Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Feb 2016 19:58

Re: Fotografie Topic

Mijn vriend heeft vorig jaar juist voor kleiner maar wel FF gekozen, hij heeft nu de Sony A7 (met Voigtländer lens)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Feb 2016 20:01

Re: Fotografie Topic

Ik wil ook graag een kleiner model Helix. De 6 is aanzienlijk kleiner dan de 5 of 1. En Nikon is sowieso kleiner dan Canon maar weet niet of ik dat aandurf. Waarom is hij voor Sony gegaan?

Ik ga hopelijk vanavond weer foto's bewerken! Had er 'maar' 1400 van deze reis.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Feb 2016 20:10

Re: Fotografie Topic

Voornamelijk voor het gewicht, in combinatie met het feit dat het wel FF is. Hij heeft hiervoor met de 5D geschoten (meest gecombineerd met 12-24, dus geen megalens) en het gewicht daarvan ging het zo tegenstaan. Hij heeft afgelopen vakantie met de A7 hierdoor weer meer foto's gemaakt omdat deze camera veel handzamer is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem205

Bericht 01 Feb 2016 22:05

Re: Fotografie Topic

Financien Marin. De 5d incl lens combi die ik zou willen, kost meer dan €5000,- en dat heb ik niet zomaar ergens liggen. Ik begin (zeker bij EB) structurele beperkingen te ervaren met mijn huidige 7D, dus ik moét overstappen wil ik kwaliteit kunnen blijven waarborgen. En als ik dat dit jaar nog wil doen, dan is de 6D de enige optie. 7D blijft dan back up.
<<

Anoniem201

Bericht 01 Feb 2016 22:24

Re: Fotografie Topic

Oreo schreef:
Newborn ga ik helemaal niet meer doen. Dat vind ik echt een vak apart en laat ik over aan de pro's (no offense Aurora).

Hahaha ik vind het juist super leuk om de newborn te fotograferen. Het kost wel veel tijd en energie maar erg leuk om te doen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 02 Feb 2016 00:32

Re: Fotografie Topic

Oreo, dat snap ik ;-), maar voor nu is mijn keuze goed en voelt het ook goed. Wie weet over een tijdje weer.

Misschiende Fujifilm pro 2? Die schijnt echt de kwaliteit van een FF te hebben. Rianne (van EB) fotografeert er mee (de pro 1 dan, de pro 2 is net uit). Die doet er echt alles mee en schiet prachtige platen. Schijnt ook niet zo ruisgevoelig te zijn? De nieuwste van nikon komt binnenkort uit. De D5. Maar verkoopprijs (schrik niet) €7200,- voor alleen de body! Ik zou hem graag willen hebben, maar dat vind ik echt te veel van het goeie. Denk ook niet dat mijn man zal zeggen 'schat, koop hem maar', hahaha. Komende vrijdag is er een shoot en try van nikon, had er graag naartoe gegaan maar kan helaas niet. Misschien ook maar goed ook, want anders begint het toch alleen maar te kriebelen. Over een tijdje zal de prijs vast gaan zakken.

Ik heb denk ik komende week mijn laatste new born. Kindje is vanavond geboren. Ben blij als die achter de rug is. Dan kan ik echt al mijn zooi gaan opruimen qua new born fotografie.
<<

Zero

Bericht 02 Feb 2016 00:54

Re: Fotografie Topic

Ik heb de 6D nu 2(?) seizoenen en ik vind hem heerlijk! Hij is licht, en dat vind ik zijn grootste pluspunt omdat ik al genoeg mee sleep op reportage. Voor een full frame vind ik hem de juiste prijs kwaliteit, als ik een 5D M3 zou overwegen dan zou ik hem puur voor studio werk gebruiken.

Eerlijk is eerlijk, als iemand mij € 10.000 in het handje geeft dan ga ik voor een mark 3 en een paar mooie lenzen. Maar voor die € 1500 vind ik dat de 6D absoluut een pareltje is in zijn prijsklasse (en voor mijn doeleinde)

Toch haast jammer dat ik hem achter laat als ik op reis ga...
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Feb 2016 09:51

Re: Fotografie Topic

munk schreef:
Ik heb denk ik komende week mijn laatste new born. Kindje is vanavond geboren. Ben blij als die achter de rug is. Dan kan ik echt al mijn zooi gaan opruimen qua new born fotografie.


Wat voor zooi is dat? Misschien heb ik wel interesse :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem201

Bericht 02 Feb 2016 10:00

Re: Fotografie Topic

Jip schreef:
munk schreef:
Ik heb denk ik komende week mijn laatste new born. Kindje is vanavond geboren. Ben blij als die achter de rug is. Dan kan ik echt al mijn zooi gaan opruimen qua new born fotografie.


Wat voor zooi is dat? Misschien heb ik wel interesse :-)


Idd ik wilde hetzelfde schrijven, wat heb je allemaal want ik wil wel het wel overnemen.
<<

Anoniem201

Bericht 02 Feb 2016 10:07

Re: Fotografie Topic

Ik heb een deze week een flitser gekocht. Via marktplaats dik 60 euro goedkoper dan de originele prijs maar zo goed als nieuw. Ben er erg blij mee want ik heb behoorlijk gestoeid met bepaalde licht omstandigheden. Hierdoor schoot mijn iso omhoog waardoor ik geen scherpe foto's meer kreeg. En gezien ik een beginner ben, nog niet heel veel verstand heb van de camera en objectieven ect, stoorde ik mij daar ontzettend aan.

Gisteren dus een shoot gehad bij een kleine man van 4 maanden en wat was ik gelukkig met mijn flitser. De lichtomstandigheden waren niet optimaal en was de flitser erg welkom.

(toestemming is gevraagd) niet quoten aub
**
Laatst gewijzigd door Anoniem201 op 02 Feb 2016 19:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem201

Bericht 02 Feb 2016 10:09

Re: Fotografie Topic

Overigens Marin en Tabbie, jullie hadden qua kleuren helemaal gelijk. Het hele grote probleem was met name dat mijn beeldscherm echt bagger afgesteld stond/staat. Ik kreeg die tip van Charles.
Heb hem zelf geprobeerd te kalibreren via de laptop zelf maar het zal nog niet optimaal afgesteld staan. Wel al beter dan hoe het eerst stond :palm:
<<

Anoniem205

Bericht 02 Feb 2016 10:42

Re: Fotografie Topic

Munk, ik kan lezen en schrijven met mijn Canon, dus ik stap liever niet over :)
Mijn ouders kwamen met een genereus aanbod (5dmII) maar ik twijfel. Body is al best een paar jaar oud, maar nog lang geen 10.000 clix. Scheelt me heul veul geld, maar ga ik er op vooruit met de 7D?

Aurora, geen scherpe foto's ivm te hoge iso heeft niet bepaald veel met elkaar te maken. Ruis (wat niet per definitie onscherpte is) is een ander verhaal. Ik zou nooit een kindje met een opzetflitser fotograferen, dan nog eerder met studiolampen.

Ik twijfel of ik mijn gehele flitsset moet behouden of dat ik die ga verkopen. Ik fotografeer nog maar zo weinig binnen, ben veel liever buiten. Dus ik twijfel heel erg. Set is misschien 15x gebruikt en is een heel erge sta-in-de-weg... ARGH
<<

Anoniem201

Bericht 02 Feb 2016 11:22

Re: Fotografie Topic

Oreo, ik heb nog geen studio. Ik ga bij de mensen thuis en ben dus nog erg beperkt in mijn materiaal. Voor mij was dit een goede oplossing om toch betere foto's te krijgen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Feb 2016 15:05

Re: Fotografie Topic

munk schreef:Zo zie je maar weer... hoe verschillend het gebruik in de muis is, haha. Ik internet zelfs met mijn wacom. Voel me helemaal gehandicapt als ik de muis moet gebruiken.

Wat goed oreo, al was het erg donker weer de laatste dagen (nu nog steeds trouwens).

Sogood, je hebt je foto terug. het was een pittig klusje, hahaha.


Oh echt? Was het lastig?

Heb je hem naar me toe gemaild? Heb namelijk niets ontvangen? Wil je hem nog eens versturen? Dankjewel, heel lief!!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 02 Feb 2016 20:31

Re: Fotografie Topic

Zodra ik zooi weg ga doen horen jullie van mij. Ik werk heel basic. Dus veder als een grote ronde zitzak en wat dekentjes en wrapzooi zal ik niet komen ;-). Ondertussen heb ik een afspraak gemaakt voor komende zondag voor mijn laatste newborn. Ik heb er zin in en ga ervan genieten.

@ Oreo: Maar dat kon ik ook. Ik kon lezen en schrijven met mijn pentaxen, maar uiteindelijk toch de overstap gemaakt naar Nikon. Geen seconde spijt van gehad. Persoonlijk zou ik niet voor de mark II gaan, maar voor de 6D.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Feb 2016 21:04

Re: Fotografie Topic

Dat klinkt mij als heel bruikbaar voor mij in de oren :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 07 Feb 2016 21:04

Re: Fotografie Topic

Iemand ervaring met de California sunbounche refector? Ik ben nu steeds aan het kl*ten met een rond refelctiescherm. Ik heb dan een paar handjes nodig en die heb ik niet altijd. Nu kwam ik deze tegen via internet, heel erg duur, maar volgens mij heel stabiel en op een statief neer te zetten.

laatste new born shoot ging weer lekker. Kindje had heerlijk geslapen tijdens de shoot, leuke ouders. Maar ik kreeg gelukkig geen kriebels ervan. Het is nu mooi afgesloten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Feb 2016 21:42

Re: Fotografie Topic

Volgens vriend zijn Sunbouncers heel goed, beste wat er is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

anoniem203

Bericht 08 Feb 2016 17:42

Re: Fotografie Topic

Even een vraag voor jullie. Hoe krijg ik het beste een ruimte zo 'groot' mogelijk op een foto? Er is mij gevraagd of ik foto's wil maken voor de verkoop van een huis. Ik heb een spiegelreflex camera met gewoon de meest standaard lens (ik weet even niet welke maar ik kan alleen inzoomen) Heeft er iemand tips voor mij qua licht, positie enz?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Feb 2016 18:10

Re: Fotografie Topic

Maak ook juist niet alleen "grote" foto's, maar ook juist detail foto's van de positieve dingen en bijzondere dingen in huis. Is het toilet lelijk, zet die dan juist niet groot op de foto. Zo hou je het aantrekkelijk voor verkoop :wink: tot daar m'n tip.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Feb 2016 18:52

Re: Fotografie Topic

De grootte ga je in door midden van een groothoek. Maximaal 17 mm zou ik zeggen maar liever kleiner, dus huur of leen een 10-24. Zorg wel dat een realistisch beeld blijft door de groothoek want dit kan nogal vervormen. Je kunt in Lightroom een bepaalde lens selecteren voor lenscorrectie om dat wat bij te trekken.
Probeer een kamer van meerdere kanten te fotograferen zodat de kijker een goed beeld krijgt.
Detailfotos zijn ook slim, wat Tabbie zegt maar let wel op dat het relevante foto's zijn. Foto's van een mooi boeket op een tafeltje doet het goed als je een huis fotografeert voor een Lifestyle magazine maar voor de verkoop is het loos, dat wordt niet verkocht. Mooie oude details zoals een oude deurklink bijvoorbeeld wel, dat zie je wel vaker.

Enne succes. Dit is echt jantje tering moeilijk! Vergis je er niet in. Wij hebben allebei geprobeerd foto's te maken van ons appartement toen we gingen verkopen maar het lukte ons allebei niet goed. Uiteindelijk hebben we iemand ingehuurd.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Feb 2016 19:04

Re: Fotografie Topic

En niet van heel hoog of heel laag standpunt, dat geeft ook een raar idee. En gebruik een statief, scheelt je bewogen foto's.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Feb 2016 19:14

Re: Fotografie Topic

Ik wil ook even wat kwijt.. Ik zit zoals jullie misschien wel weten bij een grote groep van bruidsfotografen op Facebook, zo'n besloten groep waar ook de crème de la crème komt. Heel leuk, heel leerzaam. Elk jaar wordt er een besloten Award gehouden en kan iedereen z'n beste foto van t jaar insturen. Een week lang kan men dan likes geven en in de weken daarna echt constructieve feedback geven. Heel tof, het niveau ligt super hoog en het is een mooie collectie foto's.

Afgelopen jaar heb ik natuurlijk maar één bruiloft geschoten dus ik had weinig te kiezen. Ik had voor deze foto gekozen omdat ik m zelf echt heel tof vind, anders dan de standaard foto's. Maar nou heb ik natuurlijk nog geen enkele like ontvangen! Meh word er zo onzeker van! Het is ook niet te meten met sommige anderen hoor en gelukkig ben ik niet de enige die nog niks heeft maar toch balen. Wat vinden jullie? Is het iets, of juist niets? Ik denk achteraf dat ie gewoon te donker is. Maar dat is juist vaak de stijl daar in die club maar misschien heb ik net de plank misgeslagen.


Hij is te donker hè?

Foto niet quoten uiteraard
Laatst gewijzigd door Marin op 08 Feb 2016 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Feb 2016 19:45

Re: Fotografie Topic

Ik heb niet veel verstand van fotografie en forum nu op m'n telefoon maar ik heb m'n telefoon lichter moeten zetten om te zien dat er een bruidspaar op staat. Dus ja, ik zou zeggen dat hij te donker is. Ik vind het een toffe foto als het bruidspaar er niet op zou staan.
<<

Anoniem205

Bericht 08 Feb 2016 19:54

Re: Fotografie Topic

Het is dat je zegt dat er een bruidspaar op staat... sorry, ik had het echt niet zomaar gezien. En eerlijk gezegd snap ik waarom er geen likes op komen. Ik vind de foto persoonlijk niks bruilofts-achtig uitstralen. Je aandacht wordt getrokken naar het licht en niet naar het bruidspaar. Als het bruidspaar beter zichtbaar was geweest, had het misschien een ander verhaal geweest.

Ik snap je intentie met de foto overigens wel, maar ik denk dat het in de bewerking anders had gemoeten om eruit te halen wat je eruit zou willen halen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers