Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vader - zoon relaties

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 16 Feb 2016 08:03

Vader - zoon relaties

Misschien een beetje een gek topic, maar ik was ineens benieuwd! Gisteren keek ik naar DWDD en daar zat een Turks/Nederlandse schrijver die een boek heeft geschreven over zijn vader. Zijn vader was blijkbaar een hele nare man en daar gaat dat boek ook over. Tijdens het interview ging het erover dat vader-zoon relaties in de literatuur veelbesproken zijn, omdat ze vaak zo complex zijn. En ik ging daar eens over nadenken en realiseerde me ineens dat ik inderdaad vrijwel geen mannen ken die een harmonieuze relatie hebben met hun vader.

Dus dit topic is bedoeld als een soort inventarisatie van dit fenomeen. Puur uit interesse:

Als je een mannelijke partner hebt:
- Heeft hij een overwegend complexe, of een overwegend harmonieuze relatie met zijn vader? En is dit altijd zo geweest?

De mannen in jouw omgeving:
- Hebben zij vaker een overwegend complexe / een overwegend harmonieuze relatie met hun vader?

(Oké, ik ben vast de enige die dit boeiend vind hè? :angel: )
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2016 08:07

Re: Vader - zoon relaties

Ik moest er gisteren ook aan denken naar aanleiding van het boek en stukje bij dwdd.

Ik vond t wel heftig hoor om dat zo te horen gisteravond, je zo kunnen uitspreken over je eigen vader. Moeilijk.
Laatst gewijzigd door Marin op 16 Feb 2016 17:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Feb 2016 09:05

Re: Vader - zoon relaties

Mijn vriend heeft wel een vrij moeizame relatie met zijn vader. En ik snap de achterliggende reden daarachter en vind ik het juist getuige van karakter dat hij die man toelaat in het leven momenteel.

Mijn broertje echter had een geweldige band met mijn vader. Twee handen op één buik, maar eigenlijk had ik ook die band met mijn vader. Het was gewoon een geweldige man.
<<

anoniem213

Bericht 16 Feb 2016 09:07

Re: Vader - zoon relaties

Mijn broer en vader hebben een heel goede band. Mijn vader had ook een goede band met zijn vader. Mijn vriend en zijn broer hebben ook allebei een goede band met hun vader.

Het zijn ook allemaal lieverds.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 16 Feb 2016 09:09

Re: Vader - zoon relaties

Mijn vriend heeft een haarmonieuze band met zijn vader, gaan op een fijne manier met elkaar om.

Mijn broer en vader hebben ook een goede band, kan mij geen strubbelingen herinneren.

Ik vind het ook een boeiend onderwerp trouwens. Heb de uitzending niet gezien, masr eens terug kijken.
<<

Anoniem148

Bericht 16 Feb 2016 09:14

Re: Vader - zoon relaties

Mijn broers hebben een goede band met mijn vader.
Mijn man wat moeizaam omdat zijn vader ziek is, depressief waardoor hij ooit wat raar reageert. Maar toch wel een goede relatie.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Feb 2016 12:02

Re: Vader - zoon relaties

Broertjes en vader hebben echt een hele goede band, ze gaan ook regelmatig wat drinken in de stad.

Zoon en ex..... Daar zeg ik maar niets over

Ex en zijn vader.... Ook niet goed door alles wat ex mij geflikt heeft. Zijn vader is nl vol achter mij en J gaan staan. Die man schaamt zich kapot voor het gedrag van zijn zoon.
2015 💙
<<

Anoniem173

Bericht 16 Feb 2016 12:17

Re: Vader - zoon relaties

Mijn man heeft een goede band met zijn vader. Hij vraagt hem echt heel vaak om advies en wil altijd veel met hem bespreken.
Zelfde voor zijn broers.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 16 Feb 2016 12:27

Re: Vader - zoon relaties

Mijn man heeft ook een hele goede band met zijn vader. Ze horen en zien elkaar ook regelmatig.
2012 & 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Feb 2016 12:52

Re: Vader - zoon relaties

Mijn man en zijn vader is dikke mik. Ze kunnen goed met elkaar overweg en hebben een humor die niemand begrijpt. Tuurlijk hebben ze ook wel eens een meningsverschil, maar dat duurt nooit lang.

Mijn broer en mijn vader... geen idee eigenlijk. Volgens mij is het heel oppervlakkig, maar wel goed. Ze zijn beide geen praters.

Mijn vader en mijn opa. Dat is een wereld van verschil, maar wel heel goed. Ze runnen samen de boerderij en waar mijn opa vrij driftig kan zijn is mijn vader juist erg relaxed. Ze knallen regelmatig, maar echt ruzie is er nooit.

Mijn man en de kinderen. Ze zijn gek op elkaar en houden elke avond een 'worstel' partijtje. Verder zijn ze nog te jong om er een zinnig antwoord op te geven.
Laatst gewijzigd door Thunder op 16 Feb 2016 12:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Feb 2016 12:53

Re: Vader - zoon relaties

De relatie tussen mijn vader en zijn eigen vader bestond niet echt, omdat mijn echte opa is overleden toen mijn vader twee was. De band tussen mijn vader en zijn stiefvader was heel goed volgens mij, alleen heb ik die zelf nooit echt meegemaakt omdat mijn vader ook weer is overleden toen ik twee was (ja, de geschiedenis heeft zich in onze familie helaas herhaald).

De band tussen mijn stiefvader en zijn vader was prima.

Die van mijn man en zijn vader is helaas niet goed, zij hebben al jaren geen contact meer met elkaar. Zo rond onze bruiloft is er even een klein beetje contact geweest, maar dat is nergens op uitgelopen.

♥♥
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 16 Feb 2016 13:05

Re: Vader - zoon relaties

Ik heb geen idee hoe de relatie tussen mijn vader en zijn vader is geweest. Mijn opa is overleden toen ik 3 was en kan me daar niets meer van herinneren.

Mijn man en zijn vader hebben zo nu en dan zeer oppervlakkig contact. Als er nieuws over iets is word dat medegedeeld maar er is geen sprake van een fijne warme band of ruimte om samen iets te ondernemen. Zijn vader "is gewoon niet zo" en mijn man is niet anders gewend en vind het zo prima.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

anoniem203

Bericht 16 Feb 2016 14:01

Re: Vader - zoon relaties

Mijn man nu ook. Toen hij nog thuis woonde ging het wel. Maar zijn vader trok meer naar zijn zus omdat die het bravertje was en mijn man trok meer naar zijn moeder. Later zijn zijn ouders gescheiden door zijn vader. Mijn man is erg boos geweest en hebben toen iets van 10 jaar geen contact met elkaar gehad. Vlak na de geboorte van onze oudste zoon hebben we hem uitgenodigd. Een beetje op aandringen van mij. Toen zijn er wat dingen uitgesproken en sindsdien zien we hem zeker 1 keer in de 2 maanden en hebben mijn man en mijn schoonvader en betere band met elkaar dan ooit te voren.

Mijn eigen vader had een hele goede band met mijn opa. Helaas is die overleden toen ik 3 was. Ik vind het nog altijd heel erg jammer dat ik hem nooit heb mogen leren kennen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 16 Feb 2016 14:19

Re: Vader - zoon relaties

Mijn man heeft een goede relatie met zn vader. Hebben samen in 1 bedrijf gewerkt en doen nu nog veel samen. Zijnn vader is heel lang depressief geweest en het is anders geweest.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Feb 2016 16:59

Re: Vader - zoon relaties

Mijn vriend en zijn vader hadden een soort stilzwijgende band met elkaar. Over 'de dingen des levens' werd niet gesproken maar er was zeker wel een band.

Mijn broers en mijn vader gaan ook prima met elkaar om. Mijn vader is een ongecompliceerde man en zo zit de relatie tussen hem en mijn broers ook in elkaar. Zo'n band heb ik ook met mijn vader.
<<

Anoniem152

Bericht 16 Feb 2016 17:11

Re: Vader - zoon relaties

Niet quoten graag!

De band tussen mijn vader en mijn opa is er niet.
Mijn opa besloot zijn gezin (vrouw plus vijf jonge kinderen) te verlaten voor een ander.
Ik heb mijn opa daarom ook nog nooit gezien. Soms kan ik aan mijn vader wel merken dat hij nooit een vader(figuur) in zijn buurt heeft gehad, vooral in de omgang met mijn broertje.
<<

Anoniem147

Bericht 16 Feb 2016 17:49

Re: Vader - zoon relaties

De band tussen mijn vader en zijn vader (mijn opa) kan ik me alleen verzorgend herinneren. Mijn opa overleed al best jong. Daarnaast komt mijn vader uit een groot gezin (9 kinderen) en volgens mij heeft hij zijn vader nooit echt als 'vriend' gezien ofzo.

De band tussen mijn man en zijn vader was prima. Ze zijn allebei best einzelgangers en hebben ook nooit dingen spontaan samen gedaan. Maar met kerst zat iedereen gezellig aan tafel. Helaas is de vader van mijn man vorig jaar overleden.

Ik heb een ontzettend sterke band met mijn vader. Ik heb geen broers, dus wat dat betreft heb ik geen idee. Ook heb ik niet zoveel mannen in mijn omgeving haha. Dus ik kan de vraag niet heel goed beantwoorden.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Feb 2016 20:47

Re: Vader - zoon relaties

Mijn vriend heeft (in mijn ogen) een complexe relatie met zijn vader. Toen hij 16 was, is zijn vader vreemd gegaan en is de relatie met de moeder van mijn vriend ook gestopt. Ze gaan eens in de maand naar de sauna, buiten dat is er weinig tot geen contact.

Daarnaast speelt ook nog dat zijn vader het 'beter denkt te weten'. De ex van mijn vriend was vanaf het begin geen vriendin voor hem (zijn toch 4 jaar samen geweest), hetzelfde zegt hij over mij. In zijn ogen past een 'domme blonde griet' bij mijn vriend... Overigens had ik zijn vader - tot voor kort - zo'n 2,5 jaar niet gezien. Je kunt begrijpen dat dit verhaal voor mijn vriend ook een behoorlijke afstand creërt.
08/2018
05/2021
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Feb 2016 21:20

Re: Vader - zoon relaties

Mijn broer heeft een goede band met mijn vader.
Mijn vriend heeft een redelijk oppervlakkige relatie met zijn vader.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 16 Feb 2016 21:24

Re: Vader - zoon relaties

Zowel mijn man, vader als broertje hebben/hadden een goede ongecompliceerde band met hun vader.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem184

Bericht 16 Feb 2016 21:48

Re: Vader - zoon relaties

Mijn vriend heeft een overwegend harmonieuze band met zijn vader. Soms vertoont de band wat scheurtjes, dat wel. De mannen in mijn omgeving hebben ook allemaal een harmonieuze, fijne band met hun vader.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Feb 2016 22:05

Re: Vader - zoon relaties

Ik herken het eigenlijk niet. Mijn vriend en zijn vader hebben een goede relatie. Ze kunnen zich heus wel aan elkaar ergeren maar de relatie is wel goed. Mijn band tussen mijn vader en broertje vind ik lastig om te omschrijven, mijn broertje is nog een puber dus ze botsen wel vaak, maar of het dan meteen een complexe relatie is? Ik denk dat deze band nog wel veranderd.
<<

Anoniem280

Bericht 17 Feb 2016 08:48

Re: Vader - zoon relaties

Mijn vriend en zijn vader hebben een goede relatie.
Lijken ook sprekend opelkaar qua doen en laten.
Wonen ook niet voor niets in hetzelfde pand.
Dat doe je niet, lijkt mij, als de band niet goed is.

In mijn omgeving gaan ze ook allemaal goed met hun vader om.
Sommige ouders zijn gescheiden, maar daar gaat het ook goed.
Ander is enigskind en gaat geregeld met zijn vader een weekend op pad.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers