Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 08 Feb 2016 18:57

Re: Fotografie Topic

Oreo schreef:Het is dat je zegt dat er een bruidspaar op staat... sorry, ik had het echt niet zomaar gezien. En eerlijk gezegd snap ik waarom er geen likes op komen. Ik vind de foto persoonlijk niks bruilofts-achtig uitstralen. Je aandacht wordt getrokken naar het licht en niet naar het bruidspaar. Als het bruidspaar beter zichtbaar was geweest, had het misschien een ander verhaal geweest.

Ik snap je intentie met de foto overigens wel, maar ik denk dat het in de bewerking anders had gemoeten om eruit te halen wat je eruit zou willen halen.


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Feb 2016 19:09

Re: Fotografie Topic

Hmm jammer dan heb ik dat verkeerd ingeschat. Thanks!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 08 Feb 2016 23:19

Re: Fotografie Topic

Een vraagje,
Hoe zijn de kleuren bij jullie op het scherm? Ik heb mijn scherm gekalibreerd en heb het idee dat het nu al veel beter is. Een stuk lichter in ieder geval.

*Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem201 op 11 Feb 2016 07:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 09 Feb 2016 00:32

Re: Fotografie Topic

Marin schreef:De grootte ga je in door midden van een groothoek. Maximaal 17 mm zou ik zeggen maar liever kleiner, dus huur of leen een 10-24. Zorg wel dat een realistisch beeld blijft door de groothoek want dit kan nogal vervormen. Je kunt in Lightroom een bepaalde lens selecteren voor lenscorrectie om dat wat bij te trekken.
Probeer een kamer van meerdere kanten te fotograferen zodat de kijker een goed beeld krijgt.
Detailfotos zijn ook slim, wat Tabbie zegt maar let wel op dat het relevante foto's zijn. Foto's van een mooi boeket op een tafeltje doet het goed als je een huis fotografeert voor een Lifestyle magazine maar voor de verkoop is het loos, dat wordt niet verkocht. Mooie oude details zoals een oude deurklink bijvoorbeeld wel, dat zie je wel vaker.

Enne succes. Dit is echt jantje tering moeilijk! Vergis je er niet in. Wij hebben allebei geprobeerd foto's te maken van ons appartement toen we gingen verkopen maar het lukte ons allebei niet goed. Uiteindelijk hebben we iemand ingehuurd.


Tabbie, Helix en Marin bedankt voor het advies. Alleen wat is Lightroom precies Marin? Ik heb ook gezegt dat ik het wil proberen maar als ik niet tevreden ben over het resultaat of het lukt gewoon niet stop ik er mee. Dan kunnen ze daarna altijd nog iemand inhuren. Ik geloof dat ze vertelde dat een professionele fotograaf er 150 euro voor vroeg. Het is ook echt maar een heel klein huisje en het zal idd geen makkelijke klus worden. Maar goed ik kan het proberen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2016 07:07

Re: Fotografie Topic

Sorry, op de een of andere manier had ik m'n hoofd dat je Aurora was en dat je Lightroom had.
Lightroom is een bewerkingsprogramma.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2016 07:08

Re: Fotografie Topic

Aurora, nu ben jij het wel haha. Hij is minder vlak zo! De witten zijn wat witter, dat vind ik al mooi. Je zou voor mijn gevoel iets meer contrast toe kunnen voegen maar niet te veel bij zo'n klein babietje denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 09 Feb 2016 08:12

Re: Fotografie Topic

Dank je Marin. Contrast heb je idd bewust wat minder gedaan. Het meisje had erg veel huiduitslag. Dus dat klopt idd dat je dat ziet.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 09 Feb 2016 10:50

Re: Fotografie Topic

@Ava: Ik heb al meerdere huizen gefotografeerd voor de verkoop, en tot nu toe zijn die huizen allemaal binnen twee weken verkocht. Toeval... of ligt het toch aan de goede foto's ;-p hahaha? Wie zal het zeggen?! Het is echt een vak apart. 12-15 foto's is een mooie hoeveelheid om te presenteren op de website. Tijdens het fotograferen let ik altijd op frutsels. En ik vraag de mensen om de spullen gewoon weg te halen om het beeld zo strak en rustig mogelijk te krijgen. Ik fotograaf vaak met mijn lens op 16mm.

@Aurora: Ik zou ook zelf iets contrast toevoegen, maar dat is persoonlijk. Maar je moet je eigen stijl volgen en doen waar jij je goed bij voelt. Als de foto voor jouw gevoel klopt, dan is het goed. Op jouw stijl boeken mensen jou ook weer. Wat ik misschien niet mooi vind, kan voor heel veel mensen wel mooi zijn.
<<

Anoniem201

Bericht 09 Feb 2016 11:14

Re: Fotografie Topic

Dat klopt idd Munk. Al moet ik zeggen dat het voor mij zeker nog zoekende is allemaal. Kom net pas kijken en doe mijn uiterste best de mensen tevreden te stellen. Tot nu toe lukt dat aardig.

Ik ben mijn portfolio aan het opschonen of ja vervangen voor de nieuwe foto's wat ik recent gemaakt heb. Ik zie echt een overduidelijk verschil met toen ik net een camera had en tussen nu. Nu heb ik wat meer kennis en gebruik ik hem ook bewuster.
Oh en ik had een website gemaakt met jouwweb.nl maar het bevalt mij niet helemaal. Ik mis veel opties. Morgen komt iemand langs die mij gaat helpen met een nieuwe website via wordpress. Heb er echt geen verstand van dus ben benieuwd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2016 11:59

Re: Fotografie Topic

Aurora, ik kan je Jimdo onwijs aanraden als website bouwer. Zo super makkelijk en goed. Ik kan je meer tips geven per PM wanneer ik tijd heb.
Ik had hiervoor een WordPress website en dat was prima maar dit is zooo veel fijner.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 09 Feb 2016 16:24

Re: Fotografie Topic

Marin dank je wel voor je tip. Ik ga mij er eens in verdiepen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 09 Feb 2016 17:41

Re: Fotografie Topic

Even een ego berichtje :-) ;-). Krijg zojuist een mailtje van zoom.nl dat mijn foto als foto van de dag gekozen is.

http://zoom.nl/foto/portret/alaaaaaf.2641002.html

Altijd leuk als je ergens een vermelding verdien. Ondertussen heb ik er al op deze manier verschillende op mijn naam staan :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2016 18:03

Re: Fotografie Topic

Wat leuk Munk! Heel erg tof als dat gebeurt. Het was ook echt een hele gave foto. Hoe bewerk je dat nou zo snel? Jij lijkt altijd direct op de dag zelf alles te plaatsen. Neem je daar 's avonds dan echt de tijd voor?

Ik heb intussen een Like op m'n foto haha. Helemaal blij.
En m'n loveshoot actie loopt ook goed! Heb al veel reacties en nieuwe likes op m'n pagina. Voelt wel weer goed om bezig te zijn met m'n bedrijf. Ik heb me ook ingeschreven voor een internationale award, ik word op instagram gevolgd door TPW en ik kreeg bericht dat de software die ik wilde kopen voor het maken van albums beschikbaar is voor Windows nu. Happy!
En elke avond ook nog bezig met reis foto's bewerken. En dat alles naast een hele pittige week op m'n werk dus Pff ben best beetje trots op alles.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Feb 2016 19:01

Re: Fotografie Topic

Super leuk Munk!
<<

Anoniem166

Bericht 09 Feb 2016 19:43

Re: Fotografie Topic

Wat leuk, Munk! Het is ook echt een mooie foto!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 09 Feb 2016 21:20

Re: Fotografie Topic

Thanks allemaal.

@Marin: Fijn om te horen dat het werkt. Ik sta ook al tijden stil op FB, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik instagram erg leuk vind (leuker als fb), maar daar kan je weer moeilijker je lokale publiek bereiken. Maar wel heel leuk dat je van over de hele wereld likes en reacties krijgt.

Ik probeer de zelfde dag 's avonds nog een aantal foto's te bewerken en op bv Facebook/instagram te zetten, de rest doe ik op een later tijdstip zodra de tijd het toelaat (die upload ik dan ook vaak niet). Behalve als ik dan weer pareltjes tegen kom, die bewaar ik dan ook voor een later tijdstip. Tegenwoordig doe ik 90% in LR (wie had dat ooit verwacht, haha).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2016 21:27

Re: Fotografie Topic

Wat goed haha! Bewerken in Lightroom helpt sowieso voor je workflow. Maar ik vind het knap hoor, het ziet er tijd uit alsof je goed bij bent.
Let's discover the world together.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 09 Feb 2016 22:02

Re: Fotografie Topic

Dat ben ik ook wel, haha. Aan het einde van het jaar zorg ik dat alles bewerkt is en in T. zijn album komt. Ik vind het belangrijk dat T. elk jaar een jaaralbum heeft en krijgt. Mijn ouders hebben dat voor mij alleen het eerste 4 jaar gedaan, daarna hebben ze het laten verslonzen. Mijn broertje en zusjes hebben zelfs helemaal niets geen album. Ik heb de rest van mijn album zelf in elkaar gezet toen ik 13/14 jaar was. Maar vond het zo jammer dat ze veel al niet meer wisten. En is het maar de vraag of het in een goede volgorde zitten en dat er van alles maar 1 foto was. Dus moest ik samen met mijn zusje consessies doen wie welke foto mocht hebben. Nu hebben wij maar 1 kindje, maar ik wil dat gewoon heel erg graag goed doen. Het is dus echt wel een verleden dingetje. Nu schieten wij er wel heel erg in door moet ik bekennen, haha. Want naast het album, houden we ook vakantieschriften bij, heeft mijn man een boek geschreven met de hoogtepunten van T. zijn eerste vier jaar vanuit het vaderschap bekeken en houden we jaarboeken bij (eerst schrijftelijk, maar dat gaan we nu ook in boekvorm laten drukken). Eigenlijk ben ik heel erg trots en genieten we volop :-)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 18 Feb 2016 19:18

Re: Fotografie Topic

Afbeelding
Krijg ik toch weer kriebels, hahaha.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Feb 2016 21:43

Re: Fotografie Topic

Dat snap ik wel! Lieve mooie foto!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem201

Bericht 19 Feb 2016 09:38

Re: Fotografie Topic

Kriebels als in de zin van, toch weer newbornshoots doen? Of kriebels in de zin van "ik wil een baby" :ja:
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 19 Feb 2016 16:59

Re: Fotografie Topic

Babykriebels heb ik gelukkig al heel lang niet meer :-), newborn kriebels ;-). Volgende week ga ik voor het eerst met mijn studio op locatie. Ik ben heel erg benieuwd hoe me dat gaat bevallen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Feb 2016 17:09

Re: Fotografie Topic

Super schattig Munk!

En nog even terug komend op je berichtje er voor. Ik vind dat echt knap! Ik ben echt al twee weken bezig met foto's bewerken van vakantie. Maar ik ben ook zo moe van werk en heb het natuurlijk gewoon heel druk dus kan maar een uurtje of twee per dag er aan zitten, áls ik er al aan zit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Mrt 2016 15:20

Re: Fotografie Topic

Haallo dames, ik heb een vraagje!

Ik heb een Canon 450D liggen, maar hij is me simpelweg te lomp. Dat wil zeggen... Je neemt 'm niet snel mee op een dagje uit en met 't oog op m'n aankomende bevalling, heb ik liever een simpeler toestel. (Niet voor de bevalling zelf, overigens, ik doel gewoon op 't kind!)

Nu wil ik 'm dus verkopen (incl. Velbon statief en Sigma 55:200 lens) zodat ik een eenvoudiger toestel kan kopen, wat wél mooie foto's maakt. Maar wat is dan een goed merk/goede lijn? Ik wil een compacte camera, maar wel mooie foto's maken! Oh en geen idee wat m'n budget is, dat wat ik voor die andere camera krijg, denk ik. Dus ik hoop rond 150 euro!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mrt 2016 15:45

Re: Fotografie Topic

Ik vind deze best wel fijn voor een camera met vaste lens:

http://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkA ... GwodDkMLxw

Hij is niet supercompact, maar je kunt er wel echt veel mee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers