter komen waar ze zo sterk op reageert!! Beterschap!
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jan 2016 12:30

Re: Flixotide en bijwerkingen

Ze heeft inderdaad een allergie. Maar het lab heeft er niet bijgezet welke. Dus de dokter gaat er nu zelf nog achteraan om te kijken wat het dan is.
In dit huis heeft ze vloerbedekking op haar kamer, wellicht iets van huisstofmijt. Voor nu heeft ze desloratadine gekregen om de allergie te onderdrukken.
Al met al blijven we bezig zo. Dokter wil haar nu graag wekelijks even zien om te kijken hoe het gaat, en dat is ook prima.
De bult kan ze niet echt verklaren. Lijkt ook wel op een beet van iets, als zou ze en ik ook niet weten waarvan.
Ik ben allang blij dat er iets schot in de zaak zit, en dat het duidelijk begint te worden wat ze heeft. Vanaf baby af aan kwakkelt ze al met haar luchtwegen en nu na bijna 7 jaar is dat toch wel erg vermoeiend.
In ieder geval binnenkort maar laminaat leggen in haar slaapkamer, wellicht dat dat al helpt.
<<

Pitty

Bericht 20 Jan 2016 14:53

Re: Flixotide en bijwerkingen

ik maak even reclame voor een homeopaat bij jou ook redelijk in de buurt: www.homeopathiedrenthe.nl Ik ben heel tevreden over haar en ik zou het zeker aanbevelen bij jouw dochter, naast de reguliere huisarts.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jan 2016 09:56

Re: Flixotide en bijwerkingen

Bedankt voor de tip! Ik had vorige week ook al de tip om een homeopaat te bezoeken. Zal me er eens in verdiepen.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jan 2016 09:59

Re: Flixotide en bijwerkingen

Ze is trouwens allergisch voor huisstofmijt zo blijkt, dus het weekend passen we wat dingen jn huis aan, onder andere de vloerbedekking van naar slaapkamer halen we er uit. Hoop dat ze dan in ieder geval wat medicijnen kan laten staan, Wentz e gebruikt er nu 3, en dat vind ik echt teveel.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 21 Jan 2016 14:29

Re: Flixotide en bijwerkingen

Ik heb ook een huisstofmijt allergie en bij mij helpt het heel goed om altijd met het raam open te slapen. Verder heb ik geen vloerbedekking en overgordijnen (alleen rolgordijnen die geen stof vasthouden) op de slaapkamer. Ik weet niet of je dochter ervan houdt maar veel knuffelbeesten in de slaapkamer werkt voor mij ook echt niet goed. En ik stofzuig en poets onze slaapkamer twee keer per week. Hierdoor ben ik veel minder benauwd. Je kan ook speciale hoezen voor om het beddengoed heen kopen.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jan 2016 14:48

Re: Flixotide en bijwerkingen

Dankje voor je tips! Ik ben zelf al wat aan het googelen geslagen ook, en kom een hoop tips tegen. Dit weekend halen ze de vloerbedekking er uit, en wordt er laminaat gelegd. Ik hoop dat dat al zoveel scheelt. Ramen overdag goed open, en inderdaad eens kijken of haar beddengoed ook vervangen moet worden.
Ze is niet fanatiek met knuffels. Eentje waar ze niet zonder kan, dus die maar wat vaker in de wasmachine. Zo stom eigenlijk dat we er nu pas achter komen, want ze heeft al vanaf dat de baby was altijd wat met de luchtwegen. Opgenomen geweest met psuedokroep tot meerdere malen aan toe.
Sinds we hier wonen is het echt bar en boos, en dus maar op verder onderzoek uit. Bronchitis, astma alles is voorbij gekomen. Nu is het dus duidelijk waar de allergie vandaan komt, en gaan ze haar waarschijnlijk nog checken op allergische astma. Daar hebben we volgende week een afspraak voor.
Hopen dat ze er wat van opknapt, want ze is zo vermoeid door alles, gewoon sneu.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jan 2016 11:28

Re: Flixotide en bijwerkingen

Het lijkt er op dat de plek op haar arm toch een bijwerking is geweest. Ex heeft haar nu 3 dagen de flixotide niet gegeven en dat nare plek is zo goed als weg.
Vrijdag ging ik even meten hoe groot dat plekje was geworden, en was al 10 bij 10 centimeter. Echt groot voor zo'n kinderarmpje. De dokter nog gebeld, maar ze vond dat het wel kon wachten tot vanmiddag. Benieuwd wat ze er vanmiddag van zegt, want vorige week vond ze echt dat we de flixotide door moesten gebruiken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Jan 2016 14:54

Re: Flixotide en bijwerkingen

Moest ze toch stoppen met de flixotide popcorn? Ook al aan de slag geweest op haar slaapkamer?
<<

Anoniem331

Bericht 27 Jan 2016 21:07

Re: Flixotide en bijwerkingen

De dokter wou niet met zoveel woorden zeggen dat het een bijwerking is of kan zijn, maar omdat we nu thuis alles aangepast hebben zijn we gestopt met alle medicijnen. Kijken hoe het ju gaat. We hebben wel wat achter de hand voor als het weer mis gaat. Blij dat ze nu wel van de rommel af is, wang vond 3 verschillende medicijnen echt teveel.
En ze is dolblij met naar nieuwe vloer, niemand mag de kamer meer met schoenen betreden :)
<<

Anoniem331

Bericht 18 Feb 2016 16:09

Re: Flixotide en bijwerkingen

Krijgt dit verhaal toch nog een staartje. Het plek dat ze had is uiteindelijk wel kleiner geworden, maar is er nog steeds. Inmiddels blijkt het een abces te zijn, en heeft ze er een zalf voor gekregen. Deze lijkt nog niet te helpen en dus moeten we morgenochtend weer naar de huisarts. Ik hoop dat het vanzelf open gaat, en dat de dokter niet hoeft te snijden.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers