Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 13 Feb 2016 01:36

Re: Sollicitatietopic

Ik heb nu ook een drietal sollicitaties lopen , waarvan 2 bij gemeente op financiele administratie en 1 bij een stichting.
Ik ben benieuwd of ik word uitgenodigd.

Daarnaast is in maart in Eindhoven een symposium voor mensen met autisme mbt werk. Daar komen werkgevers om zo het gat tussen werkgevers en mensen met ass kleiner te maken.
Daar ga ik me voor aanmelden denk ik.
Wat vinden jullie?
Laatst gewijzigd door Engeltje31 op 16 Feb 2016 19:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 16 Feb 2016 16:22

Re: Sollicitatietopic

Wauw, ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij ge.eente voor de uitkeringsadministratie. Ik sta er versteld van.
Ik kan het niet geloven.
Laatst gewijzigd door Engeltje31 op 16 Feb 2016 21:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 16 Feb 2016 16:25

Re: Sollicitatietopic

Engeltje31 schreef:Wauw, ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij geneente voor de uikeringsadministratie. Ik sta er versteld van.
Ik kan het niet geloven.


Wat goed! Wanneer is het gesprek?

Ik ben sinds een tijdje niet meer in dit topic te vinden, want ik heb sinds drie weken ook weer werk:)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 16 Feb 2016 18:38

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn Rex, gefeliciteerd!

Engeltje, veel succes bij je sollicitatie.
2012 & 2016
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 16 Feb 2016 19:23

Re: Sollicitatietopic

Rex schreef:
Engeltje31 schreef:Wauw, ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij geneente voor de uikeringsadministratie. Ik sta er versteld van.
Ik kan het niet geloven.


Wat goed! Wanneer is het gesprek?


Volgende week donderdag. Het is voor een sollicitatiecommissie van maar liefst 4 personen.
Wel heavy, maar goed..Het is een 1e gesprek.
Procudure is 1 tot 2 gesprekken en een rechtspotioneel gesprek. Wet iemand wat dat laatste is?

Dank jullie wel.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 16 Feb 2016 21:44

Re: Sollicitatietopic

Wat goed engeltje!

Ik heb vandaag het 2e gesprek gehad en ben aangenomen :banaan:
Ik begin dinsdag al, echt heel veel zin in.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 17 Feb 2016 00:11

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Banana! Fijn dat je zo snel iets hebt, wat ga je doen?

Succes Engeltje!

Hier wil het helaas nog niet vlotten. Wel nu een paar sollicitaties bij organisaties waar ik mensen ken, dus hopelijk werkt dat een beetje mee!
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 17 Feb 2016 12:50

Re: Sollicitatietopic

Bedacht mij net, nu het doek definitief voor de V&D is gevallen, zijn er nu +/- 8000 mensen extra op zoek naar een baan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 17 Feb 2016 15:58

Re: Sollicitatietopic

Bedankt Jorja, ik ga aan de slag als administratief medewerker bij een klantenservice. T is geen supergroot bedrijf, wel internationaal. Het is natuurlijk iets heel anders dan ik deed, maar ben zo toe aan stabiliteit.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 19 Feb 2016 12:21

Re: Sollicitatietopic

Blijft je vriend wel op op het schip werken Banana? Dat was jij toch?
Smile, it's free!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 19 Feb 2016 12:36

Re: Sollicitatietopic

Klopt, hij blijft wel aan boord werken ja.
Mijn volgende contract zou ook niet bij hem aan boord zijn. Heeft meegeholpen om te stoppen met varen voor mij.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 19 Feb 2016 19:02

Re: Sollicitatietopic

Wat raar dat ze daar geen rekening mee houden dan. Zal wel weer lastig zijn hem een stuk minder zien.
Smile, it's free!
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 19 Feb 2016 21:01

Re: Sollicitatietopic

Engeltje31 schreef:
Rex schreef:
Engeltje31 schreef:Wauw, ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij geneente voor de uikeringsadministratie. Ik sta er versteld van.
Ik kan het niet geloven.


Wat goed! Wanneer is het gesprek?


Volgende week donderdag. Het is voor een sollicitatiecommissie van maar liefst 4 personen.
Wel heavy, maar goed..Het is een 1e gesprek.
Procudure is 1 tot 2 gesprekken en een rechtspotioneel gesprek. Wet iemand wat dat laatste is?

Dank jullie wel.


Rechtspositioneel gesprek is gewoon arbeidsvoorwaardengesprek volgens mij!
♡2015
♡2018
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 20 Feb 2016 02:06

Re: Sollicitatietopic

Iemand nog tips voor het sollicitatiegesprek qua voorbeteiding en gesprek zelf?
Mijn laatste sollicitatiegesprek is 6 jaar geleden.
Mijn jobcoach zei dat ik mezelf moest zijn en ook eerlijk moest zijn ook ivm het autismeverhaal.
Wat denken jullie?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Feb 2016 07:29

Re: Sollicitatietopic

Ik ben het eens met je job coach. Geef het in het gesprek aan en benoem de positieve aspecten van je stoornis. Hoe je er mee omgaat en wat voor meerwaarde het is voor het bedrijf.
Met eerlijkheid e. Jezelf zijn bereik je het meeste.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Feb 2016 16:33

Re: Sollicitatietopic

Als je autisme naar voren komt in het gesprek of een grote impact heeft op de wijze waarop je de werkzaamheden gaat uitvoeren, zou ik er niet over liegen. Ik zou er zelf echter niet over beginnen, het kan toch wat afschrikken door het beeld dat mensen ervan hebben. Als het om een slechte eigenschap zou gaan, had je het waarschijnlijk ook niet benoemd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 20 Feb 2016 17:42

Re: Sollicitatietopic

Lavendel schreef:Wat raar dat ze daar geen rekening mee houden dan. Zal wel weer lastig zijn hem een stuk minder zien.


Hij is gelukkig maar 3 maanden weg. Als we samen aan boord waren kon het ook knap frustrerend zijn dat we elkaar door verschillende werktijden alsnog eigenlijk niet zagen.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 21 Feb 2016 12:19

Re: Sollicitatietopic

Taeda schreef:Als je autisme naar voren komt in het gesprek of een grote impact heeft op de wijze waarop je de werkzaamheden gaat uitvoeren, zou ik er niet over liegen. Ik zou er zelf echter niet over beginnen, het kan toch wat afschrikken door het beeld dat mensen ervan hebben. Als het om een slechte eigenschap zou gaan, had je het waarschijnlijk ook niet benoemd.


Nee het gaat zeker niet dat een slechte eigenschap is. Maar dat beeld bestaat wel van autisme, bovendien heb ik niet alle kenmerken, ik voel in de zogenoemde restcategorie.
Daarom noem ik het liever een informatieverwerkingstoornis.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Feb 2016 12:43

Re: Sollicitatietopic

Engeltje31 schreef:
Taeda schreef:Als je autisme naar voren komt in het gesprek of een grote impact heeft op de wijze waarop je de werkzaamheden gaat uitvoeren, zou ik er niet over liegen. Ik zou er zelf echter niet over beginnen, het kan toch wat afschrikken door het beeld dat mensen ervan hebben. Als het om een slechte eigenschap zou gaan, had je het waarschijnlijk ook niet benoemd.


Nee het gaat zeker niet dat een slechte eigenschap is. Maar dat beeld bestaat wel van autisme, bovendien heb ik niet alle kenmerken, ik voel in de zogenoemde restcategorie.
Daarom noem ik het liever een informatieverwerkingstoornis.



Ik bedoelde meer, als je een bepaalde slechte eigenschap hebt, noem je dat ook niet op een sollicitatiegesprek. Ik zou dit dus ook niet proactief benoemen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Feb 2016 15:56

Re: Sollicitatietopic

Ik heb afgelopen woensdag een sollicitatiegesprek gehad. Ging goed! Helaas waren er veel aanmeldingen op de vacature en nog 6 gesprekken met sollicitanten na mij.
Ook zit ik een beetje met de uren, het is in de zorg dus dat betekent 24/7 flexibel zijn. Op sommige dagen wordt dat voor mij een probleem omdat ik alleenstaande mama ben en mijn zoon dus niet van de BSO kan halen als ik aan het werk ben en de BSO gaat sluiten. Ik heb dit ook aangegeven in het sollicitatiegesprek, dat ik over het algemeen wel flexibel ben maar dat ik ook rekening moet houden met mijn zoon.

Voel me haast schuldig als ik dat moet aangeven, maarja, ik moet ook wel grenzen stellen...
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 21 Feb 2016 16:05

Re: Sollicitatietopic

Wat lastig Zelda. Weet je wanneer je er meer over hoort? Lijkt me ook lastig om zulke punten aan te geven als je weet dat er veel concurentie is.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 21 Feb 2016 16:07

Re: Sollicitatietopic

Vandaag een sollicitatiebrief verstuurd voor de functie van allround horeca medewerkster. Wish me luck :)

Zelda, hoop dat je de baan krijgt :). En je hoeft je toch niet schuldig te voelen dat je goed voor je zoon wilt zorgen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Feb 2016 16:38

Re: Sollicitatietopic

Banana schreef:Wat lastig Zelda. Weet je wanneer je er meer over hoort? Lijkt me ook lastig om zulke punten aan te geven als je weet dat er veel concurentie is.

Ik heb er een goed gevoel over, en als ik het niet wordt dan heb ik in ieder geval een fijn gesprek gehad en dat is al goed voor mijn zelfvertrouwen. :)
Na 1 maart hoor ik iets, ben echt benieuwd.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 21 Feb 2016 16:58

Re: Sollicitatietopic

Dan moet je wel lang wachten zeg, spannend!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Feb 2016 20:05

Re: Sollicitatietopic

Ja, vond het ook al redelijk lang inderdaad.
Jij ook succes, hopelijk mag je op gesprek!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers