Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 13 Feb 2016 14:51

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Wat op de bijsluiter of op internet staat over medicijnen tijdens zwangerschap of borstvoeding hoeft niet te kloppen. Het is lastig om het te onderzoeken, gewoon overleggen met de huisarts.

En Spencer, wat jou betreft, als het beter gaat als je meer rust houdt, 's nachts meer slaapt en gewoon rustiger aan doet dan moet je dat dus doen.
Jammer dat je vriend er je niet voldoende in steunt, erg lastig dat je bij dezelfde werkgever werkt, als hij een buitenstaander was dacht hij er waarschijnlijk ook heel anders over.
Mijn mening is ziekmelden, en dan kijk na je verlof maar hoe ze reageren, hoe ze jou (en andere zwangeren) behandelen kan echt niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Patsy

Bericht 13 Feb 2016 15:11

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Als jij vooral zo misselijk bent bij inspanning is dat, in mijn ogen, een teken van je lichaam dat je dat nu even niet kunt.
Pas goed op jezelf hoor, op deze manier duurt het ook veel langer voordat je weer op de been bent na de bevalling.

Ik had trouwens van zo'n groot bedrijf meer empathie verwacht.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 13 Feb 2016 15:11

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Spencer schreef:Als ik dat doe krijg ik echt problemen op het werk denk ik.
Natuurlijk is het rot als het niet lekker loopt op je werk maar als ik de afgelopen jaren iets heb geleerd is het voor jezelf opkomen. Aan jezelf denken is af en toe zoveel belangrijker dan wat een werkgever vindt. Blijf trouw aan jezelf.

Heeft jouw werkgever meerdere vestigingen of alleen deze? Als er bij ons relaties op de werkvloer of daarbuiten ontstonden werden deze medewerkers in andere vestigingen geplaatst, ook om lastige privesituaties te voorkomen. Dat vond ik dan wel weer slim.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Feb 2016 16:07

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Dan blijft er geen personeel meer over bij ons vrees ik IL90S.

Zofran krijg je alleen na opname volgen mijn ha en ik werd elke keer net niet opgenomen.
Ik heb alleen emasafene en primperan gehad.
R. 2013
D. 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Feb 2016 16:25

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Ik blijf het zo ontzettend slecht vinden hoe je werkgever met je omgaat Spencer..
Die misselijkheid is echt killing, vind het echt knap dat je überhaupt nog steeds werkt! Mijn werk is toch echt een stuk relaxter, maar ik kon gewoon echt niks de eerste weken.. En dan ook nog met R. erbij!
Denk wel goed aan jezelf hoor. Dan toch maar ziek melden en even een paar dagen binnen blijven. Je hebt je rust echt wel nodig zo..
Hopelijk slaan de medicijnen alsnog aan, wordt de misselijkheid iig minder! Bij mij werd het na een half jaar echt beter weet ik nog. Is voor jou alleen nog zo ontzettend ver weg..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Feb 2016 16:59

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Spencer, ik heb dit ook gehad, was ruim 20 weken zanger en gaf na een wat drukkere dag zo 21 keer per dag over. De verloskundige liet me zwemmen want het was niet gevaarlijk voor de kleine en op het werk zeiden ze dat ik maar moest doen wat ik kon, waardoor ik continue over mijn grens heen ging. Tot ik gebeld werd door het UWV omdat ik zo vaak dagen ziek was. Ik kreeg gigantisch op mijn donder van die vrouw, alles om maar te zorgen dat ik de zwangerschap goed zou uitdragen en het goed met mij en kind zou gaan en ze hield me liever voor een paar uur aan het werk dan dat ik al heel vroeg volledig zou uitvallen en nog langer uit het arbeidsproces zou zijn. Mijn bedrijfsarts nam dit advies volledig over na alleen een gesprek aan de telefoon. Ik had dat echt nodig, iemand die deze beslissing voor mij nam en was echt veel beter af met rust en 2 uurtjes werken, ik spuugde echt veel en veel minder.

Echt, kies voor jezelf en de baby, vertel de verloskundige dat je er aan onder door gaat en laat haar adviseren wat je moet doen, meld je ziek (je werkgever meld je dan ziek bij het UWV en die betalen alles) als ze contact opnemen gewoon vertellen wat er is en dan denken ze echt mee. Uiteindelijk voor je werkgever ook beter want zo kunnen ze gewoon iemand inroosteren die alles kan doen, het kost ze niks.
Je bent gewoon echt ziek van het zanger zijn , let goed op jezelf en je baby. Persoonlijk vind ik dat je vriend hier ook doortastender in mag zijn aangezien hij leidinggevende is op je werk toch?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Feb 2016 19:15

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Ilovethe90s schreef:
Happydobby schreef:Heb je al eens Zofran geprobeerd?
Dat zou ik niet zomaar doen!
Dit vond ik op internet:

Zwangerschap
Gebruik dit middel niet als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Meld het in elk geval aan uw arts zodra u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een middel dat wel veilig is voor het ongeboren kind.



Dit krijg je ook niet zomaar, alleen bij ernstige misselijkheid. Het word gewoon gegeven aan zwangere het is alleen niet eerste keus.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Feb 2016 20:26

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Ik ben lid van een groep op fb met voornamelijk Amerikaanse zwangeren en die hebben het bijna allemaal (ze hebben allemaal hg hoor, niet een random zwangeren groep).
Vraag me echt af waar het verschil in zit, ik kreeg het dus echt niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 14 Feb 2016 09:16

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Ik was ook twee keer zo ziek, maar kreeg bijvoorbeeld ook geen Zofran. Toen ik van het bestaan af wist heb ik er wel om gevraagd omdat de andere medicijnen zoals Emesafene niet genoeg deden. Ik begreep dat ze hier erg terughoudend zijn met het voorschrijven van Zofran tijdens de zwangerschap. Of het echt zo is of dat ze dat alleen maar hebben gezegd om me af te schepen weet ik niet, maat ik kreeg het dus ook echt niet helaas. En de eerste zwangerschap ben ik twee keer opgenomen geweest en ook toen kreeg ik het niet.

Wel naar dat je je nog zo beroerd voelt Spencer! Ik voelde me beide keren vanaf een week of 20 een heel eind beter, ik hoop dat het bij jou ook nog beter wordt en je niet de hele zwangerschap dit hebt. En zeker met een peuter erbij is het ook zwaarder.

En dan je werk ook nog.. Ik ben het wel eens met een heleboel anderen hier. Je bent ziek door de zwangerschap, en daar kun je niks aan doen. En ziek is ziek! Via het UWV kan je werk gewoon een vergoeding krijgen. Ik snap je dilemma wel, maar als het even kan is het beter om aan jezelf en de baby te denken, al is dat dan nadelig voor je werk. Je doet het niet expres en ze zouden best wat meer begrip mogen hebben. Vind wel knap dat je je ondanks je klachten toch zo blijft inzetten voor je werk. Maar daar mogen ze geen misbruik van maken, wat niet gaat dat gaat niet lijkt me.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Feb 2016 19:29

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Ik zie op mijn werk wel eens voorbij komen dat zwangeren Zofran krijgen hoor.
In het naslagwerk staat dat er bij mensen weinig bekend is over de gevolgen maar dat bij dieren het wel getest is en geen schadelijke effecten zijn gezien.
Het is wel echt een laatste redmiddel geloof ik .
2016
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 15:02

Bericht 15 Feb 2016 19:47

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Spencer schreef:Ik ben lid van een groep op fb met voornamelijk Amerikaanse zwangeren en die hebben het bijna allemaal (ze hebben allemaal hg hoor, niet een random zwangeren groep).
Vraag me echt af waar het verschil in zit, ik kreeg het dus echt niet.

Er is ook een fb groep met Nederlandse en Belgische vrouwen. Van steunpunt hyperemesis gravidarum.

Ik krijg ook geen Zofran. Mijn zkh vindt dat er te weinig over bekend is tov zwangerschap. Er zijn ook studies die bewijzen dat er open ruggetje en gespleten gehemelte door veroorzaakt kan worden.

Maar je moet je echt ziek melden als je je zo voelt hoor. Ik ben mijn eerste zwangerschap ook blijven werken omdat ik dacht dat het erbij hoorde en dacht dat ik zwanger was en niet ziek.
Maar je kunt dus echt wel heel ziek zijn door zwangerschap. Ik ben vanaf week 7 in de ziektewet en ben de week erna ook opgenomen in zkh. Het is vervelend voor de werkgever, maar ja.. Ziek is ziek.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 15 Feb 2016 20:31

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Ziek door zwangerschap is iets anders dan ziek door griep. Je bent verantwoordelijk voor het kindje dat je draagt, je kunt het maar 1x doen en die ene keer moet goed zijn. Je werkgever krijgt zodra hij jou ziekmeld door zwangerschap een vergoeding van het uwv. Het Uwv doet absoluut niet moeilijk over ziekte bij zwangerschap. Je werk kan je contract niet ontbinden, hooguit niet verlengen als het een tijdelijke is. Hartstikke rot dat het voor je werkgever lastig is, dat is echter niet jouw probleem. Meld je ziek met de boodschap, ziek door zwangerschap. Zij moeten het oplossen, niet jij. Jij moet voor jezelf zorgen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Feb 2016 21:26

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Ik heb vandaag aangegeven dat de vroege diensten (beginnen om 6 uur) niet meer aan kan. Het vroege opstaan icm zwaar lichamelijk werk trek ik gewoon niet.
Was echt voor mij al een ding om dat te zeggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 15 Feb 2016 21:28

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Goed van je!! Hoe reageerden ze?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Feb 2016 21:45

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Ze begreep het wel. Ik was afgelopen vrijdag echt bijna flauw gevallen en functioneerde dus ook gewoon niet.
R. 2013
D. 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 16 Feb 2016 06:23

Re: (omgaan met) zwangerschaps misselijkheid

Goed dat je dat aangegeven hebt! Wellicht kun je er met zo'n aanpassing weer een paar weken tegen aan.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan