Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto ongeluk

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 05 Feb 2016 14:37

Auto ongeluk

Ik moet het even van me af schrijven, maar ik heb ook wat advies nodig... afgelopen zondag heb ik een ongeluk gehad met de auto. Ik haalde een auto in op de snelweg en die kwam ineens naar links, terwijl ik al naast hem reed. Ik week uit om een aanrijding te voorkomen, maar ik ging te ver de berm in en stuurde weer naar rechts terug en toen verloor ik de controle over het stuur en we zijn op de vangrail geklapt en nog eens 360 graden rondgedraaid. Ik had een vriendin bij en haar zoontje van 1 zat op de achterbank in de maxi cosi, thank god hebben wij alle drie niks, maar het moment dat ik me realiseerde dat ik geen controle meer had over de auto met iemand anders' kind achterin...

Mijn auto is inmiddels total loss verklaard. Die andere partij heeft netjes tegen de verzekering gezegd dat hij verantwoordelijk is voor het ongeluk, dus ik krijg de schade vergoed. Ik zit nu opgescheept met een papierwinkel waar ik me geen raad mee weet. De auto staat nog bij het bergingsbedrijf. Ik vermoedde al dat die total loss was, dus ik heb de schade-expert van de verzekering daarheen laten gaan, in plaats van de auto naar een garage te laten brengen. Maar de auto moet daar weg, want anders berekenen ze stallingskosten.
De schade-expert heeft een bedrag genoemd wat volgens hem de dagwaarde is van de auto. Ik had gehoopt dat we het BPM terug zouden krijgen, maar wat de schade-expert bied, is daar maar de helft van. Nu was mijn auto al 15 jaar oud, maar er is nog nooit iets mee geweest en hij reed nog prima. Volgens de schade-expert vervalt de BPM na 10 jaar, dus dat was geen goede richtlijn. Verder heeft hij een sloopbedrijf gevonden dat mijn auto wilde opkopen en ik moest daarmee contact opnemen om ook de vrijwaring te regelen. Nog meer formulieren...
De maxi cosi van de vriendin die bij me in de auto zat, mag ook niet meer gebruikt worden na een ongeluk, dus die heb ik ook als schade opgegeven. Zij heeft em echter cadeau gekregen van haar zwager, die werkt bij maxi cosi, dus er is geen aankoopbon. En aangezien haar zoontje natuurlijk mee naar huis moest (we zijn opgehaald door haar vriend), is de maxi cosi ook mee naar huis gegaan (hij mocht eigenlijk niet meer gebruikt worden, maar het was dat of zoontje op schoot in de auto...) dus ik heb het type en wat foto's naar de verzekering gestuurd.

Is dit een beetje de normale gang van zaken? Waar moet ik nog allemaal op letten? Hoewel wij alle drie lichamelijk niets hebben, heb ik wel last van mn nek en rug en ik heb deze week thuis gezeten van mijn werk, omdat de spanning me nog teveel was. Ik blijf dat moment voor me zien... Ik heb slaappillen gekregen van de huisarts en op aanraden van hem ook echt even een week rust genomen. Mijn vriendin heeft een bult op haar hoofd en een pijnlijke schouder, haar zoontje lijkt niks te mankeren, maar ik ben bang voor iets op de lange termijn... dus hoe te handelen nu?
december 2016
juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11590

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Feb 2016 15:31

Re: Auto ongeluk

Beiden naar de fysio, het is nu nog aantoonbaar als gevolg van.

Sterkte met verwerken.
2015 💙
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 05 Feb 2016 16:53

Re: Auto ongeluk

Jeetje wat heftig zeg! Ik heb geen advies voor je maar kan me goed voorstellen dat je erg geschrokken bent van dit ongeluk. Sterkte!
<<

Anoniem201

Bericht 05 Feb 2016 16:58

Re: Auto ongeluk

Direct naar een arts/fysio en aangeven dat het van het ongeval komt. Je krijgt hiervoor dadelijk een bedrag aan smartengeld. Althans dat was bij mij toen wel.
Dat moet je aangeven bij de verzekering van de tegenpartij.
En mijn auto was toen ook total los en kreeg alleen de dagwaarde. Erg zuur want hij reed nog prima. Had voor dat bedrag niet eens een nieuwe auto.
<<

Anoniem201

Bericht 05 Feb 2016 16:59

Re: Auto ongeluk

Oh en beterschap natuurlijk. Is erg heftig om mee te moeten maken.
<<

Vivianne

Bericht 05 Feb 2016 17:20

Re: Auto ongeluk

Wat fijn dat jullie er zo vanaf zijn gekomen want het had vele malen erger gekund. Maar het is en blijft een hele schrik!
Ook fijn dat de andere partij heeft bekend de verantwoordelijkheid voor het ongeluk te hebben. Daar was ik bij mijn ongeval ook zo blij mee. Voorkomt zoveel ellende. Zijn jullie wel gecontroleerd door ambulancepersoneel of een andere medicus? Ik zou ook met deze klachten naar de huisarts/ fysiotherapeut gaan. Nu is het nog te linken aan het ongeval.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Feb 2016 17:31

Re: Auto ongeluk

Jemig, wat een schrik! En wat een geluk dat jullie er allemaal zo goed vanaf gekomen zijn! Ik heb verder geen tips, maar wil je wel veel sterkte wensen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 05 Feb 2016 20:07

Re: Auto ongeluk

He meid, wat akelig. Wat een geluk dat het zo goed is afgelopen.

Ik heb 6 jaar geleden ook een ongeluk gehad waar ik flink last van heb gehad. Veel papierwerk ook i.v.m. een doorgereden dader en getuigenverklaringen e.d. Ik heb alles 100 keer aan iedereen verteld en ik schreef alles helemaal tot in de details op. Dat hielp bij het verwerken.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 06 Feb 2016 23:57

Re: Auto ongeluk

Ik herken het bang zijn. Ik was vreselijk bang dat er toch iets verkeerd zat in mijn rug toen ik 2 dagen later helemaal in elkaar zakte en niet meer kon lopen.
Dit was puur de vermoeidheid en stress. Neem tijd en rust zover als dat het kan. Het is echt slopend al dat geregel en de emoties welke erbij komen kijken.

Bij ons ging het allemaal wel wat anders, even kort want wou net naar bed gaan :)

Auto is afgesleept door bergingsbedrijf. Daar zijn wij geweest om spullen uit de auto te halen, toen is de auto gebracht naar een schadebedrijf naar keuze. Daar is de expert geweest, wij hebben duidelijk alle opties etc laten doorgeven, het was een luxe uitvoering.
Expert kwam met een goede prijs. Expert heeft de auto aangeboden op een soort veiling en de hoogste bieder heeft de auto opgehaald bij het schadebedrijf.

Nieuwe maxi cosi hebben we vanuit het ziekenhuis meteen nieuw gekocht (1 van de 2 zat nog in de auto) Oude hebben we ook meegenomen naar huis. (De andere toen we bij het bergingsbedrijf waren)
Voor de verzekering moesten we foto's maken van de oude stoeltjes en de bonnen van de nieuwe indienen.

Toch niet zo kort dus, mocht je vragen hebben stel ze gerust.

De hele afwikkeling heeft bij ons wel een half jaar geduurd, maar dat kwam door mijn rug waar ik best een tijd last van gehad heb en mijn man zijn letsel aan zijn sleutelbeen.
December 2009
juli 2012

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers