Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Anoniem57

Bericht 12 Okt 2013 11:49

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, eerlijk waar, wát een mooi meisje!

Filoria, ik ga hard duimen dat je inmiddels aan het bevallen bent!
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 12 Okt 2013 12:54

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi meiden,

Even snel een berichtje van mij. Ik ben net thuis we hebben 4 dagen in het ziekenhuis geweest met luca ivm spugen en afvallen. We zijn net thuis dus hopelijk kunnen we nu eindelijk gaan genieten.
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 12 Okt 2013 16:07

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria: Spannend hoor, hoop dat het vandaag heeft doorgezet!!

Kwebbeltje: he bah wat vervelend. Hoop dat het vanaf nu beter gaat!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 12 Okt 2013 16:56

Re: najaar 2013 mama's!

Nou, weinig spannends aan hier. VK is geweest. Ik blijf steken op de 2cm en heb geen weeën meer. Dus de bevalling is nog niet begonnen, alleen het voorwerk is gedaan.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Okt 2013 23:12

Re: najaar 2013 mama's!

Hoe is het nu met je Filora?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem272

Bericht 14 Okt 2013 00:56

Re: najaar 2013 mama's!

Lief dat je ernaar vraagt. Ik slaap nog steeds slecht, maar verder geen weeën meer hier. Moet me er echt op instellen dat het nog wel even kan duren, maar dat vind ik moeilijk.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 14 Okt 2013 05:29

Re: najaar 2013 mama's!

Oh wat balen zeg meid! Kan me voorstellen dat wanneer je eenmaal denkt dat het begonnen is, het heel lastig weer omschakelen is
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 14 Okt 2013 05:36

Re: najaar 2013 mama's!

Ja precies. Het blijkt dat de VK die ik vrijdagmiddag sprak iets te enthousiast was. De VK die ik zaterdagochtend heb gezien was veel meer relativerend. Zo van: ja, je hebt wat ontsluiting maar dat zegt niet zoveel. Terwijl ik vrijdagmiddag nog te horen kreeg dat 'het' begonnen was en dat ik die avond wel eens zou kunnen gaan bevallen.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 14 Okt 2013 05:58

Re: najaar 2013 mama's!

Echt een zware domper dan! Helemaal ook omdat je sowieso al het gevoel had dat ze eerder ging komen toch? Kijk, ik ga ervanuit dat het hier nog echt een tijd gaat duren... Zo te voelen is ze nog geen millimeter gezakt vergeleken met anderhalve week geleden. Maar hoor het morgen wel op de controle.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 14 Okt 2013 06:14

Re: najaar 2013 mama's!

Lekker eigenwijs is jouw dochter al ;) Moet jij dan ook nog plat gaan liggen en zo, mochten je vliezen breken?
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 14 Okt 2013 06:35

Re: najaar 2013 mama's!

Staat wel op het kaartje dat ik de vorige keer heb gekregen maar daar hebben we het nog niet zo uitgebreid over gehad. Zal deze keer vast ter sprake komen denk ik zomaar... :)
Ben je alle bakerpraatjes al aan het proberen de laatste dagen? ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 14 Okt 2013 07:42

Re: najaar 2013 mama's!

Komt vast goed. Meestal begint de bevalling gewoon met weeën. En de bakerpraatjes sla ik over, ik probeer vooral rustig aan te doen. En dan soms even een wandeling of fietstochtje. Net T naar school gebracht en dat ging prima.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2013 14:04

Re: najaar 2013 mama's!

Hier weer een goede controle. Baby ligt nu volledig ingedaald en met het hoofd vast. Hij/zij groeit erg goed en vult me in de lengte helemaal op. Vandaar dat ik soms niet meer normaal kan zitten wegens ruimtegebrek. Volgens mijn berekeningen (gebaseerd op de 1440 gram met 29 weken en dan elke week 200 gram erbij) wordt het een 7-ponder, maar volgens de vk is dat met mijn postuur bijna niet mogelijk. Nou ja, we zullen zien. Over 2 weken liggingsecho.

Echt balen Filoria! Helemaal als je je er op in hebt gesteld.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Okt 2013 14:07

Re: najaar 2013 mama's!

Fijn dat alles goed is Exo, wel rot dat je niet meer goed kan zitten. Ik hing graag op mijn zij op de bank als afwisseling op het liggen :) En heb je de wagen al getest?

Filoria, ik hoop voor je dat het nu toch snel echt begint!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2013 14:15

Re: najaar 2013 mama's!

Caroow schreef:Fijn dat alles goed is Exo, wel rot dat je niet meer goed kan zitten. Ik hing graag op mijn zij op de bank als afwisseling op het liggen :) En heb je de wagen al getest?


Overdag gaat het wel goed, maar met name 's avonds na het eten wordt hij/zij héél actief en je moet me dan zien kronkelen :laughcry: Ziet er echt heel maf uit. E. lacht me steeds uit :suspect: En om nu de hele avond te staan of rond te lopen is niet echt haalbaar. Half onderuit op de bank ook niet. Dus, dan maar op bed met een goed boek en de tv aan.
Ja, de wagen staat in elkaar gezet in de trapkast. Hij loopt zo lekker!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Okt 2013 14:40

Re: najaar 2013 mama's!

Gelukkig duurt het gekronkel nog maar maximaal 9 weken! Je bent gewoon al 33 weken!

Ik vind hem ook heerlijk lopen, nog even en dan kunnen we samen met onze wagens wandelen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2013 14:43

Re: najaar 2013 mama's!

Jaaaa, gaat zo snel! :shock: Maar wat mij betreft komt het met een paar weken (ná week 36, met 37 weken ofzo). Ik wil hem/haar vasthouden, zien, ruiken, aaien... :heart:

Ja, hahaha, ik zie ons al lopen: twee mutsen met twee Mutsy's :cheers: Gaan we doen hoor!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Okt 2013 14:47

Re: najaar 2013 mama's!

Exogenesis schreef:Ja, hahaha, ik zie ons al lopen: twee mutsen met twee Mutsy's :cheers: Gaan we doen hoor!


:lol:
R. 2013
D. 2016
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 15 Okt 2013 05:49

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: wat fijn dat hij/zij al helemaal ligt ingedaald zeg! En wat fijn dat je lekker op bed kunt gaan liggen. Liggen is hier absoluut geen optie, dan kruipt ze lekker omhoog en krijg ik gewoon geen adem meer... Tijd dat deze ook begint te zakken! Dat rechtop op een stoel zitten of staan/lopen word ik nu ook wel een beetje zat!

Filoria: oh ben er ook niet bang voor hoor, dat mijn vliezen nu ineens breken, hoewel ik het wel gedroomd had vannacht. Ik was 1 dag voor mijn 37 weken ( dat was ik gisteren ook) en mijn vliezen braken bij een niet ingedaalde baby haha. Ben er onbewust misschien toch meer mee bezig dan ik denk.

Maar vandaag dus 37 weken :cheering: Baby je mag komen!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 15 Okt 2013 06:38

Re: najaar 2013 mama's!

Jaaa, leuk Aardbei! :cheering: Ik weet nog dat we samen in het 'voor een kindje' topic over Clomid zaten te kletsen, en nu zitten we gewoon op onze baby's te wachten! Zo goed!
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 15 Okt 2013 07:57

Re: najaar 2013 mama's!

Ja leuk hè! Zo dicht bij elkaar ook :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 15 Okt 2013 09:19

Re: najaar 2013 mama's!

@All, donderdag hebben we de groei echo die eigenlijk vorige week zou zijn (foutje van vk, die had verkeerde tijd doorgegeven, dat was wel even balen, maar gelukkig is het alweer bijna donderdag). De baby is hier lekker veel aanwezig, dus daar geniet ik lekker van. Gister een zwangerschapsmassage gehad wat ook heerlijk was.
Box en ledikant staan inmiddels ook in elkaar en alle baby wasjes zijn gedraaid. IK ben er klaar voor :).
Voel me verder erg goed. Wel wennen zoveel vrije tijd.

Aardbei: Gefeliciteerd met je rijbewijs. Wat goed dat je hem hebt gehaald. Was je voor je zwangerschap al begonnen met lessen of pas toen je zwanger was?
Hopelijk is de baby (ondanks dat het niet zo voelt) toch een beetje je bekken in gegaan.

Sazzle, ook hier nog even gefeliciteerd. Ben benieuwd hoe je de eerste week als mama hebt ervaren.

Nillis, ook jij natuurlijk hier ook nog gefeliciteerd. Hopelijk heb je snel geen last meer van je hechtingen. Hoe vind de oudste het met een kleine baby erbij?

Filora, wat spannend dat je al ontsluiting hebt, maar dat lijkt me ook wel irritant omdat er vervolgens dus niks komt.. wachten duurt lang. Hoe is het nu met je?

Exo, wat goed dat je al zo bezig bent met het geboortekaartje. Ik ben er wel aan begonnen, maar moet het echt nog afmaken. Gaat je baby, als jij ligt, wel ietsje omhoog richting je ribben of blijft hij/zij echt op dezelfde plek liggen?

Bruintje Beer, ben jij of is je partner niet blank dat jullie 2 kindjes hebben met zo'n verschillend uiterlijk? Ik ben ook zo benieuwd naar ons meisje.. (en hoop zo dat ze de zwarte haren van mijn vriend heeft).

Suus, wat een poppetje is het toch :) En fijn dat je man goed mee helpt.

Kwebbeltje, Hopelijk komt Luca nu weer goed aan. (Je ticker werkt niet, ik zie alleen tekst.)
Make happy memories
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 15 Okt 2013 10:41

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie: zo, lekker druk bezig geweest dus afgelopen tijd! Ik ben net voor of net nadat ik wist dat ik zwanger was begonnen met rijlessen, weet het eigenlijk niet precies meer.

All: nou, deze baby is dus nog geen millimeter ingedaald hoor! Moet vanmiddag om 3 uur in het ziekenhuis zijn om te controleren of er wellicht een reden is dat ze niet indaalt. Hoogstwaarschijnlijk komt daar niets uit, maar de vk wilde het toch uitsluiten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 15 Okt 2013 14:50

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei schreef:Exo: wat fijn dat hij/zij al helemaal ligt ingedaald zeg! En wat fijn dat je lekker op bed kunt gaan liggen. Liggen is hier absoluut geen optie, dan kruipt ze lekker omhoog en krijg ik gewoon geen adem meer... Tijd dat deze ook begint te zakken! Dat rechtop op een stoel zitten of staan/lopen word ik nu ook wel een beetje zat!


Oef.. dat is nóg vervelender, niet kunnen liggen! Slaap je wel een beetje dan?
<<

Anoniem315

Bericht 15 Okt 2013 14:58

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie schreef:@All, donderdag hebben we de groei echo die eigenlijk vorige week zou zijn (foutje van vk, die had verkeerde tijd doorgegeven, dat was wel even balen, maar gelukkig is het alweer bijna donderdag). De baby is hier lekker veel aanwezig, dus daar geniet ik lekker van. Gister een zwangerschapsmassage gehad wat ook heerlijk was.
Box en ledikant staan inmiddels ook in elkaar en alle baby wasjes zijn gedraaid. IK ben er klaar voor :).
Voel me verder erg goed. Wel wennen zoveel vrije tijd.

Exo, wat goed dat je al zo bezig bent met het geboortekaartje. Ik ben er wel aan begonnen, maar moet het echt nog afmaken. Gaat je baby, als jij ligt, wel ietsje omhoog richting je ribben of blijft hij/zij echt op dezelfde plek liggen?


Klinkt goed, zo'n zwangerschapsmassage, Valerie! Fijn dat je je goed voelt en er klaar voor bent :D

Als ik lig, dan is hij/zij lang niet zo nadrukkelijk aanwezig achter m'n ribben, dus dat geeft ruimte. Nu nog, tenminste. Ik ben benieuwd hoe ik er bij loop als ik 40 weken zwanger ben :shock:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan