Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Handige hulpmiddelen voor schone ramen

<<

Anoniem253

Bericht 11 Jan 2014 16:59

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Forti schreef:Ik heb zo'n speciale doek van Tupperware. Kost geloof ik € 11,00 maar ik vind hem ideaal! Je sopt het raam in met alleen lauwwarm water en gaat vervolgens met die doek er over heen.

Dat klinkt ideaal.. Heb je dan geen strepen?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 11 Feb 2016 14:07

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Dit topic weer is naar boven gehaald!

Ik dacht net heel enthousiast mijn ramen te gaan lappen. Dan ben ik klaar, zit ik op de bank en kan ik wel janken! :palm:
Vorig jaar heb ik de Karcher window vac aangeschaft, maar nog.. alleen maar strepen.

Iemand nog tips of tenminste mijn humeur verbeteren? :smile:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Feb 2016 14:13

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Kaas schreef:Dit topic weer is naar boven gehaald!

Ik dacht net heel enthousiast mijn ramen te gaan lappen. Dan ben ik klaar, zit ik op de bank en kan ik wel janken! :palm:
Vorig jaar heb ik de Karcher window vac aangeschaft, maar nog.. alleen maar strepen.

Iemand nog tips of tenminste mijn humeur verbeteren? :smile:

Herkenbaar. Ik vind ramen zemen echt stom, en ik heb een partij ramen in de woonkamer waar je akelig van wordt. Op dit moment schijnt de zo'n erop, dan zie je helemaal alles. Mijn moeder wil steeds mijn ramen voor me zemen maar dat vind ik ook zo onnodig omdat ik het zelf kan. En al die ramen zijn nog wel de reden waarom we dit huis gekocht hebben. Misschien moet ik gewoon maar gaan voor de tip van June. In juli heb ik namelijk voor het laatst de ramen gezeemd, in ons vorige huis nog veel minder.
<<

Anoniem167

Bericht 11 Feb 2016 14:17

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Kaas, met welk spul was jij de ramen met de Kärcher? Wij met ruitenwisser vloeistof en niet drukken maar dat ding z'n werk laten doen en dan echt streeploos!
<<

Anoniem315

Bericht 11 Feb 2016 15:20

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ook Jemako. Inmiddels heb ik twee gele (droog)doeken, een groene (natte)doek en een groene 'washand' (heel handig voor de autoramen ook, want je kunt gemakkelijk in de hoekjes komen) en ik heb wat vlekverwijdersticks.

Die doeken zijn superhandig en snel in het gebruik. Enige nadeel als je veel ramen hebt: ze zijn vrij snel verzadigd en soms krijg ik niet alle ramen klaar. Ze moeten dan eerst drogen of gewassen worden.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Feb 2016 15:21

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Oh. Ik had even niet gezien dat dit topic ge-upt was met een andere vraag ;)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Feb 2016 17:29

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik krijg mijn ramen alleen streeploos als ik het droog maak met folders/kranten. Zo doe ik het al jaren, binnen en buiten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 11 Feb 2016 18:00

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Voor de buitenkant werkt de glazenwasser het beste. Die heeft speciaal water en dat droogt streeploos op. Heb inmiddels voor de binnenkant alle mogelijke dingen geprobeert maar blijf toch echt bij de jemako doeken. Echt een goede aankoop. Gebruik de droogdoeken ook voor de tafel droog te krijgen en in de badkamer. Voordeel is nog erbij dat hij ook stof hapt dus geen stofsporen maar op bv de wastafel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 11 Feb 2016 22:37

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Een halve ui en wat glansspoelmiddel in het water. Ruiten nat maken met de spons en daarna de ruiten drogen met een krant. Streeploos en helder schoon.

We hebben ook hele grote ramen en die doe ik vaak gewoon met een trekker en zeem ipv krant.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers