Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Dec 2015 14:42

Re: Naai topic

Na nog een ochtendje vloeken heb ik nog een cadeautje voor m'n schoonzus gemaakt die in verwachting is van een jongetje. Het zijn twee vilten bakjes/mandjes, met daarin een paar slofjes (die had ik nog liggen, hoort eigenlijk een sluitinkje voorop maar dat lukte me niet) en een broekje. Ik ben over allevier de items ontevreden maar zo bij elkaar ziet het er nog best leuk uit vind ik zelf. Snel papier er omheen en niet meer aan denken :)
Afbeelding
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Dec 2015 20:16

Re: Naai topic

Ik vind ze leuk geworden hoor UN!

Ik ben vandaag druk geweest met mijn zoon!
We hebben samen een zorgenvriendje gemaakt! Hij heeft eerst voorbeelden bekeken op internet en zelf een tekening gemaakt.
Daarna samen stofjes uitgezocht en hij heeft geholpen met knippen en opvullen.

Hij is supertrots en zit er al de hele avond mee in zijn armen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Jan 2016 19:15

Re: Naai topic

Gisteravond en vanmiddag een setje gemaakt voor bij het keukentje van de jongste. Die heeft ze in dec voor haar 2e verjaardag gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Jullie de laatste tijd nog actief geweest met de naaimachine?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem159

Bericht 13 Jan 2016 19:57

Re: Naai topic

Superleuk setje Dolphinne!

Ik had ook als laatste een schortje en pannenlapjes voor bij het keukentje gemaakt, die pannenlapjes waren niet zo netjes, biaisband om 2 lagen katoen en n laag fiberfill was een hele strijd, vooral bij de hoekjes! Maar dochter was er blij mee.
Mn man had het keukentje trouwens zelf gemaakt van steigerhout, dus we zijn samen creatief hier :-)

Ik ben nu bezig met een jurkje voor mezelf.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 16 Jan 2016 12:18

Re: Naai topic

Wat leuk Dolphinne!

Ik heb voor m'n moeder en zusje een boodschappentas gemaakt : ) ik zag via Facebook een 'sewalong' en die heb ik gevolgd. Leuke tassen en weer wat nieuwe dingen geleerd.

Samen met m'n dochter heb ik stof bestempeld en daarvan heb ik 2 tassen gemaakt voor haar psz juffen, maandag gaat ze voor de laatste keer.

Nu ga ik beginnen aan een nieuwe uitdaging, een Dolfje Weerwolfje pak voor m'n zoon voor carnaval.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 20 Jan 2016 10:25

Re: Naai topic

Leuk die keukenspulletjes Dolphine!

Ik heb helaas al een tijdje niks meer gemaakt. Vorige week wel een jurkje geknipt maar daarna goed ziek geworden en nu mega achterstand met het huishouden dus dat gaat nog wel even duren.
Wil alvast langzaam aan de 'zomercollectie' van J beginnen zodat ik straks vooral voor de nieuwe baby kan gaan naaien. J groeit toch (bijna) niet in de breedte dus ik maak alles gewoon op de maat die ze nu heeft alleen de lengte wat langer en nog zonder zoom. Die stik ik er dan wel in tegen de tijd dat ze het gaat dragen.

Ik had trouwens nog een vraag, volgens mij was er iemand hier die van die krijt-placemat's gemaakt had. Waar heb je dat doek besteld? Had een hele leuke kroon gezien van krijtdoek als kraamcadeautje waar je dan steeds de 'mijlpalen' op kunt schrijven. Maar die was gewoon €20,- excl. verzenden :omg:
Dat moet ik zelf wel toch wel goedkoper kunnen maken hahaha

Edit: kom nu ineens per toeval een winkel hier in de stad tegen die het verkoopt! €20,- per meter, daar kan ik heel wat kronen uit halen :angel:

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 20 Jan 2016 10:34

Re: Naai topic

Ik ga binnenkort ook maar weer eens achter de naaimachine kruipen. Van de week de zolder opgeruimd en kwam nog allemaal mooie stoffen tegen waarvan ik vergeten was dat ik ze nog had. O.a een felroze linnen stof. Daar wil ik zeker iets mee doen, weet alleen nog niet wat. Dus eerst nog even inspiratie opdoen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 08 Feb 2016 09:42

Re: Naai topic

Gister een proef versie gemaakt van een jumpsuit patroon dat ik wil gaan gebruiken voor babykleertjes. Ik heb al een stapeltje nieuwe stofjes liggen maar durfde daar niet zo goed meteen mn schaar in te zetten dus eerst maar geprobeerd met 'oude' stofjes. En eigenlijk vind ik deze ook wel heel schattig geworden, dus als we een meisje krijgen gaat deze ook zeker de kast in.

Afbeelding

Jullie nog bezig geweest de afgelopen tijd?
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 08 Feb 2016 09:57

Re: Naai topic

Oh die is leuk Fiwen!!

Ik heb de afgelopen tijd gezwoegd op het carnavalspak van D.aan...
Maar oh wat was hij (en ik ; )) trots, hij zag er zo leuk uit. Dolfje Weerwolfje!

Afbeelding

Ik wil deze week met m'n dochter stof uitzoeken voor een jurkje voor haar, maar ik heb nog geen jurkjes gemaakt dus dat wordt weer een uitdaging. Eens zoeken naar een niet te ingewikkeld patroon.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 08 Feb 2016 10:05

Re: Naai topic

Wauw dat pak is gaaf geworden! Snap goed dat hij daar heel trots en blij mee was!
Wat voor jurkje wil je maken? En met wat voor stof?

Bij katoen zou ik kiezen voor een simpel passend bovenlijfje met en aangerimpelde rok en bij tricot kies ik zelf meestal voor een raglan bovenstuk met een rimpel rokje.

Welke maat heeft je dochter want ik heb hier nog wel wat leuke patroontjes liggen die ik je eventueel kan sturen.

Succes ermee in ieder geval! Gaat vast goed komen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 08 Feb 2016 11:00

Re: Naai topic

Fiwen schreef:Wauw dat pak is gaaf geworden! Snap goed dat hij daar heel trots en blij mee was!
Wat voor jurkje wil je maken? En met wat voor stof?

Bij katoen zou ik kiezen voor een simpel passend bovenlijfje met en aangerimpelde rok en bij tricot kies ik zelf meestal voor een raglan bovenstuk met een rimpel rokje.

Welke maat heeft je dochter want ik heb hier nog wel wat leuke patroontjes liggen die ik je eventueel kan sturen.

Succes ermee in ieder geval! Gaat vast goed komen.



J.ulia heeft maat 104/110 nu.
Ik denk dat ik van tricot wat wil maken, ik heb zoveel leuke digitale stofjes gezien. Zulk soort jurkjes vind ik leuk.
http://www.girlslabel.com/wp-content/up ... eisjes.jpg

Heb nog een patroon van de droomfabriek liggen, voor een tricot a-lijn jurkje geloof ik.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 08 Feb 2016 11:04

Re: Naai topic

Die is inderdaad erg leuk!
Zoiets kun je ook heel makkelijk maken door een patroon van een goed passend t-shirt te verlengen.

Onze J.ulia is echt van de schattige zwier- en draaijurkjes dus zulke patroontjes heb ik niet haha
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Feb 2016 15:15

Re: Naai topic

Gaaf LindaK!

Lief Fiwen, heel mooi!

Ik ben bezig aan een slaapzak voor D. uit Zo geknipt 2. Een flinke uitdaging is het, en dan maak ik het me ook nog extra lastig omdat ik graag een exemplaar met mouwen wil en het patroon/de beschrijving dat niet heeft.

Deze moet 't worden:
Afbeelding

Heeft iemand tips voor de mouwen? Ik heb al eens zo'n pakje als Fiwen gemaakt, dus weet op zich wel hoe mouwen moeten, heb een bestaand slaapzakje gebruikt voor de maat van de mouwen, maar hoe maak ik dat nu netjes afgewerkt? De slaapzak is gevoerd en zoals op het plaatje wel een beetje te zien is, is de binnenkant ook perfect afgewerkt. Dat wil ik bij de mouwen dan eigenlijk ook. En hoe maak ik de rand bij de mouwen (waar de handjes zitten) mooi? 2x omslaan en dan stikken gaat 'm denk ik niet worden, ik voer de slaapzak met sheepskin. Boordstof heb ik ook al aan zitten denken, maar dan krijg je denk ik zo'n naad binnenin en dat vind ik dan weer jammer als de rest van de zak zo keurig is afgewerkt.
Of moet ik dan eerst de mouwen dichtnaaien bij het uiteinde en ze dan vastmaken tussen de 2 lagen stof in?
Help ;)!
Iemand tips?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Feb 2016 15:24

Re: Naai topic

Wat een gaaf verkleed pak.

Fiwen mag ik vragen waar je het patroon voor dat box pakje vandaan hebt? Erg leuk.

Benieuwd naar je slaapzak Rebecca.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 12 Feb 2016 15:42

Re: Naai topic

Wat een leuke dingen maken jullie allemaal! Ik heb laatst voor het eerst een broekje gemaakt voor mijn zoon. Tot nu toe had ik alleen nog maar lakentjes, Kussenhoesjes en dergelijke gemaakt. Ik wil voor mij dochter gaan proberen een jurkje te maken, maar zoek wel iets wat goed te doen is voor een beginner. Hebben jullie tips naar wat voor patroon ik zou kunnen kijken?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Feb 2016 18:20

Re: Naai topic

Sam schreef:Fiwen mag ik vragen waar je het patroon voor dat box pakje vandaan hebt? Erg leuk.


Patroon is gratis via Kiind: http://kiind.nl/article430/
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Feb 2016 22:30

Re: Naai topic

Lindak, dat dolfje weerwolfje pak is echt heel gaaf!!

Fiwen, jouw boxpakje is erg leuk. Dat grijs en roze is mooi bij elkaar.

Dolphinne, dat zorgenvriendje vind ik ook erg leuk.

Ik heb vandaag ook weer eens iets gemaakt. Een trui voor mijn dochter en toevallig doet ze morgen haar spreekbeurt over panda's dus dan kan ze 'm meteen aan.
Afbeelding
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 17 Feb 2016 22:35

Re: Naai topic

Oh die is leuk Liadan!!

Ik ben bezig met een jurkje voor J.ulia, een raglan shirt verlengd. Ik haat halsboorden haha, dat weet ik nu : )
Voor m'n oma had ik een tas gemaakt, die ze kan omkeren. Ze was er zo trots op, dat ik 'm zelf had gemaakt. Ze naaide vroeger ook veel, ik had het echt van haar zei ze ; )
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Feb 2016 19:59

Re: Naai topic

Thnx Fiwen.
Gaaf Liadan!

Sinds ik mijn naaimachine van mijn man kreeg zit ik er elk vrij uurtje achter. Wat is dit leuk. Ik maak nu vooral baby broekjes en slabbers.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem335

Bericht 21 Feb 2016 20:12

Re: Naai topic

Dit topic is zo leuk om te lezen, als ik mijn studie klaar heb wil ik ook een naaimachine gaan kopen en een cursus gaan volgen. Dit topic werkt echt inspirerend.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Feb 2016 21:24

Re: Naai topic

Kexter, Kijk dan ook eens op de fb site gratis naaipatronen. Daar krijg je helemaal veel inspiratie en ideeën!

Sam, leuk is dat he! Ik heb nu net een jaar mijn machine, maar vind het ook een heerlijke hobby!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Feb 2016 22:05

Re: Naai topic

Oh wat ben ik jaloers op jullie dat jullie dit allemaal zo mooi kunnen naaien!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Feb 2016 16:52

Re: Naai topic

Leuke trui Liadan!
Ik ben flink op weg met de slaapzak. Mouw 1 is goed gelukt, mouw 2 nog niet helemaal, vanavond verder afmaken en dan de rest nog. Ik hoop 'm deze week af te krijgen!

En vandaag naar het stoffenspektakel geweest :). Wat leuke stofjes gekocht om mee aan de slag te gaan voor D.:
Afbeelding
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Feb 2016 08:11

Re: Naai topic

Wauw wat maken jullie tocb mooie dingen!

Ik heb een naaimachine maar 1. Ik weet niet hoe het ding wwerkt en 1. Met de kleine man in huis weet ik niet waar kk de tijd vandaan moet halen.

Maar ooit ga ik ook naaien. Haha!
<<

Anoniem260

Bericht 26 Feb 2016 08:58

Re: Naai topic

Fiwen, ik vind dat kruippakje echt heel erg leuk! Heb het patroon al uitgeprint, nu nog een leuk stofje halen..!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers