Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Okt 2013 21:10

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ ShallY: Ik ben een beetje rot in verwoorden :) , maar met ervaring bedoelde ik eigenlijk ook het moeilijke zwanger worden. Ik kan me wel voorstellen dat je dat ook met je mee draagt.
L2014 & H2017
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 11 Okt 2013 12:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hebben jullie al last van kwaaltjes? Hier nog vrij weinig,wel last van brandend maagzuur en sneller wat sneller moe. Ging net bellen voor een afspraak zijn ze er niet op vrijdag. Nu kan ik dus pas woensdag bellen. Voor de dames die al eerder een intake hebben gehad,ging jullie man/vriend mee? Bij me dochter zijn we samen gegaan,allen nu kan die bijna geen vrij nemen.
<<

Anoniem57

Bericht 11 Okt 2013 12:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Is er geen avondspreekuur peach? Hadden we hier namelijk wel, daarom kon hij dus ook mee.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 11 Okt 2013 13:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Parel schreef:Is er geen avondspreekuur peach? Hadden we hier namelijk wel, daarom kon hij dus ook mee.



Geen idee eigenlijk,ik zal het volgende week is vragen. Bij me eerste zwangerschap heb ik ze er nooit over gehoord eigenlijk dus ben toen op de intake na altijd alleen geweest.
<<

Anoniem57

Bericht 11 Okt 2013 13:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier was het standaard elke woensdagavond avondspreekuur, ik zal voor je duimen dat het dan ook zo is!
Ik denk dat ik bij een volgende ook vaak alleen zal gaan hoor, het is toch lastig met nog zo´n kleintje erbij.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Okt 2013 13:29

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Peach bij de 2e zwangerschap is mijn man niet mee geweest naar de intake. Deze zwangerschap gaat hij wel mee maar dat komt omdat we dan meteen een echo krijgen. Anders was hij niet meegegaan.

Shally: vervelend dat je zo onzeker bent, maar wel herkenbaar. Ik ben er ook nog steeds niet echt gerust op en wij hebben al een goede echo gehad. Kan niet wachten tot de 22e! Ik heb trouwens 4 testen gedaan, 2 van kruitvat, 1 van Clearblue en gister nog die van moeders voor moeders.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Okt 2013 13:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

De normale afspraken straks bij de verloskundige zal ik ook merendeels alleen gaan, maar dan gaan de kinderen wel mee. Bij de vorige zwangerschap heb ik mijn zoontje ook iedere keer mee genomen en dat ging hartstikke goed, ze hebben veel speelgoed daar staan en betrokken hem er echt bij (ook al snapte hij er niet zoveel van toen :) ). Ik kan moeilijk bij iedere controle aan mijn man vragen om vrij te nemen of oppas regelen, dat is ook geen doen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Okt 2013 14:17

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

mzcharlotte schreef:@ ShallY: Ik ben een beetje rot in verwoorden :) , maar met ervaring bedoelde ik eigenlijk ook het moeilijke zwanger worden. Ik kan me wel voorstellen dat je dat ook met je mee draagt.


Ik dacht al wel dat je dat bedoelde hoor.

@Knillis: ik heb er tot nu toe elke dag nog 2 gedaan en wordt er niet blijer van. Gisteren was ie weer duidelijk maar vanmiddag weer niet. Eigenlijk moet ik gewoon stoppen met testen en wachten tot de 28e.
Ze zeggen wel vaak dat als je test niet echt gaat knallen het mis gaat maar zo in mijn omgeving hoor ik dat sommige ook helemaal geen knal test hebben gehad en wel een goede zwangerschap hadden.
<<

Anoniem25

Bericht 11 Okt 2013 15:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Je gebruikt de action testen, toch Shally? Want volgens mij verschilt het bij die testen echt per verpakking hoe donker ze uitslaan. En daarnaast schommelt HCG ook een beetje, verschilt de concentratie van je urine, drogen testen nog donkerder op.
Ik zou niet 2x op een dag testen, maar om de dag en dan 's ochtends. Dan zou je de testen wel moeten kunnen zien oplopen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Okt 2013 16:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik maak mezelf echt gek hé? Daar moet ik echt mee stoppen. Ik ga zondag nog een keer testen en dan laat ik het erbij.
Action testen maar ook kruidvat.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Okt 2013 19:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik zou het zo graag aan mijn familie willen vertellen maar helaas nog een tijdje wachten. We hebben met elkaar afgesproken, nog voordat ik zwanger was, dat we wachten tot 12 weken om het te vertellen. Maar dat lijkt me echt heel moeilijk. Eerst maar eens een goede echo afwachten en dan zal ik het er nog eens over hebben met mijn vriend.

We weten al wel hoe we het willen vertellen aan mijn familie. We hebben 3 neefjes waar we helemaal gek van zijn en namens hun willen we het vertellen. Ik ga dan in het zand schrijven 'wij worden grote neven' of zoiets met hun 3 op de foto en dan deze foto af laten drukken en tegen de familie zeggen dat we nog een leuke foto hebben.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Okt 2013 19:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

ShallY schreef:Ik maak mezelf echt gek hé? Daar moet ik echt mee stoppen. Ik ga zondag nog een keer testen en dan laat ik het erbij.
Action testen maar ook kruidvat.


Ik zou idd echt gaan stoppen met testen. Je maakt jezelf echt gek namelijk en je hebt er niks aan. Zolang je geen echo hebt gehad kun je er niks over zeggen.. Ik wou dat ik het mooier kon maken maar dat is het helaas niet. Ik snap je onzekerheid, maar dat vele testen maakt het denk ik alleen maar erger..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 11 Okt 2013 21:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ook ik kom mij voorzichtig in dit topic melden. Vorig weekend heb ik positief getest en ik ben nu vijf weken. Mijn man en ik zijn ontzettend blij!

Ik ben 27 jaar en bijna 8 jaar samen met mijn man. Anderhalf jaar geleden zijn we getrouwd en dit is mijn eerste zwangerschap.
2014 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Okt 2013 08:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Elvie gefeliciteerd! Voel je je goed?

Hier begint de onzekerheid steeds meer toe te slaan... de klachten nemen af, en mijn buik groeit voor mijn gevoel niet. Ik kan ergens niet geloven dat het deze keer wel goed blijft gaan en we in mei met z'n vijven zijn. Het liefste zou ik vandaag nog een echo willen. Zucht heel vermoeiend!

Shally hoe gaat het met jou?
En Aimee, heb je al contact gehad met mama's kits (heet het zo of zit ik nu helemaal fout?)

En hoe gaat het met de rest?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem113

Bericht 12 Okt 2013 08:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Shally, je maakt je echt helemaal gek met al die testen! Hcg verhoogt om de dag. Dus 4x testen in 2 dagen is echt totaal nutteloos. Ook is de concentratie de ene keer wat meer dan de andere keer. En ook al wordt je streep wel donkerder dat zegt ook nog niets. Wordt de streep lichter betekend ook niets. Ik weet dat het lang wachten is maar probeer die testen lekker te laten en je te focussen op de echo die je krijgt. En vooral geniet! Je bent zwanger! Voor je het weet zijn die negen maanden voorbij!

Knillis, wat vervelend die onzekerheid en dat terwijl je al een goede echo hebt gehad! Wanneer krijg je de volgende?

Welkom Elvie!

Hier gaat alles goed! Ben wat moe maar verder gaat het prima. Mn buik groeit wel al in de avond. Dan voel ik mn buik ook echt zitten zeg maar. Voor mijn werk draag ik vaak nauwsluitende jurkjes maar dat durf ik niet meer aan, zelfs met corrigerendondergoed blijf je mn buik zien :nopompom: zijn alleen nog darmen maar toch. Ik kijk uit naar volgende week vrijdag! Dan hebben we de echo.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Okt 2013 09:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@knillis: het gaat wel met me. Ik probeer te genieten. Begrijpelijk dat je onzeker bent.

@clapperdie: thnx!! Eigenlijk moet ik gaan genieten van het feit dat ik zwanger kan worden. Dat neemt niemand me meer af. Ik ga ook mijn best doen en niet meer testen.

Dinsdag komt die vrouw van MvM en dan moet ze weer wat urine hebben om een test te doen. Kan ik ook de urine van 's ochtends gewoon bewaren. Want daar zit toch het meeste hcg in?
<<

Anoniem113

Bericht 12 Okt 2013 09:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dat maakt niet uit. Je kan ook een half uurtje voordat ze komt wat urine opvangen. Met 6 weken zit er ongeacht welk tijdstip voldoende hcg in.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 12 Okt 2013 09:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ben dan nog maar 5+3 zwanger.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Okt 2013 10:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bij mij kwam de vrouw van moeders voor moeders om 11.00 uur en ik heb het een half uur van tevoren opgevangen.

Toen ik zwanger was van mijn dochtertje heb ik bij 8 weken zwangerschap een klein beetje bloedverlies gehad. Ik heb toen een "pretecho" laten maken, er zit een verloskundige hier redelijk dicht in de buurt die vanaf 8 weken echo's als zelfstandige maakt. Ik heb haar nu gemaild om te kijken of ik daar deze week nog terecht kan. Ik moet echt weer wat meer vertrouwen in mijn lichaam krijgen!

22 oktober heb ik de intake bij de verloskundige en weer een echo, dus dat duurt ook niet meer zo lang gelukkig!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Okt 2013 10:45

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Vanmiddag om 16.30 uur kunnen we een echo laten maken... oh ik ben nu al zenuwachtig!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 12 Okt 2013 11:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis schreef:Elvie gefeliciteerd! Voel je je goed?


Dankje! Ja, ik voel me prima! Ben wel erg moe maar voor de rest eigenlijk geen klachten. Wat meer trek dan voorheen :). Ik ga eens even dit topic doorspitten om wat meer over jullie te lezen, ben erg benieuwd!
2014 2016
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Okt 2013 11:43

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis, spannend fijn dagje vanmiddag al kan komen.

Elvie,gefeliciteerd!

Heb vanmorgen een digitale test gedaan en die gaf aan 3+

Ik heb echt vreselijk last van brandend maagzuur bah.
<<

Anoniem113

Bericht 12 Okt 2013 12:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn knillis! Veel succes!

Shally ik dacht dat ze altijd pas vanaf week 6 starten. Maar in week 5 zal de test ook positief zijn hoor. Het is een zwangerschapstest net als elke andere :D
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 12 Okt 2013 12:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor de felicitaties!

Clapperdie, ik zie dat we precies gelijk lopen, grappig :)!
2014 2016
<<

Anoniem113

Bericht 12 Okt 2013 12:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk! Al ben ik niet helemaal zeker van mijn termijn nog. Had nogal een onregelmatige cyclus.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers