Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beetje een jaloers gevoel

<<

Anoniem301

Bericht 11 Feb 2016 13:08

Beetje een jaloers gevoel

Kon het even niet goed omschrijven, zo zwaar is het ook weer niet, maar dit past het beste geloof ik.

Mijn moeder past 3 dagen in de week op mijn dochter bij haar thuis en dat gaat hartstikke goed. Mijn moeder vindt het super leuk om te doen, er staat daar een wiegje, een box, ze koop regelmatig kleertjes voor haar en speeltjes. Allemaal heel fijn dus, ze zit daar goed.

Nu heb ik een CD met kinderliedjes die ik als kind altijd luisterde, alleen of met mijn moeder samen. We hebben er beiden dus fijne herinneringen aan.
Ik heb die CD zelf ook, mijn moeder heeft die CD onlangs ook weer gekocht en nam er meteen één voor mij mee, niet wetende dat ik die al had, dus die heeft ze terug gebracht. Anyway, to the point :)

Elke avond draai ik die CD samen met mijn dochter, ik hou haar dan vast, zing mee, en we ‘dansen’ dan samen door de kamer. Zo fijn vindt ze dat, ze zit dan met open mond naar me te luisteren :)
Nu vertelde ik dat aan mijn moeder en ze zei “oh ja ik heb die CD ook gekocht, leuk dat ze dat zo leuk vindt, ik ga die CD morgen ook samen met haar luisteren.”

Maar toen dacht ik oh nee dat wil ik eigenlijk niet, dat is echt ons momentje! Maar dat ga ik niet tegen mijn moeder zeggen, want die was zo enthousiast en I vindt het tenslotte leuk en dan moet ik maar meer aan I denken i.p.v. aan mezelf. Toch? Hebben jullie ook wel eens zoiets qua gevoel en hoe gaan jullie daar mee om? Beetje zeikerig misschien maar was toch benieuwd.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Feb 2016 13:18

Re: Beetje een jaloers gevoel

Ik zou gewoon eerlijk en open zijn. Het is vast ook niet je moeders bedoeling dat momentje te 'stelen' van jou. Ik zou voorstellen dat zij een andere cd koopt. Dat is toch ook leuk?
<<

Anoniem301

Bericht 11 Feb 2016 13:23

Re: Beetje een jaloers gevoel

Exogenesis schreef:Ik zou gewoon eerlijk en open zijn. Het is vast ook niet je moeders bedoeling dat momentje te 'stelen' van jou. Ik zou voorstellen dat zij een andere cd koopt. Dat is toch ook leuk?


Ja? Hmm. Nee tis stom denk ik want een andere CD vind ik geen verschil als ze dan ook met haar gaat dansen en zingen :smile: Het gaat me niet per se om de muziek, maar om de interactie met haar. Maar ik snap dat dit wat onredelijk is van mij hoor, ik gun anderen ook een fijn contact met haar, en dat zij ook fijn contact kan hebben met anderen. Was ook benieuwd of het herkenbaar is.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Feb 2016 13:33

Re: Beetje een jaloers gevoel

Oh, ik dacht dat het je specifiek om die cd ging ;) Tja. Hmmm.. dan zou ik het laten gaan. Misschien moet je het als positief gaan zien dat je moeder zo actief is met je dochter. Loslaten dus! Over een tijdje ebt dat gevoel vast wel weg. Ze is nu ook nog zo jong, als ze ouder wordt, wordt het steeds gemakkelijker om afstand te nemen van dat soort gevoelsdingetjes (is mijn ervaring).
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Feb 2016 13:33

Re: Beetje een jaloers gevoel

Ja ik vind het wel herkenbaar hoor. Ik had dat ook wel met sommige dingen, vooral bij de eerste. Mijn zoontje sliep bij mij bijvoorbeeld altijd liggend op zijn buik op mijn borst. Toen kwam ik een keertje thuis toen mijn moeder had opgepast en toen lag hij zo bij haar dat vond ik echt zo stom. Totaal onredelijk maar ik vond echt dat ze "mijn" ding met hem van me afpakte. Normaal sliep hij bij haar gewoon op de arm of naast haar op de bank ofzo. Volgens mij heb ik er nooit echt wat van gezegd omdat ik ook wel wist dat het echt mijn gevoel was en het voor mijn zoontje alleen maar fijn was natuurlijk. Maar van binnen vond ik het maar stom.
2010 2012
<<

Pitty

Bericht 11 Feb 2016 13:39

Re: Beetje een jaloers gevoel

Rationeel gezien is het natuurlijk prima dat je moeder met hem op dezelfde CD danst.

Maar ik snap heeeeel goed dat jij je wat jaloers voelt. Het is jouw kind, en niet het kind van je moeder, want dat ben jij. Ik denk dat het gewoon nog even wennen is dat er een nieuwe generatie bij is gekomen en dat de generaties nu opgeschoven zijn.
<<

Anoniem239

Bericht 11 Feb 2016 13:47

Re: Beetje een jaloers gevoel

Jullie momentje blijft natuurlijk bestaan in de avond. Het intieme wat jij met haar ervaart zal jouw moeder waarschijnlijk niet zo hebben. Die zet misschien de cd op als achtergrondmuziek.

Wat je ook kan doen is aan andere cd kopen met kinderliedjes, bijvoorbeeld die van woezel en pip en die aan je moeder geven onder het mom van, deze vindt ze ook heel leuk!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 11 Feb 2016 14:13

Re: Beetje een jaloers gevoel

Ik kan me je gevoel goed voorstellen, ik zou t wel voor me houden denk ik. Ik had ook ern ritueeltje met mn dochter wat mijn moeder ook wel deed.daar baalde ik stiekem van. dochter is nu 3 en zegt nu tegen oma dat ik dat veel beter kan ;) en stelt dan voor om wat anders te gaan doen (wat mijn moeder weer beter kan)

De beleving , het tijdstip en de frequentie waarmee ze dit met jou doet, blijft uniek en kan alleen jij.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Feb 2016 14:19

Re: Beetje een jaloers gevoel

Keshi schreef:Jullie momentje blijft natuurlijk bestaan in de avond. Het intieme wat jij met haar ervaart zal jouw moeder waarschijnlijk niet zo hebben. Die zet misschien de cd op als achtergrondmuziek.

Wat je ook kan doen is aan andere cd kopen met kinderliedjes, bijvoorbeeld die van woezel en pip en die aan je moeder geven onder het mom van, deze vindt ze ook heel leuk!


Nee dat zal mijn moeder niet snel doen, het alleen als achtergrond muziek opzetten. Ze vindt het heerlijk om met haar te knuffelen en ze krijgt daar volop aandacht. Ja kan ook een andere CD kopen inderdaad, maar daar gaat het niet om. Ik moet gewoon nog even leren hiermee om te gaan geloof ik :)
<<

Anoniem301

Bericht 11 Feb 2016 14:20

Re: Beetje een jaloers gevoel

Bolus26 schreef:Ik kan me je gevoel goed voorstellen, ik zou t wel voor me houden denk ik. Ik had ook ern ritueeltje met mn dochter wat mijn moeder ook wel deed.daar baalde ik stiekem van. dochter is nu 3 en zegt nu tegen oma dat ik dat veel beter kan ;) en stelt dan voor om wat anders te gaan doen (wat mijn moeder weer beter kan)

De beleving , het tijdstip en de frequentie waarmee ze dit met jou doet, blijft uniek en kan alleen jij.


Lief :heart:
<<

Anoniem301

Bericht 11 Feb 2016 14:20

Re: Beetje een jaloers gevoel

Lexi schreef:Ja ik vind het wel herkenbaar hoor. Ik had dat ook wel met sommige dingen, vooral bij de eerste. Mijn zoontje sliep bij mij bijvoorbeeld altijd liggend op zijn buik op mijn borst. Toen kwam ik een keertje thuis toen mijn moeder had opgepast en toen lag hij zo bij haar dat vond ik echt zo stom. Totaal onredelijk maar ik vond echt dat ze "mijn" ding met hem van me afpakte. Normaal sliep hij bij haar gewoon op de arm of naast haar op de bank ofzo. Volgens mij heb ik er nooit echt wat van gezegd omdat ik ook wel wist dat het echt mijn gevoel was en het voor mijn zoontje alleen maar fijn was natuurlijk. Maar van binnen vond ik het maar stom.


Och ja, gats dat zou ik ook niet leuk vinden nee, snap je gevoel daarin ook heel goed!
<<

Anoniem301

Bericht 11 Feb 2016 14:24

Re: Beetje een jaloers gevoel

Exogenesis schreef:Oh, ik dacht dat het je specifiek om die cd ging ;) Tja. Hmmm.. dan zou ik het laten gaan. Misschien moet je het als positief gaan zien dat je moeder zo actief is met je dochter. Loslaten dus! Over een tijdje ebt dat gevoel vast wel weg. Ze is nu ook nog zo jong, als ze ouder wordt, wordt het steeds gemakkelijker om afstand te nemen van dat soort gevoelsdingetjes (is mijn ervaring).


Fijn om te horen dat dat gevoel minder wordt. Mijn moeder vroeg ook "wil je dat ik haar in bad doe?" Neeeeee! :D ja dat dacht ik al, zei ze, en dat snap ik heel goed dat dat jullie momentje is, vroeg het puur om je te ontlasten maar gelijk heb je. Dus ze snapt het wel gelukkig.
<<

Anoniem168

Bericht 11 Feb 2016 14:31

Re: Beetje een jaloers gevoel

Zeker herkenbaar. Ik had het zelfs met mijn man, toen hij bepaalde grapjes hetzelfde ging doen met mijn zoon als ik. Ik vond dat ook 'mijn dingetjes' en heel stom dat hij dat ineens ook deed. Maar heb er niks van gezegd.

Uiteindelijk blijft jullie momentje gewoon jullie momentje, ongeacht of een ander hetzelfde doet. De beleving zal toch net weer anders zijn voor je kind. En misschien bij jou stiekem wel leuker/fijner inderdaad ;)
<<

Geel

Bericht 11 Feb 2016 14:34

Re: Beetje een jaloers gevoel

Ahh ja, dat snap ik wel. Je hebt iets gevonden wat je alleen met I. hebt en dat is heel bijzonder voor je, en nu 'pakt' iemand dat zo, hup, af. Ik denk wel hetzelfde als wat Bolus zegt: dat jij met haar danst op dat moment op jouw manier, is uniek. Jouw moeder is niet jij, dus ze zal je nooit kunnen imiteren. Maar ik weet niet goed je er verder mee om moet gaan, ik heb dit nog nooit gevoeld natuurlijk. :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Feb 2016 16:29

Re: Beetje een jaloers gevoel

Dat is heel normaal en hoort er wel een beetje bij denk ik. Ik had dat bij de oudste ook erg. Wordt vanzelf minder en voor nu zou ik proberen je er over heen te zetten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 11 Feb 2016 19:56

Re: Beetje een jaloers gevoel

Heel herkenbaar! Ik heb dat met nog veel meer dingen en ben daar beetje overgevoelig in (komt vooral door vroeggeboorte waarschijnlijk). Ik geef het vaak gewoon eerlijk aan, omdat ik me anders daarna nog een tijd loop op te vreten, maar weet niet hoe dat voor jou is? Ik vind ook dat dat best mag eigenlijk, je grenzen aangeven daarin. Dan moet de omgeving soms maar ff op de tanden bijten, sommige dingen zijn heel fijn en mooi om alleen als ouder(s) en kind samen te doen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers