Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Anoniem321

Bericht 12 Feb 2016 07:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ik miet evenviets van ne af schrijven. Ik heb nota bene nog 3 weken verlof maar lig al in de clinch met n'n werk mbt 2 dingen.
1. De planning van de zomervakantie.
In januari worden de wensen geinventariseerd en later wordt de planning rondgemaakt. Ik heb begin januari een mmail naar mijn werkgever gestuurd met daarin mijn verzoek, maar de planning is nu rondgemaakt zonder rekening met mij te houden.
2. In december vinden de jaarlijkse beoordelingsgesprekken plaats. Ik was toen al met verlof. Nu hoorde ik van een collega dat iedereen een stap vooruit is gegaan qua salaris. Mijn salaris van de maand janyari was nog hetzelfde als in december.

Ik heb gebeld en mijn leidinggevende schuift alles af op mijn verlof.
Ten eerste is hij van mening dat ik toch al 4 maanden vrij ben geweest en ten tweede mis ik de maanden november en december en zou hij me daatom niet goed kunnen beoordelen.

Ik stond letterlijk met mijn mond vol tanden toen ik dat hoorde en was daardoor niet in staat om meteen adequaat te reageren, maar ik wil het er niet bij laten zitten want ik ben het volstrekt niet eens met de gang van zaken.

Ik denk dat ik het beste een afspraak op mijn werk kan maken om de punten nog eens te bespreken, want ik vind dat ik gewoon moet worden meegenomen in de vakantieplanning en ook dat ik net als al mijn collega's een salarisstap omhoog hoor te gaan (want toen ik 7 jaar geleden 4 mnd thuiszat ivm burnout heb ik er ook gewoon een stap bij gekregen).

Ik vind het wel heel vervelend dat ik nu al strijd moet leveren terwijl ik nog niet eens aan hrt werk ben, heb er ook een zure smaak van in mijn mond.

Sorry voor de fouten, ik typ op mijn mobiel.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Feb 2016 08:19

Re: Werk & studie biechttopic

Ragazza wat vervelend zeg! Ik denk dat een gesprek wel een goed idee is. Vind het echt een flauwe reactie van he leidinggevende.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Eefje22

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 05 Mei 2015 20:01

Bericht 13 Feb 2016 14:37

Re: Werk & studie biechttopic

Hallo meiden,

Ik wil wat bij jullie voorleggen en ben erg benieuwd naar jullie adviezen.

Ik werk in het onderwijs en heb het op deze school niet enorm naar mijn zin. Maar ik heb dit schooljaar wel een fulltime aanstelling met een grote kans op verlenging.
Nu heeft mijn vorige werkgever aangegeven werk voor mij te hebben. Dit is 'maar' voor 2 dagen maar toch.. ik heb het daar enorm naar mijn zin gehad en zou in tegenstelling tot mijn huidige baan heel graan daar een vaste baan krijgen. Daarbij zit ik in mijn maag met het stukje verantwoordelijkheidsgevoel.. ik vind het heel erg sneu voor mijn klas nu om die te verlaten.

Wat vinden jullie?
49-50-60-34-...verwacht tussen 05-02 en 25-02
<<

Anoniem156

Bericht 13 Feb 2016 14:42

Re: Werk & studie biechttopic

Weggaan van de plek waar je het niet naar je zin hebt!!
Ik heb vorig jaar op een school gewerkt waar ik het totaal niet naar m'n zin heb, toen ik ergens anders een baan kon krijgen heb ik meteen m'n vaste aanstelling opgezegd.
Heel sneu voor de kinderen, maar je eigen geluk is toch wat belangrijker.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Feb 2016 15:58

Re: Werk & studie biechttopic

Kies altijd voor jezelf! Bij andere branches bouw je bijv een band op met klanten, maar als het bedrijf dan niet fijn is om voor te werken ga je nog met tegenzin naar je werk ondanks je verantwoordingsgevoel. Je moet maar denken als ik weg ga vinden ze vast wel een ander. Met plezier naar je werk gaan is vind ik zoveel meer belangrijker dan de verantwoordelijkheid voor de kids in jouw klas.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Feb 2016 10:02

Re: Werk & studie biechttopic

Ragazza, ik zou je leidinggevende er even op wijzen dat je verlof niet 'lekker vrij' is maar dat het bedoeld is om je voor te bereiden op de bevalling en daarna bij te komen van de bevalling en te wennen aan de nieuwe gezinssituatie. Dus het is een non-argument van hem dat je 'lekker vrij' bent geweest.

Je beoordeling vind ik ook idioot. Wij hebben als stelregel dat je minimaal 6 maanden in actieve dienst moet zijn geweest om beoordeeld te worden.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 14 Feb 2016 10:10

Re: Werk & studie biechttopic

Eefje, Als dit de enige reden is waarom je zou willen blijven bij je huidige werkgever, dan zou ik direct zeggen: Opzeggen.
Fijn dat je verantwoordelijkheidsgevoel groot is, heel nobel dat je zo loyaal bent, en ja, heel vervelend voor de kinderen, maar je eigen geluk gaat voor. Die kinderen overleven het wel. Als jij het niet naar je zin hebt en je hebt de keuze, kies voor je eigen gevoel.
Zo lang jij je goed kunt redden met een lager salaris, dan moet je de stap zetten.
<<

Eefje22

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 05 Mei 2015 20:01

Bericht 14 Feb 2016 22:30

Re: Werk & studie biechttopic

Super bedankt meiden! Ik ga het doen:)!
49-50-60-34-...verwacht tussen 05-02 en 25-02
<<

Anoniem166

Bericht 15 Feb 2016 14:27

Re: Werk & studie biechttopic

Ragazza, heb je nog contact met je leidinggevende gehad? Ik vind het een vrij idiote gang van zaken. Ik zou er zeker achteraan gaan.
<<

Anoniem170

Bericht 23 Feb 2016 22:22

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zit een beetje in dubio.. vanaf eind juni ga ik tijdje reizen en mijn werkgever is nog niet op de hoogte. Aantal collegas al wel.
Nu gaat er een project van start en daar gaat echt wel flink wat tijd inzitten waar ik bij betrokken ben. En ergens voelt het niet helemaal fair zo, in mijn achterhoofd dat ik straks wegga. Wanneer zouden jullie dit ter sprake brengen? Aan de andere kant, hoe ze hier met werknemers omgaan is ook niet altijd even fair
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 23 Feb 2016 22:36

Re: Werk & studie biechttopic

Zit je niet met een opzegtermijn? Of is die standaard een maand? En ga je in juni al weg of pas 1 juli. Loop je het risico /kunnen zij zelf jouw contract eerder ontbinden oid. Als het een langlopen project wat nog maanden doorloopt als jij weg bent en je/zij steken er nu behoorlijk veel tijd in en krijgen straks een groot probleem als jij nu wel alle voorbereidingen doet maar plots verdwenen bent dan zou ik het nu zelf al wel aangeven. Het zou voor mezelf verkeerd aanvoelen dat ze nu heel veel tijd en energie in mij zouden steken terwijl ik al een reis geboekt heb.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 23 Feb 2016 22:37

Re: Werk & studie biechttopic

Begrijp ik het goed en zeg je dus voor 1 juni je baan op? Als je je baan opzegt zou ik het gewoon melden. Net zo helder en dan hoef jij niet met een schuldgevoel straks werk te laten liggen waarvan andere mensen binnen het project denken dat jij dat voor je rekening neemt.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem170

Bericht 24 Feb 2016 06:55

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb een nieuw contract gekregen tot einde van het jaar, opzegtermijn 1 maand. Aangezien ik dan nog 2 a 3 weken vakantie heb wil ik begin juni/ half juni stoppen.
Ik betrek een collega al bij het project, zij weet er al van.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Feb 2016 07:42

Re: Werk & studie biechttopic

Waarom zeg je dan nu niet gewoon al op? Je collega's weten het toch al, is wel zo fair..
<<

Anoniem321

Bericht 24 Feb 2016 07:54

Re: Werk & studie biechttopic

Ik was even vergeten te reageren maar ik heb inmiddels met mijn leidinggevende gesproken. Ik heb aangegeven hoe ik er over denk en beide punten komen ze op terug zodra ik weer aan het werk ben. Dat is over 1.5 week. Het voelt wel wat onbevredigend want ik had gehoopt dat ik hem meteen kon overtuigen. Vind het flauw dat hij er over na moet denken, zoals hij dat zelf zegt. Ik heb gezegd dat wat mij betreft nadenken niet aan de orde is en dat de dingen gewoon zijn zoals ze zijn maar ik heb me voor mijn gevoel toch laten afschepen.
Heb er niet een lekker gevoel bij en ik zit te twijfelen of ik niet ander werk moet gaan zoeken. Er speelt nl nog wel meer.
<<

Anoniem170

Bericht 24 Feb 2016 09:07

Re: Werk & studie biechttopic

Echt heel flauw ragazza, maar liggen zulke afspraken niet schriftelijk vast ergens? Heb je hr ook al gecontacteerd hierover?

Nou ik twijfel dus nog of ik nu al zal zeggen, omdat het kan aangeven dat je minder gemotiveerd kan zijn als ze nu al weten dat je toch weggaat..
<<

Anoniem147

Bericht 24 Feb 2016 09:48

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou het zeggen. Voor mijn eigen gevoel maar ook omdat ik dat gewoon eerlijk vind. Ik denk ook niet dat jij minder gemotiveerd zult zijn. Het is niet dat je een andere baan hebt gevonden en hier je tijd uitzit. De reden dat je opzegt is dat je gaat reizen. Dat vind ik heel anders.

Ik vind het ook niet netjes dat collega's er wel van op de hoogte zijn en je leidinggevende niet (als ik het goed begrijp). Ik zou veel te bang zijn dat het uitlekt en dan zou ik wel echt beschamend vinden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2016 10:12

Re: Werk & studie biechttopic

In dit geval zou ik het denk ik ook zeggen. Straks lekt het uit via je collega's, ook niet prettig lijkt me. En zo lang duurt het niet meer tot je anders wilt gaan opzeggen toch? Aangezien je ook nog vakantie op wilt nemen.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 25 Feb 2016 10:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Feb 2016 10:30

Re: Werk & studie biechttopic

Roos' schreef:IEn ergens voelt het niet helemaal fair zo, in mijn achterhoofd dat ik straks wegga.

Aan de andere kant, hoe ze hier met werknemers omgaan is ook niet altijd even fair


Twee dingen:

Ik vind het inderdaad niet fair dat je dit nog niet zegt, zeker als er al collega's op de hoogte zijn. Bovendien, waarom zou je het verzwijgen? Wat is de reden er achter? Je kunt natuurlijk juist goed die andere collega die het project gaat overnemen er al bij betrekken. Ik zou juist open kaart spelen hoor.

En ten tweede, dat het bedrijf niet altijd even fair is, vind ik geen reden om dan dat zelf ook niet te zijn. Ik vind dat altijd een beetje kinderachtig.
Let's discover the world together.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Feb 2016 12:06

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zit met een groot probleem daarom even onder het biecht account.
Let niet op mijn manier van schrijven, ik spring nogal van de hak op de tak, sorry hiervoor.

Ik doe een bbl opleiding. 4 dagen werken, 1 dag school.
Nu is het zo dat ik minstens 1 dag per week niet op het werk ben. en ik weet niet goed hoe ik dit moet formuleren,
maar gewoon geen zin, zin in dagje voor mezelf.. kortom niet omdat ik echt ziek ben.
nu is het zo dat ik hier werk sinds vorig jaar ergens juni, en als ik alles bij elkaar moet tellen wat ik in zou moeten halen,
dan zit ik op een maand extra stage lopen.
Nu is er vanmorgen een gesprek geweest op het werk en we moeten zsm om tafel om wat te veranderen, anders is mijn stage straks vroegtijdig afgebroken.
Maar er zijn meerdere punten waar ik tegenaan loop en daar valt niks aan te veranderen.

Ik heb zelf voor deze plek gekozen en heb de reistijd voor lief genomen (2 uur enkele reis) en na een paar maanden had ik al zoiets van pff ik zie tegen die reis op..
Het werk verder is wel leuk maar niet super. Veel hetzelfde maar daar is niet veel aan te doen.
Ik vind de opleiding leuk maar ben geen huiswerkmaker. Over 3 weken examens en loop bijna 3 hoofdstukken achter met alle vakken.
En nu? Ik weet het gewoon niet meer..
Mijn motivatie is compleet weg, ik ben niet te genieten thuis en ik wil graag mijn diploma.

Misschien dat jullie me kunnen helpen? In ieder geval bedankt voor het lezen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Feb 2016 13:35

Re: Werk & studie biechttopic

Ik snap het niet helemaal, bedoel je nou dat je jezelf iedere week minimaal 1 dag ziek meldt? Daar zou ik allereerst eens mee stoppen. Is het een optie om een plek dichterbij huis te zoeken? Twee uur enkele reis is natuurlijk ook wel heel lang. Als het niet dichterbij kan, tja, dan had je daar misschien eerder over na moeten denken.
Je klinkt eerlijk gezegd een beetje alsof je er met de pet naar gooit. Als je niet gemotiveerd bent om het te halen, kun je er beter mee stoppen. Als je wél graag je opleiding af wilt maken, dan kun je maar beter iets meer je best doen.

♥♥
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 25 Feb 2016 13:36

Re: Werk & studie biechttopic

Sorry hoor biechtje maar serieus!!?? Blijf je gewoon een dag in de week lekker thuis? Wat onvolwassen zeg. Je klinkt echt heel jong en ongemotiveerd. Ik zou zeggen schouders eronder en geef jezelf een schop onder je reet. Hoe ga je dat de rest van je werkende leven aanpakken?
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 25 Feb 2016 13:40

Re: Werk & studie biechttopic

Heel simpel: jezelf een schop onder je kont geven en gaan werken! Sorry maar ik vind het echt een mentaliteit van niets als je zo vaak afwezig bent geweest met als reden geen zin oid. Een maand extra moeten blijven betekent dus dat je je bijna 30 keer hebt afgemeld? Ik vind het bedrijf trouwens wel heel coulant dat je er nog werkt. Ik zou namelijk na de derde afmelding in een korte tijd al een pittig gesprek met je gevoerd hebben. En als de reistijd je opbreekt dan zou ik voorstellen om op een andere werkplek je stage af te maken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 25 Feb 2016 13:43

Re: Werk & studie biechttopic

Op de korte termijn is het nu denk ik allemaal best k*t voor je. Weinig motivatie en veel reistijd. Goede les voor straks, zoek een baan in de buurt. Maar op de lange termijn heb je er profijt van want met een diploma op zak kun je veel meer dan zonder. Hoe reageert je werkgever op het vele afmelden? En je partner mocht je die hebben? Ik vind het echt een super onaantrekkelijke eigenschap iemand die zichzelf niet kan motiveren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Feb 2016 13:58

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind dit ook vooral erg bijzonder. Je meldt je een dag per week ziek omdat je dus geen zin hebt? Je hebt geen zin in huiswerk en daardoor loop je achter.

Kijk, je kan heel veel mensen/ omstandigheden etc de schuld geven maar bottom line ben alleen JIJ verantwoordeljk voor het wel of niet halen van een diploma. Wil je het wel, dan weet je wat je moet doen. Een schop onder je kont en aan het werk. Je tijd inhalen en zorgen dat je je diploma's haalt. Wil je dat niet: dan stop maar met alles. Maar dan ook beter nu want je verdoet niet alleen je eigen tijd maar ook die van de mensen op je werk.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers