Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dresscode bruiloft omschrijven

<<

Anoniem148

Bericht 02 Feb 2016 13:28

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Ik vind het eerder een verplichting. Maar dat is ook omdt ik het niet gewend ben.
Het zal wel mooi zijn ip de foto.
Maar dan zou ik het wel alleen doen voor daggasten en niet de avondgasten.

Ach en weet je, het mooiste aan trouwen is dat er altijd commentaar komt op datgene wat je wil of doet. Lekker je eigen plan trekken!
Dat wij het heel casual deden wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind als er heel chiq getrouwd wordt. Vind het juist mooi dat iedereen het eigen maakt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Feb 2016 20:02

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Ik heb ook bruiloften gehad waar een kleur dresscode was. Ik vond het wat overdreven maar goed als zij het graag wilde, ik had een bloem in mijn haar met die kleur, er waren mannen met zo'n stropdas, of zelfs veters in die kleur in hun schoenen. Als je het op die manier ook oke vind dan blijf het ook te betalen voor je gasten.
Maar je kunt het iemand niet verplichten, dat gaat gewoon niet. Zet je een uitsmijter bij de deur voor als iemand zich niet aan jouw dresscode heeft gehouden?

Je kunt de dresscode noemen maar ik vind dat je ook moet accepteren als mensen zich er niet aan houden.

En spijkerbroeken op een bruiloft? Ja hoor dat gebeurd echt heel vaak (waar ik me ook wel over verbaas soms) maar ik zie het zowel bij dag als avond gasten.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem280

Bericht 03 Feb 2016 21:51

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Waarom verbaas je je erover? Het gebeurt echt zo vaak. En ook al zo lang.
Ik kan mij herinneren dat ik op iedere bruiloft mensen in spijkerbroek heb gezien.
Ik weet niet beter dan dat het acceptabel is.
Mijn vriend trekt binnenkort dus ook een spijkerbroek aan, maar iedereen weet dat hij never nooit in een pak zal gaan, zou dat de dresscode zijn geweest, was hij zeker niet gegaan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Feb 2016 21:54

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Als het bruidspaar er echt waarde aan hecht, vind ik het zelf stiekem wel jammer dat iemand niet voor die ene dag even een pantalon wil kopen. 2 tientjes en je bent klaar. Dat vind ik trouwens dan wel vooral voor de daggasten. Iemand die alleen voor de avond is uitgenodigd hoeft van mij niet perse iets nieuws te kopen. Als je maar niet in je super hippe/super oude spijkerbroek vol gaten aan komt zetten..

Nou vind ik het zelf gewoon ook leuk en een mooie gelegenheid om iets moois voor te kopen. Heb zelf ook nog nooit rare dresscodes meegemaakt, dat scheelt misschien ook, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem331

Bericht 03 Feb 2016 21:55

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Er zitten nog best veel broeken tussen een spijkerbroek en een pak hoor.

Wij hadden 4 jaar terug een vrij chique (sjieke?) bruiloft, maar ik voel me beslist niet thuis in jurken. Mooi chino gekocht met een mooi shirtje er op, en ook al was ik de enige dame zonder jurk, ik voelde me er prettig bij. We waren wel daggasten overigens.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Feb 2016 22:24

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Als er staat een touch of blue, dan zou ik het prima snappen dat het geen denim bruiloft is, maar juist gewoon een blauw detail. Juist de toevoeging no jeans, maakt mij rebels genoeg om juist in een spijkerjasje te komen en vind ik stom overkomen. A touch of blue, denk ik aan een blauwe stropdas, tasje, haarband, of iets dergelijks.
<<

Anoniem273

Bericht 06 Feb 2016 23:09

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Eens met HollyGolightly. Puur naar mezelf kijkend doe ik wel moeite voor een bruiloft, koop graag een nieuw jurkje. Maar lichtblauw? Waar past dat nou bij behalve wit? Ik draag graag zwart, donkerpaars, olijfgroen enzo. Zou me echt geen raad weten met lichtblauw :)
<<

Anoniem280

Bericht 07 Feb 2016 12:06

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Nou, de bruiloft is geweest en 75% had een spijkerbroek aan als daggast.
En de bruidegom zei, jullie zien er allemaal stuk voor stuk netjes uit. Bruid beaamde dit.
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 11 Feb 2016 09:08

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

Zelfs mijn vader had op mijn bruiloft een spijkerbroek aan. Hij is geen man voor pakken, pantalon o.i.d.
Onze bruiloft is uitgesteld gesteld vanwege een hartinfarct bij hem ik was super gelukkig dat hij er was en geen moment bij kleding stil gestaan.

Het gaat mij om de personen die komen.

Laatst ook een keer bruiloft gehad in koningsblauw tinten. Dat was ook heel chic doordat veel gasten qua kleur matchten was een mooi geheel. Ook daar waren spijketbroeken bij o.a. bij mijn man die kan slecht andere broeken vinden.

Ik zou het in jou geval bij een touch of blue houden, als je het graag een accent wil geven. En het verder vrijlaten. Dan zal echt niet iedereen in jeans komen en laat je de mensen wel vrij om iets te doen waar ze zich fijn bij voelen. Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Feb 2016 09:53

Re: Dresscode bruiloft omschrijven

MissBitchy, ik ben heel benieuwd hoe je het nu gaat omschrijven, na al deze posts.. Ik zie mensen aangeven dat bij lichtblauw alleen maar wit past, maar volgens mij schreef je in je eerste post toch (light)blue. Dan zou midden-/donkerblauw toch ook kunnen / mogen?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron