Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedankje na kinderfeestje

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 10 Feb 2016 22:12

Bedankje na kinderfeestje

Vinden jullie dat nodig/ doen jullie dat?

R heeft as vrijdag zijn feestje en nu zat ik te denken of we eigenlijk een '' bedankje'' ofzo moeten kopen voor de kindjes. Meestal komt R wel thuis met een snoepzak oid na een feestje maar ik vind het aan de ene kant zo'n enorme onzin. Ik kan me ook niet herinneren dat we dat vorig jaar na zijn feestje wel gedaan hebben maar vraag me af wat jullie doen.

Het gaat me dan niet eens om de eventuele kosten maar om het waarom van het wel/ niet doen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 10 Feb 2016 22:18

Re: Bedankje na kinderfeestje

Ik heb het vorig jaar wel gedaan, mijn zoontje vond het zelf erg leuk om het klaar te maken en uiteindelijk om het uit te delen.
Nodig is het niet vind ik...
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2016 22:19

Re: Bedankje na kinderfeestje

Wij hebben dat wel gedaan. Gewoon omdat we dat leuk vonden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Feb 2016 22:19

Re: Bedankje na kinderfeestje

Ik vond dat vroeger echt zo leuk, echt nog een hoogtepunt na het feestje!
Let's discover the world together.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 10 Feb 2016 22:20

Re: Bedankje na kinderfeestje

En wat gaven jullie dan?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem315

Bericht 10 Feb 2016 22:20

Re: Bedankje na kinderfeestje

Wij deden dat vroeger wel altijd. Ik denk dat het een traditie is. En die hoef je niet te volgen natuurlijk.

Ik vind een bekertje of zakje met een paar snoepjes er in en bv wat stiften, een stickervelletje of een kladblokje o.i.d. erg leuk.
<<

anoniem203

Bericht 10 Feb 2016 22:21

Re: Bedankje na kinderfeestje

Met een kinderfeestje zou ik het niet doen denk ik. Maar dat ligt er ook aan wat je gaat doen. Bij de gewone familie verjaardagen doe ik dat wel. De laatste keer heb ik een zakje gegeven met stoepkrijt en 2 snoepjes.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 10 Feb 2016 22:24

Re: Bedankje na kinderfeestje

Op gewone verjaardagen heb ik dat ook nog nooit gedaan moet ik zeggen.

We gaan naar een binnenspeeltuin, ik zit niet te wachten op 6 stuiterende kleuters in huis hahaha. We laten de kindjes daar afzetten en ophalen ( dat is een nieuwe '' trend'' bij ons op school lijkt wel) dus wat dat betreft allemaal erg makkelijk.

Ik had met R al bedacht om anders gewoon naar de Action te gaan en daar ff te kijken. Snoep vind ik aan de ene kant niet kunnen omdat ik '' als juf ""( want zo zien die ouders mij denk ik deels toch) geen snoep wil geven. Ter verduidelijking misschien... R zit natuurlijk bij mij op school en al die kindjes kennen mij dus ( grotendeels) als juf van school. Heel stom hoor want dan ben ik natuurlijk alleen moeder maar ik denk dan dat ze gaan denken mmmm die juf geeft gewoon ongezond snoep aan het einde.. zal allemaal wel niet maar das dan die stem in mijn hoofd;)
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2016 22:25

Re: Bedankje na kinderfeestje

Gewoon zo'n uitdeelzakje met wat snoepjes, verder hadden ze de laatste keer allemaal een T-shirt gekleurd en er zat een boekje bij het Happy Meal, dat ging dus ook mee naar huis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Feb 2016 22:25

Re: Bedankje na kinderfeestje

Bij mijn dochter hebben we dat nu wel 2 keer gedaan omdat zij dat zo graag wilde. We hebben er de laatste keer een stuiterbal, kneedgum en mini notitieboekje in gedaan.
Nodig vind ik het niet en als mijn dochter met een zakje snoep thuis komt dan vind ik dat niet echt fijn, maar zelf doe ik er dus ook aan mee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2016 22:27

Re: Bedankje na kinderfeestje

Als je geen snoep wil geven dan kan je ook iets anders geven. Toen Y afscheid nam van de peuterspeelzaal en naar de basisschool ging, heeft ze kleine schoolspulletjes uitgedeeld. Een gummetje een leuke vorm, een mooi potlood, zo'n klein kokertje kleurpotloden, een notitieblokje, een stempeltje, et cetera, allemaal van die dingen die je voor nog geen euro met heel veel in een verpakking bij de Action of de Hema haalt.

Als ze thuiskomt met een zakje snoep betekent dat trouwens niet dat ze alles meteen op mag eten, dan gaat het in de snoeppot en dan mag ze daar af en toe wat van hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Feb 2016 22:29

Re: Bedankje na kinderfeestje

Ik heb vorig jaar op haar verjaardagsfeest wel uitdeelzakjes gemaakt voor de kinderen. Voor de kinderen boven de drie jaar een snoepzakje en een potlood met gum van de Hema. En voor de kinderen onder de drie jaar een kartonnen boekje van Action met een doosje rozijntjes.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 10 Feb 2016 22:57

Re: Bedankje na kinderfeestje

Aan de ene kant vind ik het leuk, zo'n klein cadeautje. Aan de andere kant: vaak zijn het van die kleine troepjes waarvan ik er al veel te veel door het huis heb zwerven en waar ik dus helemaal niet op zit te wachten. En snoep meegeven wil ik zeker niet. We zijn thuis juist bezig met gezonder en bewuster eten en ik baal er best van als ze dan hele snoepzakken meekrijgen van andere ouders.

Om toch iets te kunnen meegeven hebben we dit jaar bedacht om van alle kindjes een foto te maken met mijn polaroid camera. Daarop schreven we de naam van de jarige en de datum van het kinderfeestje. Een leuk aandenken dus. En alle kinderen vonden het ontzettend leuk gelukkig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2016 23:01

Re: Bedankje na kinderfeestje

Wat misschien leuk is, is iets wat bij het grotere speelgoed past. Je hebt bijvoorbeeld van die verrassingszakjes van Playmobil, daar zit een Playmobilpoppetje in, die heb ik een keer in een traktatie van E gedaan (wel vooraf de poppetjes uitgepakt en in elkaar gezet). Dat is geen los prulletje, de meeste kinderen hebben wel Playmobil en daar kan wel een poppetje bij.

Die zakjes zijn best duur, maar ik had zakjes uit een oudere serie van het Kruidvat en die vielen wel mee.

Y heeft de laatste keer verrassingszakjes van de Smurfen uitgedeeld en die zijn maar iets van 50 cent per stuk bij de Action. Dat viel ook heel erg in de smaak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2016 23:02

Re: Bedankje na kinderfeestje

Van die uitdeel-miniboekjes vind ik sowieso altijd leuk trouwens.
O, en je hebt ook uitdeelpotjes Play-Doh bij de Action, klei gaat toch niet voor altijd mee dus dat ligt niet heel lang in de weg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 11 Feb 2016 09:15

Re: Bedankje na kinderfeestje

Bedankt voor de leuke ideeën. We gaan dadelijk even naar de Action om te kijken naar iets leuks.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Feb 2016 09:35

Re: Bedankje na kinderfeestje

Maeve schreef:Op gewone verjaardagen heb ik dat ook nog nooit gedaan moet ik zeggen.

We gaan naar een binnenspeeltuin, ik zit niet te wachten op 6 stuiterende kleuters in huis hahaha. We laten de kindjes daar afzetten en ophalen ( dat is een nieuwe '' trend'' bij ons op school lijkt wel) dus wat dat betreft allemaal erg makkelijk.

Ik had met R al bedacht om anders gewoon naar de Action te gaan en daar ff te kijken. Snoep vind ik aan de ene kant niet kunnen omdat ik '' als juf ""( want zo zien die ouders mij denk ik deels toch) geen snoep wil geven. Ter verduidelijking misschien... R zit natuurlijk bij mij op school en al die kindjes kennen mij dus ( grotendeels) als juf van school. Heel stom hoor want dan ben ik natuurlijk alleen moeder maar ik denk dan dat ze gaan denken mmmm die juf geeft gewoon ongezond snoep aan het einde.. zal allemaal wel niet maar das dan die stem in mijn hoofd;)
Ben wel benieuwd hoe je daar zelf over denkt. De ouders hebben dus een bepaald beeld van jou, maar klopt dat beeld dan niet? En hoe komt dat dan en vind je dat vervelend?
#teammaple🍁
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 11 Feb 2016 09:47

Re: Bedankje na kinderfeestje

Ik denk dat ik denk dat ze een bepaald beeld hebben. Omdat ze me toch zien als '' juf'' voor mijn gevoel. Net alsof ze tegen mij altijd heel netjes etc moeten zijn. Ik heb altijd een beetje het idee dat ze denken '' ow dat is een juf van school, daar moeten we extra aardig, netjes etc tegen zijn.

Het is niet echt vervelend verder hoor, ik heb gewoon een dubbelrol op school en dat gaat eigenlijk heel goed hoor maar soms heb ik dus het idee dat mensen niet alles durven zeggen of doen omdat ik ook '' juf'' ben daar.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 11 Feb 2016 12:20

Re: Bedankje na kinderfeestje

Ik vind het wel leuk om iets mee te geven,maar geen snoep. Vorig jaar had ik in de uitverkoop van die grote bellenblaas gekocht. Waren toen 0.50 cent per stuk ongeveer.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 11 Feb 2016 12:24

Re: Bedankje na kinderfeestje

Ik vind het wel leuk, ik heb het nog niet veel meegemaakt omdat ons zoontje nog net geen 2 jaar oud is. Maar toen hij 1 werd had ik ook voor alle kindjes een bedankje. Een zakje gevuld met wat dingetjes. Dit keer ga ik luchtballonnen maken van een bekertje, rietjes en een ballon. In het bekertje doe ik een bellenblaas en een wafel en nog iets kleins. Het thema is Winnie de poeh en naast dat zoon dat heel leuk gaat vinden, verheug ik me ook al op zijn snoetje en de snoetjes van de kindjes die komen :)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 11 Feb 2016 13:40

Re: Bedankje na kinderfeestje

Mijn dochter had afgelopen jaar haar eerste eigen kinderfeestje. Toen heb ik wel een bedankje gedaan. Het was een Frozen feestje, de kinderen kregen na afloop allemaal een zakje van Frozen mee met daarin een frozen verrassingsei, een pakje zakdoekjes van frozen en een diploma met hun naam en de datum van het feestje. De kinderen vonden het in elk geval leuk, in de weken na het feestje zag ik bijvoorbeeld het beste vriendinnetje van mijn dochter nog regelmatig met het plastic zakje slepen en een ander meisje nam het poppetje uit het verrassingsei mee naar school.

Ik vind niet dat het persé hoeft, maar vind zo'n bedankje zelf wel leuk om te doen. Ik probeer zelf wel niet alleen snoep te doen, maar ook iets anders leuks of nuttigs. Op een ander feestje kreeg mijn dochter laatst een flesje bellenblaas, dat valt meestal ook wel in de smaak bij kinderen. Of de ouders overal even blij mee zijn is natuurlijk de vraag, al die kleine 'troepjes' zijn bijvoorbeeld niet even handig. Maar dat hou je voor een deel toch niet tegen denk ik, en het belangrijkste is toch dat je de kinderen er een plezier mee doet.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 11 Feb 2016 13:55

Re: Bedankje na kinderfeestje

Ik heb de kindertjes die op M. z'n verjaardag zijn geweest afgelopen keer een papieren beker(ikea) met daarin een ballon, koekje, zakje snoepjes en een doosje rozijntjes gegeven als 'bedankje'.

Vroeger kregen wij op kinderfeestjes ook altijd een zakje aan het eind van een feestje. Leuke herinnering vind ik het.

En of ik het nou echt nodig vind weet ik niet, het is niet zo dat ik het vreemd zal vinden als M. niks krijgt na afloop van een feestje. Maar ik vind het wel leuk om te doen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 11 Feb 2016 14:07

Re: Bedankje na kinderfeestje

Dit jaar had ik voor de kinderen die kwamen een lampion. Eerst met z'n allen door de tuin in het donker en dan mee naar huis. Maar A werd 3 en er kwamen wat kindjes frietjes eten( van onze vriendengroep) was geen " echt" kinderfeestje dus.

Voor de feestkisten die ik verhuurde (en wat ik me van vroeger van mezelf herinner ) maakten we altijd iets wat ze mee kunnen nemen. (Koekjes schort schatkistje oid)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers