Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelfverdediging

<<

Anoniem281

Bericht 09 Feb 2016 22:43

Zelfverdediging

Wanneer vind jij dit wel of niet kunnen? Is er een grens? Als je fysiek wordt aangevallen of serieus wordt bedreigd, zou je het dan eerst verbaal moeten proberen, of ga je in de verdediging, desnoods 'met de vuist'? Waar trek jij een grens?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 09 Feb 2016 22:55

Re: Zelfverdediging

Ik zeg altijd: Als ik word geslagen, sla ik terug. Maar volgens mij ben ik nog nooit geslagen (alleen door mijn broer vroeger :laughcry: en ja, dan sloeg ik wel terug) en ik weet ook niet of ik daadwerkelijk terug zou slaan. Ik ben eigenlijk absoluut niet zo. Ik denk dat ik zou proberen het verbaal op te lossen of weg te lopen.


Ik merk wel dat ik mij tijdens het stappen erg stoor aan mensen die heel erg lopen te duwen. Meestal zeg ik er iets van, maar soms ben ik in een bui dat ik terug duw, dus met mijn heup ineens een zwaai geef.(geen matpartijen hoor!) Achteraf bedenk ik eigenlijk altijd dat ik dat niet had moeten doen. Het is niet netjes en je kunt een keer de verkeerde treffen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Feb 2016 23:55

Re: Zelfverdediging

Wat mezelf betreft: ik heb nog nooit iemand geslagen of geschopt. Heb dus ook bog nooit gevochten. Ik hoop dat dat zo blijft, ben gewoon nooit in die situatie geweest.
Ik heb wel eens vechtende mensen uit elkaar gehaald op m'n werk en op straat, en daarbij een duw of klap opgelopen. Maar uitdelen zie ik mezelf niet doen, zou ook echt niet weten hoe dat moet :)
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Feb 2016 14:32

Re: Zelfverdediging

Ik ben zelf nooit in een situatie geweest waarbij ik mijzelf heb moeten verdedigen, dus ik weet niet hoe ik zou reageren. Oh wacht, dat is trouwens niet helemaal waar, ik ben wel eens in elkaar geslagen toen ik op de middelbare school zat. Toen werd ik echter aangevallen door 4 meisjes tegelijk en ik was maar alleen, dus toen had ik niet eens de kans om mezelf te verdedigen.
Ik denk dat ik het lef niet zou hebben om fysiek geweld te gebruiken. Wat UN ook zegt, ik zou niet echt weten hoe het moet zelfs. Verbaal durf ik ook niet veel. Ja, als ik in de auto zit tegen andere weggebruikers (die mij dus toch niet kunnen horen). Maar echt de confrontatie aangaan doe ik nooit.

Als iemand serieus bedreigd wordt vind ik wel dat diegene zichzelf mag verdedigen, desnoods door middel van geweld. Maar het daadwerkelijk doen, nee dat zie ik mezelf niet doen.

♥♥
<<

Geel

Bericht 10 Feb 2016 15:00

Re: Zelfverdediging

Ik gebruik eigenlijk nooit fysiek geweld of zelfverdediging. Ja, met m'n jongere broer weleens vroeger, dat ik pislink was en ik 'm dan ging boksen tegen z'n arm aan. Maar ja, kansloos natuurlijk.
Zo'n drie jaar geleden ben ik eens met geweld beroofd van mijn telefoon en daar had ik heel graag iets fysieks tegen willen doen, maar tegen twee knullen van rond de 18 begin je echt niks. Volgens mij heb ik een beetje in het wild geslagen en heel hard gegild, maar toen ik een mes zag gaf ik het snel op. Gelukkig renden ze snel weg.

Mijn punt is: als je fysiek wordt aangevallen kun je daar vaak weinig tegen beginnen, tenzij je een geroutineerd vechter bent. Anders is het gewoon de verrassing en de onervarenheid die je uitschakelt.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Feb 2016 18:03

Re: Zelfverdediging

Geel schreef:
Mijn punt is: als je fysiek wordt aangevallen kun je daar vaak weinig tegen beginnen, tenzij je een geroutineerd vechter bent. Anders is het gewoon de verrassing en de onervarenheid die je uitschakelt.


Hier ben ik het niet per se mee eens. Er zijn ook mensen die blind worden van woede als ze fysiek worden aangevallen en op basis daarvan geen pijn en/of angst meer voelen. Dat hoeven niet mensen te zijn die regelmatig vechten. :)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 10 Feb 2016 18:30

Re: Zelfverdediging

Ik heb een paar keer een zelfverdedigingsworkshop gehad. Daar best wel handige tips gehad over hoe je je kunt verdedigen. Nadeel is alleen dat je een middag zo'n workshop hebt en de aangeleerde technieken daarna niet meer gebruikt en vergeet. Zou nu niet meer weten wat ik moet doen.

Heb 1x een vrouw een schop gegeven die een vriendin van mij aanviel. We lagen op een openbaar strand en ze vond dat wij teveel lawaai maakten...

Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik echt wordt aangevallen. Denk dat ik wel in een reflex zou proberen wat te doen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem315

Bericht 10 Feb 2016 18:38

Re: Zelfverdediging

Ik denk dat, wanneer iemand mij belaagt, ik wel eens zou kunnen uithalen. Maar echt effectief is dat vast niet. Ik zou in elk geval wel heel boos worden en flink van me laten horen.
<<

Anoniem168

Bericht 10 Feb 2016 20:40

Re: Zelfverdediging

Echt aangevallen werd ik niet, maar toen een groep dronken gasten dingen deden waar ik niet ok mee was heb ik het eerst verbaal geprobeerd en toen dat niet werkte ben ik fysiek gaan verdedigen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2016 18:29

Re: Zelfverdediging

Ik vraag me altijd af hoe ik zulke situaties zou reageren. Mijn vriend heeft op judo gezeten en heeft me wel eens laten zien hoe je gemakkelijk uit bepaalde grepen komt zonder daar heel sterk voor te hoeven zijn. Dat gaf me wel een veilig idee. Ik hoop altijd maar dat ik iemand ben die door de paniek heen weet waar ik iemand moet raken om die gene van me af te krijgen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 11 Feb 2016 19:44

Re: Zelfverdediging

Ik heb door mijn werk wel wat vaardigheden geleerd om mezelf te Verweren/beschermen. Ik denk niet dat ik echt terug zou slaan, maar ik weet niet hoe ik op adrenaline buiten een professionele setting zou reageren.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Feb 2016 19:50

Re: Zelfverdediging

Ik vecht niet uit mezelf, maar ik laat me niet slaan of schoppen.
Jaar terug schopte iemand mij een aantal keer, omdat ik haar kwaad aanspraak dat ze mijn hond schopte, die vrouw heb ik uit boosheid met twee honden riemen tegen haar knar geslagen :eyes:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Feb 2016 23:31

Re: Zelfverdediging

Ik heb wel een cursus zelfverdediging gedaan maar ik ben echt een watje dus zal niet snel uithalen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron