Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Anoniem272

Bericht 08 Okt 2013 19:01

Re: najaar 2013 mama's!

Wat schrijf je dat allemaal liefdevol op Exo. Volgens mij ga jij een heel leuke mama zijn! En goed dat je je niet meer zo'n zorgen maakt en hoeft te maken. Dat ze indaalt lijkt me wel een teken dat ze niet tot week 42 blijft zitten, maar je komt inderdaad steeds dichterbij de grens dat ze niet meer in de couveuse hoeft etc. (Sorry ik blijf het maar over 'ze' hebben als het over jou baby gaat merk ik!) Heb jij trouwens ook dat als je gaat fietsen je het idee hebt dat het hoofdje bijna op je fietszadel rust?
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 08 Okt 2013 20:16

Re: najaar 2013 mama's!

NouNou als ik het lijstje zie dan komt het wel allemaal heel dichtbij allemaal!!
Hier gaat het wel redelijk. Zal wel blij zijn als ik straks 37 weken ben en bevallen mag. Het wordt nu wel zwaar. Vooral nog steeds m'n bekken en liezen. Maar goed alles goed op een dag indelen. Hier ook heel benieuwd hoe deze baby is/wordt. Zal het een blond kindje worden met een lichte huid net als zijn zus of zal hij op zijn broer lijken met zijn donkere huid en donkerblonde haren. Ben zo benieuwd. Nog een paar weekjes!!

Exo: Ook al zo benieuwd naar jullie kindje. Fijn dat je goed voelt naast de harde buiken. Hier lijkt het soms ook of hij uit de buik wilt zo pijn doet zijn bewegingen soms.

Filoria: Ook alweer 37 weken!! Je mag thuis bevallen!!! Hopelijk beval je snel!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 08 Okt 2013 20:25

Re: najaar 2013 mama's!

Haha, Filoria, misschien is je gevoel juist en is het echt een meisje.
Ondanks dat ik me nog niet echt typisch een moeder voel, voel ik wel al enorm veel liefde en verantwoordelijkheid. Ik merk dat ik tegen m'n man ook bijna alleen nog maar over het kindje kan praten. Ik kijk er zó naar uit om het te zien en aan te raken :heart:

Nee, het gevoel dat het bijna tussen m'n benen hangt (zoals je wel vaak van anderen leest) of dat het het zadel raakt heb ik nog niet. Mijn bekkenbodem is heel sterk, dus misschien houdt dat het wel goed tegen. Wel voel ik het echt laag zitten en moet ik nu ook echt zwichten voor de positiebroek, omdat het niet meer heel comfortabel zit en ik anders het idee heb dat de knopen van m'n spijkerbroek in het gezicht van het kindje drukken :laughcry:

BB, lijkt me heel leuk om te zien wat voor kindje het deze keer wordt, zo naast zijn broer en zus. Ik hoop voor je dat je de laatste weken nog goed doorkomt :hug:
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 09 Okt 2013 08:34

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria: Jaaaaa de 37 weken voorbij! Ik nog 5 daagjes! Fijn dat alles in ieder geval klaar is bij je, dat geeft vast een hoop rust. En ik hoop ook voor je dat ze lekker snel komt. Kun je je het voorstellen dat je eventueel nog bijna 5 weken 'moet'?

Exo: Haha dat gevoel heb ik ook, dat het best iets eerder mag komen nu, vooral omdat ik er wel een beetje klaar mee ben nu. Misschien dat ik dat gevoel wat minder heb als ze indaalt maar men, kan niet eens mijn schoenen aantrekken en ademen tegelijkertijd. Aan de andere kant wil ik ook heeeeel graag een novemberkindje! Ik ben uitgerekend op 5 november en de verjaardagen van mijn vader, mijzelf en mijn zusje zijn 4,6 en 7 november. Nu is het heel onwaarschijnlijk dat ze ook 5 november komt, maar daar ergens bij in de buurt zou toch wel heel leuk zijn :)

Bruintje beer: Vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van je bekken en liezen, kan me voorstellen dat je dan de dagen zit af te tellen tot de 37 weken.

All: Als ik 's morgens wakker ben geworden of net een beetje aan het worden ben merkt de baby dat volgens mij en die wordt dan ook superactief. Ik kan dan ook echt niet meer blijven liggen en heb echt de zwaartekracht nodig zeg maar om haar een beetje naar beneden te krijgen, want als ik blijf liggen dan zijn mijn ribben serieus de pineut. Dat kan pijn doen zeg! Als ik rechtop sta of zit is dat gelukkig al een stuk minder, maar een beetje doezelen in bed is er helaas niet meer bij :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Okt 2013 08:42

Re: najaar 2013 mama's!

Ik hoop dat jullie kindje tot 39 weken blijft zitten Exo! Maar fijn dat je niet meer bang bent dat 'ze' te vroeg komt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Okt 2013 17:04

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, fijn dat je niet meer bang bent voor een extreme vroeggeboorte. Bij mij was de baby trouwens ook met 32 weken al volledig ingedaald. Dat betekende helaas niet dat ze ook eerder kwam :wink:

Hier gaat het goed! De borstvoeding geef ik nog steeds met een tepelhoedje, maar dat is volgens mij meer voor mezelf dan voor E. Ik had vorige week wel wat last van mijn tepels, af en toe bloedden ze een beetje, maar dat is nu wel over. Ik vond het daarom wel fijner om een tepelhoedje te gebruiken. Als E. erg hongerig is, aan het begin van een voeding, hapt ze heel vaak aan om een paar slokken te nemen en daarna haar hoofdje weer heen en weer te schudden en opnieuw aan te happen. Dan vind ik het tepelhoedje ook wel een fijne bescherming. Maar na een tijdje drinken kan ik het tepelhoedje wel weghalen en drinkt ze rustig verder zonder. Ze drinkt hartstikke goed verder!
De nachten gaan eigenlijk ook goed. Ze wil meestal twee maal per nacht drinken (voor mijn man zelfs maar een keer per nacht, hij gaat later slapen dan ik :wink: ). Wel ben ik zelf nog erg moe, maar ik slaap tussen de voedingen door vaak nog erg onrustig, ben heel veel aan het dromen, zal ook wel door alle nieuwe indrukken komen.
Vanmiddag zijn we voor het eerst met zijn drieën de stad in geweest met de bus. E. zat bij mijn man in de draagdoek, dat vindt ze heerlijk! Het was maar een uurtje, dat was voor mij ook echt wel lang genoeg, maar ik vond het ook wel heerlijk om weer even op pad te zijn :)
Zelf moet ik nog even oefenen met de draagdoek. Op zich is het knopen niet eens heel ingewikkeld, maar ik vind het nog lastig om haar er goed in te krijgen. Ik hoop het zondag een beetje onder de knie te hebben, zodat ik samen met E. mijn man kan aanmoedigen tijdens de 4 MIjl van Groningen.
Hieronder dan eindelijk een paar foto's!

Dit was op de eerste dag (je ziet de pleister van mijn infuus nog zitten), in het ziekenhuis:
Afbeelding

En deze twee fotootjes zijn thuis, in haar wiegje:
Afbeelding

Afbeelding
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Okt 2013 17:05

Re: najaar 2013 mama's!

Even snel, ben aan het koken.

Wat is ze MOOI!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 09 Okt 2013 17:17

Re: najaar 2013 mama's!

Oh wauw, wat is ze mooi inderdaad!! :heart: :heart: :heart:

Fijn dat het allemaal goed lijkt te gaan. Lastig dat je onrustig slaapt, maar dat zal vanzelf beter gaan. Het lijkt mij ook zó anders ineens, met zo'n verantwoordelijkheid erbij.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Okt 2013 17:20

Re: najaar 2013 mama's!

Ja, ze is mooi he? :heart:

Ik ben tijdens mijn slaap gewoon al bezig met voeden enzo, bang dat ik het vergeet ofzo :razz: En dan word ik eindelijk echt wakker omdat E. honger heeft en dan heb ik voor mijn gevoel allang borstvoeding gegeven. Mijn man en ik hebben dan ook hele grappige gesprekken 's nachts die echt nergens op slaan, omdat ik nog half in mijn droomwereld zit en hij juist uit een hele diepe slaap moet komen :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem 49

Bericht 09 Okt 2013 18:33

Re: najaar 2013 mama's!

Wauw Suus, wat een mooi meisje!
<<

Anoniem272

Bericht 09 Okt 2013 21:07

Re: najaar 2013 mama's!

Bruintje Beer: vervelend dat je het lichamelijk zwaar hebt. Werk jij eigenlijk of ben je thuis bij de kinderen?
Exo: 50% kans dat het inderdaad een meisje is, kan ik mooi 'zie je wel' zeggen :^^: Haha, maar wat denk je zelf?
Aardbei: 5 weken pfff ik hoop het niet! Kun jij je dat voorstellen? Of heb je ook het idee dat het binnenkort wel gaat gebeuren?
Suus: wat leuk om al jouw ervaringen te lezen zeg. Dat bij je man in de draagdoek klinkt heel knus! Lijkt me fijn voor hem dat hij de baby dan ook lekker dichtbij kan hebben. Is hij trouwens altijd wakker als jij de nachtvoeding geeft? Lijkt me wel gezellig voor je.

Hier een ongeduldige Filoria. Niet omdat ik me slecht voel: integendeel. Ik ben echt supergelukkig en tevreden plotseling. Nu het huis steeds meer af is, mijn zoontje lekker in zijn vel zit, alles gewoon lekker gaat... is er ook écht plek voor ons lieve meisje. Ik kan niet wachten tot ze er is en hoop steeds dat de weeën beginnen! Laat maar komen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Okt 2013 18:25

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria, wat leuk om te lezen! Ik hoop voor je dat de kleine snel komt, rommelt het al wat?

Mijn man verschoont E. 's nachts altijd en zorgt voor warme kruikjes in haar wiegje. En vaak hangt hij dan de was op :wink: Maar ik ben vaak wel een uurtje bezig met voeden, dus dan valt hij wel weer in slaap naast ons.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 10 Okt 2013 21:05

Re: najaar 2013 mama's!

Suus: oh wauw, wat een onwijs knappe dochter hebben jullie zeg! :heart:

Filoria: ja ik heb wel het gevoel dat het hier nog een tijdje gaat duren hoor! Nouja max 5,5 week natuurlijk, maar vooralsnog geen aanstalten om in te dalen of iets... Heb ook geen idee of dat ook ineens heel snel kan gaan... Snap dat je ongeduldig wordt! Aan de ene kant heb ik dat ook heel erg, aan de andere kant moet ik van mezelf ook nog even lekker genieten van het nog niet gebonden zijn zeg maar...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Okt 2013 21:38

Re: najaar 2013 mama's!

Bedankt voor alle complimentjes trouwens :D
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem16

Bericht 10 Okt 2013 21:41

Re: najaar 2013 mama's!

Ooooh Suus wat een prachtig mooi plaatje is het. Wat een lief meisje heb je.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 10 Okt 2013 21:49

Re: najaar 2013 mama's!

@ exo, wat fijn dat je rustiger bent en niet zo bang bent voor een vroeggeboorte. Succes met de laatste weekjes.

@ Filoria, fijn ook 37 weken en datje nu aan het genieten bent.

@ Suus, leuk om te lezen dat alles goed gaat bij jullie. En een heel mooi kindje.

@ all, hier alles goed. M doet het prima en ook de bv loopt als een trein. Ik zelf voel me heel erg goed heb alleen last van mijn hechtingen. Hopelijk mogen ze er morgen uit. T is een trotse grote zus. We zijn hier optimaal aan het genieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Okt 2013 10:28

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, mooi meisje!!

Hier gaat alles goed. Wel veel moe. Merk dat ik echt toe ben aan verlof. Kan ik ook 's middags even gaan liggen. Nu nog 3 keer een halve en 1 keer een hele dag werken.
Afgelopen dinsdag zijn we naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest. Ook een rondleiding door de verloskamers gehad. Daarna nog voorlichting over borstvoeding. Wel fijn om dat weer even op te frissen. En voor mijn vriend ook fijn om er meer over te weten. Hij dacht er vrij makkelijk over en heeft nu ook een wat realistischer beeld.

Vanaf morgen heeft D. 2 weken vakantie. Hij is dan eerst een week bij zijn vader en de tweede week bij ons. Helaas zie ik hem dan ook niet als hij as di. jarig is.... Pas weer op za. en dan vieren we het ook meteen hier.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 11 Okt 2013 18:47

Re: najaar 2013 mama's!

Dankzij wat weeën vanochtend heb ik een volledig ingedaald kindje en 2cm ontsluiting :cheering: Alleen doordat ik vanmiddag druk ben geweest met T. is alles weer stil gevallen :nopompom: De verloskundige en ik hopen dat het doorzet als ik rustig op bed lig. Mijn man is om 20.30 weer thuis van zijn werk. En zoonlief gaat nu naar bed dus dan kan ik gaan zitten.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 11 Okt 2013 19:04

Re: najaar 2013 mama's!

Mooi filoria dat je wat ontsluiting hebt. Hopelijk zet het vanavond weer door.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 11 Okt 2013 19:12

Re: najaar 2013 mama's!

Oh, wat spannend Filoria! Hopelijk zet het straks door als je weer in de rust komt.
Een jongen of een meisje... Ja, eerst dacht ik steeds een jongen, maar inmiddels twijfel ik heel erg. Ik heb geen duidelijk voorgevoel.

Dolphinne, wat sneu dat je je zoon niet ziet op zijn verjaardag :( Dat lijkt me heel naar.
Wij zijn een paar weken geleden ook naar een voorlichtingsavond geweest. Toch wel fijn om te weten waar je naar toe moet, mocht er paniek zijn :P

Nillis, wat goed om te horen!! Genieten dus :thumbup:

Hier gaat het wel goed. Heb het idee dat m'n bekken wat zachter wordt, want zo nu en dan kom ik nauwelijks uit de bank omhoog. Ook heb ik vandaag wat vreemde uitstralende pijn in m'n bovenbenen gehad. Beebje is lekker actief nog steeds (ik moet vooral 's avonds gestrekt liggen, want normaal zitten lukt dan niet meer) en reageert vrij sterk op muziek. Bij Muse was het een gestuiter en bij Enya werd Ukje heel rustig. Zodra ik Enya stopte, kwam er weer actie. Zo grappig!
<<

Anoniem166

Bericht 11 Okt 2013 21:38

Re: najaar 2013 mama's!

Ah, Suus, wat een mooie dochter heb je. Die mooie donkere ogen, wauw.

Filoria, spannend, hopelijk zet het door!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Okt 2013 21:45

Re: najaar 2013 mama's!

Bedankt allemaal! :D

Spannend, Filoria, ik ben benieuwd of je echt al snel met nieuws gaat komen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 12 Okt 2013 04:43

Re: najaar 2013 mama's!

Hmpf ik kan niet slapen, maar echt pijnlijke weeën krijg ik ook maar niet. Iemand tips?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Okt 2013 09:29

Re: najaar 2013 mama's!

Jammer dat het nog niet echt doorzet Filoria.
Je kunt alle bakerpraatjes gaan proberen ;). Ananashart eten, sex, pittig eten etc. Haha.

Hopelijk hoef je niet te lang meer te wachten op jullie meisje! Je houdt het in elk geval spannend!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 12 Okt 2013 09:58

Re: najaar 2013 mama's!

@Suus, wat heb je een ontzettende mooie en lieve baby! Echt een prachtige meid!
10-08-2017 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers