Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwrubriek #1: Kennismaking

<<

Burgemeester Kaat

Bericht 28 Jan 2016 15:27

Trouwrubriek #1: Kennismaking

In deze nieuwe rubriek over trouwen, stellen wij jullie graag 6 koppels voor. Allemaal getrouwde stellen, elk met hun eigen verhaal. In dit eerste onderdeel willen we jullie laten kennismaken met onze deelnemende koppels. Later komen er nog andere onderdelen voorbij waarin we andere thema's bespreken.

Wie zijn onze koppels?
Deze zes koppels zijn allemaal erg verschillend. Waar de één in 2008 al is getrouwd, is de ander pas afgelopen jaar getrouwd. Eén ding hebben ze echter allemaal gemeen: Ze zijn gelukkig getrouwd.

Als eerste koppel stellen wij jullie graag Katrien en haar man voor. Katrien is 34 jaar, haar man 35 jaar oud. Toen ze elkaar leerden kennen, waren ze respectievelijk 27 en 29 jaar. Ze leerden elkaar kennen op de parkeerplaats van het appartementencomplex waar ze allebei woonden. Haar man heeft Katrien ten huwelijk gevraagd toen ze ruim één jaar samen waren. Op 28-07-2008 zijn ze in het huwelijksbootje gestapt en inmiddels zijn ze al 7,5 jaar getrouwd. De belangrijkste reden waarom Katrien en haar man besloten om te trouwen, was omdat ze alles goed geregeld wilden hebben in verband met het kopen van een huis. Ze zijn gratis getrouwd op maandagochtend, waarna ze met familie en een goede vriend (chauffeur en fotograaf die dag) gebak zijn gaan eten en later zijn gaan brunchen.

Daarnaast leren we Isolt en haar man ook beter kennen. Isolt is 29 jaar en haar man is 40 jaar oud. Toen ze ruim een jaar geleden trouwden, waren ze acht jaar samen. Hun trouwdatum is 01-11-2014, ze hebben gekozen voor 1 november omdat het dan Keltisch Nieuwjaar is. Een speciale reden om te trouwen was er niet, Isolt wilde gewoon erg graag trouwen. Omdat ze niet kon wachten op het aanzoek van haar man, heeft zij hem zelf ten huwelijk gevraagd. Dit deed ze op 1 mei 2012, toen ze precies 5,5 jaar samen waren. Isolt heeft haar man leren kennen op een forum. Dat forum ging over de woonplaats van haar man. Eigenlijk was Isolt op zoek naar iemand anders, want de persoon die ze oorspronkelijk leuk vond kwam daar ook vandaan. Diegene waar ze eigenlijk naar op zoek was heeft ze nooit meer gevonden, maar al vanaf dag 1 kwam ze met haar (inmiddels) man in gesprek en het bleef leuk. Uren konden ze met elkaar kletsen. Ze hadden een heerlijk ontspannen bruiloft, gewoon zoals ze zijn.

Ons derde koppel zijn Kwak en haar man. Zij zijn respectievelijk 27 en 28 jaar oud en 6,5 jaar geleden getrouwd. Zij hebben elkaar leren kennen op school. In klas 2 zag Kwak hem voor het eerst rondjes rennen om een statafel en was ze op slag verliefd. Na ruim een jaar kwamen ze via wederzijdse vrienden bij elkaar in de vriendengroep en op 29 juni 2003 kregen ze verkering, ze waren toen 15 jaar oud. Toen Kwak en haar man ruim 3,5 jaar samen waren, heeft haar man haar ten huwelijk gevraagd. Op 18 september 2009 zijn ze in het huwelijksbootje gestapt, toen waren ze inmiddels zes jaar samen. Pas nadat ze getrouwd waren, zijn ze gaan samenwonen. Ze zijn beiden Christen en mogen niet voor het huwelijk leven als man en vrouw.

Ook Marin en haar man willen graag deelnemen aan onze nieuwe rubriek. Marin is 31 jaar en haar man 33 jaar oud. Toen Marin het aanzoek kreeg waren ze bijna drie jaar samen. Inmiddels zijn ze zeven maanden getrouwd en 4,5 jaar samen. Hun trouwdatum was 20 juni 2015. Deze datum had geen speciale betekenis voor hen, maar was nog beschikbaar op de locatie waar ze graag wilden trouwen. Het is de laatste dag van de lente, dat vond Marin wel een mooie gedachte. De reden waarom ze wilden trouwen, is omdat ze allebei behoorlijk traditioneel ingesteld zijn. Trouwen was voor hen een logische en mooie stap die ze graag met elkaar wilden maken en zo samen oud te worden. Marin vindt het een mooie gedachte dat ze nu echt samen zijn, het voelt nu veel meer verbonden. Zij hadden een chique, redelijk klassieke bruiloft met een groot gezelschap maar toch intiem en persoonlijk. De bruiloft had een Italiaans food & wine sfeertje. Hun families speelden een grote rol en ze hebben geprobeerd veel persoonlijke elementen in de hele dag te verwerken.

Ons voorlaatste koppel zijn Rebecca en haar man. Toen ze 2,5 jaar geleden trouwden, waren ze beiden 29 jaar. Toen ze 18 jaar waren kregen ze verkering, inmiddels zijn ze al 13,5 jaar samen. Ze hebben elkaar leren kennen via de chatbox van scholieren.com. Vrij snel gingen ze op msn verder chatten om vervolgens ook met elkaar te gaan bellen en smsen. Vlak daarna hebben ze voor de eerste keer met elkaar afgesproken in de Efteling, waar ze een hele leuke dag hebben gehad. Het bleek net zo leuk te zijn en net zo goed te klikken als per chat/telefoon, waardoor ze al snel een stelletje werden. Toen ze tien jaar samen waren, werd Rebecca ten huwelijk gevraagd. Ze wilden voornamelijk trouwen als een soort bevestiging van echt voor elkaar kiezen, er willen zijn voor elkaar in goede en slechte tijden, samen een eenheid zijn. Daarnaast wilde Rebecca dat ze dezelfde naam zou hebben als haar man en haar toekomstige kinderen. Zij hebben gekozen voor een intieme bruiloft, met alleen daggasten en een uitgebreid diner, omdat ze beiden geen feesttypes zijn.

Als laatste koppel stellen wij jullie graag Snirp en haar man voor. Snirp is 30 jaar en haar man 31 jaar oud. Ze hebben elkaar via het internet leren kennen, via Relatieplanet, en inmiddels zijn ze 6 jaar samen. Haar man vroeg haar ten huwelijk op 7 maart 2013 toen ze ruim 3 jaar samen waren. Ruim één jaar later, op 12 juni 2014, zijn ze in het huwelijksbootje gestapt. Een speciale reden om te trouwen was er niet, ze wilden graag eerst trouwen voordat ze zouden proberen om een kindje te krijgen. Snirp en haar man hadden op bepaalde gebieden een traditionele bruiloft (van tevoren apart slapen, Snirp liet zich door haar vader weggeven, haar man heeft haar vader om haar hand gevraagd). Verder hadden ze vooral een hele relaxte bruiloft waarbij ze onwijs hebben geboft met het prachtige weer. Dat kwam uiteraard wel goed uit, want hun feest vond plaats op het strand. De sfeer was de hele dag goed en ze hebben volop genoten van alles.

Volgende keer: Het aanzoek!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Jan 2016 15:59

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuk! :)
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Jan 2016 21:14

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Heel erg leuk!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem166

Bericht 28 Jan 2016 21:38

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuk om te lezen!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Jan 2016 22:16

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Wat leuk! Ik moet nog steeds proberen om foto's te sturen...zal mijn man eens vragen
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem167

Bericht 28 Jan 2016 22:23

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuk om te lezen :)
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 29 Jan 2016 08:07

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Bedankt dames die mee hebben gewerkt! Leuk geworden.
Kwak, zou leuk zijn als er nog foto's komen. Voor de volgende rubrieken is het namelijk wel leuk als er soms een foto bij zit.
<<

Anoniem140

Bericht 29 Jan 2016 08:32

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Heel leuk!
<<

Anoniem216

Bericht 29 Jan 2016 10:21

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 30 Sep 2017 11:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Jan 2016 11:00

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuke introductie :)
Ben benieuwd naar de andere delen!
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2016 11:25

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuk! Ook leuk dat er (zoals het nu lijkt) zoveel verschil tussen de bruiloften zit.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 29 Jan 2016 12:21

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuk om te lezen, ben benieuwd naar de volgende delen!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 29 Jan 2016 12:51

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Wat hebben jullie dat ontzettend leuk gedaan. Ben erg benieuwd naar het vervolg.
10-08-2017 ♥
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 29 Jan 2016 23:07

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuk, ik ben benieuwd, leuk de variatie erin ook.

Wat geweldig hoe jij je man hebt leren kennen Isolt :).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Jan 2016 10:38

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuk! Ben benieuwd hoe Snirp het gedaan heeft. Iets met strand lijkt mij ook super!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2016 11:05

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Wow wat onwijs tof om te lezen! Dat zijn hele diverse bruiloften. Voor mij extra leuk om te lezen omdat ik er a) zelf in voor kom en b) op bijzondere wijze aanwezig was bij Snirp en haar man. Ik ga het rustig teruglezen als ik er tijd voor heb en kijk nu al uit naar het volgende deel. Leuk ook hoe jullie het verwerkt hebben! Complimenten.
Let's discover the world together.
<<

Vivianne

Bericht 01 Feb 2016 23:22

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Heel erg leuk. Misschien doe ik nog wel inspiratie op als mijn vriend ooit op zijn knieën gegaan is.
<<

Anoniem148

Bericht 02 Feb 2016 23:06

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Leuk, ben benieuwd!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Feb 2016 03:58

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Wat leuk! Ben erg benieuwd naar het vervolg.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Feb 2016 12:04

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Ik heb wat foto's kunnen mailen via mijn man zijn mail!
Jullie zien wel aan het onderwerp dat ze van mij zijn
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 17 Feb 2016 12:38

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Kwak schreef:Ik heb wat foto's kunnen mailen via mijn man zijn mail!
Jullie zien wel aan het onderwerp dat ze van mij zijn

Weet je zeker dat het gelukt is? Want volgens mij hebben wij (nog) niks binnen gehad.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Feb 2016 15:23

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Ze kwamen niet terug
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Burgemeester Kaat

Bericht 18 Feb 2016 15:31

Re: Trouwrubriek #1: Kennismaking

Kwak schreef:Ze kwamen niet terug

We hebben ze niet ontvangen Kwak. Zou je ze nogmaals kunnen doorsturen? Heb je zeker het juiste mailadres gebruikt? Of waren de bestanden misschien te groot?

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers