Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisdier en baby

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Feb 2016 21:29

Huisdier en baby

Hoe reageerden jullie huisdieren op de nieuwe baby?
Hier was onze dochter er eerder dan de hond ze was nog wel een baby toen trouwens. Ze groeien samen op. Ben wel benieuwd hoe onze hond straks op de baby zal reageren als we ineens met baby thuis komen uit het ziekenhuis.

Hoe ging dat bij jullie? Moesten ze erg wennen of ging het meteen goed?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 10 Feb 2016 21:33

Re: Huisdier en baby

Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb twee katten. Ze zijn twaalf en dertien en zijn een hele poos met alleen ons tweeën geweest. Ik ga dit topic even volgen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Feb 2016 21:34

Re: Huisdier en baby

De poes vindt het nog steeds niet echt wat. Ze loopt het liefste weg. Af en toe mag J haar aaien samen met mij. Dan pak ik zijn handje en gaan we samen aaien. J vindt de poes wel echt fantastisch, hij wordt helemaal enthousiast als hij haar ziet.
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 10 Feb 2016 21:41

Re: Huisdier en baby

Hier ging het meteen erg goed met onze twee katten. Toen we met R uit het ziekenhuis kwamen hebben we ze aan hem laten snuffelen en toen gingen ze eigenlijk alweer hun eigen gang. Ook nu de kinderen ouder zijn gaat het nog steeds erg goed, ze laten eigenlijk alles toe en hebben tot nu toe nog nooit gekrabd/ geblazen oid.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem152

Bericht 10 Feb 2016 21:43

Re: Huisdier en baby

Zelf heb ik dan wel geen kinderen, maar mijn broertje en schoonzusje wel. Zij hadden al een hond toen mijn nichtje geboren werd. Het gaat al vanaf het begin hartstikke goed tussen die twee! Hoe vervelend de hond af en toe tegen andere honden kan zijn, zo lief is hij voor mijn nichtje en andere mensen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Feb 2016 22:30

Re: Huisdier en baby

Onze hond is een aantal dagen redelijk overstuur geweest. Dat uiten zich vooral in overal bij willen liggen en niet van mijn/baby's zijde willen wijken. Hij staat dan ook op veel foto's uit de kraamweek :ja:
Hij was in het begin ook onrustig als de baby huilden, maar dat was ik dan ook, dus kan ook daar aan liggen.

Nu onze zoon bijna twee is, weten we dat we een super hond hebben, hij is zo geduldig en lief, nog nooit een grom of snauw gegeven. Maar ik bescherm hem dan ook goed tegen onze zoon, die wil graag met auto's op hem rijden, knuffelen en over hem heen stappen. Dit mag dus allemaal niet, het gaat, maar ik vind dat niet eerlijk tegen de hond. Er zijn genoeg mensen die dat soort dingen schattig vinden, maar ik vind dat dus niet.
Onze hond kan wel zelf weten of hij binnen of buiten ligt, soms heeft hij het dan ook gehad en gaat lekker naar buiten.
<<

anoniem203

Bericht 10 Feb 2016 22:34

Re: Huisdier en baby

Onze kat vond het in het begin niet zo interessant. Alleen als ze begonnen te huilen ging hij kijken. Nu zijn ze wat ouder en vind onze kat het ook allemaal best. Hij zal niet naast ze gaan liggen ofzo maar ze mogen hem best aaien. Soms is de jongste wat lomp tegen hem en de oudste was dat ook maar dan loopt hij gewoon weg. Hij heeft nooit gebeten of gekrabt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Feb 2016 22:41

Re: Huisdier en baby

Mijn kat ontwijkt mijn zoon. In het begin kwam ze nog weleens bij hem en mijn man liggen, wel op gepaste afstand. Maar sinds dat mijn zoon naar haar begint te (gr)aaien, loopt ze weg. Mijn zoon probeert op zijn manier haar wel zachtjes/rustig te benaderen. Ze vindt hem alleen echt eng, ook als hij gewoon aan het spelen is en hij geen interesse in haar heeft. Ze heeft 1x zonder nagels uitgehaald, maar toen was ik net te laat om hem te corrigeren en zat hij aan haar staart ofzo.
L2014 & H2017
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 10 Feb 2016 22:50

Re: Huisdier en baby

Tijdens mijn zwangerschap lag onze rode katertje toen net een jaar oud regelmatig op mijn dikke buik te slapen, en aan het eind van de zwangerschap "speelde" hij zelfs met de baby die ook op hem reageerde! Eigenlijk dus al liefde vanuit de buik! :love: Toen ze eenmaal geboren was en wij met gevulde maxicosi binnenkwamen kwamen ze beide (hebben nog een oudere kat van inmiddels 9) ff een neusje op haar wang drukken.
Tussen onze dochter en die oudere kat was het niet echt een match, helemaal niet toen ze eenmaal zich kon voortbewegen en achter de kat aan ging. Die rooie kon ze alles meedoen en was zeker het afgelopen jaar echt haar vriendje geworden. Helaas is hij vorige maand overleden, en dat is echt een groot gemis voor ons allemaal. Inmiddels is onze oudere kat wel goed aan het bijdraaien en laat hij zich gewillig aaien. Ze geeft hem nu ook zijn brokjes en natvoer en mag hem dan ook aaien en een knuffel geven. Dus opzich gaat dat wel steeds beter, al zal hij nooit zo'n knuffelbeest worden als die rooie was.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 10 Feb 2016 23:12

Re: Huisdier en baby

Met onze hond hebben we nooit problemen gehad. Met Ruben hadden we de maxi cosi op de bank gezet toen we thuus kwamen uit het ziekenhuis. Ruben kreeg een Lik over zijn gezicht en de hond ging voor de maxi cosi zitten. Hij liep ook mee met het bezoek naar het wiegje of kwam bij mij zitten als er bezoek was (en ok had Ruben vast). Bij Mirthe liet hij dat wat meer los ;-) nog wel een Lik over dr gezicht en bij het wiegje liggen, maar hij zocht ook meer zijn eigen plekje op.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 10 Feb 2016 23:17

Re: Huisdier en baby

Soleil schreef:Onze hond is een aantal dagen redelijk overstuur geweest. Dat uiten zich vooral in overal bij willen liggen en niet van mijn/baby's zijde willen wijken. Hij staat dan ook op veel foto's uit de kraamweek :ja:
Hij was in het begin ook onrustig als de baby huilden, maar dat was ik dan ook, dus kan ook daar aan liggen.

Nu onze zoon bijna twee is, weten we dat we een super hond hebben, hij is zo geduldig en lief, nog nooit een grom of snauw gegeven. Maar ik bescherm hem dan ook goed tegen onze zoon, die wil graag met auto's op hem rijden, knuffelen en over hem heen stappen. Dit mag dus allemaal niet, het gaat, maar ik vind dat niet eerlijk tegen de hond. Er zijn genoeg mensen die dat soort dingen schattig vinden, maar ik vind dat dus niet.
Onze hond kan wel zelf weten of hij binnen of buiten ligt, soms heeft hij het dan ook gehad en gaat lekker naar buiten.


Alsof je het over mijn hondje hebt. Ik heb ook hele duidelijke regels naar de jongens toe, niet tillen met haar, knuffelen alleen als ze dat zelf wil en ligt ze op haar kussen dan mogen ze niet bij haar.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Feb 2016 08:18

Re: Huisdier en baby

Toen ik geboren werd hadden mijn ouders een herder. Deze werd erg beschermend naar mij toe. Mijn moeder mocht mijn kamertje niet meer in etc. Kan ook stukje jaloezie geweest zijn natuurlijk.
Die hebben ze toen in laten slapen. Hij werd ontzettend vals.

Paar maanden later hebben ze een nieuwe hond gekocht en dat ging wel goed. Want ik was er al..zo om ging het dus prima.
Ze ware n erg strikt naar mij toe met de hond.Zoals Blue flower zegt. Heel belangrijk vind ik.
2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Feb 2016 10:01

Re: Huisdier en baby

Fijn om te lezen dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat.
Onze dochter laat eigenlijk ook alles wel toe wat onze dochter bij hem doet. (dat wil niet zeggen dat zij dat ook mag van ons!)
Ze kunnen ook heel leuk spelen /stoeien samen.
Dus ik verwacht ook eigenlijk dat het met de baby ook wel goed zal gaan, maar het is toch weer even nieuw allemaal.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 11 Feb 2016 10:49

Re: Huisdier en baby

Onze hond dacht dat de baby haar puppy was, als hijboven lag ging ze beneden overal zoeken en huilen bij de trap. Ze ging zelfs melk produceren. Ze was verder niet agressief ofzo als er iemand aan de baby kwam maar ze had hem wel graag in het zicht. We hebben haar vrij snel daarna laten steriliseren en toen was het helemaal over. Bij de 2de was er niks meer aan de hand.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Feb 2016 13:46

Re: Huisdier en baby

Onze hond was er al voor R. geboren werd. De hond is nooit jaloers of dergelijke geweest. De hond zocht dochter wel vaak op. Nu dochter ouder is en ze komt te dichtbij de hond dan gaat de hond er vandoor. :smile:
2014 2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 11 Feb 2016 14:59

Re: Huisdier en baby

Hier ging het ook meteen goed. We hebben een hond en een kat, ze mogen niet bij de hond in de mand of naast de mand komen. Hond komt ze wel altijd begroeten smorgens. De kat moet niks van ze hebben,misschien komt dat nog als ze wat groter zijn. Ik heb wel als regel dat ze de dieren met rust moeten laten, tenzij ze zelf naar de kinderen toe komen.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 11 Feb 2016 15:26

Re: Huisdier en baby

Toen wij onze zoon hadden hebben wij een hond gekocht..

Toen kwam tweede zoon, ik vond het allemaal best wel eng.
Wat als hij bijt en wat als.. Maar het ging super goed.

Ook nu J. kruipt dan gaat hij steeds na haar toe.

Maar als J. naar de mat kruipt haal ik hem daar wel weg want het is haar plaats.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 11 Feb 2016 15:35

Re: Huisdier en baby

Wij hadden 2 honden toen de oudste geboren werd. Toen we terug kwamen uit het ziekenhuis waren de honden erg enthousiast. Verder zijn ze nooit problemen geweest. Helaas zijn de honden overleden.

Nu hebben we weer een jonge hond. Hij groeit met de kindjes op en is ontzettend lief. De bench en het eten zijn van hem en daar mogen ze niet in de buurt komen. Dat gaat prima. Hij luistert zelfs naar de kindjes.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem168

Bericht 12 Feb 2016 11:33

Re: Huisdier en baby

Helaas ging het bij ons niet zo goed. We hadden een poes, ging altijd goed, ook tijdens de zwangerschap. En toen werd ik ziek en was ik langer periode van huis. Daarna toen ik thuis kwam wilde ze niks meer van me weten en wees me af. Helaas is dat nooit meer veranderd. Veel tijd en moeite ingestoken om de band te herstellen, maar niks opgeleverd. Ze werd dominant en ze viel me een aantal keer zo erg aan, dat ik bang van haar werd. Met pijn in mijn hart heb ik een ander baasje gezocht en gevonden, iets waarvan ik dacht nooit te zullen doen, maar ze was ongelukkig bij ons en je wilt gewoon het beste voor je beestje.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 12 Feb 2016 12:32

Re: Huisdier en baby

Brooke schreef:Helaas ging het bij ons niet zo goed. We hadden een poes, ging altijd goed, ook tijdens de zwangerschap. En toen werd ik ziek en was ik langer periode van huis. Daarna toen ik thuis kwam wilde ze niks meer van me weten en wees me af. Helaas is dat nooit meer veranderd. Veel tijd en moeite ingestoken om de band te herstellen, maar niks opgeleverd. Ze werd dominant en ze viel me een aantal keer zo erg aan, dat ik bang van haar werd. Met pijn in mijn hart heb ik een ander baasje gezocht en gevonden, iets waarvan ik dacht nooit te zullen doen, maar ze was ongelukkig bij ons en je wilt gewoon het beste voor je beestje.

Hier vergelijkbaar, maar gelukkig in mindere mate. Ze moet ook niets meer van mij weten, negeert mij en als ik haar naar de gang wil doen o.i.d., haalt ze direct naar mij uit, krabben, bijten, etc.
Naar mijn man doet ze hetzelfde als voorheen. Van onze zoon wil ze weinig weten, hij mag haar wel af en toe aaien. Als hij te wild doet, trekt ze een paar keer haar pootjes terug en haalt daarna uit.
Ik vind het erg jammer dat het nu zo gaat, zo vind ik er weinig aan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Feb 2016 13:48

Re: Huisdier en baby

Hier gaat het heel goed. Had me voordat de oudste geboren werd heel druk gemaakt. Onze poes was toen al 5. Gelukkig nooit een probleem geweest. Heel soms haalt ze uit, maar altijd zonder nagels en nooit in het gezicht gelukkig. Ze zijn nu echte dikke vriendinnen.

Nu ik weer zwanger ben trekt de poes ook weer meer naar mij. Heek gezellig :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem205

Bericht 12 Feb 2016 13:57

Re: Huisdier en baby

Bij ons gaat het goed. De katten moesten tijdens mijn zwangerschap niks van mij weten. Na de bevalling vonden ze het maar raar.

De ene kat (de jongste) vindt vreemden (en dus ook zoon) helemaal niks. De ander is echt een kroelkat en die komt regelmatig snuffelen, spelen en knuffelen.
We hebben de regel ingevoerd dat wanneer de poezen op de stoel liggen of op de krabpaal, dat we ze met rust laten (zoon, en wij dus ook). Dat zijn hun plekjes. En als ze slapen, blijven ze slapen. Dat werkt nu al goed, want zoon blijft uit de buurt van de poezen. Hij heeft overigens 1x een "knauw" van de kroelkat gehad, daar hebben we ze allebei in terecht gewezen en het is nooit meer voorgekomen. Maar we beschermen de kat daar ook in.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Feb 2016 17:55

Re: Huisdier en baby

Hier ging/gaat het gelukkig ook heel goed. Vooral de jongste kat is een mega kroelkont en heel nieuwsgierig dus die stond meteen op het randje van de box te kijken toen we met J thuis kwamen. En ze kwamen ook alle twee lekker bij ons liggen als we met J op schoot zaten.
Het zijn ook beide super lieve poezen die bij ons al nooit zomaar zouden krabben of zo maar bij J zijn ze nog liever. Alsof ze weten dat ze met haar nog voorzichtiger moeten zijn. De kleinste heeft haar 1x zachtjes gebeten toen J haar per ongeluk pijn deed maar dat was zo zachtjes dat J er meer van schrok dan dat ze echt pijn had.

Wij hebben trouwens ook de regel dat als de katten op de krabpaal zitten ze met rust gelaten moeten worden. Maar die regel is er meer voor vriendinnetjes die komen spelen dan voor J tegenwoordig.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Feb 2016 15:38

Re: Huisdier en baby

Toen de oudste geboren werd hadden we 2 katten, maar ik weet eigenlijk niet goed meer hoe dat toen ging met hem samen.

Toen de jongste geboren werd hadden we 4 (andere) katten. Die hebben we nog steeds en dat gaat over het algemeen goed!
1 kat rent hard weg als de kinderen in haar buurt komen.
De andere 3 komen wel eens aandacht zoeken bij de kinderen.

Wel letten we er bij de jongste erg op wat ze bij de katten doet en vooral bij welke.

Onze grootste kater wil absoluut niet op zijn zij,rug of buik geaait worden. Hij heeft daar vroeger ook een aantal keer flink voor uitgehaald bij bezoek.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 14 Feb 2016 09:34

Re: Huisdier en baby

Onze kat herken ik niet meer terug.
Hij is veranderd na de komst van de kinderen.
Aandacht moet nu verdeeld worden en daar is hij soms jaloers op.
Kinderen aaien hem wel op hun manier, maar van de 1 kan hij het beter hebben dan van de ander.
Hij wil niet meer naar buiten toe, sloopt van alles in huis en het ergste is. Als meneer zijn zin of aandacht niet krijgt, pist hij in huis.
Ik wordt soms (vaak) pis nijdig van het beest!
Herken ons beestje bijna niet meer, zoals hij voor en door tijdens mijn zwangerschap was.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers